en internetquote:Ook leuke Thema-bijlagen over Mode, Interieur, Gezondheid en Studie.
het verbaast me niks dat het een EX-bankier isquote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ode is wel aardig voor de (linkse) wereldverbeteraars
[afbeelding]
Wat ik bv. wel een geinig recent artikel vind: Geld moet voor óns werken, niet andersom
hoogleraar? Ik geloof er geen flikker van. Krijg je in belgie je diplomas bij de kornflages of zo?quote:Bernard Lietaer ontdekte de verwoestende uitwerking van het heersende monetaire systeem toen hij in de jaren zeventig in Latijns-Amerika werkte. ‘Er werden enorme leningen verstrekt aan onzinnige projecten. De banken smeten met geld. Ik vroeg me af of ik dingen zag die anderen niet zagen.’ Als hoogleraar internationale financiën aan de universiteit van Leuven in België schreef hij een boek over zijn ervaringen in Latijns-Amerika en daarin voorspelde hij een grote schuldencrisis.
je bent tegen de hervormingen in D?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:53 schreef fridelidelidela het volgende:
Mijn ouders hebben van de week nog Elsevier opgezegd, omdat de berichtgeving te rechts was. De druppel was het artikel 'Hup Angela' van een paar weken terug.
En daar is deze knul het helemaal mee eens;.
Ik vond het wel een interessant idee. Wat hij bedoelt met "er is te weinig geld" is niet dat er maar zoveel mogelijk geld gedrukt moet worden, maar dat er meerdere verschillende soorten geld naast elkaar moeten bestaan voor bepaalde maatschappelijke systemen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:54 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het verbaast me niks dat het een EX-bankier is
wat een drol
[..]
hoogleraar? Ik geloof er geen flikker van. Krijg je in belgie je diplomas bij de kornflages of zo?
grappigquote:Gezonde mensen zijn niet interessant voor de gezondheidszorg, of beter: de medische zorg. Een complementair systeem kan een omgekeerde prikkel geven, zoals in China nog maar een eeuw geleden de arts werd betaald door zijn patiënten als zij niet ziek waren. En hij betaalde hen, zorgde voor hen, als zij ziek werden.’
dat ontken ik ook nietquote:Ik vond het wel een interessant idee.
en de tegenvoorbeelden zijn niet aan te slepen, he Posdnous?quote:
Nota bene tegen jou heb ik die al eens aangegeven. Dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
en de tegenvoorbeelden zijn niet aan te slepen, he Posdnous?
Dan heb je denk ik niet goed gelezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:03 schreef McCarthy het volgende:
grappig
maar zijn doel was geld uit de wereld te helpn.
quote:Wat is geld? Hebben we méér geld nodig om de problemen in de wereld op te lossen? Of is geld juist de oorzaak ervan? Bernard Lietaer, ex-bankier, meent het laatste. En hij heeft de oplossing: ander geld.
Ik denk dat je alternatieve valuta iets te snel afdoet als zijnde onzin, al was het gejeremieer over de grote bedrijven wel jammer.quote:dat ontken ik ook niet
het lezen van onzin kan soms ook leuk zijn.
Jawel, alleen niet zo vaak meer. Een paar jaar geleden deed ik het wat frequenter. Mijn laatste geopende topic is: Waarom gebruiken we nog een apart rijbewijs?quote:Anyway, het is zeker een topic waard (open jij eigenlijk ubehraupt wel eens iets geopent ?)
tegenvoorbeeld betekent dat je expliciet met iets komt aan zetten.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nota bene tegen jou heb ik die al eens aangegeven. Dus waar heb je het over?
Wel, daar bedoel ik mee dat zaken waarop normaliter nogal emotioneel en eenzijdig gereageerd wordt, aan de kaak worden gesteld.quote:
Daar heb je wel een goed punt. Elke week staan er wel een paar ingestuurde brieven van mensen die echt verstand van zaken hebben, die haarfijn weergeven waar exact de schrijver van een stukje in de Elsevier de fout in gaat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:49 schreef Posdnous het volgende:
Ja leuk.
Mijn probleem is meer dat in de volgende Elsevier dan allerlei reacties staan van mensen die daadwerkelijk verstand van scharrelkippen of de hele impact op de samenleving hebben, en die zich afvragen waar die schrijver in hemelsnaam de moed vandaan haalt zo de feiten te verdraaien en een vreemd gekleurd verhaal te schrijven.
Zoals elke week gebeurt in de Elsevier zeg maar.
Maar goed, ik zal uit de laatste Elsevier wel even een voorbeeldje zoeken die dit weer eens onderschrijft.
Deze drie voorbeelden zullen dan wel net buiten de reacties zijn gevallen van deskundigen. Ik ben het met je eens dat de nuance wel eens verbroken wordt, maar deze drie stukken kwamen overeen wat ik zelf 1) al dacht en 2) aan research gevonden had.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:49 schreef Posdnous het volgende:
Ja leuk.
Mijn probleem is meer dat in de volgende Elsevier dan allerlei reacties staan van mensen die daadwerkelijk verstand van scharrelkippen of de hele impact op de samenleving hebben, en die zich afvragen waar die schrijver in hemelsnaam de moed vandaan haalt zo de feiten te verdraaien en een vreemd gekleurd verhaal te schrijven.
Zoals elke week gebeurt in de Elsevier zeg maar.
Maar goed, ik zal uit de laatste Elsevier wel even een voorbeeldje zoeken die dit weer eens onderschrijft.
De Groene Amsterdammer is helemaal niet intellectueel, ze presenteren hun onderwerpen gewoon wat droger.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:31 schreef Ringo het volgende:
Groene Amsterdammer is okee. Lekker intellectueel/moeilijkdoenerig.
Dat is toch precies wat men met intellectueel bedoelt?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:26 schreef zodiakk het volgende:
De Groene Amsterdammer is helemaal niet intellectueel, ze presenteren hun onderwerpen gewoon wat droger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |