Op vrijdag 5 augustus 2005 01:10 schreef Yosomite het volgende:Brief aan de makers van de Dikke van Dale
Lector Salutem, Geachte lezer,
het zal u niet ontgaan zijn dat er een hevige discussie in den lande heeft plaats gevonden omtrent het gebruik van de euri als alternatief meervoudsvorm van de vorm euro's.
Zeker nu in de republiek Slovenië deze meervoudsvorm daadwerkelijk gebruikt wordt op hun munteenheid wil ik hier een gepassioneerd beroep doen op uw logisch denkvermogen en de vrijwel ingeburgerde euri vorm opnemen in de nieuwe editie van de binnenkort te verschijnen Dikke van Dale.
Met vriendelijke groet,
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Een recent ontvangen antwoord
Geachte heer Yosomite,
betreft: de euri.
De regels die gehanteerd worden voor opname van nieuwe woorden in de Dikke van Dale behelzen o.a. het veelvuldig gebruik ervan in dagbladen. Aangezien dit de afgelopen maanden daadwerkelijk geconstateerd is, naast het formele gebruik op de Slovenische munt, hebben we besloten om het woord euri als alternatief meervoud op te nemen in de eerstkomende nieuwe editie van de Dikke van Dale. Bij aanschaf van de nieuwe editie zult u zich hiervan kunnen vergewissen.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest onderteken ik
hoogachtend,
enz.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mijn hart, mijn ogen schoten vol.
Gerechtigheid zal dan toch zegevieren.
En AR die klodders verf op de nieuwe DvD versie zou verspillen: blasphemie.
Zoiets kan hij niet. Daarvoor heeft hij een te oprecht en zuiver geweten.
Zijn straf zou kinderwerk zijn vergeleken bij de arbeid van Sisyphus, of de kwellingen van een Tantalus.
Alles sal reg kommen!