abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29416932
quote:
Weekend moet dokken na smakeloze foto

Het lijkt een trend te worden dat roddelbladen moeten betalen voor de verhalen en foto's die ze publiceren. En daarmee bedoelen we niet dat in de buidel wordt getast om beroemdheden een interview te ontfutselen. Steeds vaker maken celebrities de gang naar de rechter, omdat ze het niet eens zijn met een bepaalde publicatie. De laatste in de rij is Inge Ipenburg.

De actrice is tot een schikking gekomen met weekblad Weekend. Het tijdschrift had een foto van Ipenburg gepubliceerd waarop de voormalig GTST-actrice haar benen omhoog deed, waardoor haar string te zien was. Weekend biedt in het nieuwste nummer excuses aan. Daarnaast betaalt het blad een schadevergoeding aan Ipenburg. Daarmee voorkomt Weekend op het nippertje het strafbankje van de rechter.

Verontschuldigingen
'Achteraf realiseren wij ons dat sommigen de publicatie van deze foto nogal onkies vonden', schrijft Weekend woensdag. 'In dat kader was het beter geweest als deze foto niet gepubliceerd was, en bieden wij Inge Ipenburg onze verontschuldigingen aan.'

Onsmakelijk
De hoogte van de schadevergoeding is niet bekend, maar Ipenburg is tevreden met de schikking. 'Ik begrijp dat bladen de grenzen opzoeken, maar dit was absoluut over de grens. Ik tilde mijn been op om mijn schoenen te laten zien, maar de fotograaf heeft zijn camera scherp gesteld op mijn kruis. Deze foto was gewoon onsmakelijk en had geen enkele nieuwswaarde.' Volgens de actrice is het materiaal nu vernietigd en kan de foto nergens meer opduiken. Heeft ze weleens van internet gehoord?

STIP
De Stichting Tegen Inbreuk Privacy (STIP) stond Ipenburg bij in haar geschil met Weekend. STIP is opgericht door onder anderen artieste Karin Bloemen en strijdt voor 'het verbeteren van de privacybescherming en de vergroting van het waarheidsgehalte' van berichten in de media. De stichting werd in het leven geroepen na de publicatie van naaktfoto's van Bloemen in Weekend eind 2003.

Beetje jammer...
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_29417975
Ik wist niet dat ze kinderen had ?
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:09:52 #4
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_29419800
Brrr , dat iemand dat wilt zien
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:11:33 #6
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_29419802
O_o
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:11:46 #7
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_29419804
fapfapfap
  donderdag 4 augustus 2005 @ 11:25:23 #8
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_29420064
pi_29423943
Tsja.. wie de schoen past, trekke hem aan.....
Doei.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 07:42:12 #10
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29460205
Leuke vrouwe. Minder leuke... uuh... foto
Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')