quote:Uitgegeven: 2 augustus 2005 08:56
HAARLEMMERMEER - Een 47-jarige Amsterdammer die nog maar net zijn rijbewijs had, is het roze papiertje al weer kwijt. De politie nam het rijbewijs van de man in beslag omdat hij over te weinig rijvaardigheid beschikt en een gevaar op de weg is.
Surveillerende politiemensen zagen zondagavond op rijksweg A4 een auto rijden die niet harder ging dan 80 kilometer per uur waar 120 is toegestaan. Ook had de auto moeite rechts te houden. De agenten sommeerden de 47-jarige bestuurder de wagen aan de kant te zetten. Na controle bleek de Amsterdammer een rijbewijs te hebben en niet te hebben gedronken en dus mocht hij zijn weg vervolgen.
Bij het wegrijden vanaf de vluchtstrook zagen de agenten tot hun verbazing dat de automobilist vanuit stilstand direct de rijksweg opreed waar het verkeer met 120 kilometer per uur langsraasde. De Amsterdammer werd opnieuw aan de kant gezet en gewezen op zijn onvoorzichtige gedrag. Vervolgens deed de man precies hetzelfde en grepen de agenten weer in. Deze keer stopte de automobilist niet op de vluchtstrook, maar midden op de rijksweg.
Voor de politie was daarmee de maat vol. Ze nam zijn rijbewijs in. De Amsterdammer zal opnieuw examen moeten doen, aldus de politie Haarlemmermeer.
schijnbaar wel, want hij had hem net.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:30 schreef The_Terminator het volgende:
Eigen schuld enzo, kan me ook niet voorstellen dat die zijn rijbewijs ooit gehaald heeft...
Ooit? In de tekst staat dat hij deze net had... nu vraag ik me af wie deze knuppel heeft laten slagen.....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:30 schreef The_Terminator het volgende:
Eigen schuld enzo, kan me ook niet voorstellen dat die zijn rijbewijs ooit gehaald heeft...
Je hebt toch theorie gedaan?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb rijles, en heb ook nog de neiging om met 60 in te voegen
maarja, dan mag het nog, want je moet leren
WIl vaak ook niet anders in duitsland. De bochten van de invoegstrook zijn vaak zo scherp dat je in de 2e versnelling er door moet, en de invoegstrook zo kort dat je ook geen ruimte hebt om op gang te komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:35 schreef Ferryfan4ever het volgende:
tsja dit heb ik in duitsland ook gezien. wij reden achter iemand en die ging met 50 invoegen.. waar je dus 130 mag. levensgevaarlijk, vooral omdat er niet maar 1, maar 2 mensen moesten invoegen. gelukkig was het rustig op de weg.
maar als je net je rijbewijs hebt, tsja ik vind het allemaal ook eng. maar goed dit was wel erg extreem.
volgens de boekjes hoort het met ongeveer 100 (meer mag). Toch nog een verschil van 40 km/h.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb rijles, en heb ook nog de neiging om met 60 in te voegen
maarja, dan mag het nog, want je moet leren
nee, heb geen theorie gedaanquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:45 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je hebt toch theorie gedaan?
Dan weet je dus hoe hard je moet rijden. Doe je dat niet, dan krijg jevan oom agent.
Nou ja, eigenlijk krijgt je leraarvan oom agent, maar dat is minder leuk.
Dat theorie gedeelte hoeft niet voor dat je praktijk begint hoor, zolang het maar voor het examen is gehaald!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:45 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dan weet je dus hoe hard je moet rijden. Doe je dat niet, dan krijg jevan oom agent.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:05 schreef longinus het volgende:
Of die gasten die met 60 invoegen, waardoor je op je rem moet staan, om vervolgens te versnellen en iedereen in te halen. Geef dan gas op de invoegstrook
En je mag toch echt met 60km/h invoegenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:45 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Maar als je 120 kan rijden, moet je dat ook doen, als je dan 60 gaat rijden is het een enkeltje artikeltje 5.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:09 schreef MewBie het volgende:
[..]
En je mag toch echt met 60km/h invoegen
Je voertuig moet immers minimaal 60km/h kunnen en mogen rijden om op de snelg te mogen
Of het verstandig is om te doen laat ik even in het midden![]()
Wat kan daar nou eng aan zijn... Ik begon destijds met lessen in Utrecht, en ervoer het als een bevrijding toen ik de snelweg op mocht. Ook als het daar druk is, is het makkelijker om te rijden dan de stad. Naar mijn idee is het op de snelweg ook veiliger dan in de stad (tenzij het erg mistig is).quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nee, heb geen theorie gedaan
en ik vind het hartstikke eng , de snelweg
misschien kun je beter niet gaan autorijdenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
Laat de auto dan maar staanquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |