Rob Out.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Komaan, een makkelijke om de zaak vlot te trekken:
Ik was al oud van jongs af aan, mijn groep ook.
Ja klopt, het was puur om de boel vlot te trekken, niet echt ingenieus.quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:17 schreef -DailaLama- het volgende:
Of: Pieter Oud.
(Pieter was ook al Oud van jongs af aan. Ouds VVD, een jonge partij, vertegenwoordigde een oude stroming, het liberalisme.)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Oudquote:Pieter Jacobus Oud (5 december 1886, Purmerend – 12 augustus 1968, Rotterdam) was een Nederlands politicus en geschiedschrijver. Hij was in de periode 1917 tot 1963 namens de Vrijzinnig-Democratische Bond en de VVD lid van de Tweede Kamer, fractievoorzitter in de Tweede Kamer, minister en burgemeester van Rotterdam. Hij werd op 9 november 1963 benoemd tot Minister van Staat. Zijn jongere broer, Jacobus Johannes Pieter Oud, is een bekend architect.
Oud begon zijn loopbaan als kandidaat-notaris en belastingontvanger en was al op jonge leeftijd een vooraanstaand en veelzijdig Tweede-Kamerlid van de VDB. Hij trad in 1933 met Marchant toe tot het crisiskabinet-Colijn. Hij voerde als minister van financiën een stringend bezuinigingsbeleid. In 1938 werd hij burgemeester van Rotterdam.
Het begin van de Tweede Wereldoorlog brengt het Bombardement van Rotterdam waarbij het centrum van de stad in puin wordt gelegd. Snel na de capitulatie begon Oud leiding te geven aan het opbouwwerk maar na voortdurende kritiek van de NSB dat hij niet meegaand genoeg was besluit Oud om in oktober 1941 zijn ontslag in te dienen. Ondanks dit vonden sommigen dat Oud al te ver was meegegaan. Tijdens de rest van de oorlog is de NSB-er Frederik Muller burgemeester.
Tijdens de rest van de oorlog besteed Oud zijn tijd aan het schrijven van zijn boeken, maar houd ook contact met belangrijke mensen uit het Rotterdams bedrijfsleven en bestuur en na de oorlog wordt hij dan ook weer burgemeester en blijft dat tot 1952. Deze tijd staat in het teken van de wederopbouw van de Rotterdamse haven en stad.
Na de oorlog was Oud korte tijd lid van de PvdA, maar hij voelde zich daarin toch niet thuis, en richtte met Dirk Stikker in 1948 de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie op en werd daarvan de politieke leider. Hij maakte zijn partij de derde politieke groepering van het land. Hij sprak met een wat hoge, zachte stem, maar had in de Kamer veel gezag door zijn kennis van het staats- en parlementsrecht
quote:Innocentius III (ca 1160 - 16 juli 1216) was paus van 8 januari 1198 tot zijn overlijden te Perugia op 16 juli 1216.
Hij werd geboren in 1160 of 1161 als Lotario di Segni, vermoedelijk te Anagni.
Hij studeerde theologie in Parijs en waarschijnlijk ook korte tijd recht te Bologna. Hij werd door zijn oom Paus Clemens III in 1190 tot kardinaal gewijd.
Innocentius III is bekend door zijn strijd tegen de Katharen, het uitroepen van de dramatisch verlopen Vierde Kruistocht van 1204 en het bijeenroepen van het Vierde Lateraans Concilie in 1215. Hij excommuniceerde de Engelse koning Jan zonder Land, deed de Franse koning Filips II - Augustus scheiden van zijn vrouw en slaagde er ook in om de Duitse keizer Otto IV afgezet te krijgen. Verder steunde hij onder andere de opkomende bedelorden, met name Franciscus van Assisi en de Franciscanen, maar ook Dominicus Guzman bij diens stichting van de Dominicanen.
Paus Innocentius III voegde in het jaar 1207 een zevende werk toe aan de werken van barmhartigheid. Het werk dat hij uitkoos was 'de doden begraven'. Het is ontleend aan het bijbelboek Tobit, waarin naast twee bekende, ook door Christus genoemde werken van barmhartigheid, speciaal de zorg voor de overledenen wordt benadrukt: "Ik gaf brood aan de hongerigen en kleren aan de naakten; als ik het lijk van een volksgenoot buiten de muren van Nineve zag liggen, dan begroef ik het". (Tobit 1,17). In de door pestepidemieën geteisterde Middeleeuwen had het moeilijke en gevaarlijke werk van 'doden begraven' immers een bijzondere waarde.
Herbert Clark Hoover was born at West Branch, Iowa, on Aug. 10, 1874, the first president to be born west of the Mississippi. A Stanford graduate, he worked from 1895 to 1913 as a mining engineer and consultant throughout the world. In 1899, he married Lou Henry. During World War I, he served with distinction as chairman of the American Relief Committee in London, as chairman of the Commission for Relief in Belgium, and as U.S. Food Administrator. His political affiliations were still too indeterminate for him to be mentioned as a possibility for either the Republican or Democratic nomination in 1920, but after the election he served Harding and Coolidge as secretary of commerce.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:55 schreef pyl het volgende:
Gokje op Herbert Hoover...........
Parcival?quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:35 schreef Floripas het volgende:
Mijn naiviteit heeft me later veel goeds opgeleverd.
De eerste neger moest toen nog voet zetten in Europa, denk ik.quote:
De boekjes van mijn jeugd hebben mij dan wel een volkomen verkeerd Parcival-verhaal verteld. Maar hulde aan Bluesdude.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:03 schreef Floripas het volgende:
Bluesdude heeft het geraden.
Die negerin was dan ook niet in Europa, maar in sub-sahara Afrika, volgens Wolfram von Eschenbach.
Wolfram von Eschenbach is anders.quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De boekjes van mijn jeugd hebben mij dan wel een volkomen verkeerd Parcival-verhaal verteld. Maar hulde aan Bluesdude.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |