Dat is de simpelste oplossing, leugentje voor eigen bestwil mag wel hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:10 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb ook echt geen enkele positieve referentie op mijn cv.
gewoon lulverhaal vertellen dat die afdeling daar niet meer bestaat ofzo als je ergens een interview krijgt.
Het arbeidsconflict heb ik met mijn baas en geloof me hij is echt geen lievertje. Hij wilde bij een andere college zelfs zijn nieuwe baas opbellen. Het arbeidsconflict met mijn huidige baas is ontstaan omdat hij mij niet mag. Het heeft dus niets met mijn werk te maken, maar hij ziet mij als persoon gewoon niet zitten. Ik heb een contract dus hij kan niet zomaar van mij af, maar me wel het leven zuur maken. ZUCHT.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:08 schreef AcidTrance het volgende:
Weet nie of je daarvoor ook nog werkgevers hebt gehad.
Of een collega bij je vorige werk waarmee je het wel kon vinden? Een referentie opgeven is overigens niet verplicht.
Op zich zou ik ook een collega op kunnen geven, maar het is wel verdacht als ik niet mijn baas als referentie opgeef.
Ik weet niet wat voor arbeidsconflict je hebt maar als jij in al die tijd je werk goed hebt gedaan lijkt het mij heel onfatsoenlijk als ze jou zwart maken bij je misschien nieuwe werkgever.
Volgens mij heb ik ook bij die baas gewerkt. Of bij zijn broer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:35 schreef lachebekje het volgende:
[..]
Het arbeidsconflict heb ik met mijn baas en geloof me hij is echt geen lievertje. Hij wilde bij een andere college zelfs zijn nieuwe baas opbellen. Het arbeidsconflict met mijn huidige baas is ontstaan omdat hij mij niet mag. Het heeft dus niets met mijn werk te maken, maar hij ziet mij als persoon gewoon niet zitten. Ik heb een contract dus hij kan niet zomaar van mij af, maar me wel het leven zuur maken. ZUCHT.![]()
misschien is je oude werkgever wel zo blij met jouw vertrek dat hij je een supergoede referentie gaat geven. ik zou zeggen, vraag het hem eens.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:03 schreef lachebekje het volgende:
Vanwege een arbeidsconflict met mijn huidige werkgever ben ik op zoek naar een nieuwe baan. I.v.m. een sollicitatie wordt aan mij gevraagd om een referentie op te geven. Ik heb er weinig vertrouwen in dat mijn huidige werkgever postief zal zijn vanwege het arbeidsconflict. Wat moet ik in hemelsnaam doen? Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Dit is zo ontzettend balen.![]()
Bedankt Avotar. Het is inderdaad geen pretje op mijn werk. Ik weet alleen niet of ik (stel dat ik geen refentie geef) kan vertellen dat dat is omdat ik het niet met mijn baas kan vinden. Het probleem is dat mijn collega's niets kunne vertellen over mijn werk, alleen maar over mijn persoon. Dus vragen over het werk zelf kan alleen mijn baas beantwoorden. Mijn vorige werkgever zou ook een optie kunnen zijn, maar dan moet ik ook weer uitleggen waarom ik niet mijn huidige baas opgeef.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:52 schreef avotar het volgende:
Negeer de referentie gewoon en solliciteer. Leg ook vooral bij je nieuwe bedrijf goed uit waarom je ontslag neemt bij je oude werkgever. Wellicht kunnen ze ook gewoon een collega van je bellen dan. Vaak worden referenties ook gebruikt om het arbeidsverleden te controleren.
Wat je eventueel zou kunnen doen is een kopie van je gak-papieren meenemen, waar als het goed is dit ook op vermeldt staat.
En veel succes... het is erg klote werken als je geen fun in je werk hebt.
Ik denk dat je er gewoon eerlijk vooruit moet komen hoor dat je niet met hem op kunt schieten. Probeer het zo vriendelijk mogelijk te doen en jezelf te blijven. Als dan maar hopen dat mochten ze hem toch bellen, ze jou geloven en niet hemquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef lachebekje het volgende:
[..]
Bedankt Avotar. Het is inderdaad geen pretje op mijn werk. Ik weet alleen niet of ik (stel dat ik geen refentie geef) kan vertellen dat dat is omdat ik het niet met mijn baas kan vinden. Het probleem is dat mijn collega's niets kunne vertellen over mijn werk, alleen maar over mijn persoon. Dus vragen over het werk zelf kan alleen mijn baas beantwoorden. Mijn vorige werkgever zou ook een optie kunnen zijn, maar dan moet ik ook weer uitleggen waarom ik niet mijn huidige baas opgeef.
Wat voor referentie willen ze dan.. je arbeidsverleden checken of willen ze goeie verhalen over je horen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef lachebekje het volgende:
Ik heb naar P&O gebeld van het nieuwe bedrijf. Ze willen alleen een referentie van mijn baas. Ik vrees dat ik nu een problem heb.
Ik heb bij P&O van het nieuwe bedrijf aangegeven dat mijn baas nog niet weet dat ik weg wil en dat ik liever niet heb dat ze hem bellen. Hun antwoord was dat ze pas na ondertekening van het contract contract opnemen met de werkgever. Ik heb niet gevraagd waarom ze referenties willen. Ik heb ook geen idee wat ze willen weten of wat ze gaan vragen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:50 schreef avotar het volgende:
[..]
Wat voor referentie willen ze dan.. je arbeidsverleden checken of willen ze goeie verhalen over je horen?
En wat was hun reactie toe je de reden vertelde waarom je hem niet als referentie wilde opgeven?
Het lijkt me niet verstandig hier de naam van het bedrijf te noemen. Het is bovendien niet zo raar dat er referenties worden gevraagd bij je direct leidinggevende. Hij heeft je aangenomen en weet hoe je je werk doet en hoe je functioneert.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:18 schreef Fling het volgende:
Wat heeft dat nou voor nut, om ná ondertekening van het contract nog referenties na te gaan bellen. Vraag ze dat maar. En geef ook de naam + nr van je huidige baas pas als je getekend hebt (zodat ze niet toch eerder kunnen gaan bellen).
Wat een rare procedure trouwens zeg. Wat is dat voor een bedrijf?? Ik heb echt nog nooit gehoord dat ze per se je vorige baas willen spreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |