abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29388926
Vanwege een arbeidsconflict met mijn huidige werkgever ben ik op zoek naar een nieuwe baan. I.v.m. een sollicitatie wordt aan mij gevraagd om een referentie op te geven. Ik heb er weinig vertrouwen in dat mijn huidige werkgever postief zal zijn vanwege het arbeidsconflict. Wat moet ik in hemelsnaam doen? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Dit is zo ontzettend balen. :'(
pi_29388958
Je kan toch ook de goeie geven
Ik ga incognito door het leven..........
pi_29389035
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:04 schreef AcidTrance het volgende:
Je kan toch ook de goeie geven
Hoe bedoel je de goeie?????
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:08:02 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29389093
En je werkgever daarvoor?
Of een collega bij je vorige werk waarmee je het wel kon vinden? Een referentie opgeven is overigens niet verplicht.
pi_29389131
Weet nie of je daarvoor ook nog werkgevers hebt gehad.

Ik weet niet wat voor arbeidsconflict je hebt maar als jij in al die tijd je werk goed hebt gedaan lijkt het mij heel onfatsoenlijk als ze jou zwart maken bij je misschien nieuwe werkgever.
pi_29389189
ik heb ook echt geen enkele positieve referentie op mijn cv.
gewoon lulverhaal vertellen dat die afdeling daar niet meer bestaat ofzo als je ergens een interview krijgt.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_29389279
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:10 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb ook echt geen enkele positieve referentie op mijn cv.
gewoon lulverhaal vertellen dat die afdeling daar niet meer bestaat ofzo als je ergens een interview krijgt.
Dat is de simpelste oplossing, leugentje voor eigen bestwil mag wel hoor
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:20:42 #8
54932 J.J.McKay
............................
pi_29389542
J.J.McKay, oud-collega...

Geef mij maar op.....
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_29390042
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:08 schreef AcidTrance het volgende:
Weet nie of je daarvoor ook nog werkgevers hebt gehad.

Of een collega bij je vorige werk waarmee je het wel kon vinden? Een referentie opgeven is overigens niet verplicht.

Op zich zou ik ook een collega op kunnen geven, maar het is wel verdacht als ik niet mijn baas als referentie opgeef.

Ik weet niet wat voor arbeidsconflict je hebt maar als jij in al die tijd je werk goed hebt gedaan lijkt het mij heel onfatsoenlijk als ze jou zwart maken bij je misschien nieuwe werkgever.
Het arbeidsconflict heb ik met mijn baas en geloof me hij is echt geen lievertje. Hij wilde bij een andere college zelfs zijn nieuwe baas opbellen. Het arbeidsconflict met mijn huidige baas is ontstaan omdat hij mij niet mag. Het heeft dus niets met mijn werk te maken, maar hij ziet mij als persoon gewoon niet zitten. Ik heb een contract dus hij kan niet zomaar van mij af, maar me wel het leven zuur maken. ZUCHT.
pi_29390151
ja und lekker blijven zitten en weggaan met een oprotpremie zeg ik. Ik zou idd een collega zijn naam doorspelen waar je wel goed contact mee hebt.
Het zal me een worst zijn
pi_29390201
Het is echt niet verdacht als je je huidige werkgever niet opgeeft als referentie hoor. Kies voor een vorige werkgever, studiebegeleider, collega etc etc
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:45:04 #12
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_29390330
Referenties heb ik nog nooit opgegeven, ik vergat er ook altijd om te vragen. Als je ze dan nodig hebt, dan kun je je vorige chef oid nergens meer bereiken.
Nieuwe wergevers hebben er ook nog nooit over door lopen zeiken. De lastigste zijn de uitzend- en arbeidsbureaus. Die blijven er wel op terugkomen.

* is toch 3 keer van baan gewisseld de laatste 5 jaar waarbij er wel naar gevraagd werd, maar waarbij ze niet gegeven zijn. Toch gelukt.
Wassen neus die referenties
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:46:37 #13
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_29390381
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:35 schreef lachebekje het volgende:

[..]

Het arbeidsconflict heb ik met mijn baas en geloof me hij is echt geen lievertje. Hij wilde bij een andere college zelfs zijn nieuwe baas opbellen. Het arbeidsconflict met mijn huidige baas is ontstaan omdat hij mij niet mag. Het heeft dus niets met mijn werk te maken, maar hij ziet mij als persoon gewoon niet zitten. Ik heb een contract dus hij kan niet zomaar van mij af, maar me wel het leven zuur maken. ZUCHT.
Volgens mij heb ik ook bij die baas gewerkt. Of bij zijn broer.

Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_29390405
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:03 schreef lachebekje het volgende:
Vanwege een arbeidsconflict met mijn huidige werkgever ben ik op zoek naar een nieuwe baan. I.v.m. een sollicitatie wordt aan mij gevraagd om een referentie op te geven. Ik heb er weinig vertrouwen in dat mijn huidige werkgever postief zal zijn vanwege het arbeidsconflict. Wat moet ik in hemelsnaam doen? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Dit is zo ontzettend balen.
misschien is je oude werkgever wel zo blij met jouw vertrek dat hij je een supergoede referentie gaat geven. ik zou zeggen, vraag het hem eens.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:52:58 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29390586
Negeer de referentie gewoon en solliciteer. Leg ook vooral bij je nieuwe bedrijf goed uit waarom je ontslag neemt bij je oude werkgever. Wellicht kunnen ze ook gewoon een collega van je bellen dan. Vaak worden referenties ook gebruikt om het arbeidsverleden te controleren.
Wat je eventueel zou kunnen doen is een kopie van je gak-papieren meenemen, waar als het goed is dit ook op vermeldt staat.

En veel succes... het is erg klote werken als je geen fun in je werk hebt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29390907
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:52 schreef avotar het volgende:
Negeer de referentie gewoon en solliciteer. Leg ook vooral bij je nieuwe bedrijf goed uit waarom je ontslag neemt bij je oude werkgever. Wellicht kunnen ze ook gewoon een collega van je bellen dan. Vaak worden referenties ook gebruikt om het arbeidsverleden te controleren.
Wat je eventueel zou kunnen doen is een kopie van je gak-papieren meenemen, waar als het goed is dit ook op vermeldt staat.

En veel succes... het is erg klote werken als je geen fun in je werk hebt.
Bedankt Avotar. Het is inderdaad geen pretje op mijn werk. Ik weet alleen niet of ik (stel dat ik geen refentie geef) kan vertellen dat dat is omdat ik het niet met mijn baas kan vinden. Het probleem is dat mijn collega's niets kunne vertellen over mijn werk, alleen maar over mijn persoon. Dus vragen over het werk zelf kan alleen mijn baas beantwoorden. Mijn vorige werkgever zou ook een optie kunnen zijn, maar dan moet ik ook weer uitleggen waarom ik niet mijn huidige baas opgeef.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:27:19 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29391583
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef lachebekje het volgende:

[..]

Bedankt Avotar. Het is inderdaad geen pretje op mijn werk. Ik weet alleen niet of ik (stel dat ik geen refentie geef) kan vertellen dat dat is omdat ik het niet met mijn baas kan vinden. Het probleem is dat mijn collega's niets kunne vertellen over mijn werk, alleen maar over mijn persoon. Dus vragen over het werk zelf kan alleen mijn baas beantwoorden. Mijn vorige werkgever zou ook een optie kunnen zijn, maar dan moet ik ook weer uitleggen waarom ik niet mijn huidige baas opgeef.
Ik denk dat je er gewoon eerlijk vooruit moet komen hoor dat je niet met hem op kunt schieten. Probeer het zo vriendelijk mogelijk te doen en jezelf te blijven. Als dan maar hopen dat mochten ze hem toch bellen, ze jou geloven en niet hem
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29391644
Ik heb naar P&O gebeld van het nieuwe bedrijf. Ze willen alleen een referentie van mijn baas. Ik vrees dat ik nu een problem heb.
pi_29392049
ik meen het serieus hoor, dit gebeurt vaker.
pi_29392103
Kan je niet aangeven dat je huidige baas nog niet weet dat je weg wil en dat je daarom niet wil dat hij benaderd wordt, maar dat je natuurlijk altijd een andere referentie kan opgeven (b.v. vorige werkgever)?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:50:30 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29392289
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef lachebekje het volgende:
Ik heb naar P&O gebeld van het nieuwe bedrijf. Ze willen alleen een referentie van mijn baas. Ik vrees dat ik nu een problem heb.
Wat voor referentie willen ze dan.. je arbeidsverleden checken of willen ze goeie verhalen over je horen?
En wat was hun reactie toe je de reden vertelde waarom je hem niet als referentie wilde opgeven?
pi_29392627
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:50 schreef avotar het volgende:

[..]

Wat voor referentie willen ze dan.. je arbeidsverleden checken of willen ze goeie verhalen over je horen?
En wat was hun reactie toe je de reden vertelde waarom je hem niet als referentie wilde opgeven?
Ik heb bij P&O van het nieuwe bedrijf aangegeven dat mijn baas nog niet weet dat ik weg wil en dat ik liever niet heb dat ze hem bellen. Hun antwoord was dat ze pas na ondertekening van het contract contract opnemen met de werkgever. Ik heb niet gevraagd waarom ze referenties willen. Ik heb ook geen idee wat ze willen weten of wat ze gaan vragen.
pi_29393288
Wat heeft dat nou voor nut, om ná ondertekening van het contract nog referenties na te gaan bellen. Vraag ze dat maar. En geef ook de naam + nr van je huidige baas pas als je getekend hebt (zodat ze niet toch eerder kunnen gaan bellen).
Wat een rare procedure trouwens zeg. Wat is dat voor een bedrijf?? Ik heb echt nog nooit gehoord dat ze per se je vorige baas willen spreken.
pi_29393707
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:18 schreef Fling het volgende:
Wat heeft dat nou voor nut, om ná ondertekening van het contract nog referenties na te gaan bellen. Vraag ze dat maar. En geef ook de naam + nr van je huidige baas pas als je getekend hebt (zodat ze niet toch eerder kunnen gaan bellen).
Wat een rare procedure trouwens zeg. Wat is dat voor een bedrijf?? Ik heb echt nog nooit gehoord dat ze per se je vorige baas willen spreken.
Het lijkt me niet verstandig hier de naam van het bedrijf te noemen. Het is bovendien niet zo raar dat er referenties worden gevraagd bij je direct leidinggevende. Hij heeft je aangenomen en weet hoe je je werk doet en hoe je functioneert.
pi_29394451
Nou, ik vind het maar raar. Heb al voldoende werkgevers en nog meer sollicitatiprocedures meegemaakt en het is voor mij niet herkenbaar. Ik denk ook dat het niet onverstandig is te beseffen dat je niet overal in mee hoeft te gaan.
Bovendien blijf ik me afvragen waarom het zinvol is om referenties na te bellen als je iemand al aangenomen hebt (a.k.a. het contract ondertekend is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')