abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:33:39 #51
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31281642
Trouwens, door een beetje te bikkelen ga je wel veel luchtiger tegen je toekomst aankijken.. het is goed voor je zelfvertrouwen, nu overleef ik het ook dus laat ze tzt ook maar komen

Maar je hebt er dus ook zin in zie ik?
Vampire Romance O+
pi_31282170
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:29 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wisselt per opleiding. Ik krijg geen studiefinanciering meer omdat ik tussen m'n 17de en 21ste een andere opleiding (it) had gedaan dus ik moet wel. Ik merk dat gemiddeld 20 uur per week redelijk te doen is mits je werkgever een beetje flexibel is. Waar ik wel geregeld tegenaan loop is dat we veel groepsopdrachten met wisselende groepjes hebben waarmee je buiten je roostertijd af moet spreken. Dat is lastig als je alles al behoorlijk volgepland hebt, maar tot nu toe gaat die combi vrij aardig.

Ik zie wel een beetje op tegen m'n komende stages omdat ik dan vrijwel geen tijd heb om iets bij te verdienen en een stagevergoeding van 200 euro oid erg karig is als je op jezelf woont en de rekeningen blijven doorlopen. Gelukkig heb ik goed gespaard, maar leuk is anders.
Dat wat jij zegt over stages dat heb ik dus ook!
Lijkt me erg leuk om te doen maar is inderdaad een probleem voor inkomsten!!
Maar goed aangezien ik nog geen enkel jaar stufi heb gekregen krijg ik dit nu nog volop gelukkig.

En idd heb er echt zin in!!
Na een aantal jaren werken kom je er goed achter dat je zo niks opschiet.
Ik heb tot nu toe best lullige baantjes gehad : oa horeca en winkel...je verdiend er niet veel mee en moet er veel voor doen!! en 't word steeds lastiger zonder diploma's aan de slag gaan.
Wat voor bijbaantje doe jij dan precies?
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:00:18 #53
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31282278
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:55 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Dat wat jij zegt over stages dat heb ik dus ook!
Lijkt me erg leuk om te doen maar is inderdaad een probleem voor inkomsten!!
Maar goed aangezien ik nog geen enkel jaar stufi heb gekregen krijg ik dit nu nog volop gelukkig.

En idd heb er echt zin in!!
Na een aantal jaren werken kom je er goed achter dat je zo niks opschiet.
Ik heb tot nu toe best lullige baantjes gehad : oa horeca en winkel...je verdiend er niet veel mee en moet er veel voor doen!! en 't word steeds lastiger zonder diploma's aan de slag gaan.
Wat voor bijbaantje doe jij dan precies?

Vampire Romance O+
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:20:06 #54
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31282713
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:38 schreef MouseOver het volgende:
Een heel andere richting, technische bedrijfskunde.
Ook op de hogeschool zuyd?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:24:01 #55
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31282804
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:20 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ook op de hogeschool zuyd?

kennen we elkaar of gokte je dat op basis van m'n woonplaats?
Vampire Romance O+
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:32:45 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31282986
Ik zag in je profiel dat je in Zuid-Limburg woonde en dat je TBK deed, en aangezien ze dat ook in Heerlen geven, dacht ik "dat is er ene van de HS Zuygd".
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:44:40 #57
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31286421
Ik wil hem binnenkort ook gaan doen die test. Wil nu na 5 jaar gewerkt te hebben HBO gaan doen .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_31302201
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:40 schreef HenkieVdV het volgende:
Is DraZtic nog aangenomen voor de opleiding?
Ja! Ook op het randje eigenlijk. Ik heb een her moeten doen voor Nederlands, omdat ik teveel woorden had gebruikt in mn samenvatting. Bij mn her had ik een 7, dus toegelaten.
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:34 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja natuurlijk!
Maar ik werk nu ongeveer zo'n 4 jaar heb een jaartje spw gedaan.
Vond dit wel leuk en niet moeilijk maar om met zulke kleine kinderen te werken lijkt me eigenlijk niks.

Ben nu op zo'n punt aangekomen dat ik erg graag terug wil naar school.
De motivatie komt nu echt vanuit mijzelf!!
Heb precies hetzelfde gedaan. Een paar maandjes spw, omdat ik wilde werken met criminele jongeren. Maar geestelijk gehandicapten, kinderen of bejaarden leek me ook absoluut niks. Toen 4 jaar gewerkt en dan heb je het echt wel zitten idd. Je staat eigenlijk gewoon stil.

Sommige mensen hebben gewoon even tijd nodig om te weten wat ze willen. Maar zodra je dat weet heb je ontzettend veel motivatie om er voor te gaan.
Je krijgt idd dezelfde tests + nog een engelse test als je die opleiding wil volgen. Maak vtv gewoon wat samenvattingen om te oefenen en oefen een beetje met breuken rekenen. Dat gedeelte was bij mij iig een beetje kwijt
pi_31302227
Weet iemand of die toets(en) niet ergens online staan?
Live it!
pi_31404355
Ja zal ik ook graag wel willen weten.
niemand..?!
pi_31405178
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:00 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja zal ik ook graag wel willen weten.
niemand..?!
Eerst vraag je of HBO niet te moeilijk is na toegelaten te worden op basis van een relatief gemakkelijke toelatingstest, en nu wil je zelfs die test van te voren inzien?

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_31405444
Het is meer eigenlijk dat ik nu erg bezig ben met informatie verzamelen over de opleiding zelf + idd ook die test.

Vind het gewoon interessant om er nu van alles over te lezen en te zien.

Het gaat dus niet over dat ik die test zoveel mogelijk me hoofd ga stampen oid.
Want die test gaat gewoon over wat jij wel of niet kan.
Kan jij dit niet dan kan jij het hbo ook niet...logisch.
pi_31479159
Klopt het dat je studiefinanciering tot je dertigste kan krijgen en maximaal 5,5 jaar? Ik zelf heb ook vmbo gedaan en ben ook van plan om hbo te gaan doen. Misschien een stomme vraag maar moet je die sommen die je krijgt tijdens de test zoals 0,014x0,014 uit het hoofd doen? Ik zelf heb een jaar op havo gezeten maar dit soort sommen mochten echt wel op de rekenmachine (bijna alles trouwens).
pi_31481889
HAVO/VWO examens voor Nederlands/Engells (dus het niveau wat je krijgt met het toelatingsexamen) staan hier: http://www.havovwo.nl/.

Beide zijn tekstverwerken.
pi_31482472
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 03:45 schreef Delenlill het volgende:
Engells
Gezakt!
Live it!
pi_31483332
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 01:06 schreef Ghistos het volgende:
Klopt het dat je studiefinanciering tot je dertigste kan krijgen en maximaal 5,5 jaar? Ik zelf heb ook vmbo gedaan en ben ook van plan om hbo te gaan doen. Misschien een stomme vraag maar moet je die sommen die je krijgt tijdens de test zoals 0,014x0,014 uit het hoofd doen? Ik zelf heb een jaar op havo gezeten maar dit soort sommen mochten echt wel op de rekenmachine (bijna alles trouwens).
Alles uit het hoofd natuurlijk. Anders hoef je de oefeningen net zo goed niet te doen. Het gaat om het testen van je inzicht.
pi_31486791
Het leek me ook al zo raar. Maar een som als 0.014x0.014 kan je toch niet zomaar even met je inzicht uitrekenen? daar moet je toch wel een bepaalde aangeleerde techniek voor hebben lijkt mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ghistos op 16-10-2005 13:43:23 ]
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:29:48 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31487760
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:34 schreef Ghistos het volgende:
Het leek me ook al zo raar. Maar een som als 0.014x0.014 kan je toch niet zomaar even met je inzicht uitrekenen?
Je weet toch ook uit het hoofd wat 14 x 14 is?
En (1/1000) x (1/1000)?
En dit combineer je dan.
pi_31488929
Ja ik was er ook al achter. Opzich toch niet echt moeilijk, gewoon even over nadenken en dan zie je het wel.
pi_31503842
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:22 schreef Ghistos het volgende:
Ja ik was er ook al achter. Opzich toch niet echt moeilijk, gewoon even over nadenken en dan zie je het wel.
Ja dat had ik dus ook toen ik daar zat. Was lang geleden dat ik die sommen geoefend had, dus wist even niet meer hoe het ook al weer ging. Als je daar zit heb je niet genoeg tijd om daar achter te komen. Daarom is het een goeie zaak als je die dingen nog even oefent vtv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')