daar begint t al op de vroege morgenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:13 schreef Exciter101 het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar ik zou ook zeker eens naar je spelling van woorden kijken.....
Nouwelijks is namelijk nauwelijks.......![]()
Behalve voor de Engelstalige opleiding International Business and Management Studies bestaat het 21+onderzoek voor alle opleidingen uit de volgende onderdelen:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:11 schreef snellejelle het volgende:
misschien is het handig om erbij te zetten voor welke opleiding je test is? ik neem tenminste aan dat niet alle tests hetzelfde zullen zijn... ennuh nooit de wiskunde van de basisschool onderschatten he
kijk! DAT wil ik horenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:23 schreef vanBoeschoten het volgende:
Stelt echt geen reet voor...
Soort van heel simpele IQ test, als ik zie wat voor golo's er nu bij mij in de klas zitten die dat ook hebben gedaan. Dan kan iedereen het halen...
Heb het zelf dus ook gedaan, maar je hoeft je echt niet druk te maken...
Krijgen ze wiskunde op de basisschool? Ik dacht dat die alleen wat rekenen kregen.quote:'Ter voorbereiding, indien nodig, kun je nog wat wiskundeboeken van de basisschool doornemen
't stond er dus echtquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:22 schreef Ixnay het volgende:
Krijgen ze wiskunde op de basisschool? Ik dacht dat die alleen wat rekenen kregen.
Als dit er echt stond, kan dat nooit HAVO niveau zijn...
yepquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:53 schreef PLAE@ het volgende:
Ga samenvattingen oefenen zou ik zeggen (een paar keer). Niet dmv zomaar wat samenvatten maar door opdrachten uit t boek van een neefje/broertje/zusje of weet ik veel wat.
jo wanneer heb je je aangemeld voor je opleiding ?quote:
Is afhankelijk van je school. Op deze school kon je je aanmelden en als je bij de eerste 50 aanmeldingen zat, dan kon je meedoen voor de test.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef StrikeAnywhere het volgende:
[..]
jo wanneer heb je je aangemeld voor je opleiding ?
Ik heb me eergisteren aangemeld voor een opleiding maar moet ook nog een 21+ toets maken en was wel benieuwd na hoeveel tijd je reactie kreeg dat je de toets kan maken.
Want zou graag nog komend jaar will studeren (september)
Lijkt me sterk dat het allemaal nog lukt.
Inderdaad, wat heb je met zo'n systeem dan nog aan een havo-diploma.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:41 schreef DrazTic het volgende:
Hebik mijn jaren toch wat zinniger besteed dan die waardeloze havo.
Havo-niveau.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:11 schreef DrazTic het volgende:
Rekenen met breuken en sommen als 0.014 x 0.014 gingen me toch niet meer zo makkelijk af.
Tering makkelijk iddquote:
Als je de Pabo doet niet misschien. Maar om een HTS studie te doen moet je echt wel kunnen differentiëren, integreren etc. anders haal je het echt niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:31 schreef Penis_Koker het volgende:
[..]
Je denkt dat het HBO niveau heel wat voorstelt he.
Ja, maar zo moeilijk is dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je de Pabo doet niet misschien. Maar om een HTS studie te doen moet je echt wel kunnen differentiëren, integreren etc. anders haal je het echt niet.
Gelukkig ga ik ook geen HTS studeren. Lijkt me een beetje saaiquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je de Pabo doet niet misschien. Maar om een HTS studie te doen moet je echt wel kunnen differentiëren, integreren etc. anders haal je het echt niet.
Klopt, maar het is wel wat anders als het basisschool rekenen dat je bij die test krijgt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:04 schreef Penis_Koker het volgende:
[..]
Ja, maar zo moeilijk is dat helemaal niet.
Oh, jij hebt die test ook gedaan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel wat anders als het basisschool rekenen dat je bij die test krijgt.
Oh, maar hem niet zelf ervaren...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:31 schreef Ixnay het volgende:
Nee, ik heb wel van alles gehoord over deze test.
Het belangrijkste is dat je doorzet *en* dat je bereid bent om vakken/opdrachten te maken waar je het nut niet van inziet. Die zullen er zeker tussenzitten, en daar moet je dan maar doorheen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Misschien dat jij doelt op het feit dat ik me niet inzette en daardoor geen havo opleiding heb gedaan.
Dit is wel al zo'n 5/6 jaar geleden..
Ik ben ontzettend veranderd en wil daarom juist graag een opleiding gaan volgen!!
Heb ontzettende spijt dat ik dat destijds niet heb gedaan!!!
Of je hebt het over dat ik mij afvroeg of het niet te moeilijk zal zijn...
Lijkt mij op zich best logisch..ik hoor van alle kanten dat die toelatingstest niet erg moeilijk is.
Maar daarna kom je natuurlijk wel 4 jaar lang op het hbo terecht..
Ga namelijk op mezelf en zou er dan graag nog wel een bijbaan bij hebben (anders word het wel erg krap qua geld)
Ik ben zelf weer begonnen na 5 jaar werken. Ging perfect, je weet dan ook veel beter waar je het voor doet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:34 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja natuurlijk!
Maar ik werk nu ongeveer zo'n 4 jaar heb een jaartje spw gedaan.
Vond dit wel leuk en niet moeilijk maar om met zulke kleine kinderen te werken lijkt me eigenlijk niks.
Ben nu op zo'n punt aangekomen dat ik erg graag terug wil naar school.
De motivatie komt nu echt vanuit mijzelf!!
En wat je zegt over opdrachten waar je het nut niet van inziet...ja dat is geloof ik op elke school/studie zo haha is het niet!
Ik zat me alleen af te vragen,aangezien ik er een aantal jaar tussenuit ben geweest of het niet te moeilijk gaat worden enzo.
JA! dat vind ik dus ook.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik ben zelf weer begonnen na 5 jaar werken. Ging perfect, je weet dan ook veel beter waar je het voor doet.
Wisselt per opleiding. Ik krijg geen studiefinanciering meer omdat ik tussen m'n 17de en 21ste een andere opleiding (it) had gedaan dus ik moet wel. Ik merk dat gemiddeld 20 uur per week redelijk te doen is mits je werkgever een beetje flexibel is. Waar ik wel geregeld tegenaan loop is dat we veel groepsopdrachten met wisselende groepjes hebben waarmee je buiten je roostertijd af moet spreken. Dat is lastig als je alles al behoorlijk volgepland hebt, maar tot nu toe gaat die combi vrij aardig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:21 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja inderdaad en na die jaren ben je denk erg blij dat je heb hebt gedaan!!
Je kan best wat studiefinanciering krijgen..maar is het goed te doen om er echt een bijbaan bij te nemen? zeg zo'n 15 uur per week..
Dat wat jij zegt over stages dat heb ik dus ook!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wisselt per opleiding. Ik krijg geen studiefinanciering meer omdat ik tussen m'n 17de en 21ste een andere opleiding (it) had gedaan dus ik moet wel. Ik merk dat gemiddeld 20 uur per week redelijk te doen is mits je werkgever een beetje flexibel is. Waar ik wel geregeld tegenaan loop is dat we veel groepsopdrachten met wisselende groepjes hebben waarmee je buiten je roostertijd af moet spreken. Dat is lastig als je alles al behoorlijk volgepland hebt, maar tot nu toe gaat die combi vrij aardig.
Ik zie wel een beetje op tegen m'n komende stages omdat ik dan vrijwel geen tijd heb om iets bij te verdienen en een stagevergoeding van 200 euro oid erg karig is als je op jezelf woont en de rekeningen blijven doorlopen. Gelukkig heb ik goed gespaard, maar leuk is anders.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:55 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Dat wat jij zegt over stages dat heb ik dus ook!
Lijkt me erg leuk om te doen maar is inderdaad een probleem voor inkomsten!!
Maar goed aangezien ik nog geen enkel jaar stufi heb gekregen krijg ik dit nu nog volop gelukkig.
En idd heb er echt zin in!!
Na een aantal jaren werken kom je er goed achter dat je zo niks opschiet.
Ik heb tot nu toe best lullige baantjes gehad : oa horeca en winkel...je verdiend er niet veel mee en moet er veel voor doen!! en 't word steeds lastiger zonder diploma's aan de slag gaan.
Wat voor bijbaantje doe jij dan precies?
Ook op de hogeschool zuyd?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:38 schreef MouseOver het volgende:
Een heel andere richting, technische bedrijfskunde.
Ja!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:40 schreef HenkieVdV het volgende:
Is DraZtic nog aangenomen voor de opleiding?
Heb precies hetzelfde gedaan. Een paar maandjes spw, omdat ik wilde werken met criminele jongeren. Maar geestelijk gehandicapten, kinderen of bejaarden leek me ook absoluut niks. Toen 4 jaar gewerkt en dan heb je het echt wel zitten idd. Je staat eigenlijk gewoon stil.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:34 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja natuurlijk!
Maar ik werk nu ongeveer zo'n 4 jaar heb een jaartje spw gedaan.
Vond dit wel leuk en niet moeilijk maar om met zulke kleine kinderen te werken lijkt me eigenlijk niks.
Ben nu op zo'n punt aangekomen dat ik erg graag terug wil naar school.
De motivatie komt nu echt vanuit mijzelf!!
Eerst vraag je of HBO niet te moeilijk is na toegelaten te worden op basis van een relatief gemakkelijke toelatingstest, en nu wil je zelfs die test van te voren inzien?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:00 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja zal ik ook graag wel willen weten.
niemand..?!
Alles uit het hoofd natuurlijk. Anders hoef je de oefeningen net zo goed niet te doen. Het gaat om het testen van je inzicht.quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:06 schreef Ghistos het volgende:
Klopt het dat je studiefinanciering tot je dertigste kan krijgen en maximaal 5,5 jaar? Ik zelf heb ook vmbo gedaan en ben ook van plan om hbo te gaan doen. Misschien een stomme vraag maar moet je die sommen die je krijgt tijdens de test zoals 0,014x0,014 uit het hoofd doen? Ik zelf heb een jaar op havo gezeten maar dit soort sommen mochten echt wel op de rekenmachine (bijna alles trouwens).
Je weet toch ook uit het hoofd wat 14 x 14 is?quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:34 schreef Ghistos het volgende:
Het leek me ook al zo raar. Maar een som als 0.014x0.014 kan je toch niet zomaar even met je inzicht uitrekenen?
Ja dat had ik dus ook toen ik daar zat. Was lang geleden dat ik die sommen geoefend had, dus wist even niet meer hoe het ook al weer ging. Als je daar zit heb je niet genoeg tijd om daar achter te komen. Daarom is het een goeie zaak als je die dingen nog even oefent vtv.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:22 schreef Ghistos het volgende:
Ja ik was er ook al achter. Opzich toch niet echt moeilijk, gewoon even over nadenken en dan zie je het wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |