abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29384278
Deze maand moet ik de 21+ test doen om op het HBO te komen wegens mijn ontbrekende HAVO diploma. Nu kun je je hier nauwelijks voor voorbereiden. In een schrijven stond: 'Ter voorbereiding, indien nodig, kun je nog wat wiskundeboeken van de basisschool doornemen'

Ik ben benieuwd hoe makkelijk/moeilijk de 21+ test is zodat ik me er niet op ga verkijken.
Heeft iemand de test gedaan? Wat vond je er van? Was t makkelijk/moeilijk? Wat heb je precies moeten doen?

thnx.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrazTic op 03-08-2005 10:14:10 ]
pi_29384504
misschien is het handig om erbij te zetten voor welke opleiding je test is? ik neem tenminste aan dat niet alle tests hetzelfde zullen zijn... ennuh nooit de wiskunde van de basisschool onderschatten he
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:13:10 #3
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_29384526
Niet lullig bedoeld, maar ik zou ook zeker eens naar je spelling van woorden kijken.....

Nouwelijks is namelijk nauwelijks.......
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_29384535
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:13 schreef Exciter101 het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar ik zou ook zeker eens naar je spelling van woorden kijken.....

Nouwelijks is namelijk nauwelijks.......
daar begint t al op de vroege morgen maar je hebt nogal gelijk
pi_29384614
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:11 schreef snellejelle het volgende:
misschien is het handig om erbij te zetten voor welke opleiding je test is? ik neem tenminste aan dat niet alle tests hetzelfde zullen zijn... ennuh nooit de wiskunde van de basisschool onderschatten he
Behalve voor de Engelstalige opleiding International Business and Management Studies bestaat het 21+onderzoek voor alle opleidingen uit de volgende onderdelen:

• de test zinnen, figurenreeksen, rekenvaardigheid, analogien en cijferreeksen van de DAT (= Differentiele Aanleg Testserie)

• Nederlands tekstanalyse en samenvatting
  • pi_29384695
    Stelt echt geen reet voor...
    Soort van heel simpele IQ test, als ik zie wat voor golo's er nu bij mij in de klas zitten die dat ook hebben gedaan. Dan kan iedereen het halen...

Heb het zelf dus ook gedaan, maar je hoeft je echt niet druk te maken...
    pi_29384712
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 10:23 schreef vanBoeschoten het volgende:
    Stelt echt geen reet voor...
    Soort van heel simpele IQ test, als ik zie wat voor golo's er nu bij mij in de klas zitten die dat ook hebben gedaan. Dan kan iedereen het halen...

Heb het zelf dus ook gedaan, maar je hoeft je echt niet druk te maken...
    kijk! DAT wil ik horen
      woensdag 3 augustus 2005 @ 10:36:16 #8
    111773 Monocultuur
    3,68 Kills per Minute
    pi_29384948
    yep klinkt heel erg als een iq test. ben benieuwd wat de minimale score is die je moet halen.
    is er ergens een percentage of iq getal genoemd wat je minimaal moet scoren?
    Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
    pi_29385074
    Dat weet ik zo niet meer...
    Ik had toen echt het gevoel dat ze die test deden bij mensen omdat het MOEST zeg maar...
    En dat ze niet zo nauw keken...

Ik denk dat in principe die meeste scholen blij zijn met studenten...

Ik weet niet of het echt zo zit trouwens...
    pi_29385120
    Voor het onderzoek geldt dat zowel de DAT als het onderdeel Nederlands voldoende moet worden gemaakt. Voor de DAT moet het totaalbeeld voldoende zijn. Voor het onderdeel Nederlands moet je voor de tekstverklaring en de samenvattingsopdracht gezamenlijk een 5,5 of hoger halen.
    pi_29419008
    Ik heb me sinds kort ook aangemeld voor 21+ toets, maar moet nog bericht krijgen of ik hem mag maken.
    ben benieuwd, maar ik hoor ook vaak dat ie goed te doen is.
    XBOX live tag : SEMKLEPPER
    HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
    www.rectify.nl
      donderdag 4 augustus 2005 @ 19:22:53 #12
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_29428071
    Als je een test krijgt die gelijk is aan het HAVO eindexamen zou het eerlijk zijn.

Maar dat is het nooit, want zonder voorbereiding kun je nooit een vak als scheikunde halen.
    quote:
    'Ter voorbereiding, indien nodig, kun je nog wat wiskundeboeken van de basisschool doornemen
    Krijgen ze wiskunde op de basisschool? Ik dacht dat die alleen wat rekenen kregen.
    Als dit er echt stond, kan dat nooit HAVO niveau zijn...
    pi_29428384
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 19:22 schreef Ixnay het volgende:

Krijgen ze wiskunde op de basisschool? Ik dacht dat die alleen wat rekenen kregen.
    Als dit er echt stond, kan dat nooit HAVO niveau zijn...
    't stond er dus echt
    Het kan mij echt verekken of het dan wel/niet havo-niveau is. Zolang ik mijn opleiding maar kan doen. En als dat op zo'n manier kan is dat mooi Hebik mijn jaren toch wat zinniger besteed dan die waardeloze havo.

Maar wat die test betreft. In principe kan je je er niet echt op voorbereiden. Het gaat puur om inzicht en om te kijken of je bepaalde verbanden kunt leggen. Dus of je je hersenen voldoende kunt gebruiken om een hbo-opleiding te kunnen volgen.
      donderdag 4 augustus 2005 @ 19:53:25 #14
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_29428609
    Ga samenvattingen oefenen zou ik zeggen (een paar keer). Niet dmv zomaar wat samenvatten maar door opdrachten uit t boek van een neefje/broertje/zusje of weet ik veel wat.
    pi_29428681
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 19:53 schreef PLAE@ het volgende:

Ga samenvattingen oefenen zou ik zeggen (een paar keer). Niet dmv zomaar wat samenvatten maar door opdrachten uit t boek van een neefje/broertje/zusje of weet ik veel wat.
    yep thnx
    pi_29438525
    Ik ga een studie rechten doen:

moet een essay schrijven
    tekstverklaren Nederlands (havo niveau)
    tekstverklaren Engels

dat is alles wat ik moet doen, denk dat ik nog het meeste problemen ga hebben met een essay schrijven (weet nog niet eens wat een essay is )
    pi_29442760
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 19:56 schreef DrazTic het volgende:

[..]

yep thnx
    jo wanneer heb je je aangemeld voor je opleiding ?
    Ik heb me eergisteren aangemeld voor een opleiding maar moet ook nog een 21+ toets maken en was wel benieuwd na hoeveel tijd je reactie kreeg dat je de toets kan maken.
    Want zou graag nog komend jaar will studeren (september)
    Lijkt me sterk dat het allemaal nog lukt.
    www.rectify.nl
    pi_29443854
    quote:
    Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

jo wanneer heb je je aangemeld voor je opleiding ?
    Ik heb me eergisteren aangemeld voor een opleiding maar moet ook nog een 21+ toets maken en was wel benieuwd na hoeveel tijd je reactie kreeg dat je de toets kan maken.
    Want zou graag nog komend jaar will studeren (september)
    Lijkt me sterk dat het allemaal nog lukt.
    Is afhankelijk van je school. Op deze school kon je je aanmelden en als je bij de eerste 50 aanmeldingen zat, dan kon je meedoen voor de test.
    pi_29444847
    School is Inholland en studie is Vrijetijdsmanagement, misschien iemand die het weet hiero.
    www.rectify.nl
    pi_29448405
    Je moet je eerst aanmelden bij de school zelf onder het mom van ik wil hier studeren maar heb niet de vereiste diploma's, dan zullen ze kijken wanneer je die toets zou kunnen maken (zijn enkele data in het jaar waarop dat kan, dus kan zijn dat er voor september geen meer zijn), als je toezegging hebt dat je die toets kan maken moet je je pas aanmelde bij de IBG, die je dan pas echt aanmeld voor die school en opleiding (dus eerste bezoekje is alleen voor de toelatingsexamen).
    pi_29459710
    Begin juni 2004 had ik me aangemeld bij de HHS (BI deeltijd), kreeg begin juli info over hoe of wat betreft de toelatingstest 21+. Die test kon ik doen op eind juli en eind augustus. Heb de test van juli gedaan, kreeg een tekstverklaring en heb deze maar net gehaald, had een 6 Kosten van de test is 30 euro, van 9.30 tot 12.30 duurde de test, en kreeg halverwege de test de keuze uit koffie of thee (koffie dus!!!) Wel gratis Zaten best wel veel mensen in de zaal die ook die test deden, denk toch gauw 60 personen. Veel sterkte alvast, en zorg dat je redelijk goed uitgeslapen bent, en wat gegeten hebt.
    pi_29985395
    Over een uurtje moet ik de DAT test doen en daarna de toets Nederlands. Beetje zenuwachtig, maar ik heb er wel vertrouwen in
    pi_29986823
    succes

groetjes,
    Ladyxima
    they say a dirty mind is a joy forever...
      vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:34:49 #24
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_29995864
    quote:
    Op donderdag 4 augustus 2005 19:41 schreef DrazTic het volgende:
    Hebik mijn jaren toch wat zinniger besteed dan die waardeloze havo.
    Inderdaad, wat heb je met zo'n systeem dan nog aan een havo-diploma.
    pi_29996134
    Zal wel een onwijs simpele toets zijn waar je vrijwel niet voor kunt zakken, gewoon basiskennis zoals spelling, wiskunde, cognitive capaciteiten, engels, nederlands..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')