Lijkt me ook interessant maar zou dit dan wel in een apart topic kunnen? Want azijn en kaas zijn toch twee aparte zakenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:33 schreef brrrrrrt het volgende:
azijn maken? ik zie daar geen info over?
idd wel leuke site trouwens
goed dat je het zegt ik denk vanochtend al wat smaakt mijn boterham zuurquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Lijkt me ook interessant maar zou dit dan wel in een apart topic kunnen? Want azijn en kaas zijn toch twee aparte zaken
Heb er eentje aangemaaktquote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Lijkt me ook interessant maar zou dit dan wel in een apart topic kunnen? Want azijn en kaas zijn toch twee aparte zaken
Nee... Maar ik heb ergens... Wacht even... ik ben zo terug!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:24 schreef Brentmeister het volgende:
Hey, geen azijn in mijn topic he![]()
Bedankt voor de reacties! Dutch mama, leuke recepten! Maar heb jij zelf ook ervaring met het maken van deze kazen?
Ik heb bij wijze van experiment wel eens citroensap bij melk gedaan. Begon prompt te schiften. Zou je vanuit die startpositie ook kaas kunnen maken?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan trouwens bij gebrek aan laab ook verse kaas maken met azijn. Melk warm maken en zoveel azijn toevoegen tot de melk stolt. laten staan en dan verder zoals je kaas maakt. Het zuur van de azijn doet ook de eiwitten van de melk binden.
yoghurt kan ook, mijn ouders maakte vroegah altijd Panir van rauwe melk en yoghurt. Heb nu alleen problemen om aan Rauwe melk te komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb bij wijze van experiment wel eens citroensap bij melk gedaan. Begon prompt te schiften. Zou je vanuit die startpositie ook kaas kunnen maken?
* dutch-mamma ruikt mogelijkheden voor homemade cottage cheese!
Ehm, wordt dat niet gedaan in het recept wat je eerder in dit topic gafquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:40 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb bij wijze van experiment wel eens citroensap bij melk gedaan. Begon prompt te schiften. Zou je vanuit die startpositie ook kaas kunnen maken?
* dutch-mamma ruikt mogelijkheden voor homemade cottage cheese!
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:20 schreef dutch-mamma het volgende:
Geitenkaas (Bron: Tonny Leeflang)
½ liter verse geitenmelk
het sap van ½ citroen
verse kruiden naar smaak, gewassen, gedroogd en fijngesneden
zeezout, verse peper
Verwarm de geitenmelk zachtjes tot lauwwarm.
Voeg het citroensap toe en wacht tot de melk gaat schiften.
Leg een passeerdoek in een vergiet en schenk de melk hierin.
Laat op een koele plaats uitlekken tot de kaas de gewenste dikte heeft (dit duurt ± 1½ uur).
Voeg peper, zout en kruiden toe.
Serveer met bruin brood en radijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |