Nou ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen... Binnenkomend licht golft in alle richtingen, en een pola filter houdt al het licht tegen dat niet in de gewenste richting golft, kort gezegd. Je raakt dus een hoop kwijt. Veel moeilijker wordt het eigenlijk nietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat legde mijn broer mij laatst uit en het klonk me niet vreemd, een pola filter is niets anders dan twee gerasterde schijfjes over elkaar heen, toch ?
Dat bedoel ik. Ik wist het ook niet, maar nu heb ik jou zelfs als 'levend' bewijs. Maar goed, het haalt je theorie niet onderuit, een pola helpt bij die spiegelingen. En als je dat licht mist, kun je een hogere ISO kiezen. Wat ik vertelde had verder niks met die spiegeling te maken, ik koos de hogere ISO vanwege het weinige licht in de binnenverblijven. Maar het is wel de reden dat ik nog niet serieus over een pola heb nagedacht.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen... Binnenkomend licht golft in alle richtingen, en een pola filter houdt al het licht tegen dat niet in de gewenste richting golft, kort gezegd. Je raakt dus een hoop kwijt. Veel moeilijker wordt het eigenlijk niet
Ik ben net aan het importeren, ik heb er 224, dat valt mee, ik heb me ingehouden en tussentijds een hoop weggedonderd. Ach Fles, dat hoef ik jou niet uit te leggen, volgens mij schiet jij nog meer platen dan dat je op Fok post, toch ?quote:
Ik vergat steeds de ISO te verlagen, dat zijn echt instinkers waar ik maar niet aan wen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:45 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb er niet aan gedacht om mijn ISO te verhogenIn het aquarium heb ik alleen een blauwe kreeft een beetje redelijk kunnen schieten, de rest was allemaal mislukt
![]()
Hmm, zullen we combineren dan ? Met de dieren van 3 augustus ? Dan trap ik er ook wat foto's bij, anders hebben we zo 10 topics ?quote:Ik heb een hele hoop mooie plaatjesik open straks gewoon een speciaal sjoowkees topicje
De laatste dagen niet zo veel hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik ben net aan het importeren, ik heb er 224, dat valt mee, ik heb me ingehouden en tussentijds een hoop weggedonderd. Ach Fles, dat hoef ik jou niet uit te leggen, volgens mij schiet jij nog meer platen dan dat je op Fok post, toch ?
Ik schiet me ook lek hoor, daar heb je digitaal voor !quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
De laatste dagen niet zo veel hoormaar als ik het op mijn heupen krijg is een score in de 200 niet ongebruikelijk
Van de 1164 dagen dat ik nu over minstens 1 digicam beschik, is dat inmiddels 33 keer gebeurd. 18 daarvan waren over de 250, 12 over de 300, 4 over de 350 en 2 over de 400
Geen probleem hoor, ik doe het voornamelijk omdat ik me rot erger aan het dierentuintopic met al die enorme foto's.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vergat steeds de ISO te verlagen, dat zijn echt instinkers waar ik maar niet aan wen..
[..]
Hmm, zullen we combineren dan ? Met de dieren van 3 augustus ? Dan trap ik er ook wat foto's bij, anders hebben we zo 10 topics ?
Laat maar, da's niet leuk. Ik flans links en rechts wel wat foto's in een topic en vooral hier..
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik schiet me ook lek hoor, daar heb je digitaal voor !
Ben het wel met je eens, kunnen we niet gewoon een nieuw deel openen dan ? Ik ga effe kijken hoe erg het is daar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef Puckzzz het volgende:
Geen probleem hoor, ik doe het voornamelijk omdat ik me rot erger aan het dierentuintopic met al die enorme foto's.
Ik resize ze tenminste nog keurig, ookal zien ze er op groter formaat 20 keer beter uit
Ik dacht dat je hier vermoord werd als je niet resizet naar 550 breed?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, ik doe het voornamelijk omdat ik me rot erger aan het dierentuintopic met al die enorme foto's.Ik resize ze tenminste nog keurig, ookal zien ze er op groter formaat 20 keer beter uit
Er zitten er nog een aantal tussen ja, ik irriteer me er ook aan. Gewoon een regel en je kunt altijd nog thumbnailen. Ik heb toch ook een flink aantal missers gemaakt vandaag en ook het aquarium is niet allemaal even mooi.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat je hier vermoord werd als je niet resizet naar 550 breed?
Het breeje valt wel mee hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
een grote breeje gast met een kale knar zal ik niet zomaar in het donker "aanstoten" hoor
Ik denk dat ik er 10 keer heenmoet, voor ik een volledige reeks dieren heb, maar het kijken vind ik minstens zo leuk. Ik ben dus niet speciaal wezen fotograferen, maar gewoon een dagje uit, met per ongeluk de camera op (rug-)zak.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, heb ik afgelopen september nog mee mogen maken bij de Blijdorp meetgewoon niet my idea of fun zeg maar, dierentuinen
Ik moet nog een keer terug naar de Botanische Tuinen in Utrecht voor de tweede helftquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:26 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er 10 keer heenmoet, voor ik een volledige reeks dieren heb, maar het kijken vind ik minstens zo leuk. Ik ben dus niet speciaal wezen fotograferen, maar gewoon een dagje uit, met per ongeluk de camera op (rug-)zak.
Was die ene foto van dat bierflesje ofzoiets toen ook niet van zo'n uitstapje ? Ik weet het wel zeker ook, dat was ook zoiets.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Botanische tuinen zijn
een goeie vriendin van me fotografeert ook, en we gaan weleens samen een weekendje naar een verre stad, en we hebben ontdekt dat BT een prachtplek is altijdhet is de enige plek in any major city waar je ongegeneerd met je cam+dikke toeter kan patsen, en waar je mensen tegen komt die graag vertellen over hun 70-200/2,8 en zo
echt geweldig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |