abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:15:42 #151
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29399272
Thnx houdt een polafilter ook die spiegelingen tegen?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29399305
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:15 schreef Puckzzz het volgende:
Thnx houdt een polafilter ook die spiegelingen tegen?
Als je het goed doet wel

van pea geleerd

ik post zo ff een voorbeeldje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_29399418
Een pittoresk vennetje aan de rand van Helmond:

Zonder polafilter:

En nu met polafilter:

Reken maar dat dat helpt tegen spiegeling
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:29:31 #154
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29399579
Maar het kost je ook licht. Dus als de bewuste aap (die er prima uitziet Puckzzz !!!) binnen achter het glas zit, spring ik liever naar een hogere ISO en zoek een goeie hoek op. Zo had ik in Artis vandaag wel een probleem met spiegeling, omdat er bovenlichtjes precies tegenover het raam zaten, dus veel spiegeling. Een pola filter helpt wel degelijk, maar je moet er wel het licht voor hebben (lijkt me, ik heb geen pola).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29399606
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:29 schreef elcastel het volgende:
Maar het kost je ook licht. Dus als de bewuste aap (die er prima uitziet Puckzzz !!!) binnen achter het glas zit, spring ik liever naar een hogere ISO en zoek een goeie hoek op. Zo had ik in Artis vandaag wel een probleem met spiegeling, omdat er bovenlichtjes precies tegenover het raam zaten, dus veel spiegeling. Een pola filter helpt wel degelijk, maar je moet er wel het licht voor hebben (lijkt me, ik heb geen pola).
Dat lijkt me nieuw. Waar heb je die wijsheid vandaan? Ik zal de settings van die 2 foto's eens tegen elkaar houden...
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:32:20 #156
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29399644
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat lijkt me nieuw. Waar heb je die wijsheid vandaan? Ik zal de settings van die 2 foto's eens tegen elkaar houden...
Dat legde mijn broer mij laatst uit en het klonk me niet vreemd, een pola filter is niets anders dan twee gerasterde schijfjes over elkaar heen, toch ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29399654
idd, niet gezien

Bovenste is 1/320 f/4,5
Onderste is 1/160 f/4,5.
pi_29399689
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:32 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat legde mijn broer mij laatst uit en het klonk me niet vreemd, een pola filter is niets anders dan twee gerasterde schijfjes over elkaar heen, toch ?
Nou ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen... Binnenkomend licht golft in alle richtingen, en een pola filter houdt al het licht tegen dat niet in de gewenste richting golft, kort gezegd. Je raakt dus een hoop kwijt. Veel moeilijker wordt het eigenlijk niet
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:42:22 #159
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29399898
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen... Binnenkomend licht golft in alle richtingen, en een pola filter houdt al het licht tegen dat niet in de gewenste richting golft, kort gezegd. Je raakt dus een hoop kwijt. Veel moeilijker wordt het eigenlijk niet
Dat bedoel ik. Ik wist het ook niet, maar nu heb ik jou zelfs als 'levend' bewijs. Maar goed, het haalt je theorie niet onderuit, een pola helpt bij die spiegelingen. En als je dat licht mist, kun je een hogere ISO kiezen. Wat ik vertelde had verder niks met die spiegeling te maken, ik koos de hogere ISO vanwege het weinige licht in de binnenverblijven. Maar het is wel de reden dat ik nog niet serieus over een pola heb nagedacht.

Ik hoop straks trouwens wat foto's uit het aquarium te kunnen laten zien. Ik had het idee dat die er erg goed uitzien, ondanks ISO 400 (of zelfs 800 dat weet ik niet meer).
pi_29399929
Ja el kom op met die platen van je
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:45:54 #161
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29399997
Ik heb er niet aan gedacht om mijn ISO te verhogen In het aquarium heb ik alleen een blauwe kreeft een beetje redelijk kunnen schieten, de rest was allemaal mislukt

Ik heb een hele hoop mooie plaatjes ik open straks gewoon een speciaal sjoowkees topicje
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:46:33 #162
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29400016
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja el kom op met die platen van je
Ik ben net aan het importeren, ik heb er 224, dat valt mee, ik heb me ingehouden en tussentijds een hoop weggedonderd. Ach Fles, dat hoef ik jou niet uit te leggen, volgens mij schiet jij nog meer platen dan dat je op Fok post, toch ?
pi_29400027
een blauwe kreeft??

ben benieuwd naar sjoowkees incl Poolse vrouwen wel, toch?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:48:00 #164
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29400066
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:45 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb er niet aan gedacht om mijn ISO te verhogen In het aquarium heb ik alleen een blauwe kreeft een beetje redelijk kunnen schieten, de rest was allemaal mislukt
Ik vergat steeds de ISO te verlagen, dat zijn echt instinkers waar ik maar niet aan wen.
.
quote:
Ik heb een hele hoop mooie plaatjes ik open straks gewoon een speciaal sjoowkees topicje
Hmm, zullen we combineren dan ? Met de dieren van 3 augustus ? Dan trap ik er ook wat foto's bij, anders hebben we zo 10 topics ?
Laat maar, da's niet leuk. Ik flans links en rechts wel wat foto's in een topic en vooral hier.
.
pi_29400096
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik ben net aan het importeren, ik heb er 224, dat valt mee, ik heb me ingehouden en tussentijds een hoop weggedonderd. Ach Fles, dat hoef ik jou niet uit te leggen, volgens mij schiet jij nog meer platen dan dat je op Fok post, toch ?
De laatste dagen niet zo veel hoor maar als ik het op mijn heupen krijg is een score in de 200 niet ongebruikelijk

Van de 1164 dagen dat ik nu over minstens 1 digicam beschik, is dat inmiddels 33 keer gebeurd. 18 daarvan waren over de 250, 12 over de 300, 4 over de 350 en 2 over de 400
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:50:13 #166
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29400120
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
De laatste dagen niet zo veel hoor maar als ik het op mijn heupen krijg is een score in de 200 niet ongebruikelijk

Van de 1164 dagen dat ik nu over minstens 1 digicam beschik, is dat inmiddels 33 keer gebeurd. 18 daarvan waren over de 250, 12 over de 300, 4 over de 350 en 2 over de 400
Ik schiet me ook lek hoor, daar heb je digitaal voor !

Shit, ik zie nu net dat kleine olifantje in Artis, ik ben niet in de binnenverblijven geweest.
.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:52:03 #167
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29400173
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:48 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik vergat steeds de ISO te verlagen, dat zijn echt instinkers waar ik maar niet aan wen.
.
[..]

Hmm, zullen we combineren dan ? Met de dieren van 3 augustus ? Dan trap ik er ook wat foto's bij, anders hebben we zo 10 topics ?
Laat maar, da's niet leuk. Ik flans links en rechts wel wat foto's in een topic en vooral hier.
.
Geen probleem hoor, ik doe het voornamelijk omdat ik me rot erger aan het dierentuintopic met al die enorme foto's.
Ik resize ze tenminste nog keurig, ookal zien ze er op groter formaat 20 keer beter uit
pi_29400230
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:50 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik schiet me ook lek hoor, daar heb je digitaal voor !
pi_29400306
ff naar de winkel voor vers gerstenat

[ Bericht 26% gewijzigd door Dr_Flash op 03-08-2005 19:08:03 ]
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:58:04 #170
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29400321
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef Puckzzz het volgende:
Geen probleem hoor, ik doe het voornamelijk omdat ik me rot erger aan het dierentuintopic met al die enorme foto's.
Ik resize ze tenminste nog keurig, ookal zien ze er op groter formaat 20 keer beter uit
Ben het wel met je eens, kunnen we niet gewoon een nieuw deel openen dan ? Ik ga effe kijken hoe erg het is daar.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:03:40 #171
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29400472
Puckzz, maak jij maar gewoon een eigen topic, ik irriteer me minder denk ik, ik gooi ze wel gewoon in het dierentuintopic. Van mij mogen ze die te grote foto's trouwens gewoon klakkeloos weggooien (als Mod's). Ik dacht dat het duidelijk genoeg was en een tumbnail is ook zo gemaakt, wil je de grote echt laten zien.
pi_29400623
Ben ik weer
pi_29400647
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Geen probleem hoor, ik doe het voornamelijk omdat ik me rot erger aan het dierentuintopic met al die enorme foto's.Ik resize ze tenminste nog keurig, ookal zien ze er op groter formaat 20 keer beter uit
Ik dacht dat je hier vermoord werd als je niet resizet naar 550 breed?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:15:09 #174
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29400811
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat je hier vermoord werd als je niet resizet naar 550 breed?
Er zitten er nog een aantal tussen ja, ik irriteer me er ook aan. Gewoon een regel en je kunt altijd nog thumbnailen. Ik heb toch ook een flink aantal missers gemaakt vandaag en ook het aquarium is niet allemaal even mooi.
Dat kan wel kloppen, ik verbaas me over hoeveel mensen toch even tegen je aanstoten, als je net aanlegt, of mensen die er nog even snel voor langs moeten, net als je de trekker overhaald, of gewoon net mis, of bewogen.
pi_29400948
een grote breeje gast met een kale knar zal ik niet zomaar in het donker "aanstoten" hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')