Lugubere bezigheid, wat haaienvissen sowieso al is geloof ik. Toch lijkt zo'n actie van een Franse stichting mij enigszins misplaatst. Ok, formeel valt zo'n eiland natuurlijk onder de Franse jurisdictie, en dient men zich er aan de wet te houden, maar in hoeverre is het aan een Franse stichting zich te mengen in lokale gebruiken op een eiland waar de meeste van hun leden waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebben?quote:Franse dierenbeschermers zijn een actie gestart om het gebruik van levende honden als aas voor haaien een halt toe te roepen. Niet alleen honden, maar ook katten worden op het Franse eiland Réunion al sinds lange tijd gebruikt als lokaas, ondanks dat dit verboden is. De stichting '30 miljoen vrienden' maakt zich via een petitie nu sterk voor de dieren in de hoop dat er een einde komt aan de traditie.
Voordat de honden aan een hengel het water in worden gegooid, slaan de vissers enkele haken door hun snuiten en poten. Ondanks dat deze praktijk al lang gehanteerd wordt, laaide de verontwaardiging afgelopen weekeinde pas goed op. Een jongen vond bij de plaats Sainte-Marie een als aas geprepareerde hond. Hij maakte het dier los en bracht het naar een dierenarts. De familie van de jongen wil de hond nu adopteren.
Op het eiland, dat in de Indische Oceaan ligt, geldt de Franse wetgeving die het gebruik van de dieren als aas verbiedt. Wie betrapt wordt kan twee jaar cel krijgen. De kans is echter erg klein, omdat vissers op heterdaad betrapt moeten worden en bewijs achteraf dikwijls ontbreekt.
Bron: Levende honden gebruikt als haaienaas
Informatie over Réunion
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
tjaah liever honden dan mensen
Ben ik het niet zo mee eens.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
wil je liever mensen zienquote:
Ik wel, honden en katten genoeg. En van die laatste helemaal, of ze nu babi pangang worden of haaievoer.quote:
Wilhelm Schippers krijgt TBS: Ter beschikking van Sharksquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Mensen zijn er ook al veel te veel, en er zijn genoeg rotzakken die dat meer verdienen dan een onschuldig huisdier.
Briljant!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
Liever allochtonen dan autochtonenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
Whe-he-he!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
Liever LPF-stemmers dan PVDA-stemmers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Liever allochtonen dan autochtonen.
Eensch!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Liever LPF-stemmers dan PVDA-stemmers.
Het verschil is dat de haaien niks voor ons overlaten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:50 schreef tong80 het volgende:
Raar ja maar wat is het verschil met het vlees van een koe eten die levend aan een haak wordt gespiest en z'n strot door wordt gesneden ?
Jij bent in Frankrijk ook allochtoon dus hierbij stek je jezelf ter beschikkingquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Liever allochtonen dan autochtonen.
Ja het blijven egoïsten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het verschil is dat de haaien niks voor ons overlaten.
Liever niet-westerse allochtonen dan westerse autochtonen dan. Zo goed?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:51 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Jij bent in Frankrijk ook allochtoon dus hierbij stek je jezelf ter beschikking![]()
K, ik stel in ieder geval op prijs dat je kleur bekent..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Liever niet-westerse allochtonen dan westerse autochtonen dan. Zo goed?![]()
Ik heb niks tegen niet-westerse allochtonen, alleen is het leuk om meki te stangenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:58 schreef HokkePok het volgende:
[..]
K, ik stel in ieder geval op prijs dat je kleur bekent..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |