Hmmm, hier niks van gemerkt. De acute hulpvraag niet verlenen, daar heeft het Riagg eerder een patent op.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:49 schreef Loedertje het volgende:
Geen tijd
Wel tijd om uren over zichzelf te lullen en klanten laten afschepen die opbellen met een acute hulpvraag onder het mom van grove leugens dat de voogd er niet is?
Natuurlijk is het anders. Ik bedoelde alleen aan te stippen dat er zelfs in dit soort zaken dingen misgaan ondanks welwillendheid van beide kanten. En dat dat komt omdat de organisatie een puinhoop is. De gewone werknemers willen echt wel, hoor.quote:Pedagogische hulpvraag is toch in mijn ogen geheel iets anders dan vragen van huilende kinderen die graag met hun voogd willen praten vanwege gebeurtenissen die voor een volwassen persoon al niet te verwerken zijn hoor
Ze hebben voogden te weinig omdat er geld te weinig is/niet naar de goede plek heengaat.quote:En dan nog blijft het feit dat jeugzorg voogden heeft waarvoor ze geld krijgen uit DenHaag en dat die kutvoogden vaak te lam zijn om ECHT iets voor DE KINDEREN te doen.
Nee, de roep om nog meer geld (en nog meer voogden die helemaal niet betrokken zijn bij het wel en wee van de kinderen zal door dit soort incidenten alleen groter worden * We kunnen er niets aan doen, de caseload is te hoog, we hebben te weinig geld en tijd*
Dat is logisch als je niet binnen de organisatie zitquote:
Jahaaa, die roepen slechts *kaderen,kaderen, kanderen, waardoor ze nog minder hoeven te doenquote:De gewone werknemers willen echt wel, hoor.
Ja en zo zijn er ook kinderen die al een jaar bezig zijn om contact te krijgen met hun voogd .quote:Ze hebben voogden te weinig omdat er geld te weinig is/niet naar de goede plek heengaat.
Mijn vader heeft 3 jaar moeten vechten om überhaupt een voogd voor mijn broertje te krijgen. Er zijn er te weinig. Toen hij er eenmaal een had, werd het probleem meteen aangepakt. Dus ook daar is er sprake van een hoop goede wil, maar evenveel onmacht.
De organisatie van dat bureau moet op de schop.
Die vrouw heeft haar kinderen in een gevaarlijke situatie gelaten. Niet alleen bij dit laatste incident, maar al veel eerder (politie kwam er al vaker wegens ruzie). Daarvoor heeft ze m.i. al bewezen haar kinderen in de steek gelaten te hebben...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:14 schreef -Kate- het volgende:
[..]
Denk dat je toch echt anders denkt als je in die situatie bent. Je mag dan wel een leeuwin worden, maar dan wel een leeuwin tegenover een compleet doorgedraaide man die eventueel nog met een wapen staat te zwaaien ook.
Tuurlijk probeer je je kinderen te beschermen, en ga je tegen die man in, en doe je al het mogelijke om ze te redden. Maar zeer waarschijnlijk leg je het toch af tegen de man.
In zo'n situatie moet je snel denken, snel beslissingen nemen. Je weet niet waar je goed aan doet.
Je ziet je kinderen in elkaar geslagen worden, je werpt je ertussen, probeert de klappen op te vangen, maar ondertussen is hij veel sterker en maak je geen schijn van kans. Als je dat beseft ga je hulp halen. Die hulp kan te laat komen.
Ik heb het nu niet over dit specifieke geval, maar in het algemeen.
Ik wéét dat ik zo reageer in zo'n situatie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:14 schreef -Kate- het volgende:
[..]
Denk dat je toch echt anders denkt als je in die situatie bent. Je mag dan wel een leeuwin worden, maar dan wel een leeuwin tegenover een compleet doorgedraaide man die eventueel nog met een wapen staat te zwaaien ook.
Je kan ook uit het raam springen zoals deze vrouw en wachten tot je geen enkel geluid meer van je kids hoort en dan DAARNA de politie bellen, je hebt écht helemaal gelijk (is het je ontgaan dat het met de verwondingen van deze madam wel meevalt?)quote:Tuurlijk probeer je je kinderen te beschermen, en ga je tegen die man in, en doe je al het mogelijke om ze te redden. Maar zeer waarschijnlijk leg je het toch af tegen de man.
En aangezien deze madam liever aan haar eigen coke dacht dan aan eten voor d'r kids is het aannemelijk dat zij ook tijdens dat *snelle denken* alleen dacht aan *hoe red IK MIJzelf*quote:In zo'n situatie moet je snel denken, snel beslissingen nemen.
jaja.schreef al eerder, moeders zullen in dat soort situaties doorgaans tot het uiterste gaan.quote:Je ziet je kinderen in elkaar geslagen worden, je werpt je ertussen, probeert de klappen op te vangen, maar ondertussen is hij veel sterker en maak je geen schijn van kans.
Je hebt nog mazzel dat ze af en toe langskwamquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:31 schreef -Kate- het volgende:
Ik had een gezinsvoogd die geen fuck voor mij deed, terwijl ik wel degelijk in een ernstige situatie verkeerde. Ze kwam om de paar maanden eens langs om een beetje te praten. Heeft niks ondernomen, maar dan ook echt totaal niks.
Jeugdzorg
Yep. Maar ook coke kan mensen compleet verneuken hoor. Ken persoonlijk iemand die aan de coke verslaafd is geweest.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De meeste junks zijn heroine-verslaafd, niet cocaine (het ging om snuiven namelijk) een groot verschil
Zou ik ook niet moeten doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:39 schreef -Kate- het volgende:
Ik ga daar niet over oordelen, ik was er niet bij.
De biologische vader heeft het over speed...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Yep. Maar ook coke kan mensen compleet verneuken hoor. Ken persoonlijk iemand die aan de coke verslaafd is geweest.
Bron: http://members.chello.nl/j.veldhoven/blad144.htmlquote:2679 Sat November 16 2002 - 21:26:53
Uw Naam / Your Fullname/Ihre Name/Votre Nom: poppe jan rongen
uw woonplaats/your place/: groningen
Homepage / votre URL:
Email: kinn4646@hotmail.com
Hoe heeft u mijn pagina gevonden? / How did you find my page ?/Comment: via het surfen
Wie zoek je / Who are you searching ?/Wer suchen sie? / qui voulez vou: mijn vrouw en dochter
Voorletters / Intitials/Vorname/pre-nom: brigitte abraham
geb.datum /date of birth/Geburtstag/date de naissances: 58/5/1972
geb.plaats/place of birth/Geburts-Ort/ville de naissance: duitsland
Kommentaar / Comments: ik zou graag willen weten waar brigitte abraham en mijn dochtertje damaris nu zijn ze komen uit groningen en zijn 2 mnd geleden vertrokken uit groningen en wet niet waar ze nu zijn is ook nog zwanger en moet begin december bevallen
Dit is een oude oproep...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bron: http://members.chello.nl/j.veldhoven/blad144.html
Arme schaapjes...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:50 schreef Jo0Lz het volgende:
Het gaat dus om 2 kindjes van 2 en 4 jaar oud.
Ze heten Daniel en Damaris. Het zijn de kinderen van een man, die ik ken als de vader van mijn zwager.
De kinderen zijn bij zijn ex, die onderhad al 2 andere partners had.
De vader van de 2 kinderen probeert al jaren de voogdij te krijgen, maar dit lukte niet.
Ze waren enkele weken geleden nog op verjaardags visite op het feestje van mijn zoon en zijn nichtje...
[afbeelding]
[afbeelding]
Om deze 2 kinderen gaat het dus.
Ik ben hier zo verdrietig door. Er is al een aantal keren aangegeven dat het niet goed ging, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat die vrouw haar kinderen bij deze idioot liet.
De vrouw was met de israelische man getrouwd "voor god" niet voor de wet, samen zaten ze aan de coke.
Yep 2002...quote:
Ik kan er gewoon niet bij.quote:
Het sleept al zo lang. Ik hoorde alles aan van mijn zusje, die er erg mee zat dat de kinderen niet bij de vader konden komen. Ze wou eerst niet dat hij ze zag!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Yep 2002...
Toen *zwierf* madam al rond neem ik aan?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:56 schreef Jo0Lz het volgende:
Het liefst zou ik die israelische man hetzelfde aandoen als die meneer Rongen is aangedaan.
En helaas krijgt zo'n *geweldige moeder* d.m.v. leugens bij de kinderbescherming het vaak voorelkaar dat de vader de kinderen niet mag zienquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:57 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Het sleept al zo lang. Ik hoorde alles aan van mijn zusje, die er erg mee zat dat de kinderen niet bij de vader konden komen. Ze wou eerst niet dat hij ze zag!
Natuurlijk doe ik het niet.quote:
Yep, ze staan machteloos (ook toen de kinderen nog wel leefden)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |