abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29327084
Weet niet zeker of hier moet of toch ergens anders (Travel bv.), maar goed..

De vraag: wat zijn de maximumsnelheden in Nederland (80 toch?) Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, België en Frankrijk met een aanhanger (vouwwagen) op de snelwegen?

En is het een optie om via Frankrijk naar het Gardameer te gaan (omdat je daar geloof ik wel 130 mag) of is dat teveel om?

Laatste vraag: wordt er veel gecontroleerd deze zomer in de landen die ik genoemd heb op snelheid met aanhanger?

Alvast bedankt Kan het nergens vinden, ook niet m.bv. Google.
pi_29327649
Volgens mij is dat 90km/h.

Zal het ff opzoeken.
pi_29327725
Volgens de verkeersorganisatie is in alle Europese landen de maximumsnelheid voor auto's met caravans een aanhangwagens 80 kilomter per uur, behalve in België en Frankrijk. Als in Nederland deze snelheid verhoogd zou worden, dan zou er meer verdeeldheid binnen Europa op dit gebied komen, aldus de zegsvrouw.

Dus alleen in Belgie en Frankrijk mag je harder dan 80km/h met een aanhangwagen.
pi_29328643
mm Balen.. Dat wordt langzaam rijden

Weet iemand ook of er veel gecontroleerd wordt?
pi_29328739
Hou je wel in de gaten dat de skelterbandjes van een vouwwagen met 130 km/h meer dan witgloeiend heet worden? En dat dat misschien wel niet zo heel erg gezond voor de bandjes, en dus de vouwwagen, en dus de combinatie, en dus de inzittenden is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Milf maandag 1 augustus 2005 @ 17:16:42 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_29328903
90 toch in Frankrijk? .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_29329121
vroeger was het idd altijd 130 in Fr, maar ik weet niet of dat nog zo is
pi_29329465
Maar als je via Frankrijk rijd hoef je niet echt heel veel om te rijden, dat heb ik ook een keer gedaan, dat is goed te doen.
pi_29329532
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:18 schreef Jurruh het volgende:
Weet niet zeker of hier moet of toch ergens anders (Travel bv.), maar goed..

De vraag: wat zijn de maximumsnelheden in Nederland (80 toch?) Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, België en Frankrijk met een aanhanger (vouwwagen) op de snelwegen?

En is het een optie om via Frankrijk naar het Gardameer te gaan (omdat je daar geloof ik wel 130 mag) of is dat teveel om?

Laatste vraag: wordt er veel gecontroleerd deze zomer in de landen die ik genoemd heb op snelheid met aanhanger?

Alvast bedankt Kan het nergens vinden, ook niet m.bv. Google.
Ja tuurlijk, ga maar 130 met die vouwwagen rijden . Frankrijk inderdaad 90 en controle niet echt maar je wilt niet dat hij gaat stuiteren
pi_29329685
Op de tolwegen in Frankrijk kan je makkelijk 130 rijden met een vouwwagen, dat is geen probleem.
pi_29329757
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:40 schreef Ayaxola het volgende:
Op de tolwegen in Frankrijk kan je makkelijk 130 rijden met een vouwwagen, dat is geen probleem.
Ook eraan gedacht dat die banden wat eronder liggen 130 niet aankunnen? Sta ik straks weer in de file met de vrachtwagen omdat er weer zo'n klootviool dacht dat het wel kon
pi_29329758
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:40 schreef Ayaxola het volgende:
Vergeet het maar, ze doen een soort van trajektcontrole, op het moment dat je de tolweg afrekent zien ze je gemiddelde snelheid, achter het poortje staat de politie.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29329847
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:16 schreef nikky het volgende:
90 toch in Frankrijk? .
Je had het topic ook kunnen verplaatsen naar Planes, Trains en Aanhangers.
I intend to live forever, or die trying.
pi_29329859
Van iemand die momenteel rondtoert in Frankrijk in zo'n samenstelling, heb ik vernomen dat het 130 is. Maar dat is afhankelijk van het gewicht van de aanhanger. Caravan is wel beperkt tot 80 geloof ik. Maar waarom bel je de ANWB niet effe ofzo? Daar zijn ze voor
pi_29329921
Een vouwwagen is OOK een aanhanger mag dus maar 90 in Frankrijk!!!!!!
pi_29330302
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:45 schreef rompompom het volgende:
Van iemand die momenteel rondtoert in Frankrijk in zo'n samenstelling, heb ik vernomen dat het 130 is. Maar dat is afhankelijk van het gewicht van de aanhanger. Caravan is wel beperkt tot 80 geloof ik. Maar waarom bel je de ANWB niet effe ofzo? Daar zijn ze voor
Goed idee

Die trajectcontroles zijn inderdaad wel verrekte irritant..
pi_29330320
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:45 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je had het topic ook kunnen verplaatsen naar Piraten, Trajectcontroles en Aanhangers.
pi_29330464
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:42 schreef longinus het volgende:

[..]

Vergeet het maar, ze doen een soort van trajektcontrole, op het moment dat je de tolweg afrekent zien ze je gemiddelde snelheid, achter het poortje staat de politie.
Dat is dus echt flauwekul..
pi_29330587
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:00 schreef Jurruh het volgende:

[..]

Goed idee

Die trajectcontroles zijn inderdaad wel verrekte irritant..
Ach man ga toch 150 rijden met dat gebakje van je. Alleen wel niet zeuren als je opeens in de berm ligt
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:11:15 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29330614
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:42 schreef longinus het volgende:

[..]

broodje aap
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29330785
Nou ja controles of niet, het is gewoon niet zo'n geweldig slim plan om steenhard te gaan koersen met zo'n sleurbak aan je kont. Maar goed, dat ontdekt u zelf wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')