quote:Op zondag 31 juli 2005 23:19 schreef R2cksson het volgende:
En een lijstje van materiaal?
Uhm...quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe ga je hem leggen?Los Verlijmd Met spijkerlatten
klikken?quote:
Ik zaag mijn vloerbedekking altijd met een slijptolquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:04 schreef weasel85 het volgende:
[..]
klikken?
want als je het lijmt is t nogal kut...
klik dingen zijn enorm handig =) denk er wel ff aan dat je een hamer + zon vorm nodig hebt dat in de klik plankje past (kom niet op de naam) maar je kan er igg op de achterkant met een hamer op slaan zodat t beter vast komt te zitten.
een zaag is ook handig... let op waar je zaagt (als je in de hoeken moet werken mag je ong 1cm overhouden (van muur af) ( er komen plinten langs neem ik aan?) maar probeer t igg tegen de muur te houden staat veel mooier =)
kan je nog wel eventuele tips geven.. maar heb alleen dus met laminaat vloer en klik platen gewerkt voor de rest niets... maar ik heb gehoord van me monteur dat lijmen kut werkt
succes!![]()
dus je bedoelt rollen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:05 schreef R2cksson het volgende:
Ik heb het over dat stoffen spul he! geen laminaat ofzo...
Idd Ik heb me een keer gewaagd aan linoleum (en qua leggen lijkt dat wel op vloerbedekking) en het was zeer lastig om niet te veel en niet te weinig van de kant af te halen. En lastig om evenwijdig aan muur te blijven. Toch maarovergestapt op schaar toen, maar met vloerbedekking lijkt me dat ook niet ideaal.quote:
't Is misschien slimmer om eerst je vloerbedekking te leggen en daarna pas de plinten te plaatsen. Zo ligt je vloerbedekking altijd vlak langs de randen en kun je eventueel wat foutjes wegmoffelen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:11 schreef weasel85 het volgende:
[..]
als alles ligt zoals je wenst... snijd er dan met een stanley mes de kantjes af.. (zorg dat tapijt tegen de plint aanligt... en blijf natuurlijk altijd controleren dat je de tapijt niet verschuift tijdens het lopen eroverheen...
succes
Zullen we dit subforum maar opheffen dan?quote:Op maandag 1 augustus 2005 00:57 schreef Italo het volgende:
Geen dank![]()
http://www.gamma.com/woon(...)ekking_(foamrug)_leg
Oh... Uhm, hij ligt al, het was min of meer een freestyle. Ik zou het niet nog een keer kunnen nadoen dusquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:44 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zullen we dit subforum maar opheffen dan?![]()
![]()
En on topic: we eisen een fotoverslagje van het debâcle tapijtleggen uiteraard. daar kunnen we dan allemaal van leren![]()
Klinkt alsof je dat ter plekke hartstikke goed hebt uitgedachtquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:08 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Oh... Uhm, hij ligt al, het was min of meer een freestyle. Ik zou het niet nog een keer kunnen nadoen dus!
Anyway, met een beetje creativiteit lukt het zeker.
Gewoon 1 kant recht tegen de muur leggen. Dan een kant die aan die kant vast zit voor zien van dubbelzijdige tape (de vloer, niet de bedekking!).
Dan daar de bedekking goed leggen. Opstaande randjes mooi afsnijden en dan vastplakken. Afsnijden moet je wel bij opletten, teveel afsnijden is een lelijk randje. Gewoon die bedekking heel goed in die vouw drukken en dan met het mes iets boven die vouw afsnijden. Regelmatig je mes vernieuwen werkt veel nauwkeuriger. Iedere 5 of 6 meter toch wel.
De rest van de randen afsnijden en klaar is je vloerbedekking.
Ik heb maar 1 kant vastgeplakt, want dan kunnen evt bobbels er nog uitgelopen worden. En die bedekking gaat toch nergens naartoe als er een aantal meubels op staan.
Succes!
Vervoer:quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Klinkt alsof je dat ter plekke hartstikke goed hebt uitgedacht![]()
De foto-eis blijftVan het resultaat
![]()
Ziet er hip uit, mijn jong.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:00 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Vervoer:
[afbeelding]
Niet aan te raden om het zo te doen trouwens, je kan er lelijke vouwen mee krijgen. Gelukkig had ik ze niet, tenminste, na een tijdje waren ze weg...
Het leggen:
[afbeelding]
Let niet op die muurschildering, ik weet niet welke autist dat heeft gedaan, maar ik in elk geval niet. Hopelijk vind ik nog eens een mooi schilderij of mooie spiegel om ervoor te hangen, want het kreng ziet er niet uit. Anyway, het leggen is in bedrijf zoals je ziet.
Let ook op die moeilijke hoekjes! Bij die "open haard" en de muurkast (plaatje beneden)..
Resultaat:
[afbeelding]
Mooi afgewerkte rand. Ik ben er trots op. Kwaliteit foto's is klote, maar beter dan niks.
Tevreden?
Ik wel..
.
Nou, er zijn dingen waar ik beter in ben!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat ziet er hartstikke netjes uit! En dat voor de eerste keer leggen. ik bespeur hier talent!
Ook daarom heb ik hem maar aan 1 kant vastgelegd, met 1 goeie ruk is de bedekking eruit. En zo geweldig plakt die dubbelzijdige tape nu ook weer niet. Wel goed genoeg om de bedekking op zijn plaats te houden. Ik ben iig niet van plan om erop te gaan breakdancen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:30 schreef ShaoliN het volgende:
Valt me niet tegen godverdomme. Dat heb je nog best netjes gelegd. Wij hebben het toendertijd wel vast gezet, maar dat wordt nog een hel als het er straks weer uit moet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |