je hebt een geschil met t-mobile over een rekening , dus zeker wel een zaak voor de geschillencommissie. In dit geval is het zaak dat gsm.nl aansprakelijk gesteld wordt door t-mobile en niet jij, omdat zij op dat moment in het bezit waren van de sim-kaart. Dat valt te bewijzen doordat je nergens voor hebt getekend en punt 12 van hun eigen voorwaarden aangeven dat ze wel altijd aangetekend versturen.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:42 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
Ik ga hun website nog eens bekijken, maar er is ergens iemand bezig met diefstal/oplichting/fraude, is het dan nog wel een zaak voor hun?
de voorwaarden had ik geplakt van gsm.nl dus dat klopt wel.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:45 schreef NokiaTel het volgende:
Het gaat dus om GSM.nl niet om GSMweb.nl, even voor de duidelijkheid.
Maar moet ik het er nou opgooien dat ik de rekening niet ga betalen omdat het niet door mij veroorzaakt is?
Of omdat hun nooit een SIM-kaart hebben geleverd, en ik dus gewoon het contract wil verbreken?
Op welk punt sta ik sterker?
En ik ga dus kijken of ik wat met SGC kan, maar moet ik ook nog contact zoeken met T-Mobile of GSM.nl? En wat moet ik dan zeggen?
Bedankt voor de hulp
Bronquote:Half maart heb ik mij t-mobile extra een usbpen besteld. Deze is door tm via selektvracht verzonden. Omdat ik afwezig was (tweemaal) hebben ze een briefje achtergelaten dat mij buurman het in ontvangst had genomen. Doch hij heeft niks ontvangen.
Nu zegt t-mobile: dat is niet ons schuld, klaag maar bij selektvracht
En selektvracht: dat is niet ons schuld, hij is bij uw buurman bezorgd
Bij wie moet ik nu officieel klagen en hoe? Wordt er een beetje geagiteerd van
"6.1. Wijze van transportquote:Op zondag 31 juli 2005 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
van de website, het wordt dus altijd met een koerier bezorgd, dat betekent dat je altijd moet tekenen. Hebben ze geen handtekening kunnen ze ook nooit zeggen dat jij het gehad hebt. Het kan natuurljk zijn dat er een malafide berzorger bij dat koeriersbedrijf zit!
Als het via TPG komt moet het óf persoonlijk afgegeven worden, óf via afhaalbericht bij postkantoor. Als het via Koerier komt. (vrijwel altijd select-vracht) zul je volgens mij moeten tekenen.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:49 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
"6.1. Wijze van transport
Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen wordt de wijze van transport, verzending, verpakking e.d. bepaald door Elders Websales B.V., zonder dat Elders Websales B.V. hiervoor enige aansprakelijkheid draagt.
6.2. TPG Post
De produkten zullen worden verzonden per TPG Post Pakket Service.
Op de dag van verzending zult u hierover een E-mail ontvangen. TPG Post zal het pakket binnen 1 a 2 werkdagen bij u afleveren. Mocht u niet aanwezig zijn bij aflevering, dan dient TPG Post een bericht van kennisgeving in uw brievenbus achter te laten. U kunt met het bericht van kennisgeving het pakket in een tijdsbestek van 3 weken afhalen op het postkantoor. Elders Websales B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele nalatigheid door de TPG Post in deze."
en daar onder staat dat het OOK met een koerier kan komen.
dat zijn 2 verschillende manieren van verzenden, dus er is niet altijd sprake van een handtekening, toch?
Volgens mij hoeft een pakketie dat via TPG komt alleen bij het huis afgegeven te worden.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als het via TPG komt moet het óf persoonlijk afgegeven worden, óf via afhaalbericht bij postkantoor. Als het via Koerier komt. (vrijwel altijd select-vracht) zul je volgens mij moeten tekenen.
TPG voorwaarden stellen huis alleen verplicht indien de stikker "alleen huis" is gebruikt.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:54 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft een pakketie dat via TPG komt alleen bij het huis afgegeven te worden.
Oftewel hier uit kun je dus al een beetje opmaken dat ze niet aangetekend verzenden, en vaker dit soort dingen hebben.quote:Wanneer uw bestelling niet binnen 5 werkdagen bij u is afgeleverd, kunt u altijd contact met ons opnemen.
Wanneer u het pakket niet binnen deze termijn ontvangen heeft en dit niet tijdig aans ons meldt, bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten die voortvloeien uit diefstal of misbruik.
De rekeningen van T-Mobile heb ik wel ontvangen en de T-Mobile map.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:30 schreef Aventura het volgende:
Ze zitten sowieso fout, ik heb meerdere keren bij online shops simkaartjes besteld en wat er dan gebeurt is het volgende, ze sturen je je simkaart toe, maar de code om het te activeren krijg je per e-mail of via een andere brief. Het lijkt me heel sterk als je dan allebei die brieven niet ontvangen zou hebben. Is het ook mogelijk dat er mensen bij jouw brievenbus hebben staan 'hengelen'?
Maar dat maakt het dan ook meteen hun probleem.quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:03 schreef hollander172 het volgende:
Gsm.nl of gsmweb.nl, beide versturen dus simkaart en codes in dezelfde envelop en daar hoeft niet voor getekend te worden.
Stond er zelf ook van te kijken dat ze dit zo regelden........
Nog suggesties, opmerkingen voor de brief?quote:Geachte dames en heren van GSM.nl,
Gezien jullie niets meer van jullie laten horen (per e-mail reageren jullie niet op mijn e-mail, telefonisch vrijwel onbereikbaar, en toen ik jullie kon bereiken, werd mij verteld dat ik teruggebeld zou worden, niet gebeurd) zal ik weer degene moeten zijn die actie moet ondernemen, vandaar deze aangetekende brief.
Om het kort en bondig te houden; de SIM-kaart (Ordernummer: XXXXX) is nooit geleverd aan mij, toch zijn er kosten gemaakt met de SIM-kaart (ca. 425 euro) waar ik niet voor verantwoordelijk ben.
Hier is reeds aangifte van gedaan bij de politie.
Zolang jullie niet kunnen aantonen dat deze SIM-kaart in mijn bezit is gekomen, zijn jullie verantwoordelijk deze fraude en verwacht ik dat u mij allereerst schadeloos stelt, en het contract met onmiddelijke ingang zal ontbinden.
Dit allereerst op basis van jullie eigen voorwaarden, ik citeer:
“Het risico van verlies of beschadiging van zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op Opdrachtgever over, op het moment van aflevering op het door de Opdrachtgever opgegeven adres.”
Graag zie ik een snelle reactie tegemoet,
Hoogachtend,
Zet er in ieder geval in dat je dus daadwerkelijk nooit getekend heb voor ontvangst van de simkaart.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:07 schreef NokiaTel het volgende:
Update: T-Mobile benadrukt niets meer voor me te kunnen doen, en over een aantal dagen wordt incasso ingeschakeld.
Deze brief gaat vandaag de deur uit:
[..]
Nog suggesties, opmerkingen voor de brief?
Iemand nog suggesties?quote:Geachte dames en heren van GSM.nl,
Gezien jullie niets meer van jullie laten horen (per e-mail reageren jullie niet op mijn e-mail, telefonisch vrijwel onbereikbaar, en toen ik jullie kon bereiken, werd mij verteld dat ik teruggebeld zou worden, niet gebeurd) zal ik weer degene moeten zijn die actie moet ondernemen, vandaar deze aangetekende brief.
Om het kort en bondig te houden; de SIM-kaart (Ordernummer: XXXXX) is nooit geleverd aan mij, toch zijn er kosten gemaakt met de SIM-kaart (ca. XXX euro) waar ik niet voor verantwoordelijk ben.
Hier is reeds aangifte van gedaan bij de politie.
Dus ik heb nooit getekend voor ontvangst, kunnen jullie mij de ontvangstbevestiging sturen van de SIM-kaart met mijn handtekening?
Zolang jullie niet kunnen aantonen dat deze SIM-kaart in mijn bezit is gekomen, zijn jullie verantwoordelijk deze fraude en verwacht ik dat u mij allereerst schadeloos stelt, en het contract met onmiddelijke ingang zal ontbinden.
Dit allereerst op basis van jullie eigen voorwaarden, ik citeer:
“Het risico van verlies of beschadiging van zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op Opdrachtgever over, op het moment van aflevering op het door de Opdrachtgever opgegeven adres.”
Graag zie ik een snelle reactie tegemoet,
Hoogachtend,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |