abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29302279
Hoi
Ik ga volgende week op vakantie, voor het eerst met mijn backpack met het vliegtuig, heb al wel eerder gevlogen, maar toen had ik gewoon een grote tas mee.
Waar ik dus vragen over heb is of het handig is om bijvoorbeeld een slaapzak onderaan mijn tas te hangen. Ik heb er de juiste banden voor enzo, maar ik ben bang dat hij er toch afvalt in het bagagedepot.
Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft? Of eventueel tips heeft?
Mijn slaapzak past echt niet in mijn tas, aangezien daar ook al mijn tent, luchtbed, kleding en overige kleine dingen inzitten.
Mijn rugzak heeft trouwens wel de mogelijkheid om de rugbanden weg te ritsen, zodat die er niet meer uitsteken.
Alvast bedankt voor het lezen en nog meer bedankt voor de (nuttige) comments!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_29302453
Ik had bij Bever sport een kleine slaapzak gekocht, kostte 30 euro en dmv die riempjes is hij super klein te krijgen, past perfect in me backpack (onderin een vak waar ook de tent zit enzo). Ik had tentstokken terplekke buiten de tas hangen, maar in het vliegtuig toch maar ff in de tas gepropt, geen idee of dat moest, maar dat leek me handig.
Maar als je incheckt word je tas bekeken, alle riempjes vastgemaakt enzo en dan word er wel gezegd hoe je het het beste kunt doen, eventueel een aparte tas voor je slaapzak.
pi_29302705
Gewoon onderaan vastknopen met touw. Works like a charm...Waar gaat de reis naar toe als ik vragen mag?
pi_29302786
Misschien ga ik mijn hele tas wel in laten pakken met van dat plastic, maar liever niet, aangezien dat nogal een dure grap gaat worden (ik ben maar een arme student )
De reis gaat naar Boedapest, naar het Sziget festival!
  zondag 31 juli 2005 @ 20:25:59 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29302934
Toen ik nog met rugzak in het vliegtuig ging deed ik de regenhoes er omheen, en daar drie spanbanden (twee in de breedte, een in de hoogte). Is altijd goedgegaan met de tent en de slaapzak die er los aanhingen.

Let wel op dat je de draagbanden GOED wegstopt, die kunnen blijven hangen in het bagage-transport systeem!!

En als je er geen vertrouwen in hebt dat je backpack goed genoeg ingepakt is, dan kan je ook vragen of je hem bij de odd-size mag inchecken. Dat is wat meer gemaakt op 'vreemde' vormen bagage (tegenwoordig gaat bijv. onze kinderwagen via de 'odd-size').
pi_29302988
Alles aan touwtjes, bandjes, buiten aan je tas vinden ze (vooral op grote geautomatiseerde luchthavens als Schiphol) niet leuk. Er is een zeer grote kans dat je rugzak ergens achter blijft haken en niet of later pas op de juiste bestemming aankomt.

Je kunt bij Bever ook voor minder dan 10 euro een flight-sack ofzo kopen, gewoon een soort stevige plunjezak die je om je rugzak heendoet vlak voor je 'm incheckt.

Maar serieus, als je op discovery wel eens een programma hebt gevolgd over hoe die bagage beneden Schiphol vervoerd wordt wil je nooit meer zonder je rugzak daar in laten verdwijnen... Er gaat gewoon te vaak wat mis dan.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  zondag 31 juli 2005 @ 20:31:17 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29303080
Ik had een grote zak met rits gekocht waar ik mijn backpack kon instoppen, deze kon ook afgesloten worden met een slotje. Vond ik toch wel prettig aangezien de reis naar Thailand ging. Die zak heeft er tevens voor gezorgd dat mijn tas helemaal onbeschadigd door alle transporten is heengekomen
pi_29303120
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Toen ik nog met rugzak in het vliegtuig ging deed ik de regenhoes er omheen, en daar drie spanbanden (twee in de breedte, een in de hoogte). Is altijd goedgegaan met de tent en de slaapzak die er los aanhingen.
Das een goede, dankjewel!
quote:
Let wel op dat je de draagbanden GOED wegstopt, die kunnen blijven hangen in het bagage-transport systeem!!
Die kan ik wegritsen, achter een flap, dan steekt er niks meer uit
quote:
En als je er geen vertrouwen in hebt dat je backpack goed genoeg ingepakt is, dan kan je ook vragen of je hem bij de odd-size mag inchecken. Dat is wat meer gemaakt op 'vreemde' vormen bagage (tegenwoordig gaat bijv. onze kinderwagen via de 'odd-size').
Okee tnx, daar kan ik ook wat mee!
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:27 schreef Vloris het volgende:
Alles aan touwtjes, bandjes, buiten aan je tas vinden ze (vooral op grote geautomatiseerde luchthavens als Schiphol) niet leuk. Er is een zeer grote kans dat je rugzak ergens achter blijft haken en niet of later pas op de juiste bestemming aankomt.

Je kunt bij Bever ook voor minder dan 10 euro een flight-sack ofzo kopen, gewoon een soort stevige plunjezak die je om je rugzak heendoet vlak voor je 'm incheckt.

Maar serieus, als je op discovery wel eens een programma hebt gevolgd over hoe die bagage beneden Schiphol vervoerd wordt wil je nooit meer zonder je rugzak daar in laten verdwijnen... Er gaat gewoon te vaak wat mis dan.
Zo'n flightzak zal ik eens gaan zoeken, kijken of ik zoiets kan vinden, tnx!
Die programma's moet je eigelijk ook niet naar kijken, er gaat vaak wat mis, maar vaker gaat het ook gewoon goed hoor
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:31 schreef Aventura het volgende:
Ik had een grote zak met rits gekocht waar ik mijn backpack kon instoppen, deze kon ook afgesloten worden met een slotje. Vond ik toch wel prettig aangezien de reis naar Thailand ging. Die zak heeft er tevens voor gezorgd dat mijn tas helemaal onbeschadigd door alle transporten is heengekomen
Zo'n zak zal ik eens naar op zoek gaan. Ik wil het niet afsluiten met slotjes, omdat dat aangeeft dat er waardevolle spullen inzitten, maar de ritsen ga ik wel dichtbinden met touwtjes, zodat die niet open kunnen gaan.
  zondag 31 juli 2005 @ 20:52:21 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29303747
Dat slotje had ik er meer op met het oogpunt om te voorkomen dat anderen er iets in zouden kunnen stoppen
pi_29303961
Ja, dat kan ook nog
Maar dan zouden touwtjes ook goed genoeg moeten werken
pi_29304232
Ik zou alles dichtdoen met een Tyewrap, dan zie je meteen als er mee geknoeid is, verder alles wat loshangt vastgespen en vaak krijg je een soort krat waar je de tas in kan doen.
Door het gebruik van Tyewraps kon ik zo door de checkin in Israël, en dat zijn meestal zijkers.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29304818
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Misschien ga ik mijn hele tas wel in laten pakken met van dat plastic, maar liever niet, aangezien dat nogal een dure grap gaat worden (ik ben maar een arme student )
....
... en maar goed ook
quote:
Die programma's moet je eigelijk ook niet naar kijken, er gaat vaak wat mis, maar vaker gaat het ook gewoon goed hoor
... met bagages die ingepakt zijn in dat plastic gaat het anders vaker mis dan goed hoor
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29310150
transporthoes eromheen, dan blijft 'ie nergens achter haken, zo'n transporthoes kan veelal ook als regenhoes gebruikt worden, slotje op de hoes, dan issie meteen veilig (niet voor stelen, maar inderdaad voor het geval dat iemand er iets bij zou stoppen. Bovendien beschermt de hoes de rugzak zelf.

Reken op een euro 15.

heb je veel plezier van, zeker als je naar verre bestemmingen reist. Stoffige reizen en bussen waar de rugzak naast accu's en andere lekkende materialen worden gestouwd vereisen absoluut een transporthoes.
pi_29321289
Die transporthoes is echt een must. Op die manier blijft je rugzak nergens achter haken op de transportbanden en ontstaat er geen schade aan je rugzak. Als ik zie hoe mijn hoes er nu na een jaar of 5 uit ziet ben ik blij dat de winkelhaken en andere beschadigingen aan een hoes ziitten en niet aan mijn rugzak.
Zo'n hoes is inderdaad ook handig als je met het openbaar vervoer gaat, zoals Dino al zei. Vaak wordt de bagage of op het dak gemieterd of in een smerig bagageluik onderaan de bus.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:23:02 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29321798
Hihi... deze discussie komt iedere keer weer!
Ik gebruik mijn rugzak al 14 jaar zónder transporthoes (ook in het vliegtuig, ook naar verre bestemmingen, ook in en op bussen) en er is nog nooit iets uitgehaald, blijven haken of kapot gegaan. Natuurlijk geen dure spullen in makkelijk toegankelijke delen stoppen (of liever helemáál geen dure spullen in je rugzak stoppen) en voordat de boel op de band gaat alle losse touwtjes even aan elkaar knopen.

Slaapzak aan de buitenkant heb ik nooit gedaan. Tentstokken en matje wél, maar dat zijn misschien toch dingen die men er minder snel afjat (mijn matje is zo'n lelijk goedkoop paars foamgeval ). Overigens heb ik bij lange vluchten m'n slaapzak meestal bij me als handbagage. Stuk lekkerder dan zo'n vliegtuigdekentje! (maar misschien voor Hongarije wat minder nodig)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29328448
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:23 schreef Hik het volgende:

Slaapzak aan de buitenkant heb ik nooit gedaan. Tentstokken en matje wél, maar dat zijn misschien toch dingen die men er minder snel afjat (mijn matje is zo'n lelijk goedkoop paars foamgeval ). Overigens heb ik bij lange vluchten m'n slaapzak meestal bij me als handbagage. Stuk lekkerder dan zo'n vliegtuigdekentje! (maar misschien voor Hongarije wat minder nodig)
Ach zo'n waterdichte transporthoes is altijd handig, vooral als je in een gare tent op een festival gaat zitten. Zorgt er meteen voor dat je spulletjes droger blijven.

Overigens ik stop tegenwoordig mijn rugzak ook altijd in een hoes. Ik zat een keer al in het vliegtuig en de bagage werd toen ingeladen, bij een tas was het matje er ook afgevallen. De sjaak van de bagage gooide dit toen, gewoon achter de tassen het vliegtuig is. Zonder ook maar moeite te doen om uit te zoeken bij welke tas het hoorde.

Overigens het matje lag wel gewoon op de transportband op het vliegveld toen we aankwamen
On really romantic nights of self, I go salsa dancing with my confusion
pi_29328674
Flightbag ! Kun je nog losse zooi bij storten ook. Bere handig !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_29340396
Een flightbag is inderdaad handig, maar als je alles goed vastzet kan er weinig misgaan hoor.
Ik ontmoette een jongen uit Amerika in Griekenland op het vliegveld die een tas bij zich had met daaraan getaped z'n tent, zn slaapzak, en nog wat andere zooi. Dus dat is ook een mogelijkheid
pi_29340559
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:08 schreef SevenWonders het volgende:
Flightbag ! Kun je nog losse zooi bij storten ook. Bere handig !
Ook te gebruiken als zak om je vuile kleren in te doen.
pi_29340652
Sinds mijn tent op het vliegveld van Budapest er is `afgevallen' heb ik geen los te halen onderdelen meer aan mijn rugzak. Tent gaat gewoon bij de handbagage (afgezien haringen), en als ik jou was zou ik dat ook met de slaapzak doen. Het is weinig moeite, en het scheelt zorgen.
pi_29341015
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:33 schreef bruut het volgende:
Sinds mijn tent op het vliegveld van Budapest er is `afgevallen' heb ik geen los te halen onderdelen meer aan mijn rugzak. Tent gaat gewoon bij de handbagage (afgezien haringen), en als ik jou was zou ik dat ook met de slaapzak doen. Het is weinig moeite, en het scheelt zorgen.
Dat had je dus ook kunnen voorkomen door een hoes over je rugzak te doen, dan 'valt' er niks van je rugzak af. Ofwel, er valt niks te graaien.
pi_29341171
Wat ik zelf altijd doe is een adres label IN de flightbag. En zeker niet aan de buitenkant.
pi_29372555
Stevige flightbag met hangslot is ideaal. Kun je bijvoorbeeld je tent er nog los bij doen.

Een ander voordeel is als je bijvoorbeeld op de plaats van bestemming een lange meerdaagse wandeling gaat maken, dan kun je de flightbag gebruiken om je kleren die je niet nodig hebt in te doen en af te sluiten. Die kun je dan in de berging van bijvoorbeeld een hostel gooien. Dat doe ik dan tenminste...
pi_29387175
ik heb een flightbag gekocht, bedankt voor de tips allemaal!!
  Spellchecker maandag 8 augustus 2005 @ 21:58:41 #25
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_29507048
even een schopje omhoog wegens een klein vraagje; ik ga namelijk overmorgen op het vliegtuig naar Vancouver (Canada), heb alleen nog niet uitgevogeld hoe ik mijn tas (gewone reistas ) het beste kan voorzien van een adreslabel, die volgens de vliegmaatschappij wel verplicht aan de buitenkant moet hangen (maar dat kan bij het inchecken wel, die zet ik er niet op als ik er nog mee door de hallen van schiphol moet sjouwen )..
Het wordt mij op de site van mijn vliegmaatschappij ook niet duidelijk of je die bij het inchecken krijgt of dat je daar zelf vantevoren zorg voor moet dragen, weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt

[edit]
p.s. google en zelfs (:P) google.fok.nl boden geen antwoord
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')