abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2005 @ 22:24:08 #51
27648 Weakling
available in strong mint
pi_29641217
Benieuwd wat dat moet worden. Ik vrees een sellout plaatje met allemaal gouwe ouwe en 1 nieuw niet eerder uitgebracht nummertje waardoor wij de CD wel weer moeten kopen Het liefst zou ik nog een DVD zien verschijnen met daarop alle clips die ze hebben gemaakt behalve de clips van the Altogether natuurlijk.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:23:02 #52
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29643212
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:24 schreef Weakling het volgende:
Benieuwd wat dat moet worden. Ik vrees een sellout plaatje met allemaal gouwe ouwe en 1 nieuw niet eerder uitgebracht nummertje waardoor wij de CD wel weer moeten kopen Het liefst zou ik nog een DVD zien verschijnen met daarop alle clips die ze hebben gemaakt behalve de clips van the Altogether natuurlijk.
de funny break clip dan weer wel natuurlijk die is leuk.

maar ik zou het knap vinden als ze een nieuw nog niet uitgebracht nummer kunnen vinden.. zal wel gewoon een best of worden dan..

maar ik moet 'm toch wel kopen, want het is orbital.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29650555
Ach ja, Fluke heeft het ook gedaan.

Eerst kreeg je Progressive History X, en daarna Progressive History XXX.

Hopelijk wordt het dan net zoals bij Fluke een mooie boxset met poster en 3 limited cd's.

Ik denk trouwens dat Orbital vast nog wel 10-tallen DAT's kan opduikelijken uit de archieven met 'unreleased material', demo's en dat soort dingen.
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:13:58 #54
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29650933
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:57 schreef PDOA het volgende:
Ach ja, Fluke heeft het ook gedaan.

Eerst kreeg je Progressive History X, en daarna Progressive History XXX.

Hopelijk wordt het dan net zoals bij Fluke een mooie boxset met poster en 3 limited cd's.

Ik denk trouwens dat Orbital vast nog wel 10-tallen DAT's kan opduikelijken uit de archieven met 'unreleased material', demo's en dat soort dingen.
ja, maar veel unreleased material is niet zonder reden unreleased... als ze er echt achter stonden was het wel uitgebracht.
ik heb ook nog wel een liedje van een demo tape van green. ook niet uitgebracht. maar ik snap wel waarom.

natuulijk is het leuk dat er toch weer wat uitkomt van orbital, maar een mooie live cd zou ook niet misstaan. (of dvd natuurlijk)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29651578
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:13 schreef timbob het volgende:

[..]

ja, maar veel unreleased material is niet zonder reden unreleased... als ze er echt achter stonden was het wel uitgebracht.
ik heb ook nog wel een liedje van een demo tape van green. ook niet uitgebracht. maar ik snap wel waarom.

natuulijk is het leuk dat er toch weer wat uitkomt van orbital, maar een mooie live cd zou ook niet misstaan. (of dvd natuurlijk)
Als je de Satan Live singles achter elkaar plakt heb je ook een live album!

Trouwens, er is genoeg materiaal van vinyl af te halen. Ik bedoel, er zijn genoeg dingen die alleen op plaat verkrijgbaar zijn en niet op cd.
pi_29651702
Een mooi remix album zou ook niet misstaan.
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:04:53 #57
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29652390
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:37 schreef PDOA het volgende:

[..]

Als je de Satan Live singles achter elkaar plakt heb je ook een live album!
en nog wat live nummertjes op de insides dubbel cd
oh, en chime live & midnight live op green. (al vraag ik me af hoe live dat is)
quote:
Trouwens, er is genoeg materiaal van vinyl af te halen. Ik bedoel, er zijn genoeg dingen die alleen op plaat verkrijgbaar zijn en niet op cd.
ja, maar dat zijn vaak wel dan remixen enzo. en op plaat uitgebracht is ook niet echt "unreleased" he
een remix album zou best leuk kunnen zijn. maar ik vraag me af of er wel genoeg remixen zijn, aangezien orbital ook zelf veel remixed ipv door anderen. je krijgt er wel een cd mee vol, maar misschien krijg je dan veel remixen van hetzelfde nummer.

maar ik denk dat dit gewoon zo'n label album wordt, zonder meewerking van orbital zelf.. vaak ook niet al te best artwork..
we zullen zien

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29654324
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:02 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]

de hoes is bekend voor de Wipeout pure soundtrack blijkbaar..
zelfde stijl.. maar beetje saai denkik.
Die hoes is vast niet door de Designers Republic gemaakt.
pi_29654547
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:04 schreef timbob het volgende:

[..]

en nog wat live nummertjes op de insides dubbel cd
oh, en chime live & midnight live op green. (al vraag ik me af hoe live dat is)
[..]

ja, maar dat zijn vaak wel dan remixen enzo. en op plaat uitgebracht is ook niet echt "unreleased" he
een remix album zou best leuk kunnen zijn. maar ik vraag me af of er wel genoeg remixen zijn, aangezien orbital ook zelf veel remixed ipv door anderen. je krijgt er wel een cd mee vol, maar misschien krijg je dan veel remixen van hetzelfde nummer.

maar ik denk dat dit gewoon zo'n label album wordt, zonder meewerking van orbital zelf.. vaak ook niet al te best artwork..
we zullen zien
Dan ben ik toch zeer benieuwd wat er op komt te staan, aangezien Work al aardig in de buurt kwam van de ultieme Orbital classics verzamelaar.
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:23:42 #60
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29654568
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:15 schreef PDOA het volgende:

[..]

Die hoes is vast niet door de Designers Republic gemaakt.
nee, DR was er een paar games terug al uitgestapt bij Wipeout.
maar ze proberen het gewoon nog

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:25:28 #61
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29654605
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:22 schreef PDOA het volgende:

[..]

Dan ben ik toch zeer benieuwd wat er op komt te staan, aangezien Work al aardig in de buurt kwam van de ultieme Orbital classics verzamelaar.
the box
OPS
lush
chime
funny break...

ik zie het echte nut ook niet echt, aangezien we al Work hebben.. behalve dat daar geen OPS op staat.. maar dat vind ik eerlijk gezegd niet eens zo'n ramp.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:44:50 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29655152
Ben geen fan maar mijn favo Orbital tracks:

- chime (green album)
- Remind (brown album)
- monday (brown album)
- forever (Snivilisation)
- Kein Trink Wasser (Snivilisation)
- The Girl With The Sun In Her Head (In Sides)
- Way Out -> (The Middle Of Nowhere)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29655725
Ik vind dat we als fan zijnde zelf een album moeten kunnen samenstellen, net zoals e dat toen bij Bjork hebben gedaan. Dat is pas rekening houden met je fans!
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:18:22 #64
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29656095
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:04 schreef PDOA het volgende:
Ik vind dat we als fan zijnde zelf een album moeten kunnen samenstellen, net zoals e dat toen bij Bjork hebben gedaan. Dat is pas rekening houden met je fans!

maar dan krijg je onwijs veel mensen die wat anders erop willen hebben

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29659243
Ik denk dat ik er maar zelf een samenstel, want op Work stonden ook een paar dingen waarvan ik dacht:

kuch *Frenetic, Satan Spawn* kuch
  maandag 15 augustus 2005 @ 16:31:46 #66
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29660093
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:07 schreef PDOA het volgende:
Ik denk dat ik er maar zelf een samenstel, want op Work stonden ook een paar dingen waarvan ik dacht:

kuch *Frenetic, Satan Spawn* kuch
dat probeerde ik ook 's
en toen had ik 4 cd's vol.
daarna heb ik er wel 1 in elkaar weten te zetten.. maar het is natuurlijk nooit goed.

frenetic was wel een lief nummer op zich.. maar kinetic was toch beter dan.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:19:25 #67
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29661840
http://www.streetsonline.co.uk/common/product.jhtml?pid=50471951

Title: Halcyon - The Platinum Collection
Artist: Orbital
Release Date: 19-September-2005

oeh! platinum!

Tevens op Bol.com

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:07:36 #68
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29664895
keep 'm coming..
quote:
08-7-2005
Phil Hartnoll from the legendary techno duo Orbital is still a PowerCore novice, but has already made extensive use of the Filtroid on a couple of his latest tracks.

Orbital released their first record in 1991, and have ever since then divided their time between making barrier-breaking techno music and remixing for the likes of Meat Beat Manifesto, EMF, The Drum Club, Yellow Magic Orchestra and Queen Latifah. Even though Phil Hartnoll only recently started working on the PowerCore platform, he has been familiar with TC Electronic for years.

Quality is great
Phil Hartnoll: “We have got a lot of TC equipment and had a good relationship with TC Electronic over the years. The M5000, FireworX, and the Finalizer have had a place in our studio for a long time, and we really love the sound and quality of the equipment. When we found out about the Powercore, we thought – ‘this is excellent because it takes the processing power away from your computer!’”
“That is always a great thing”, Phil Hartnoll continues, “but beyond that PowerCore is about quality. I think it is fantastic value for the money. The quality of all the reverbs and the extra things is great.”

We use it that much!
“One of my favorite things is Filtroid and PowerCore 01. We have been using it a lot lately. We have only had the Powercore for a few months now, but we have already been using the PowerCore 01 (SH-101) on a couple of tracks. Filtroid is also fantastic because you can automate it, and because it is so user friendly and creative to work with”, Phil Hartnoll recounts
“Filtroid is more than just a filter; it is very powerful and you can end up with amazing results. We have used that box (PowerCore FireWire, ed.) so much over the last couple of months. You can use it straight out of the box. It applies the same principles as hardware in the rack. In fact, I have lost track on how many ways we have used the Powercore, we use it that much!”

Elements of Orbital
Currently, Phil Hartnoll is working on an album with Ben Burns and Nick Smith - going under the name Long Range. Phil explains:
“When we have about 8 or 9 tracks, we are going to record them here in my studio and see what happens from that. Some tracks are a little Orbital-esque with Nick doing a bit of singing, which is new to the party. If you are a Orbital fan you will definitely hear elements of that. I also go out and do a bit of DJ’ing, and my love on the dance floor is break beat music. At the moment I have some records coming out soon where we have done collaborations with some break beat mates of ours.”
At the moment I have some records coming out soon where we have done collaborations with some break beat mates of ours.”
lees: Aquasky & Long Range (Aka Phil Orbital & Nick Smith) - Crosswire (Passenger)

Aquasky

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29673729
Op Bol: Halycon
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:03:42 #70
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29674325
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 22:50 schreef PDOA het volgende:
Op Bol: Halycon
whehe, dat was me nog niet eens opgevallen!
ff een mailtje sturen naar meneer bol

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:11:35 #71
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29674670
zo, ik heb ze een mailtje gestuurd

zal me benieuwen wat ze ermee doen.. laatste keer dat ik voor een foutje mailde hadden ze een hele artiest anders genoemd en gefuseerd met een andere artiest
prutsers

heb ze er toen 5 keer over gemaild, maar ze snapte er niks van.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29674893
Ik heb mijn Fluke Rarities cd af (inclusief hoes!), dus ik ga maar eens beginnen aan mijn eigen Orbital Best of... of Rarities cd.

Onder Rarities verstaan we dan dus one-offs, b-sides en dingen die alleen op plaat zijn verschenen. Denk aan Nothing Left (Les Rythmes Digitales remix of de Stereo 8 remix van OPS).

Zal ik 'm online dumpen als die af is (inclusief hoes!)? Op Yousendit.com ofzo, of Sharebigfile.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:02:55 #73
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29676918
of de tracklist
ik denk dat ik het meeste wel heb dan

ben wel benieuwd wat voor hoesje je er voor maakt.. ben zelf nogal altijd erg kritieschsch daarin..

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_29678282
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:02 schreef timbob het volgende:
of de tracklist
ik denk dat ik het meeste wel heb dan

ben wel benieuwd wat voor hoesje je er voor maakt.. ben zelf nogal altijd erg kritieschsch daarin..
Een Orbital-waardig hoesje uiteraard!


Zoals dit meesterwerk:



of anders deze:




  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:57:08 #75
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29683872
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:51 schreef PDOA het volgende:

[..]
Een Orbital-waardig hoesje uiteraard!
Zoals dit meesterwerk:
[afbeelding]
of anders deze:
[afbeelding]

dan ga ik toch voor de onderste

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')