abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39009543
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:22 schreef k_man het volgende:
Het gaat hier inderdaad om KLM. Ik zou nu gratis op en neer kunnen naar bijv. Londen, maar als ik dan nog alle toeslagen moet betalen is het misschien nog wel aantrekkelijker om met Easyjet ofzo te gaan.
Ik zit ff te kijken, maar KLM rekent voor een retourtje Heathrow 98,74 aan belastingen. Dan ben je bij Easyjet inderdaad goedkoper uit.

Leuk zeg, die Award miles.
  MOL-held maandag 19 juni 2006 @ 19:42:39 #202
44635 XMN8R
mag dat?
pi_39011123
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:54 schreef k_man het volgende:

Ik zit ff te kijken, maar KLM rekent voor een retourtje Heathrow 98,74 aan belastingen. Dan ben je bij Easyjet inderdaad goedkoper uit.

Leuk zeg, die Award miles.
Alleen op verre vluchten buiten europa KUNNEN de FB-miles nog interressant zijn; en dan alleen voor gratis vluchten, niet voor up-grades want dan moet je toch al een duur ticket gekocht hebben namelijk minimaal Full Flex Fare (of heel veel mazzel en een platinum-card bij het inchecken).

Het ligt er ook aan wanneer je vliegt, want in het hoogseizoen zijn je miles veel meer waard dan in het laagseizoen (daar staat dan helaas ook weer tegenover dat er in het hoogseizoen nog minder award-plaatsen beschikbaar zijn):

NYC hoog: 339, laag: 209 > 190 euro belasting > beide standaard 50.000 miles per enkele reis
CUR hoog: 649, laag: 399 > 166 euro belasting > beide standaard 50.000 miles per enkele reis

In dit voorbeeld is het dus het voordeligste om naar Curacao te vliegen in het hoogseizoen, maar het kan wel even duren eer je 100.000 miles hebt gespaard. Een andere optie is om de Web@wards (aanbiedingen met kortingen van 50%) in de gaten te houden. Bovenstaande bestemmingen staan echter zelden of nooit bij de Web@wards...
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  maandag 19 juni 2006 @ 21:51:00 #203
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39016518
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:42 schreef XMN8R het volgende:

[..]

In dit voorbeeld is het dus het voordeligste om naar Curacao te vliegen in het hoogseizoen, maar het kan wel even duren eer je 100.000 miles hebt gespaard. Een andere optie is om de Web@wards (aanbiedingen met kortingen van 50%) in de gaten te houden. Bovenstaande bestemmingen staan echter zelden of nooit bij de Web@wards...
Nee tuurlijk niet, die web@wards doen ze uiteraard alleen bij vluchten die niet zo'n hoge loadfactor hebben.
JFK is het paradepaardje van KL en op de CUR vlucht hebben ze ook een zeer sterke positie omdat er vrij weinig concurrentie is. (alleen Arkefly en nu ook Martinair geloof ik, maarja Martinair is ook KL)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:29:18 #204
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39029655
Ben met m'n laatste vlucht eindelijk zilver geworden. Waar blijft m'n nieuwe pasje nou?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:46:22 #205
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_39038362
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:29 schreef Hik het volgende:
Ben met m'n laatste vlucht eindelijk zilver geworden. Waar blijft m'n nieuwe pasje nou?

Ehm.. in januari zoals altijd?
pi_39038927
Nee, volgens mij bij de volgende update, dus binnen 3 maanden?

Ik weet niet of het nog steeds kan, maar vroeger liet ik altijd bij de ticket office door een KLM dame op een papiertje krabbelen met al m'n gegevens als ik m'n kaart was vergeten mee te nemen. In jouw geval dus een kaart die nog niet binnen is, maar wel een nieuwe status hebt.

Good old Royal Wing tijdperk . Nu is het gewoon K*tzooi.
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 13:00:06 #207
45833 crew  Fogel
pi_39750483
Heeft iemand al punten gekregen van Mobile Miles? (punten krijgen voor roaming met je gsm, KLM doet hier aan mee)
Ik heb al een paar keer met mijn Noorse toestel in Nederland en Duitsland gebeld via T-Mobile, en er zijn geen punten hiervan bijgeschreven terwijl het al een poos geleden is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:58:11 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_39754930
Hmmm... ik zag het mailtje daarvan maar heb dat eigenlijk gelijk gedelete... Je moet je hier eerst voor inschrijven toch? En er stond me iets bij dat het alleen maar voor een paar landen gold, waar ik toch niet veel ben...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_39756254
Het opsturen van FB cards duurt inderdaad erg lang. Wanneer de gold-status is bereikt maar je nog beschikt over een silver-card, no worries.....alles staat netjes in het systeem. Ook omgekeerd natuurlijk, er staan genoeg heren met een gold card te zwaaien terwijl ze inmiddels gedaald zijn tot Ivory member. De baliemutsjes kunnen het allemaal zien
You won't know the facts until you've seen the fiction
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 19:25:17 #210
45833 crew  Fogel
pi_39763069
Je moet je inschrijven met je mobiele telefoonnummer (maximaal 3) en je achternaam en FB nummer, da's alles eigenlijk. De lijst met landen is inmiddels groter geworden, maar heb er niet veel aandacht aan besteed welke erbij gekomen zijn. 7 punten per minuut is mooi meegenomen op zich, als je toch belt. Of de roaming maatschappijen die aangesloten zijn veel verschillen in prijs ten opzichte van de andere, weet ik niet.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_39763385
Ik vlieg dus binnenkort met British Airways naar Azie. Nu heb ik alleen een membership van Delta en niet van BA. Is het mogelijk dat die miles op de account van Delta komen?
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 19:51:09 #212
45833 crew  Fogel
pi_39763913
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Dizzee het volgende:
Ik vlieg dus binnenkort met British Airways naar Azie. Nu heb ik alleen een membership van Delta en niet van BA. Is het mogelijk dat die miles op de account van Delta komen?
Nee, het zijn maatschappijen in twee verschillende alianties.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 04:22:38 #213
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39811001
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:36 schreef Dizzee het volgende:
Nee en als je lid wil worden van BA moet je een membership fee dokken. AA zit ook in de OneWorld alliantie en die is gratis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 23:14:07 #214
45833 crew  Fogel
pi_40183742
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:58 schreef Hik het volgende:
Hmmm... ik zag het mailtje daarvan maar heb dat eigenlijk gelijk gedelete... Je moet je hier eerst voor inschrijven toch? En er stond me iets bij dat het alleen maar voor een paar landen gold, waar ik toch niet veel ben...
Ik kreeg zojuist een e-mail met een lijstje met landen waar je punten kan krijgen:

Germany
United Kingdom
Netherlands
Austria
Italy
Belgium
Turkey
Thailand
Egypt
Algeria
Indonesia
Pakistan
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:17:30 #215
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40262885
Ik heb me een paar maanden geleden aangemeld, met telefoonnummer en al. Ook heb ik best wel veel gebeld in Duitsland en Nederland (met een Frans abonnement). Tot op heden heb ik echter geen enkel puntje op mn gouden kaartje bijgeschreven gezien....

Het enige voordeel van die gouden kaart is dat je even in de lounge mag gaan zitten, maarja, dat mag ik met mn business class tickets zowiezo ook al. Als ik prive reis, wil ik vooral zo snel mogelijk van A naar B, dus ga ik niet uitgebreid knagen en drinken in de lounge.

Wat betreft de award miles: die maak ik meestal op aan vluchtjes naar NL, maar ik krijg ze van z'n lang zal ze leven niet op. Zovaak wil je ook niet meer weg als je regelmatig al reist...

Het zou fijn zijn als je ook voorrang zou krijgen bij de veiligheidscheck. Dat is het punt dat de meeste tijd kost. Met name op Schiphol. Voor mensen die 1x per jaar op vakantie vliegen, zal dat niet zoveel uitmaken, maar als je iedere week voor je werk ergens heen moet en snel naar huis wilt, is dat toch redelijk kut...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:24:41 #216
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40264705
Vorige week ICN-AMS gevlogen en ik kreeg nog 70% van de miles met mijn Korean Air pasje. Een week ervoor AKL-ICN, ook 70%. Als ik mijn KLM pasje gebruikt zou hebben zou er niks worden bijgeschreven.

Binnenkort AMS-MXP-DXB en terug en dan krijg ik met mijn Korean Air pasje weer niks. Met mijn KLM pasje zou ik voor AMS-MXP vv 750 miles per leg moeten krijgen. Of ik met Alitalia MXP-DXB vv nog punten krijg is onbekend.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40265224
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:17 schreef Delicieux het volgende:

Het zou fijn zijn als je ook voorrang zou krijgen bij de veiligheidscheck. Dat is het punt dat de meeste tijd kost. Met name op Schiphol. Voor mensen die 1x per jaar op vakantie vliegen, zal dat niet zoveel uitmaken, maar als je iedere week voor je werk ergens heen moet en snel naar huis wilt, is dat toch redelijk kut...
Privium
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:46:18 #218
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40265372
quote:
[b]

Privium
Voor die 5 keer per jaar dat ik op Schiphol ben ga ik niet 500 euri nvoor een priviumabonnement betalen, of hoeveel dat ook mag zijn...
pi_40265558
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:46 schreef Delicieux het volgende:

[..]

Voor die 5 keer per jaar dat ik op Schiphol ben ga ik niet 500 euri nvoor een priviumabonnement betalen, of hoeveel dat ook mag zijn...
120 euro/100 euro En je had het over een persoon die elke week op schiphol moet zijn.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:54:26 #220
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_40265662
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef Poepoog het volgende:

[..]

120 euro/100 euro En je had het over een persoon die elke week op schiphol moet zijn.
Nee, iedere week op Paris Roissy Charles de Gaulle. Da's mijn thuisluchthaven
In NL ben ik alleen maar op vakantie
pi_40286617
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:41 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Privium
Met Privium passeer je rij bij de paspoort controle via een aparte ingang. De veiligheidscheck is al een tijdje niet meer direkt achter de paspoortkontrole, maar bij de afzonderlijke gates. Sindsdien zijn er nauwelijks meer rijen bij de paspoortkontrole (tenminste die keren dat ik er was) en loont het dus ook niet echt meer om die te passeren met de Privium kaart.

Ik heb begrepen dat je met Privium ook bij de gate-kontrole een aparte ingang hebt. Dit lijkt me eigenlijk ook niet zo nuttig, omdat je meestal toch weer in de afgesloten lounge moet zitten wachten voor je kunt boarden. Het enige voordeel is dat je dan snel weer kunt zitten en niet zo lang in de rij hoeft te staan.

Ziet er iemand nog een goede reden om een Privium kaart te nemen voor 100 euro?
pi_40292322
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 23:23 schreef jaco het volgende:

[..]

Met Privium passeer je rij bij de paspoort controle via een aparte ingang. De veiligheidscheck is al een tijdje niet meer direkt achter de paspoortkontrole, maar bij de afzonderlijke gates. Sindsdien zijn er nauwelijks meer rijen bij de paspoortkontrole (tenminste die keren dat ik er was) en loont het dus ook niet echt meer om die te passeren met de Privium kaart.
De controles zijn er bij Schengen nog.

[ Bericht 9% gewijzigd door Poepoog op 29-07-2006 08:31:24 ]
pi_40295590
Yaaaaaay, ik ben Platinum Elite member bij de KLM

het is best handig, alleen wel verrot slecht telefonisch bereikbare klanenservice... maar ik klaag niet..

vlieg nu gratis en voor niets met zijn 4en terug op mijn punten vanuit lissabon business class/// echt wel relaxt dus
pi_40438490
Misschien is dit al langs gekomen maar ik zag ergens paar weken terug iets langs komen dat een Bonus ticket naar Amerika tegenwoordig 100.000 zou zijn retour? Maar dit was toch altijd 50.000??? Ben ik nu al maanden voor niks in m'n sas dat ik een keer gratis op en neer kan nu ik eindelijk na 3 jaar sparen over de 50.000 zit?
pi_40438939
Dat klopt: naar NYC bijvoorbeeld vanaf 100.000 Miles (ik weet niet zeker of dat meer kan zijn, wellicht afhankelijk van de dag dat je wilt vliegen?). Je kunt de prijs voor award tickets zelf checken door met je FB nummer op de klm.com website in te loggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')