Naja, in December had ik de KLM kaart bij elkaar gespaard (=online status ging naar zilver), en vandaag lag de pas fysiek in de bus. Heeft dus iets meer dan 1 maand geduurd. Had erger verwacht op zich.quote:Op zondag 17 december 2006 13:04 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nu bij zowel Star Alliance als SkyTeam een zilveren kaart.
Huidige stand van zaken:quote:Op donderdag 15 februari 2007 21:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb overigens nog 0 miles van geen enkele maatschappij.
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken? Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden? Of is er (behalve een vlucht maken uiteraardquote:Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Level Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf Award Miles annuleren. De Deelnemer dient zelf de vervaldatum van zijn Miles te controleren. Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Award Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf eenzijdig de deelname beëindigen.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
(ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen)
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.quote:Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb nu totaal zo'n 58.000 FB miles gespaard, maar m'n laatste vlucht waarop ik punten kreeg was in oktober 2004. Ik las dat de awardmiles na 36 maanden vervallen.
Uit de voorwaarden:
[..]
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken?
De laatste datum van bijschrijven, maar dat is waarschijnlijk de datum van je laatste vlucht of een paar dagen later. Ik zou ruim op tijd wat miles sparen, zodat je er geen gezeur om hebt.quote:Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden?
KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.quote:Sowieso kan ik helemaal geen KLM-vluchten vinden die gewoon AMS-JFK zijn (ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen), er zijn wel een paar rechtstreekse mogelijkheden maar die gaan met Continental naar Newark,
Tja, ik heb even gekeken, maar een retourticketticket voor een dagje Londen of Parijs wordt nog steeds een dure grap. Sowieso zit je in een hele hoge "fare" als je dezelfde dag terug vliegt, en met overnachting heb je weer te maken met hotelkosten etc. Ik vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven als het alleen maar bedoeld is om miles veilig te stellen. Een hotelovernachting in een hotel wat bij het programma hoort levert alleen Award Miles op en geen Level Miles. En Level Miles zijn nodig om Award Miles niet te laten verlopen.quote:Op zaterdag 21 april 2007 01:45 schreef jaco het volgende:
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken. Newark is inderdaad opzich niet erg, dat is waar!quote:KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.
Aha, ik snap het probleem nu. Maar de vluchten zijn er wel degelijk! Ik neem aan dat je bij klm.com op Flying Blue inlogt en bij cadeau vluchten/award tickets checkt. De awards kun je op bepaalde dagen niet gebruiken (weekends bijv. als de KLM al volle bak heeft). Click dan echter op ' Check beschikbaarheid binnen 2 maanden' in de gewenste reisklasse. Je krijgt dan een kalender te zien met vertrek en retour dagen die wel beschikbaar zijn. Dit is ruimschoots. Click 'NYC' als bestemming dan krijg je in principe alle drie de vliegvelden in NYC te zien.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken.
Zie mijn post van afgelopen vrijdag hierbovenquote:Op woensdag 25 april 2007 19:06 schreef daanski82 het volgende:
binnen wat voor tijds bestek komen de miles te vervallen ?
Hey, da's interessant die WebAwards. Alleen lijkt dat boekingssysteem gewoon niet te werken bij mij.quote:Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Xith het volgende:
Heb nu rond de 80,000 FD punten verzameled - iemand nog leuke plekjes? Ze hebben altijd die Web@wards met 50% discount op vlucht (madrid voor 5,000, china voor 30,000) - maar deze periode niet veel..
quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:00 schreef Jaguarized het volgende:
Telefonisch?
Sowieso moet je erg je best doen om daar een levend persoon aan de lijn te krijgen...quote:Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
![]()
"Deze speciale aanbiedingen zijn alleen via het internet te reserveren"
Ik heb punten gekregen voor zowel de KLM als de Aer Lingus vluchtquote:Op donderdag 26 april 2007 22:17 schreef Fogel het volgende:
Aer Lingus zit bij Oneworld, maar sommige KLM vluchten zijn wel 'operated by Aer Lingus'.
Hoe zit het dan met de punten als ik het ticket gewoon bij de KLM bestel? Krijg ik wel of niet Flying Blue punten voor de vluchten die met Aer Lingus uitgevoerd worden? Ik vind het vreemd dat een airline die niet als partner staat aangegeven op de website toch vluchten uitvoert voor de KLM.
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:29 schreef ploppie het volgende:
Kun je _voor_ een vlucht al zien hoeveel mijlen je ermee verdient?
Thanks! 6.5x heen & weer naar Vancouver voor een gratis retour dusquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:28 schreef jaco het volgende:
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/
Deze site geeft een schatting, maar ik heb het even vergeleken voor een KLM vlucht en het klopt vrijwel exact. Let op: je moet de miles hebben, niet de kilometers.
In Noorwegen mag je een normaal betaald ticket binnen 24u kostenloos annuleren. Indien dat ook het geval in Nederland is, eerst een betaald ticket boeken, dan het award ticket pas. Lukt het niet zoals je wil met de award, kan je de eerste annuleren en opnieuw proberen. En zoals iemand anders al zei: een award ticket wat volledig aan je wensen voldoet qua datum en bestemming is vrij uniek, meteen boeken en niet wachten dus. Misschien kan je een reisbureau een optie op die (betaalde) vlucht laten nemen en deze bevestigen zogauw je je award ticket hebt? Kost misschien een paar euro extra, maar dan heb je wel zekerheid.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:49 schreef Hik het volgende:
Vraagje: Heb inmiddels bijna 100.000 miles, wat (ruim) voldoende is voor een Awardticket naar Colombia. Ik heb even op de site van KLM gekeken en surpise surpise: er (b)lijkt zelfs een ticket beschikbaar voor de periode dat ik wil gaan. Nu willen we alleen samen reizen en vraag ik me dus af of iemand ervaring heeft met het (gezamelijk) boeken van een Award en een normaal ticket? Om het extra ingewikkeld te maken vliegt KLM niet op Bogota en hoop ik dus op Delta (ook Skyteam) die namelijk ook de goedkoopste betaaltickets hebben....
Enig idee?
De vraag was eigenlijk wat een handig stappenplan zou zijn. Vooral omdat ik op de site nog niet kon zien met welke maatschappij er nog een awardticket beschikbaar zou zijn. Maar ik ben zelf al gaan bellen met de reserveringslijn van KLM die inderdaad ook aanraadden eerst het awardticket te boeken. Ingewikkeld dan weer wel, want zij kon in haar systeem weer geen Delta zien...quote:Op maandag 18 juni 2007 18:41 schreef jaco het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar raad je aan de Flying Blue helpdesk te bellen. Wat is eigenlijk precies de vraag? Ben je bang dat voor de vlucht van jouw award ticket geen betaalde stoel meer te krijgen is?
Dat doen ze dus niet, ben ik inmiddels achter...quote:Het is een beetje improviseren. Maar nogmaals: wellicht kan de Flying Blue helpdesk je simpelweg beide tickets tegelijk verkopen.
Ik vlieg niet voor het eerst...quote:Of ben je bang niet naast elkaar te kunnen te zitten? Die kans zou je kunnen verminderen door ruim op tijd in te checken bij een balie en dit te verzoeken. Er blijft echter een kans dat dit mislukt. Maar is dat echt een ramp om een paar rijen verder te zitten?
Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members.(bij LH in ieder geval).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:36 schreef Hik het volgende:
Ik vlieg niet voor het eerst...
Voordeel van een gold-pas is dat je de stoel al door kunt geven bij de reservering. Dus wellicht zit ik straks heerlijk en zit m;n vriend ergens op zo'n rampstoel naast de wc...![]()
Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:52 schreef charon het volgende:
[..]
Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members..
Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...
Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:08 schreef charon het volgende:
[..]
Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:
Ok, ik begrijp wat je bedoelt: dat per vliegtuig de beste stoel anders is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |