abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 december 2006 @ 13:04:21 #247
45833 crew  Fogel
pi_44503999
Ik heb nu bij zowel Star Alliance als SkyTeam een zilveren kaart.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_44505326
Nu toch maar eens de boel opgestuurd voor de terugvlucht DXB-MXP-AMS. Die is niet geregistreerd en de heenvlucht wel. Zonde van de boardingpassen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator vrijdag 26 januari 2007 @ 19:24:49 #249
45833 crew  Fogel
pi_45704921
quote:
Op zondag 17 december 2006 13:04 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nu bij zowel Star Alliance als SkyTeam een zilveren kaart.
Naja, in December had ik de KLM kaart bij elkaar gespaard (=online status ging naar zilver), en vandaag lag de pas fysiek in de bus. Heeft dus iets meer dan 1 maand geduurd. Had erger verwacht op zich.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_45707316
Ik wacht nog steeds op m'n miles. Zijn nog niet bijgeschreven.
pi_46042220
Vandaag dan eindelijk de rest van de 3650 miles bijgeschreven...

29/10/06 AZ 749 DXB MIL Y 2 900
29/10/06 AZ 116 MIL AMS Y 750
21/10/06 AZ 748 MIL DXB Y 2 900
21/10/06 AZ 7723 AMS MIL Y 750

Totaal aantal beschikbare Miles: 22 029
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:00:21 #252
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_46345040
ik heb me nu bij het krisflyer programma ingeschrven van singapore airlines. Eens kijken of ik die miles er wel bij krijg.(deze zomer vlieg ik va brussel via frankfurt en singapore naar jakarta vv) Bij klm heb ik mn miles nooit gekregen van vorig jaar ondanks meerdere mailtjes en telefoontjes. bagger dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 15 februari 2007 @ 21:00:45 #253
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_46345051
ik heb overigens nog 0 miles van geen enkele maatschappij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 21:14:46 #254
45833 crew  Fogel
pi_46345596
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 21:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb overigens nog 0 miles van geen enkele maatschappij.
Huidige stand van zaken:
* Eurobonus (silver) 26480 punten
* Flying Blue (silver) 29171 punten
  Moderator donderdag 15 februari 2007 @ 21:16:40 #255
45833 crew  Fogel
pi_46345667
Als trouwens nog iemand een full-fare economy of business class ticket gaat boeken bij de KLM of partners, nog geen flying blue kaart heeft en graag 5000 gratis punten extra wil hebben (bovenop de punten die je voor normaal aanmelden krijgt)... stuur me dan een mailtje voor 28 feb
pi_48556528
Ik heb nu totaal zo'n 58.000 FB miles gespaard, maar m'n laatste vlucht waarop ik punten kreeg was in oktober 2004. Ik las dat de awardmiles na 36 maanden vervallen.

Uit de voorwaarden:
quote:
Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Level Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf Award Miles annuleren. De Deelnemer dient zelf de vervaldatum van zijn Miles te controleren. Indien een Deelnemer binnen een termijn van 36 maanden geen Award Miles heeft verzameld, kan het Bedrijf eenzijdig de deelname beëindigen.
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken? Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden? Of is er (behalve een vlucht maken uiteraard ) toch nog een manier om de periode te verlengen?

Ik heb op de site inmiddels wel zitten kijken naar wat mogelijkheden voor een weekje New York, maar daar wordt je niet echt blij van. Sowieso kan ik helemaal geen KLM-vluchten vinden die gewoon AMS-JFK zijn (ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen), er zijn wel een paar rechtstreekse mogelijkheden maar die gaan met Continental naar Newark, of je moet eerst overstappen in CDG en vliegt dan met Air France.
Ook kan je nog eens ¤200 toeslagen gaan lappen, is ook niet echt om vrolijk van te worden!
pi_48559134
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
(ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen)

KL1007/1008 AMS-LHR-AMS is de dagelijkse A330 vlucht naar London, ook leuk
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_48562083
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:28 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb nu totaal zo'n 58.000 FB miles gespaard, maar m'n laatste vlucht waarop ik punten kreeg was in oktober 2004. Ik las dat de awardmiles na 36 maanden vervallen.

Uit de voorwaarden:
[..]
Betekent dat dus dat ik voor oktober dit jaar m'n miles moet gaan opmaken?
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.
quote:
Hoe kun je de vervaldatum bepalen? Is dat de datum van de laatste vlucht + 36 maanden?
De laatste datum van bijschrijven, maar dat is waarschijnlijk de datum van je laatste vlucht of een paar dagen later. Ik zou ruim op tijd wat miles sparen, zodat je er geen gezeur om hebt.
quote:
Sowieso kan ik helemaal geen KLM-vluchten vinden die gewoon AMS-JFK zijn (ik zou de A330 van KLM wel eens willen proberen), er zijn wel een paar rechtstreekse mogelijkheden maar die gaan met Continental naar Newark,
KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.

[ Bericht 3% gewijzigd door jaco op 21-04-2007 01:49:36 (verkeerd gequote) ]
pi_48567206
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 01:45 schreef jaco het volgende:

Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze je elke 36 maanden moet verzamelen, dus als je maar 1 frequent flyer mile verzamelt voor oktober heb je alle bestaande miles veilig gesteld. Je zou een dagje Parijs oid kunnen doen of een andere relatief goedkope vlucht? Of zelfs een nacht boeken in een hotel dat in het programma zit (Marriot, Hilton) is al voldoende. Je hebt behoorlijk wat miles; ik zou even iets boeken.
Tja, ik heb even gekeken, maar een retourticketticket voor een dagje Londen of Parijs wordt nog steeds een dure grap. Sowieso zit je in een hele hoge "fare" als je dezelfde dag terug vliegt, en met overnachting heb je weer te maken met hotelkosten etc. Ik vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven als het alleen maar bedoeld is om miles veilig te stellen. Een hotelovernachting in een hotel wat bij het programma hoort levert alleen Award Miles op en geen Level Miles. En Level Miles zijn nodig om Award Miles niet te laten verlopen.
quote:
KL641 en KL643 gaan allebei elke dag naar JFK. KL657 gaat sinds kort elke dag naar Newark. Wat is er mis met Newark? Het is even snel om in Manhattan te komen als van JFK.
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken. Newark is inderdaad opzich niet erg, dat is waar!
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 12:35:40 #260
45833 crew  Fogel
pi_48568012
Vlieg naar Maastricht, pak de trein naar waar je woont en vlieg enkele dagen later terug, dan heb je level miles en behoud je de huidige miles 3 jaar extra. Of als je naar Londen/Parijs gaat, zorg er dan voor dat er een zaterdagnacht in zit, heb je maar 1 hotelovernachting nodig (of vlieg met de laatste vlucht heen en de eerste terug en blijf een beetje op het vliegveld ronddwalen).
pi_48589782
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
Ja, maar die KL vluchten komen dus niet naar voren als je in het systeem naar vluchten gaat zoeken die je met Awardmiles kan maken.
Aha, ik snap het probleem nu. Maar de vluchten zijn er wel degelijk! Ik neem aan dat je bij klm.com op Flying Blue inlogt en bij cadeau vluchten/award tickets checkt. De awards kun je op bepaalde dagen niet gebruiken (weekends bijv. als de KLM al volle bak heeft). Click dan echter op ' Check beschikbaarheid binnen 2 maanden' in de gewenste reisklasse. Je krijgt dan een kalender te zien met vertrek en retour dagen die wel beschikbaar zijn. Dit is ruimschoots. Click 'NYC' als bestemming dan krijg je in principe alle drie de vliegvelden in NYC te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 22-04-2007 04:21:37 (spelling) ]
pi_48655968
Nog 1 opmerking over de award miles: je kunt ze ook aan een goed doel doneren. Zie aircares donaties. KLM rekent dan een tegenwaarde uit en doneert dat. Dat is in ieder geval zinvoller dan je miles gewoon laten verlopen.
pi_48713911
binnen wat voor tijds bestek komen de miles te vervallen ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48714140
quote:
Op woensdag 25 april 2007 19:06 schreef daanski82 het volgende:
binnen wat voor tijds bestek komen de miles te vervallen ?
Zie mijn post van afgelopen vrijdag hierboven

Bedankt jaco voor alle adviezen! Ik krijg het desondanks nog steeds niet voor elkaar een KLM-vlucht als resultaat van een search te krijgen, maarja dan maar Continental.

Ik heb trouwens ook geïnformeerd bij de FB-helpdesk en ze zeggen dat mijn Award miles geldig zijn tot en met 1 juni 2008 (ondanks de laatste vlucht in oktober 2004). Heb ik nog wat langer de tijd om een leuk reisje te plannen.
  Moderator donderdag 26 april 2007 @ 22:17:11 #265
45833 crew  Fogel
pi_48755272
Aer Lingus zit bij Oneworld, maar sommige KLM vluchten zijn wel 'operated by Aer Lingus'.
Hoe zit het dan met de punten als ik het ticket gewoon bij de KLM bestel? Krijg ik wel of niet Flying Blue punten voor de vluchten die met Aer Lingus uitgevoerd worden? Ik vind het vreemd dat een airline die niet als partner staat aangegeven op de website toch vluchten uitvoert voor de KLM.
pi_48798283
Heb nu rond de 80,000 FD punten verzameled - iemand nog leuke plekjes? Ze hebben altijd die Web@wards met 50% discount op vlucht (madrid voor 5,000, china voor 30,000) - maar deze periode niet veel..
pi_48801847
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 01:58 schreef Xith het volgende:
Heb nu rond de 80,000 FD punten verzameled - iemand nog leuke plekjes? Ze hebben altijd die Web@wards met 50% discount op vlucht (madrid voor 5,000, china voor 30,000) - maar deze periode niet veel..
Hey, da's interessant die WebAwards. Alleen lijkt dat boekingssysteem gewoon niet te werken bij mij.

Bijvoorbeeld: Bij de Webawards staat een optie "Europe 1/2/3 - Shanghai". Retour voor 40.000 punten (mijn saldo is 58.000 dus dat moet kunnen) in de periode 1 mei tot 30 juni. Carrier: KL. Ik klik dan op "Boek nu". De standaard "Een Flying Blue award ticket boeken" verschijnt dan, zonder velden die ingevuld zijn. Ok, ik vul dus in Van: AMS naar SHA. Vertrek 6 juni, Retour 13 juni. Ik klik op Zoeken en dan krijg ik de melding "Het aantal Miles op uw saldo is niet voldoende om een award ticket voor deze reis te reserveren. Wijzig uw selectie." Zo gaat het voor alle datums die ik probeer. Het lijkt erop alsop het boekingssysteem gewoon helemaal geen rekening houdt met die WebAwards. Maar hoe kan je dan zo'n vlucht boeken?
  zaterdag 28 april 2007 @ 13:00:42 #268
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48804046
Telefonisch?
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:01:15 #269
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48808672
Die awardtickets boeken (of in elk geval: bekijken wat de mogelijkheden zijn) is echt waardeloos. Bij een beetje proberen om erachter te komen wat het aantal punten is voor een ticket Colombia eind-Augustus/begin-September krijg ik alleen maar steeds te horen "dat er op mijn vertrekdatum niets beschikbaar is". Geen mogelijkheid om op flexibele data te zoeken ofzo, dus een zoektocht zonder eind.

Tourniquet, kans is vrij groot dat op jouw datum de hoeveelheid webawardstickets al op is. Wat ik begrijp is dat er sowieso al weinig FF plaatsen zijn, laat staan webawards...
Echt, die site is waardeloos...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_48821222
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:00 schreef Jaguarized het volgende:
Telefonisch?

"Deze speciale aanbiedingen zijn alleen via het internet te reserveren"
  zondag 29 april 2007 @ 01:14:58 #271
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_48822000
quote:
Op zondag 29 april 2007 00:46 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

"Deze speciale aanbiedingen zijn alleen via het internet te reserveren"
Sowieso moet je erg je best doen om daar een levend persoon aan de lijn te krijgen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 12:47:20 #272
45833 crew  Fogel
pi_50445873
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:17 schreef Fogel het volgende:
Aer Lingus zit bij Oneworld, maar sommige KLM vluchten zijn wel 'operated by Aer Lingus'.
Hoe zit het dan met de punten als ik het ticket gewoon bij de KLM bestel? Krijg ik wel of niet Flying Blue punten voor de vluchten die met Aer Lingus uitgevoerd worden? Ik vind het vreemd dat een airline die niet als partner staat aangegeven op de website toch vluchten uitvoert voor de KLM.
Ik heb punten gekregen voor zowel de KLM als de Aer Lingus vlucht
pi_50449786
Kun je _voor_ een vlucht al zien hoeveel mijlen je ermee verdient? Ik zit bij Aeroplan van Air Canada en op de website kun je opzoeken hoeveel mijlen je nodig hebt voor een bepaalde gratis vlucht, maar hoeveel je er met een vlucht verdient staat nergens...
pi_50465276
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:29 schreef ploppie het volgende:
Kun je _voor_ een vlucht al zien hoeveel mijlen je ermee verdient?
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/
Deze site geeft een schatting, maar ik heb het even vergeleken voor een KLM vlucht en het klopt vrijwel exact. Let op: je moet de miles hebben, niet de kilometers.
pi_50477114
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:28 schreef jaco het volgende:
http://www.webflyer.com/travel/milemarker/
Deze site geeft een schatting, maar ik heb het even vergeleken voor een KLM vlucht en het klopt vrijwel exact. Let op: je moet de miles hebben, niet de kilometers.
Thanks! 6.5x heen & weer naar Vancouver voor een gratis retour dus
  maandag 18 juni 2007 @ 10:49:18 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50569994
Vraagje: Heb inmiddels bijna 100.000 miles, wat (ruim) voldoende is voor een Awardticket naar Colombia. Ik heb even op de site van KLM gekeken en surpise surpise: er (b)lijkt zelfs een ticket beschikbaar voor de periode dat ik wil gaan. Nu willen we alleen samen reizen en vraag ik me dus af of iemand ervaring heeft met het (gezamelijk) boeken van een Award en een normaal ticket? Om het extra ingewikkeld te maken vliegt KLM niet op Bogota en hoop ik dus op Delta (ook Skyteam) die namelijk ook de goedkoopste betaaltickets hebben....

Enig idee?
pi_50585979
Ik heb er geen ervaring mee, maar raad je aan de Flying Blue helpdesk te bellen. Wat is eigenlijk precies de vraag? Ben je bang dat voor de vlucht van jouw award ticket geen betaalde stoel meer te krijgen is? Dit is onwaarschijnlijk aangezien de award stoelen meestal uit het systeem verwijderd worden als de vlucht uitverkocht is. Ik zou het tweede, betaalde ticket direkt kopen zodra jouw award reservering gelukt is. Via een reissite waarvan je weet dat ze Delta vluchten aanbieden. Via diezelfde site kun je de prijs eerst checken voordat je jouw award ticket boekt.

Het is een beetje improviseren. Maar nogmaals: wellicht kan de Flying Blue helpdesk je simpelweg beide tickets tegelijk verkopen.

Of ben je bang niet naast elkaar te kunnen te zitten? Die kans zou je kunnen verminderen door ruim op tijd in te checken bij een balie en dit te verzoeken. Er blijft echter een kans dat dit mislukt. Maar is dat echt een ramp om een paar rijen verder te zitten? Je kunt bovendien in het vliegtuig zelf nog proberen te wisselen met een welwillende passagier die alleen reist. Vooral als je zelf bereid bent in het midden te zitten en deze passagier een window of aisle seat aan kunt bieden dan lukt dit waarschijlnijk wel.

Mijn laatste tip is om haast te maken: als je een mooi Award ticket ziet, voor exact wanneer je wilt reizen, dan is dat redelijk uniek. Dit is mij nog niet gelukt. Pak het voordat het weg is.
  maandag 18 juni 2007 @ 18:57:44 #278
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50586465
Volgens mij is het zo dat als je de Flying Blue helpdesk belt, je alleen maar een computer aan de lijn krijgt ipv een persoon.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 21:08:51 #279
45833 crew  Fogel
pi_50591755
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:49 schreef Hik het volgende:
Vraagje: Heb inmiddels bijna 100.000 miles, wat (ruim) voldoende is voor een Awardticket naar Colombia. Ik heb even op de site van KLM gekeken en surpise surpise: er (b)lijkt zelfs een ticket beschikbaar voor de periode dat ik wil gaan. Nu willen we alleen samen reizen en vraag ik me dus af of iemand ervaring heeft met het (gezamelijk) boeken van een Award en een normaal ticket? Om het extra ingewikkeld te maken vliegt KLM niet op Bogota en hoop ik dus op Delta (ook Skyteam) die namelijk ook de goedkoopste betaaltickets hebben....

Enig idee?
In Noorwegen mag je een normaal betaald ticket binnen 24u kostenloos annuleren. Indien dat ook het geval in Nederland is, eerst een betaald ticket boeken, dan het award ticket pas. Lukt het niet zoals je wil met de award, kan je de eerste annuleren en opnieuw proberen. En zoals iemand anders al zei: een award ticket wat volledig aan je wensen voldoet qua datum en bestemming is vrij uniek, meteen boeken en niet wachten dus. Misschien kan je een reisbureau een optie op die (betaalde) vlucht laten nemen en deze bevestigen zogauw je je award ticket hebt? Kost misschien een paar euro extra, maar dan heb je wel zekerheid.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:36:19 #280
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50606224
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:41 schreef jaco het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar raad je aan de Flying Blue helpdesk te bellen. Wat is eigenlijk precies de vraag? Ben je bang dat voor de vlucht van jouw award ticket geen betaalde stoel meer te krijgen is?
De vraag was eigenlijk wat een handig stappenplan zou zijn. Vooral omdat ik op de site nog niet kon zien met welke maatschappij er nog een awardticket beschikbaar zou zijn. Maar ik ben zelf al gaan bellen met de reserveringslijn van KLM die inderdaad ook aanraadden eerst het awardticket te boeken. Ingewikkeld dan weer wel, want zij kon in haar systeem weer geen Delta zien...
Ik snap het niet echt hoor, ik zal toch niet de allereerste zijn die zo iets dergelijks wil!
(En dat reserveringssysteem van de awardtickets zuigt helemaal, omdat je alleen de melding krijgt "dat er op jouw datum geen vluchten beschikbaar zijn ... niet eens de meldig of dat aan de heen- of terugweg ligt!)
quote:
Het is een beetje improviseren. Maar nogmaals: wellicht kan de Flying Blue helpdesk je simpelweg beide tickets tegelijk verkopen.
Dat doen ze dus niet, ben ik inmiddels achter...
quote:
Of ben je bang niet naast elkaar te kunnen te zitten? Die kans zou je kunnen verminderen door ruim op tijd in te checken bij een balie en dit te verzoeken. Er blijft echter een kans dat dit mislukt. Maar is dat echt een ramp om een paar rijen verder te zitten?
Ik vlieg niet voor het eerst...
Voordeel van een gold-pas is dat je de stoel al door kunt geven bij de reservering. Dus wellicht zit ik straks heerlijk en zit m;n vriend ergens op zo'n rampstoel naast de wc...
pi_50606712
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:36 schreef Hik het volgende:

Ik vlieg niet voor het eerst...
Voordeel van een gold-pas is dat je de stoel al door kunt geven bij de reservering. Dus wellicht zit ik straks heerlijk en zit m;n vriend ergens op zo'n rampstoel naast de wc...
Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members.(bij LH in ieder geval).
Ik vlieg vaak met een collega (geen gold member), als de vlucht niet 100% vol is, is de stoel naast mij altijd leeg. Maar denk maar niet dat hij die dan kan krijgen bij het inchecken, die is geblokkeerd.
Hij kan er dan natuurlijk later wel gaan zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door charon op 19-06-2007 12:05:29 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:41:11 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50608297
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:52 schreef charon het volgende:

[..]

Sterker nog, daar hoef je zelf geen stoel voor te reserveren, dat doet het systeem al automatisch bij gold members..
Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...
pi_50609344
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:41 schreef Hik het volgende:

[..]

Mja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf naar welke bestemming (met welk vliegtuig) je vliegt...
Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:

Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:15:41 #284
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50609605
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:08 schreef charon het volgende:

[..]

Niet echt, het werkt bij mij ook voor bijvoorbeeld lokale vluchten zoals Frankfurt-Dresden, met een ATR-42:
Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).
pi_50609796
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:15 schreef Hik het volgende:

[..]

Leuk, maar wat ik bedoel aan te geven is dat ik in het ene vliegtuig op 10-raam wil zitten (tegen de businessclass aan) en in het andere op 7-raam (omdat dat dat in dat vliegtuig tegen de bc aan is).
Ok, ik begrijp wat je bedoelt: dat per vliegtuig de beste stoel anders is.
Maar ook dat zit blijkbaar ingebakken en wordt door het checkin systeem blijkbaar meegenomen: wél bij de nooduitgang. Niet direct achter het gordijntje, maar de rij daar direct achter (zover mogelijk naar voren, maar zonder gordijn dan..). In een 321 achter de tweezitter bij de nooduitgang zonder stoel voor je, etc.
Er zit duidelijk een stoelkwaliteit ingeprogrammeerd die automatisch matched met de passagierstatus.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:32:22 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50820646
Geregeld! Dat online boeken van Award tickets gewoon laten zitten dus... Binnen 10 minuten wordt het door de klantenservice zo voor je uitgezocht als je een flexibele reisdatum hebt!

Mijn ticket is binnen...
pi_50822630
Klopt, dat stoelen/status-systeem is automatisch geregeld

Ik hoef nooit wat te doen en zit altijd in het voorste compartiment en 4 van de 5 keer heb ik zelfs een eigen rij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')