abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 10:17:13 #151
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34336495
quote:
Op zondag 22 januari 2006 05:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
Ehh..ja?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34568665
Ik niet in ieder geval Vaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
nou ja!
pi_34568813
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.

Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
nou ja!
  zondag 29 januari 2006 @ 11:16:51 #154
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34573883
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:07 schreef Mienemut het volgende:
Ik niet in ieder geval Vaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
Ik ook. Scheelt nogal met reisbureau's e.d.
  zondag 29 januari 2006 @ 15:21:41 #155
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_34581559
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

* Gegarandeerde zitplaats

Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!

Jammer dat VLM geen frequent flyer programme heeft, want ik vlieg er toch zo'n 6-7 keer per jaar mee.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
reset
pi_34589350
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:21 schreef Individual het volgende:

[..]

Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!
quote:
.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
Mee eens, ik wil van het FB af en meer focussen op Lufthansa.
nou ja!
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:47:29 #157
45833 crew  Fogel
pi_34953353
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.

Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Ik ben deze week een trip gemaakt met vliegtuigen van KLM (2x), KLM cityhopper (1x) en Malev (1x) gevlogen (zie ook ander topic over luchtvaartmaatschappijervaringen), en heb voor alle vier vluchten netjes 750 punten bijgeschreven gekregen. Gewoon bij de KLM geboekt, op de heenweg boardingpaspapier van Servisair (die doen de KLM afhandeling op Oslo Gardermoen) en op de terugweg op boardingpaspapier van Malev.
Volgende maand waarschijnlijk weer terug, en dan zit ik al de helft van het aantal enkele vluchten wat nodig is voor zilver .
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_34953538
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 23:09:31 #159
45833 crew  Fogel
pi_34954183
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
Ik heb het nog eens nagekeken, en het lijkt erop dat het zowel aantal punten als aantal enkele vluchten is. Ik meen me te herinneren dat het voorheen een 'of' situatie was.
Mocht het toch 'en' zijn, dan is opeens heel het spaarprogramma niet meer interessant, want dan moet ik ipv 15 enkele vluchten opeens 25.000/750=33.3 enkele vluchten maken (binnen europa, in economy class).
quote:
bron: https://secure.klm.com/tr(...)thresholds/index.htm
We verwelkomen u graag in een hoger deelnemersniveau

Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.

PS heb je al bekeken of je ook punten voor die andere vluchten hebt gekregen? (je schreef ergens dat je maar 750 totaal zou krijgen voor een retourtje nieuw zeeland)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_34954365
Ik heb nog niet weer gekeken aangezien ik mijn pasje niet bij de hand heb. Zal vanavond eens kijken.
pi_34959908
02/02/2006 KE 823 SEL AKL A
Bijgeschreven: 0

01/02/2006 KE 906 FRA SEL A
Bijgeschreven: 0

Triest.

De KLM Cityhopper vlucht waar ik wel miles voor moet krijgen staat er niet bij. De knop "Ontbrekende miles claimen" werkt niet. Dat moet weer via een omweg.
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
H klasse dus wel dus kom maar op met die 750 miles AMS-FRA.

En zelfs als je klasse bij Korean Air via de KLM site in het rijtje "uw klasse krijgt geen punten" staat, zou ik alsnog punten moeten krijgen:
quote:
Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 12:34:17 #162
45833 crew  Fogel
pi_34964589
Dan ziet dit er een stuk prettiger uit...

Datum Transacties Bijgeschreven
08/02/2006 KL 1145 AMS OSL Y 750
08/02/2006 KL 3202 BUD AMS Y 750
05/02/2006 KL 1142 OSL AMS Y 750
05/02/2006 KL 1377 AMS BUD Y 750

Jag: De ontbrekende miles kan je normaal gesproken pas claimen na 4 tot 8 weken na de vlucht. Maargoed, die andere punten (of beter gezegd: het gebrek eraan) zijn er wel al, dus alles is in principe geregistreerd en dan is het vaag dat die cityhopper vlucht er niet bijstaat.

Qua de Korean air vlucht en de quote van de KLM site, moet je in acht nemen dat het niet geldig is voor de goedkoopste klasses (dat zouden ze anders achter iedere zin moeten zetten).
Bij het boeken van een vlucht (in ieder geval via de Engelse interface van de Noorse versie) staat er netjes een price breakdown waarbij alles beschreven wordt qua aantal punten en waarom het zo is. Ik maak later wel even een screenshot ervan.
pi_34983197
Als ik een Korean Air FFM nummer had ingevuld zou ik overigens 70% van de miles krijgen.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:40:21 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35778284
Grappig trouwens. Na mijn klachtenbrief kreeg ik een keurige, maar standaardbrief terug en inderdaad, uiteindelijk ook mijn pincode.

Zie alleen net op mijn miles overzicht dat ze me 1000 bonus-miles hebben gegeven voor "e-mail communicatie"
Ik ga vaker klagen!

Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en? Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_35778557
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
  Moderator maandag 6 maart 2006 @ 17:02:57 #166
45833 crew  Fogel
pi_35779091
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:40 schreef Hik het volgende:
Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en? Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Volgens http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=440150 is het punten óf aantal enkele vluchten.

En waar ik zojuist achter kwam: het tarief waar je maar 25% punten voor krijgt, telt wel als enkele vlucht! (OSL-AMS)
6 down, 9 to go
  maandag 6 maart 2006 @ 17:13:03 #167
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35779434
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?

Ik vind het wel interessant dit...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_35779631
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:47 schreef Poepoog het volgende:
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2006 17:19:23 ]
pi_35781291
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.
Ik werd echt bekeken alsof ik een of andere debiel was toen ik met die kaart kwam aanzetten, die accepteren wij al EEN HELE LANGE TIJD NIET MEER. Dat was in Februari. Jaja één maand
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 14:20:12 #170
45833 crew  Fogel
pi_35808672
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:13 schreef Hik het volgende:
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?

Ik vind het wel interessant dit...
Zogauw het genoeg punten of vluchten voor Silver hebt, krijg je (na een bepaalde periode) een Silver pas toegestuurd, hetzelfde voor Gold. Aan het eind van het jaar word je status bekeken en het aantal vluchten en level miles op nul gezet maar je behoud het level wat je hebt gekregen in dat jaar.
Dus als je het lukt om januari al een goude pas te bemachtigen, dan heb je er bijna twee jaar plezier van.
pi_35834540
Maar je hebt dus maar een jaar om die miles te besteden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 maart 2006 @ 09:47:19 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35836435
Nee, er zit bij mijn weten een verschil tussen level miles en award miles. De level miles vervallen, award miles blijven geldig.
pi_35840370
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:55:08 #174
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35843455
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:19 schreef k_man het volgende:
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
Dan heb je ook vast veel met andere maatschappijen gevlogen of niet?
Ik zit alleen met Tanzania en Ecuador (en m'n e-mail bonus )al op meer dan 11...

Edit: wel in het goede vakje kijken, onder "level miles" dus
pi_35847335
Ja klopt, ik vlieg haast nooit met KLM. De meeste van die 10.000 punten komen van See Buy Fly, Bijenkorf en hotelovernachtingen, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')