Ehh..ja?quote:Op zondag 22 januari 2006 05:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
Ik ook. Scheelt nogal met reisbureau's e.d.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:07 schreef Mienemut het volgende:
Ik niet in ieder gevalVaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
quote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:21 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!
Mee eens, ik wil van het FB af en meer focussen op Lufthansa.quote:.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
Ik ben deze week een trip gemaakt met vliegtuigen van KLM (2x), KLM cityhopper (1x) en Malev (1x) gevlogen (zie ook ander topic over luchtvaartmaatschappijervaringen), en heb voor alle vier vluchten netjes 750 punten bijgeschreven gekregen. Gewoon bij de KLM geboekt, op de heenweg boardingpaspapier van Servisair (die doen de KLM afhandeling op Oslo Gardermoen) en op de terugweg op boardingpaspapier van Malev.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.
Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Ik heb het nog eens nagekeken, en het lijkt erop dat het zowel aantal punten als aantal enkele vluchten is. Ik meen me te herinneren dat het voorheen een 'of' situatie was.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
quote:bron: https://secure.klm.com/tr(...)thresholds/index.htm
We verwelkomen u graag in een hoger deelnemersniveau
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
H klasse dus wel dus kom maar op met die 750 miles AMS-FRA.quote:De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
quote:Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Volgens http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=440150 is het punten óf aantal enkele vluchten.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:40 schreef Hik het volgende:
Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en?Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:47 schreef Poepoog het volgende:
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
Ik werd echt bekeken alsof ik een of andere debiel was toen ik met die kaart kwam aanzetten, die accepteren wij al EEN HELE LANGE TIJD NIET MEER. Dat was in Februari. Jaja één maandquote:Op maandag 6 maart 2006 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.
Zogauw het genoeg punten of vluchten voor Silver hebt, krijg je (na een bepaalde periode) een Silver pas toegestuurd, hetzelfde voor Gold. Aan het eind van het jaar word je status bekeken en het aantal vluchten en level miles op nul gezet maar je behoud het level wat je hebt gekregen in dat jaar.quote:Op maandag 6 maart 2006 17:13 schreef Hik het volgende:
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?![]()
Ik vind het wel interessant dit...![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:19 schreef k_man het volgende:
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |