abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33799570
Geen slecht idee.

Het stoort me gewoon enorm dat KLM de opmerkingen over die 25% gewoon lijkt te negeren. Op de site staat het ook nergens duidelijk en bij al die mails over hoe geweldig het spaarprogramma wel niet is en hoe ze de trouwe klanten wel niet waarderen was het ook niet te lezen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33799818
Vrijdag de 13e? Aangezien de meet dan toch niet doorgaat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 21:10:03 #103
45833 crew  Fogel
pi_33811888
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.

Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33812026
Nog 1200? Dat zijn maar 9 vluchten op het goedkoopste tarief.
pi_33824659
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.

Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?

Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 12:39:58 #106
45833 crew  Fogel
pi_33827710
quote:
Op zondag 8 januari 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?
Dat het niet op de site staat naast de prijs is op zich niet zo gek, want zoals je zelf al aangeeft proberen ze het zoveel mogeljk verborgen te houden. Zou op zich wel een goede service zijn, gewoon een lijstje met de verschillende prijzen (en de restricties erbij zoals vrijdag/zaterdagnacht weg zijn en dergelijke):
Economy discounted is prijs A en levert u op deze vlucht X punten op
Economy is prijs B levert u op deze vlucht Y punten op
Business is prijs C levert u op deze vlucht Z punten op
Weet je meteen waar je aan toe bent en kan je zelf de afweging maken wat je het belangrijkste vind.

Als je werkgever betaalt (maar er is een policy dat je indien mogelijk economy class moet vliegen op vluchten de minder dan 4 uur duren) maakt het voor jou persoonlijk natuurlijk niks uit wat het ticket kost, maar als je wel de punten prive mag houden (wat in mijn geval zo is), dan boek je toch gewoon een net iets duurdere economy seat.
quote:
Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
Op vluchten binnen Europa denk ik niet dat het extra geld besteden nut heeft, maar heb geen zin om het na te rekenen.
Nogmaals, ik ben het ook niet perse eens met de nieuwe regels. Maar als je het nu echt allemaal zo uitermate slecht vind, dan heb je twee keuzes: een ander programma gaan gebruiken, of even heel goed de nieuwe regels doorlezen en zo voortaan boeken dat je geen last hebt van de slechtste deals.

Achteraf klagen op een forum krijg je (dit is een algemene 'je', niet jij persoonlijk CT) echt geen extra punten door van de KLM...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33827807
Je moet gewoon duidelijk zijn. Was het niet KLM dat zich zo beklaagde over de prijsvechters die in de media koketteren met vanaf prijzen? Als er iemand uitblinkt in onduidelijkheid dan is het de KLM wel.

Je moet gewoon zorgen dat hetgeen wat je verkoopt transparant is. Dat ik makkelijk kan zien wat de restricties zijn en wat de extra condities zijn waarvoor je ook extra dient te betalen.

Ook is het triest dat als je net bent genaaid en maar 25% van de miles hebt bijgeschreven gekregen, een foldertje in de bus krijgt dat ze het allemaal nog meer hebben verbeterd voor trouwe klanten. Dat is gewoon niet waar. Ik heb altijd gewoon KLM geboekt, echt niet op de goedkoopste prijs gekeken. Ik heb gewoon telkens het ticket geboekt wat vrij was, soms heb je dan een ticket voor 799,00 (excl), heb ook weleens 1200,00 (excl) betaald.

Ik heb KLM er ook wel over gemaild en gebeld, dus het is niet zo dat ik alleen hier zit te klagen, maar een fatsoenlijk antwoord krijg je gewoon niet van de klantenservice van het spaarsysteem.
pi_33988516
Ik heb het allemaal nog eens bestudeerd. Ik heb een Q-klasse ticket voor de Korean vluchten en een H-klasse ticket voor de KLM vlucht naar Frankfurt. Op de KLM site over KLM en klassen:
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
En:
quote:
Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Voor Korean Airlines:
quote:
Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.
Hierdoor kom ik op de volgende rekensom:

Amsterdam - Frankfurt: 750 miles
Frankfurt - Seoul Incheon: 0 miles
Seoul Incheon - Auckland: 0 miles
Auckland - Seoul Incheon: 0 miles
Seoul Incheon - Amsterdam: 0 miles

Totaal 750 miles. Als de tweede quote wel geldt dan komen er dus 4 x 750 bij = totaal 5 x 750 = 3750. Schiet lekker op dus.

Misschien krijg ik ook nog wel wat van de Christchurch - Auckland vlucht van Air New Zealand bij mijin United accountje op.
pi_33992595
Wat kan je bij de KLM krijgen als je 4 keer per jaar trans-atlantisch vliegt ongeveer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33992638
Ligt aan de bestemming en boekingsklasse.
pi_33992881
Buenos Aires en zo goedkoop mogelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33993568
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:00:20 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34005149
Antwoord op mijn brief...
quote:
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw schrijven. Het spijt ons te moeten vernemen dat u moeilijkheden heeft
ondervonden met uw persoonlijke Flying Blue pagina's en het ontvangen van uw pincode. Graag
willen wij u hiervoor onze welgemeende verontschuldigingen aanbieden.
Hierbij willen wij u informeren dat er een nieuwe pincode voor u is aangevraagd en wij
verwachten dat u de nieuwe pincode binnen 3 weken op het door u aangegeven adres zult
ontvangen.
Graag willen wij u informeren dat de door u gesignaleerde problemen met betrekking tot de
website nader zullen worden onderzocht en indien nodig, zullen er maatregelen worden
genomen. Flying Blue is overigens voortdurend bezig op zoek naar manieren om zijn diensten te
verbeteren. Wij danken u dan ook hartelijk voor uw opmerkingen.
Wij vertrouwen erop u met dit antwoord van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_34005211
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
Q, KLM, 4 keer
pi_34018354
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:03 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Q, KLM, 4 keer
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
Dus Q wel. Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
pi_34019172
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:00 schreef Hik het volgende:
Antwoord op mijn brief...
[..]

Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...
3 weken...
pi_34021066
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

[..]

Dus Q wel. Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
En wat kan je daarmee?
pi_34021453
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:06 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

En wat kan je daarmee?
40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:39:58 #119
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_34021983
Ook maar eens een reactie plaatsen over de Flying Dutchman/Blue kaart van de KLM.. want het is niet meer wat het geweest is inderdaad. Nu erger ik me niet zo aan het krijgen van punten door het vliegen zelf, maar aan het uitgeven ervan. Dat is sinds juni '05 namelijk zo'n beetje onmogelijk gemaakt.

Dat bleek nadat ik de maand erop van mijn vader's punten (hij heeft er ongeveer een miljoen, serieus veel dus en is bovendien voor zijn leven Platinum Elite-member of hoe dat tegenwoordig mag heten), een upgrade wilde kopen. Normaal gesproken kon dat altijd, ongeacht welk tickte je had. Na eindeloos heen en weer gebel met de verschillende helpdesks en diverse boekingen en annuleringen van tickets, zo goed als niet te kunnen. Alleen op tickets die op zich al heel duur zijn (2x zoveel als een goedkoop economyticket, laat staan in vergelijking met een studententicket), is het nog mogelijk. Goed denk je dan, ik koop gewoon het hele ticket op punten... wederom volstrekt onmogelijk. Slechts een zeer beperkt aantal stoelen blijkt beschikbaar te zijn voor puntentickets. Volstrekt waardeloos dus.

Daarnaast ook nog eens 2x een uitgebreide klachtenbrief gestuurd, ook in verband met een niet terugbetaalde annulering (die nu net na meer dan een half jaar en eindeloos gebel teruggeboek lijkt te gaan worden)... maar nooit ook maar enige reactie ontvangen. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, mgoed. De service daalt sinds de fusie met AF schrikbarend... het is dat er soms geen realistische andere mogelijkheden vanaf Schiphol zijn om ergens naar vliegen, maar anders zou ik de KLM zo veel mogelijk mijden. Het begint een werkelijk waardeloze maatschappij te worden.
pi_34022160
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
Wat kan je met een goldmembership?
pi_34022205
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:45 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Wat kan je met een goldmembership?
* 75% Elite Bonus
* Stand-by voorrang op de luchthaven
* Exclusieve reserveringsservice
* Extra bagagevrijstelling
* Gegarandeerde zitplaats
* Loungetoegang
* Voorrang op wachtlijsten
* Voorrang bij het aan boord gaan
* Voorkeurszitplaats
* Voorrang bij bagageafhandeling
* Voorrang bij inchecken en bij transfers

Dat ik dit nog opzoek ook
pi_34022283
Ik zie het voordeel niet zo en als ik met KLM reis gebruik ik toch de FF kaart van mijn broer. De 'standaard' ugrades zijn wel fijn
pi_34022334
Loungetoegang.
pi_34022462
Loungetoegang heb je alleen wat aan omdat de KLM homo's je 5uur droppen op het vliegveld van SP waar geen fuck te beleven is.

De andere maatschapijen vliegen gewoon binnen een redelijke tijd en dan kan je net een kado kopen voordat je naar de gate moet
pi_34022522
"Voorrang bij inchecken" vind ik ook wel een voordeel. Hoef je geen half uur bij die andere vakantiegangers te zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')