Ehh..ja?quote:Op zondag 22 januari 2006 05:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
Ik ook. Scheelt nogal met reisbureau's e.d.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:07 schreef Mienemut het volgende:
Ik niet in ieder gevalVaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
quote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 15:21 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!
Mee eens, ik wil van het FB af en meer focussen op Lufthansa.quote:.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
Ik ben deze week een trip gemaakt met vliegtuigen van KLM (2x), KLM cityhopper (1x) en Malev (1x) gevlogen (zie ook ander topic over luchtvaartmaatschappijervaringen), en heb voor alle vier vluchten netjes 750 punten bijgeschreven gekregen. Gewoon bij de KLM geboekt, op de heenweg boardingpaspapier van Servisair (die doen de KLM afhandeling op Oslo Gardermoen) en op de terugweg op boardingpaspapier van Malev.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.
Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Ik heb het nog eens nagekeken, en het lijkt erop dat het zowel aantal punten als aantal enkele vluchten is. Ik meen me te herinneren dat het voorheen een 'of' situatie was.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
quote:bron: https://secure.klm.com/tr(...)thresholds/index.htm
We verwelkomen u graag in een hoger deelnemersniveau
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
H klasse dus wel dus kom maar op met die 750 miles AMS-FRA.quote:De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
quote:Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Volgens http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=440150 is het punten óf aantal enkele vluchten.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:40 schreef Hik het volgende:
Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en?Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:47 schreef Poepoog het volgende:
Tering geen FD punten meer bij de See Buy Fly
Ik werd echt bekeken alsof ik een of andere debiel was toen ik met die kaart kwam aanzetten, die accepteren wij al EEN HELE LANGE TIJD NIET MEER. Dat was in Februari. Jaja één maandquote:Op maandag 6 maart 2006 17:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar kwam ik pas ook achter ja. Schijnt sinds januari te zijn.
Zogauw het genoeg punten of vluchten voor Silver hebt, krijg je (na een bepaalde periode) een Silver pas toegestuurd, hetzelfde voor Gold. Aan het eind van het jaar word je status bekeken en het aantal vluchten en level miles op nul gezet maar je behoud het level wat je hebt gekregen in dat jaar.quote:Op maandag 6 maart 2006 17:13 schreef Hik het volgende:
Aha! Tnx!
En hoe werkt het nou: ik ben dan eind maart Silver, wellicht eind van het jaar Gold, en op 31 december knallen ze me dan terug bij het plebs van Ivory?![]()
Ik vind het wel interessant dit...![]()
quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:19 schreef k_man het volgende:
Klopt ja. Ik heb nu net de grens bereikt van 10.000 miles, maar daar heb ik zeker meer dan een jaar over gedaan.
Hebben ze dat van de Bijenkorf nu niet al afgeschaft danquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef k_man het volgende:
Ja klopt, ik vlieg haast nooit met KLM.De meeste van die 10.000 punten komen van See Buy Fly, Bijenkorf en hotelovernachtingen, volgens mij.
Lekker duidelijk. Ik kan m'n miles dus maar beter snel verbrassen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:47 schreef Hik het volgende:
Nee, er zit bij mijn weten een verschil tussen level miles en award miles. De level miles vervallen, award miles blijven geldig.
Inmiddels wel ja. Maar toen had ik ze al.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:17 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hebben ze dat van de Bijenkorf nu niet al afgeschaft dan
Le-zen: de levelmiles vervallen. Die kun je niet verbrassen, want die geven aan of je silver- gold- of platinum bent en of je dus in de lounge mag, een kans maakt op een upgrade etc. Je award miles blijven geldig en je kunt dus net zo lang doorsparen als je wilt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Ik kan m'n miles dus maar beter snel verbrassen?
Iberia heeft nu een aanbieding voor 20 euro naar Madrid, kan je net zo goed die punten ergens anders voor gaan gebruikenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:47 schreef Vogue het volgende:
Woei! Ik heb ruim 28.000 award miles. Daar kan ik een leuk retourvluchtje voor boeken naar Madrid!
Das iets van 120 euro inclusief tax, als je überhaupt naar Madrid zou willen gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:09 schreef Poepoog het volgende:
Iberia heeft nu een aanbieding voor 20 euro naar Madrid, kan je net zo goed die punten ergens anders voor gaan gebruiken![]()
Ha, die heb ik ook! Goedkoop flubbertjequote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das iets van 120 euro inclusief tax, als je überhaupt naar Madrid zou willen gaan natuurlijk.
Ontopic: Ik heb mijn AirBerlin Top Bonus Card gisteren ontvangen.
http://www.airberlin.com/site/topbonus/programm.php?LANG=net
Tegen de tijd dat je de card van je nieuwe level hebt ontvangen, zijn die miles dus al vervallen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:01 schreef Hik het volgende:
[..]
Le-zen: de levelmiles vervallen. Die kun je niet verbrassen, want die geven aan of je silver- gold- of platinum bent en of je dus in de lounge mag, een kans maakt op een upgrade etc. Je award miles blijven geldig en je kunt dus net zo lang doorsparen als je wilt.
Vorige week weer heen en weer geweest met CSA Czech Airlines (OSL-PRG-BUD), waarvan 1 vlucht operated by Malev (BUD-PRG). Nu staan in het milesoverzicht slechts 3 vluchten bijgeschreven (a 1125 per vlucht - C klasse), uitsluitend de CSA vluchten. Wel jammer als die 1125 punten van BUD-PRG en de extra enkele vlucht (vooral dat) niet bijgeschreven worden.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.
Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Dat is al een jaar zo, sinds de overname door Air France.. tis echt hopeloos, hoeveel miles je ook hebt, je kunt er zo'n beetje niets meer mee...quote:Op zondag 21 mei 2006 18:23 schreef XMN8R het volgende:
Ik zie net op de site van KLM dat je met een ticket uit de Take Off Fare- of Economy Flex Fare-tarieven niet meer met miles mag upgraden naar Business Class?!
Het wordt ook steeds kariger he...Alleen met een Full Flex Fare-ticket kun je nog upgraden, maar dan zit je vaak al bijna aan het normale tarief.
Maar als het toestel nokkievol zit en je hebt de mogelijkheid om op de volgende vlucht wachten, kan je beter de vouchers pakken dan in een BC stoel te zitten (bij vluchten van meer dan 4 uur is BC misschien wel aantrekkelijk).quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:31 schreef k_man het volgende:
Dat zijn mensen die hopen een gratis update te krijgen. Heel soms lukt dat, als het toestel nokkievol zit.
"Wie vraagt, krijgt een plaatsje achterin de lijst."quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef jaco het volgende:
Wie kan iets zinnigs zeggen over het volgende: op Schiphol bij het inchecken en ook bij de gate staan er vaak reizigers bij de balie om een upgrade te vragen. Ik heb zelf Flying Blue en voor het verzilveren van mijn award miles wordt naar de website of de klantenservice lijn verwezen. Nergens staat dat je dit bij incheckbalies of de gate kunt doen.
Kun je ook op de reisdag zelf bij de balies van KLM's van economy naar business class upgraden? Wat is de kans dat dit succes heeft? Of zijn die upgraders die ik bij de balie zie platinum members of aangesloten bij een programma via hun werk oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |