Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.
"Voor elke mijl die u met KLM, Air France of een andere SkyTeam-partner vliegt, wordt u beloond met één Award Mile en één Level Mile. Als u ervoor kiest om met een van onze overige airline partners te vliegen, wordt elke gevlogen mijl beloond met één Award Mile."
Ik vlieg met KLM Cityhopper en Korean Air. Korean Air zit in het Skyteam, KLM Cityhopper valt onder KLM dus ik neem dat ik voor zowel Korean als Cityhopper Award Miles en Level Miles krijg.
Momenteel ben ik een gewone member, Ivory.
![]()
Het ritje AMS-FRA-ICN-AKL levert mij 12107 miles op. Tel je daar de miles bij op die ik al heb, dan kom je op: 12107 + 12979 = 25086. Echter, de 12979 die ik al heb zijn Award miles, als ik zo lees:
" U heeft gespaard:
12979 Award miles"
De miles die we hadden waren allemaal van KLM vluchten, ik neem aan dat het dan ook Level miles zijn.
![]()
"Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau."
Dat zou er weer op duiden de Level miles die ik destijds heb gespaard, reeds verlopen zijn.
![]()
Raar.
![]()
Als ik dus na 3 februari 25086 miles zou hebben, zou dat betekenen dat ik wordt geupgrade naar Silver. De site van de KLM zegt immers:
Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Silver
Benodigd aantal level miles: 25.000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15
Ik neem aan dat dit upgraden automatisch gaat en dat het pasje dus naar mijn huisadres wordt gestuurd? Immers, de voordelen zijn enorm bij Silver.
![]()
Zo krijg je 50% van de gevlogen afstand extra aan miles. De terugvlucht bestaat uit 2 segmenten: AKL-ICN en dan een week later ICN-AMS. Dit is totaal 11436 miles. Daar zou dus 50% extra bij komen, dus: 11436 / 2 = 5718 + 11436 = 17154.
![]()
Begin je na de 25000 weer bij nul? Nee toch?
![]()
Ik neem aan dat je gewoon doorgaat. Dus 25086 + 17154 = 42240.
Als ik terugben in Nederland zou de teller dus moeten staan op 42240. Dat is goed voor een upgrade naar het Gold level:"
Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Gold
Benodigd aantal level miles: 40,000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 30
Binnen een jaar en voor 31 december voldoende miles.
Kijk, bij Gold wordt het pas echt interessant.
![]()
Loungetoegang.
![]()
Op mijn eerstvolgende vlucht heb ik dus gratis loungetoegang.
![]()
Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt.
![]()
FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)