abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33647806
Ze moeten gewoon per alliantie 1 spaarsysteem hebben. Nu krijg ik dus maar 900 punten in plaats van 3900 omdat er een fucking UA codetag aan hangt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:37:47 #77
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647866
Nee, ze moeten gewoon 1 groot spaarsysteem hebben... Had ik met een Star Alliance of SkyTeam partner naar Granada willen gaan was ik 100 euro p/p meer kwijt geweest. Dus dat was geen optie.
Maar ja, in one ideal world...
pi_33647886
OneWorld nu? Welke maatschappij dan?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:39:27 #79
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647916
Iberia.
pi_33647968
Ah.
pi_33649860
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
Ik kreeg er 1600 voor een vlucht van Amsterdam naar Lima. Hoezo je vaste klanten belonen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33683628
In de nieuwe FD staat er niets over. Wel dat trouwe klanten extra worden beloond en dat je nu nog goedkoper kunt vliegen met KLM.

Paupers.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33694953
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
pi_33709337
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

"Voor elke mijl die u met KLM, Air France of een andere SkyTeam-partner vliegt, wordt u beloond met één Award Mile en één Level Mile. Als u ervoor kiest om met een van onze overige airline partners te vliegen, wordt elke gevlogen mijl beloond met één Award Mile."

Ik vlieg met KLM Cityhopper en Korean Air. Korean Air zit in het Skyteam, KLM Cityhopper valt onder KLM dus ik neem dat ik voor zowel Korean als Cityhopper Award Miles en Level Miles krijg.

Momenteel ben ik een gewone member, Ivory. Het ritje AMS-FRA-ICN-AKL levert mij 12107 miles op. Tel je daar de miles bij op die ik al heb, dan kom je op: 12107 + 12979 = 25086. Echter, de 12979 die ik al heb zijn Award miles, als ik zo lees:

" U heeft gespaard:
12979 Award miles"

De miles die we hadden waren allemaal van KLM vluchten, ik neem aan dat het dan ook Level miles zijn.

"Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau."

Dat zou er weer op duiden de Level miles die ik destijds heb gespaard, reeds verlopen zijn. Raar.

Als ik dus na 3 februari 25086 miles zou hebben, zou dat betekenen dat ik wordt geupgrade naar Silver. De site van de KLM zegt immers:

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Silver
Benodigd aantal level miles: 25.000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15

Ik neem aan dat dit upgraden automatisch gaat en dat het pasje dus naar mijn huisadres wordt gestuurd? Immers, de voordelen zijn enorm bij Silver. Zo krijg je 50% van de gevlogen afstand extra aan miles. De terugvlucht bestaat uit 2 segmenten: AKL-ICN en dan een week later ICN-AMS. Dit is totaal 11436 miles. Daar zou dus 50% extra bij komen, dus: 11436 / 2 = 5718 + 11436 = 17154.

Begin je na de 25000 weer bij nul? Nee toch? Ik neem aan dat je gewoon doorgaat. Dus 25086 + 17154 = 42240.

Als ik terugben in Nederland zou de teller dus moeten staan op 42240. Dat is goed voor een upgrade naar het Gold level:"

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Gold
Benodigd aantal level miles: 40,000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 30

Binnen een jaar en voor 31 december voldoende miles.

Kijk, bij Gold wordt het pas echt interessant. Loungetoegang. Op mijn eerstvolgende vlucht heb ik dus gratis loungetoegang.

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:33:40 #85
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33710202
quote:
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15
Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 23:59:07 #86
45833 crew  Fogel
pi_33714019
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

...knip...

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een ranzig goedkoop ticket geboekt hebt, en dan kan je op de Flying Blue info pagina lezen dat:

"Op de meeste tickets voor binnenlandse vluchten geldt een minimum van 500 Award en Level Miles. Op de meeste tickets voor internationale vluchten bieden wij u minimaal 750 Award en Level Miles. Onder andere award tickets en Air Miles-tickets komen niet in aanmerking voor Miles, terwijl op tickets voor een aantal klassen minder of geen Miles kunnen worden gespaard. Raadpleeg voor meer informatie de betreffende pagina's van de Flying Blue airline partners."

En onder die kategorie vallen dus meestal de ranzig goedkope tickets Ik vrees dat je gold membership voorlopig nog wel even kan vergeten.

Daarbij, vanaf 1 januari begint de 'membershipteller' opnieuw, van de punten die je al hebt kan je wel award flights boeken, maar ze tellen niet meer mee voor membership levels. Je haalt dus zelfs de zilvere kaart niet eens omdat je totaal niet boven de 25000 uitkomt.

PS Bij de SAS zetten ze tegenwoordig het volgende erbij in de reserverings e-mail:
quote:
..................................................
EUROBONUS POINTS PER MEMBER
..................................................

Booking class : V / V

If your EuroBonus number has been inserted you will earn (any campaign points not included):

Points for use Basic points*
BASIC 2400 2400
SILVER 2760 2760
GOLD 3000 3000

*Qualifying points for reaching next level

The more you spend, the more you earn!
Handig, want dan weet je meteen waar je aan toe bent! (ook bij de SAS zijn er tarieven waar je maar 25% van de punten krijgt... deze hoort daar niet bij. Is overigens voor een vlucht van Oslo naar Amsterdam en terug)

[ Bericht 13% gewijzigd door Fogel op 05-01-2006 01:07:33 (Toevoeging van SAS' service via e-mail) ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33735369
Berekening klopt niet aangezien ik de 12797 miles voor Level miles heb gezien. Kwam er gisteravond pas achter.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:33 schreef Douwe het volgende:

[..]

Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
Ik neem aan dat het of/of is en niet allebei, dan zou je namelijk 15 vluchten moeten hebben in 1 jaar. Dan zou je nog niet genoeg hebben trouwens.
pi_33736123
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 18:28:30 #89
45833 crew  Fogel
pi_33737502
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33738665
Ik snap zelf ook wel dat ik Q-klasse vlieg maar ik vind het belachelijk dat je voor zo'n lange afstand, dan geen of slechts 750 punten zou krijgen.
pi_33738905
En een medewerker te spreken krijgen is al helemaal kansloos.
pi_33792665
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
pi_33792698
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
pi_33797619
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
Ik heb geprobeerd te bellen maar ik heb via het vage keuzemenu een medewerker aan de lijn proberen te krijgen wat niet eens gelukt is.
pi_33797652
Bellen heeft echt geen enkele zin. Paar keer geprobeerd, niets wijzer geworden.
pi_33797784
Zouden ze op de vakantiebeurs staan om het programma te promoten?
pi_33797841
Het zou me niets verbazen. Sowieso kots ik op de berichten die ik in de brievenbus en mailbox krijg. Ze doen alsof het systeem flink is verbeterd en je overal terecht kunt met je mails. Dat is gewoon onzin en als je er naar vraagt krijg je gewoon geen antwoord, als ze überhaupt al wat van zich laten horen.
pi_33798061
Eigenlijk is het sowieso bespottelijk hoe het hele systeem in elkaar steekt want uiteindelijk betaal je gewoon voor je Award ticket en upgrade.
pi_33798160
Ik zou het alleen voor upgrades gebruiken, niet voor Award tickets. Bij hotels kun je die miles ook al nauwelijks besteden. Dan blijven echt alleen upgrades over en de extra dingen zoals Lounge-toegang en dergelijke.

Echt leuk is het sparen niet maar als je nog maar 25% van de miles krijgt waar je altijd recht op had en als die hele klantenservice een grote wassen neus is die automatisch wat standaardmailtjes terug blijkt te sturen zonder verder in te gaan op hetgeen dat je wilt weten.
pi_33798210
TRV-Zeur-Meet-Bij-De-KLM op de vakantiebeurs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')