abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32522204
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
Eh... Misschien vroeg ik het daarom hier of iemand daar ervaring mee had?
pi_32544677
Bij KLM is dat een probleem. Ik heb het ook eens geprobeerd, maar daar werkten ze niet aan mee. Flying Blue is verworden tot een waardeloos programma. 3.000 miles voor een trip naar Lima... zo schiet het nooit op natuurlijk. Intussen wel een mail rondsturen dat Flying Blue nu nog loyaler is aan trouwe klanten. My ass.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32544710
Voor familie werkte het trouwens wel. Pasje staat op naam van m'n vader, mijn ticket en die van m'n moeder konden er wel gewoon op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32544853
Mij lukt het destijds niet, terwijl ik wel het ticket had betaald. Ze begonnen wel te mekkeren over een FD-creditcard.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32544931
Das ook dom. Ze vroegen bij het boeken van de vlucht ook niet op wiens naam die kaart stond volgens mij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32545044
Degene die heeft betaald moet gewoon de miles krijgen vind ik. De loyaliteit van FB is beneden alle peil tegenwoordig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32545804
Ik ga eind december de grondstewardess lief aankijken en vragen of ze nog BC stoelen overhebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32575990
Dat lukt me meestal wel, maar het sparen schiet zo niet echt meer op natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32577097
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32577463
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:06 schreef Jaguarized het volgende:
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32577587
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
Ik heb 12.500 bij de KLM en consorten en 0.0 bij SAS/United e.d Schiet al lekker op dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 29 december 2005 @ 12:13:39 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33500407
*sgop

* Hik is het écht zat

Vandaar de volgende brief....
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Reeds enige tijd ben ik in het bezit van een Flying Blue card. In eerste instantie heb ik deze niet erg veel gebruikt, maar aangezien ik de laatste tijd en de komende tijd heel wat met KLM vloog en zal gaan vliegen, besloot ik weer eens mijn puntenaantal te bekijken op de speciale Flying Blue site… wat handig toch dat dit online kan! Helaas bleek het in de praktijk een stúk minder gemakkelijk dan je op het eerste gezicht zou denken.

Bij mijn eerste poging bleek dat je voor de toegang tot je persoonlijke site gebruik moet maken van een pincode, die ik vanzelfsprekend niet bij de hand had (mijns inziens is het handiger gebruik te maken van een wachtwoord, wat een stuk makkelijker te onthouden is, maar wie ben ik?). Bij het aanvragen van een nieuwe pincode stuitte ik op een ander probleem: mijn bij Flying Blue bekende mailadres was niet langer in gebruik. Tot zover twee zaken die ook alleszins te beschouwen zouden zijn als foutjes van mijn kant. Bellen dus maar, om de schade te herstellen. Een medewerker aan de telefoon krijgen lijkt via het keuzemenu van Flying Blue geheel onmogelijk. Wanneer je een vraag hebt die niet past binnen het vaste kader van het keuzemenu ben je als klant gedoemd voor eeuwig rond te dwalen… Ware het niet dat een hulpvaardige medewerker van uw internetvraagbaak (die mij helaas niet aan een nieuwe pincode kon helpen) mij via de mail vertelde dat keuze “3” (“Om een award te reserveren…”) mij in contact zou brengen met een medewerker. Hoera!

De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg bleek zeer hulpvaardig. Zij gaf onmiddellijk toe dat de site met wat problemen te kampen had en trachtte mij van een pincode te voorzien door – o logica! – me uit te leggen dat mijn gebruikersnaam niets anders was dan mijn Flying Blue-nummer “met een spatie ervoor”! Dat ik hier niet zelf opgekomen was. Ook wist zij in het systeem mijn mailadres te veranderen, zodat ik voortaan op ieder gewenst tijdstip mijn persoonlijke site zou kunnen inzien… behalve die dag natuurlijk, want er waren –zoals gezegd- wat problemen.

De volgende dagen bleef ik vol goede moed mijn gegevens invoeren in de hoop op die manier zelfstandig een pincode te bemachtigen. Vergeefs. Enkele weken geleden bleek zelfs ineens de complete site van KLM aangepast, waardoor het aanvragen van een pincode nu zelfs nóg lastiger is geworden: de button “Pincode aanvragen” brengt de klant nu óveral, behalve op juist dat menu. Ik besloot nog maar eens de klantenservice (nog steeds via de geheime “3”-ingang van het keuzemenu) te bellen.

Andermaal een zeer behulpzame medewerker, die ruiterlijk toegaf dat het systeem te kampen had met kinderziektes. Ook hij probeerde mij te assisteren met het online aanvragen van mijn pincode, hetgeen andermaal niet lukte. Gelukkig bleek er nog een niet-digitale ontsnappingsroute: de medewerker kon mij ook de pincode per póst opsturen. Hoera, opnieuw!

Tijdens een zakenreis, op 29 november, ontving ik post van Flying Blue. Mijn nieuwe pincode? Welnee! Een vriendelijke brief van uw klantenservice, die mij veel reisplezier wenste met mijn duplicaat van de Flying Blue kaart. Uw pincode blijft ongewijzigd…

Hoewel ik zelf erg blij ben met de mogelijkheden van internet en e-mail kan ik wat betreft Flying Blue maar één conclusie trekken: doe onmiddellijk alle digitale fratsen de deur uit! Uw medewerkers lijken erg hun best te doen, maar zijn absoluut niet opgewassen tegen het geweld aan vicieuze keuzemenu’s, bugs op de site en de vreemde hersenkronkels van de technici die deze hebben gemaakt.

Eerlijk gezegd moest ik om de hele Kafkaëske situatie nogal lachen, maar voor een programma dat aan klantenbinding moet doen, lijkt het me niet de bedoeling. Ik denk dat het goed is dat u op (zeer) korte termijn actie ter verbetering onderneemt. Te beginnen natuurlijk, bij het nu eindelijk opsturen van mijn pincode!

Met vriendelijke groet,
******

PS: Wanneer ik de Flying Blue-klantenservice wil e-mailen, moet ik eerst mijn pincode invullen. Een telefoontje met uw klantenservice levert mij een postadres op in Frankrijk die, volgens uw andermaal vriendelijke medewerker, de klantenservice in Nederland zal mailen met mijn klacht. Verbazingwekkend!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_33500551
Hou ons op de hoogte van het resultaat
pi_33505728
Die brief.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33531544
Dat is iets waar ik ook veel mee te maken heb helaas. De gebrekkige communicatie als je wat moet weten of wat wilt veranderen aan je FF-account/pas.

Dan heb ik het nog niet eens over de uitgeklede mogelijkheden sinds de beide systemen zijn samengevoegd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33643763
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 01:04:24 #67
45833 crew  Fogel
pi_33646857
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
Dan heb je vast, óf een zeer goedkoop ticket gehad (=25% van het aantal punten), óf je bent met een code-share/partner vlucht gevlogen.
SAS Eurobonus is echt heel lomp als je met een partner vliegt. Klein voorbeeldje:
28 Sep 2005 Frankfurt - OsloLH 3136 Economy Grunnpoeng 800
27 Sep 2005 Oslo - FrankfurtSK 4751E Economy Flex* Grunnpoeng 2 080

1280 punten verschil tussen heen en terugvlucht, wat als 1 normaal retourticket (eco flex) geboekt was bij de SAS. En bedankt jongens...

-- edit, toevoeging --
Even in de tabel gekeken, en je hebt dus 975 punten gekregen omdat de W klasse de allergoedkoopste tickets zijn. Als die punten belangrijker voor je zijn dan de prijs, boek dan een hogere prijsklasse (hoeft niet veel te schelen). Indien prijs het belangrijkste is, moet je de weinige punten maar voor lief nemen (zelfs al ben ik het er wel mee eens dat het bijzonder weinig punten zijn, ik vond 800 voor FRA-OSL al weinig...).

[ Bericht 18% gewijzigd door Fogel op 03-01-2006 01:09:57 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33647194
Het zal komen omdat het een codeshare vlucht met United is. Maar dan vind ik het nogal belachelijk weinig.

Als ik de website van de KLM goed begrijp krijg ik er in februari voor een enkele reis Auckland wel meteen 11535 bij --> AMS-FRA-ICN-AKL.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:25:48 #69
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647459
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
pi_33647547
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:25 schreef Douwe het volgende:
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
En dat is ook vreemd want volgens de KLM site zou je op Award vlucht helemaal geen punten moeten krijgen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:29:34 #71
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647583
Nee, dat begreep ik ook al niet. Misschien was dat voor die regel? Vind het wel leuk van ze
pi_33647667
Idd. En 1500 schiet ook al zo lekker op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:33:31 #73
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647720
Ja, kan ik er wat aan doen dat Star Alliance 99% van de tijd goedkoper is? (nog 1 vlucht binnen Europa en ik heb een gratis retourtje binnen Europa! )
pi_33647752
Jeuj. Granada ofzo?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:35:07 #75
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647775
Nee, dat was weer met OneWorld... al die kut allianties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')