Eh... Misschien vroeg ik het daarom hier of iemand daar ervaring mee had?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:06 schreef Jaguarized het volgende:
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Ik heb 12.500 bij de KLM en consorten en 0.0 bij SAS/United e.dquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Reeds enige tijd ben ik in het bezit van een Flying Blue card. In eerste instantie heb ik deze niet erg veel gebruikt, maar aangezien ik de laatste tijd en de komende tijd heel wat met KLM vloog en zal gaan vliegen, besloot ik weer eens mijn puntenaantal te bekijken op de speciale Flying Blue site… wat handig toch dat dit online kan! Helaas bleek het in de praktijk een stúk minder gemakkelijk dan je op het eerste gezicht zou denken.
Bij mijn eerste poging bleek dat je voor de toegang tot je persoonlijke site gebruik moet maken van een pincode, die ik vanzelfsprekend niet bij de hand had (mijns inziens is het handiger gebruik te maken van een wachtwoord, wat een stuk makkelijker te onthouden is, maar wie ben ik?). Bij het aanvragen van een nieuwe pincode stuitte ik op een ander probleem: mijn bij Flying Blue bekende mailadres was niet langer in gebruik. Tot zover twee zaken die ook alleszins te beschouwen zouden zijn als foutjes van mijn kant. Bellen dus maar, om de schade te herstellen. Een medewerker aan de telefoon krijgen lijkt via het keuzemenu van Flying Blue geheel onmogelijk. Wanneer je een vraag hebt die niet past binnen het vaste kader van het keuzemenu ben je als klant gedoemd voor eeuwig rond te dwalen… Ware het niet dat een hulpvaardige medewerker van uw internetvraagbaak (die mij helaas niet aan een nieuwe pincode kon helpen) mij via de mail vertelde dat keuze “3” (“Om een award te reserveren…”) mij in contact zou brengen met een medewerker. Hoera!
De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg bleek zeer hulpvaardig. Zij gaf onmiddellijk toe dat de site met wat problemen te kampen had en trachtte mij van een pincode te voorzien door – o logica! – me uit te leggen dat mijn gebruikersnaam niets anders was dan mijn Flying Blue-nummer “met een spatie ervoor”! Dat ik hier niet zelf opgekomen was. Ook wist zij in het systeem mijn mailadres te veranderen, zodat ik voortaan op ieder gewenst tijdstip mijn persoonlijke site zou kunnen inzien… behalve die dag natuurlijk, want er waren –zoals gezegd- wat problemen.
De volgende dagen bleef ik vol goede moed mijn gegevens invoeren in de hoop op die manier zelfstandig een pincode te bemachtigen. Vergeefs. Enkele weken geleden bleek zelfs ineens de complete site van KLM aangepast, waardoor het aanvragen van een pincode nu zelfs nóg lastiger is geworden: de button “Pincode aanvragen” brengt de klant nu óveral, behalve op juist dat menu. Ik besloot nog maar eens de klantenservice (nog steeds via de geheime “3”-ingang van het keuzemenu) te bellen.
Andermaal een zeer behulpzame medewerker, die ruiterlijk toegaf dat het systeem te kampen had met kinderziektes. Ook hij probeerde mij te assisteren met het online aanvragen van mijn pincode, hetgeen andermaal niet lukte. Gelukkig bleek er nog een niet-digitale ontsnappingsroute: de medewerker kon mij ook de pincode per póst opsturen. Hoera, opnieuw!
Tijdens een zakenreis, op 29 november, ontving ik post van Flying Blue. Mijn nieuwe pincode? Welnee! Een vriendelijke brief van uw klantenservice, die mij veel reisplezier wenste met mijn duplicaat van de Flying Blue kaart. Uw pincode blijft ongewijzigd…
Hoewel ik zelf erg blij ben met de mogelijkheden van internet en e-mail kan ik wat betreft Flying Blue maar één conclusie trekken: doe onmiddellijk alle digitale fratsen de deur uit! Uw medewerkers lijken erg hun best te doen, maar zijn absoluut niet opgewassen tegen het geweld aan vicieuze keuzemenu’s, bugs op de site en de vreemde hersenkronkels van de technici die deze hebben gemaakt.
Eerlijk gezegd moest ik om de hele Kafkaëske situatie nogal lachen, maar voor een programma dat aan klantenbinding moet doen, lijkt het me niet de bedoeling. Ik denk dat het goed is dat u op (zeer) korte termijn actie ter verbetering onderneemt. Te beginnen natuurlijk, bij het nu eindelijk opsturen van mijn pincode!
Met vriendelijke groet,
PS: Wanneer ik de Flying Blue-klantenservice wil e-mailen, moet ik eerst mijn pincode invullen. Een telefoontje met uw klantenservice levert mij een postadres op in Frankrijk die, volgens uw andermaal vriendelijke medewerker, de klantenservice in Nederland zal mailen met mijn klacht. Verbazingwekkend!
Dan heb je vast, óf een zeer goedkoop ticket gehad (=25% van het aantal punten), óf je bent met een code-share/partner vlucht gevlogen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967
Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.![]()
En dat is ook vreemd want volgens de KLM site zou je op Award vlucht helemaal geen punten moeten krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:25 schreef Douwe het volgende:
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |