abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32522204
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
Eh... Misschien vroeg ik het daarom hier of iemand daar ervaring mee had?
pi_32544677
Bij KLM is dat een probleem. Ik heb het ook eens geprobeerd, maar daar werkten ze niet aan mee. Flying Blue is verworden tot een waardeloos programma. 3.000 miles voor een trip naar Lima... zo schiet het nooit op natuurlijk. Intussen wel een mail rondsturen dat Flying Blue nu nog loyaler is aan trouwe klanten. My ass.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32544710
Voor familie werkte het trouwens wel. Pasje staat op naam van m'n vader, mijn ticket en die van m'n moeder konden er wel gewoon op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32544853
Mij lukt het destijds niet, terwijl ik wel het ticket had betaald. Ze begonnen wel te mekkeren over een FD-creditcard.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32544931
Das ook dom. Ze vroegen bij het boeken van de vlucht ook niet op wiens naam die kaart stond volgens mij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32545044
Degene die heeft betaald moet gewoon de miles krijgen vind ik. De loyaliteit van FB is beneden alle peil tegenwoordig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32545804
Ik ga eind december de grondstewardess lief aankijken en vragen of ze nog BC stoelen overhebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32575990
Dat lukt me meestal wel, maar het sparen schiet zo niet echt meer op natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32577097
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32577463
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:06 schreef Jaguarized het volgende:
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32577587
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
Ik heb 12.500 bij de KLM en consorten en 0.0 bij SAS/United e.d Schiet al lekker op dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 29 december 2005 @ 12:13:39 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33500407
*sgop

* Hik is het écht zat

Vandaar de volgende brief....
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Reeds enige tijd ben ik in het bezit van een Flying Blue card. In eerste instantie heb ik deze niet erg veel gebruikt, maar aangezien ik de laatste tijd en de komende tijd heel wat met KLM vloog en zal gaan vliegen, besloot ik weer eens mijn puntenaantal te bekijken op de speciale Flying Blue site… wat handig toch dat dit online kan! Helaas bleek het in de praktijk een stúk minder gemakkelijk dan je op het eerste gezicht zou denken.

Bij mijn eerste poging bleek dat je voor de toegang tot je persoonlijke site gebruik moet maken van een pincode, die ik vanzelfsprekend niet bij de hand had (mijns inziens is het handiger gebruik te maken van een wachtwoord, wat een stuk makkelijker te onthouden is, maar wie ben ik?). Bij het aanvragen van een nieuwe pincode stuitte ik op een ander probleem: mijn bij Flying Blue bekende mailadres was niet langer in gebruik. Tot zover twee zaken die ook alleszins te beschouwen zouden zijn als foutjes van mijn kant. Bellen dus maar, om de schade te herstellen. Een medewerker aan de telefoon krijgen lijkt via het keuzemenu van Flying Blue geheel onmogelijk. Wanneer je een vraag hebt die niet past binnen het vaste kader van het keuzemenu ben je als klant gedoemd voor eeuwig rond te dwalen… Ware het niet dat een hulpvaardige medewerker van uw internetvraagbaak (die mij helaas niet aan een nieuwe pincode kon helpen) mij via de mail vertelde dat keuze “3” (“Om een award te reserveren…”) mij in contact zou brengen met een medewerker. Hoera!

De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg bleek zeer hulpvaardig. Zij gaf onmiddellijk toe dat de site met wat problemen te kampen had en trachtte mij van een pincode te voorzien door – o logica! – me uit te leggen dat mijn gebruikersnaam niets anders was dan mijn Flying Blue-nummer “met een spatie ervoor”! Dat ik hier niet zelf opgekomen was. Ook wist zij in het systeem mijn mailadres te veranderen, zodat ik voortaan op ieder gewenst tijdstip mijn persoonlijke site zou kunnen inzien… behalve die dag natuurlijk, want er waren –zoals gezegd- wat problemen.

De volgende dagen bleef ik vol goede moed mijn gegevens invoeren in de hoop op die manier zelfstandig een pincode te bemachtigen. Vergeefs. Enkele weken geleden bleek zelfs ineens de complete site van KLM aangepast, waardoor het aanvragen van een pincode nu zelfs nóg lastiger is geworden: de button “Pincode aanvragen” brengt de klant nu óveral, behalve op juist dat menu. Ik besloot nog maar eens de klantenservice (nog steeds via de geheime “3”-ingang van het keuzemenu) te bellen.

Andermaal een zeer behulpzame medewerker, die ruiterlijk toegaf dat het systeem te kampen had met kinderziektes. Ook hij probeerde mij te assisteren met het online aanvragen van mijn pincode, hetgeen andermaal niet lukte. Gelukkig bleek er nog een niet-digitale ontsnappingsroute: de medewerker kon mij ook de pincode per póst opsturen. Hoera, opnieuw!

Tijdens een zakenreis, op 29 november, ontving ik post van Flying Blue. Mijn nieuwe pincode? Welnee! Een vriendelijke brief van uw klantenservice, die mij veel reisplezier wenste met mijn duplicaat van de Flying Blue kaart. Uw pincode blijft ongewijzigd…

Hoewel ik zelf erg blij ben met de mogelijkheden van internet en e-mail kan ik wat betreft Flying Blue maar één conclusie trekken: doe onmiddellijk alle digitale fratsen de deur uit! Uw medewerkers lijken erg hun best te doen, maar zijn absoluut niet opgewassen tegen het geweld aan vicieuze keuzemenu’s, bugs op de site en de vreemde hersenkronkels van de technici die deze hebben gemaakt.

Eerlijk gezegd moest ik om de hele Kafkaëske situatie nogal lachen, maar voor een programma dat aan klantenbinding moet doen, lijkt het me niet de bedoeling. Ik denk dat het goed is dat u op (zeer) korte termijn actie ter verbetering onderneemt. Te beginnen natuurlijk, bij het nu eindelijk opsturen van mijn pincode!

Met vriendelijke groet,
******

PS: Wanneer ik de Flying Blue-klantenservice wil e-mailen, moet ik eerst mijn pincode invullen. Een telefoontje met uw klantenservice levert mij een postadres op in Frankrijk die, volgens uw andermaal vriendelijke medewerker, de klantenservice in Nederland zal mailen met mijn klacht. Verbazingwekkend!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_33500551
Hou ons op de hoogte van het resultaat
pi_33505728
Die brief.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33531544
Dat is iets waar ik ook veel mee te maken heb helaas. De gebrekkige communicatie als je wat moet weten of wat wilt veranderen aan je FF-account/pas.

Dan heb ik het nog niet eens over de uitgeklede mogelijkheden sinds de beide systemen zijn samengevoegd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33643763
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 3 januari 2006 @ 01:04:24 #67
45833 crew  Fogel
pi_33646857
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
Dan heb je vast, óf een zeer goedkoop ticket gehad (=25% van het aantal punten), óf je bent met een code-share/partner vlucht gevlogen.
SAS Eurobonus is echt heel lomp als je met een partner vliegt. Klein voorbeeldje:
28 Sep 2005 Frankfurt - OsloLH 3136 Economy Grunnpoeng 800
27 Sep 2005 Oslo - FrankfurtSK 4751E Economy Flex* Grunnpoeng 2 080

1280 punten verschil tussen heen en terugvlucht, wat als 1 normaal retourticket (eco flex) geboekt was bij de SAS. En bedankt jongens...

-- edit, toevoeging --
Even in de tabel gekeken, en je hebt dus 975 punten gekregen omdat de W klasse de allergoedkoopste tickets zijn. Als die punten belangrijker voor je zijn dan de prijs, boek dan een hogere prijsklasse (hoeft niet veel te schelen). Indien prijs het belangrijkste is, moet je de weinige punten maar voor lief nemen (zelfs al ben ik het er wel mee eens dat het bijzonder weinig punten zijn, ik vond 800 voor FRA-OSL al weinig...).

[ Bericht 18% gewijzigd door Fogel op 03-01-2006 01:09:57 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33647194
Het zal komen omdat het een codeshare vlucht met United is. Maar dan vind ik het nogal belachelijk weinig.

Als ik de website van de KLM goed begrijp krijg ik er in februari voor een enkele reis Auckland wel meteen 11535 bij --> AMS-FRA-ICN-AKL.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:25:48 #69
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647459
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
pi_33647547
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:25 schreef Douwe het volgende:
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
En dat is ook vreemd want volgens de KLM site zou je op Award vlucht helemaal geen punten moeten krijgen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:29:34 #71
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647583
Nee, dat begreep ik ook al niet. Misschien was dat voor die regel? Vind het wel leuk van ze
pi_33647667
Idd. En 1500 schiet ook al zo lekker op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:33:31 #73
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647720
Ja, kan ik er wat aan doen dat Star Alliance 99% van de tijd goedkoper is? (nog 1 vlucht binnen Europa en ik heb een gratis retourtje binnen Europa! )
pi_33647752
Jeuj. Granada ofzo?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:35:07 #75
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647775
Nee, dat was weer met OneWorld... al die kut allianties
pi_33647806
Ze moeten gewoon per alliantie 1 spaarsysteem hebben. Nu krijg ik dus maar 900 punten in plaats van 3900 omdat er een fucking UA codetag aan hangt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:37:47 #77
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647866
Nee, ze moeten gewoon 1 groot spaarsysteem hebben... Had ik met een Star Alliance of SkyTeam partner naar Granada willen gaan was ik 100 euro p/p meer kwijt geweest. Dus dat was geen optie.
Maar ja, in one ideal world...
pi_33647886
OneWorld nu? Welke maatschappij dan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:39:27 #79
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33647916
Iberia.
pi_33647968
Ah.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33649860
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967

Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.
Ik kreeg er 1600 voor een vlucht van Amsterdam naar Lima. Hoezo je vaste klanten belonen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33683628
In de nieuwe FD staat er niets over. Wel dat trouwe klanten extra worden beloond en dat je nu nog goedkoper kunt vliegen met KLM.

Paupers.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33694953
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33709337
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

"Voor elke mijl die u met KLM, Air France of een andere SkyTeam-partner vliegt, wordt u beloond met één Award Mile en één Level Mile. Als u ervoor kiest om met een van onze overige airline partners te vliegen, wordt elke gevlogen mijl beloond met één Award Mile."

Ik vlieg met KLM Cityhopper en Korean Air. Korean Air zit in het Skyteam, KLM Cityhopper valt onder KLM dus ik neem dat ik voor zowel Korean als Cityhopper Award Miles en Level Miles krijg.

Momenteel ben ik een gewone member, Ivory. Het ritje AMS-FRA-ICN-AKL levert mij 12107 miles op. Tel je daar de miles bij op die ik al heb, dan kom je op: 12107 + 12979 = 25086. Echter, de 12979 die ik al heb zijn Award miles, als ik zo lees:

" U heeft gespaard:
12979 Award miles"

De miles die we hadden waren allemaal van KLM vluchten, ik neem aan dat het dan ook Level miles zijn.

"Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau."

Dat zou er weer op duiden de Level miles die ik destijds heb gespaard, reeds verlopen zijn. Raar.

Als ik dus na 3 februari 25086 miles zou hebben, zou dat betekenen dat ik wordt geupgrade naar Silver. De site van de KLM zegt immers:

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Silver
Benodigd aantal level miles: 25.000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15

Ik neem aan dat dit upgraden automatisch gaat en dat het pasje dus naar mijn huisadres wordt gestuurd? Immers, de voordelen zijn enorm bij Silver. Zo krijg je 50% van de gevlogen afstand extra aan miles. De terugvlucht bestaat uit 2 segmenten: AKL-ICN en dan een week later ICN-AMS. Dit is totaal 11436 miles. Daar zou dus 50% extra bij komen, dus: 11436 / 2 = 5718 + 11436 = 17154.

Begin je na de 25000 weer bij nul? Nee toch? Ik neem aan dat je gewoon doorgaat. Dus 25086 + 17154 = 42240.

Als ik terugben in Nederland zou de teller dus moeten staan op 42240. Dat is goed voor een upgrade naar het Gold level:"

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Gold
Benodigd aantal level miles: 40,000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 30

Binnen een jaar en voor 31 december voldoende miles.

Kijk, bij Gold wordt het pas echt interessant. Loungetoegang. Op mijn eerstvolgende vlucht heb ik dus gratis loungetoegang.

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:33:40 #85
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33710202
quote:
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15
Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 23:59:07 #86
45833 crew  Fogel
pi_33714019
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

...knip...

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een ranzig goedkoop ticket geboekt hebt, en dan kan je op de Flying Blue info pagina lezen dat:

"Op de meeste tickets voor binnenlandse vluchten geldt een minimum van 500 Award en Level Miles. Op de meeste tickets voor internationale vluchten bieden wij u minimaal 750 Award en Level Miles. Onder andere award tickets en Air Miles-tickets komen niet in aanmerking voor Miles, terwijl op tickets voor een aantal klassen minder of geen Miles kunnen worden gespaard. Raadpleeg voor meer informatie de betreffende pagina's van de Flying Blue airline partners."

En onder die kategorie vallen dus meestal de ranzig goedkope tickets Ik vrees dat je gold membership voorlopig nog wel even kan vergeten.

Daarbij, vanaf 1 januari begint de 'membershipteller' opnieuw, van de punten die je al hebt kan je wel award flights boeken, maar ze tellen niet meer mee voor membership levels. Je haalt dus zelfs de zilvere kaart niet eens omdat je totaal niet boven de 25000 uitkomt.

PS Bij de SAS zetten ze tegenwoordig het volgende erbij in de reserverings e-mail:
quote:
..................................................
EUROBONUS POINTS PER MEMBER
..................................................

Booking class : V / V

If your EuroBonus number has been inserted you will earn (any campaign points not included):

Points for use Basic points*
BASIC 2400 2400
SILVER 2760 2760
GOLD 3000 3000

*Qualifying points for reaching next level

The more you spend, the more you earn!
Handig, want dan weet je meteen waar je aan toe bent! (ook bij de SAS zijn er tarieven waar je maar 25% van de punten krijgt... deze hoort daar niet bij. Is overigens voor een vlucht van Oslo naar Amsterdam en terug)

[ Bericht 13% gewijzigd door Fogel op 05-01-2006 01:07:33 (Toevoeging van SAS' service via e-mail) ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33735369
Berekening klopt niet aangezien ik de 12797 miles voor Level miles heb gezien. Kwam er gisteravond pas achter.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:33 schreef Douwe het volgende:

[..]

Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
Ik neem aan dat het of/of is en niet allebei, dan zou je namelijk 15 vluchten moeten hebben in 1 jaar. Dan zou je nog niet genoeg hebben trouwens.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33736123
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 18:28:30 #89
45833 crew  Fogel
pi_33737502
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33738665
Ik snap zelf ook wel dat ik Q-klasse vlieg maar ik vind het belachelijk dat je voor zo'n lange afstand, dan geen of slechts 750 punten zou krijgen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33738905
En een medewerker te spreken krijgen is al helemaal kansloos.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33792665
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33792698
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33797619
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
Ik heb geprobeerd te bellen maar ik heb via het vage keuzemenu een medewerker aan de lijn proberen te krijgen wat niet eens gelukt is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33797652
Bellen heeft echt geen enkele zin. Paar keer geprobeerd, niets wijzer geworden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33797784
Zouden ze op de vakantiebeurs staan om het programma te promoten?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33797841
Het zou me niets verbazen. Sowieso kots ik op de berichten die ik in de brievenbus en mailbox krijg. Ze doen alsof het systeem flink is verbeterd en je overal terecht kunt met je mails. Dat is gewoon onzin en als je er naar vraagt krijg je gewoon geen antwoord, als ze überhaupt al wat van zich laten horen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33798061
Eigenlijk is het sowieso bespottelijk hoe het hele systeem in elkaar steekt want uiteindelijk betaal je gewoon voor je Award ticket en upgrade.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33798160
Ik zou het alleen voor upgrades gebruiken, niet voor Award tickets. Bij hotels kun je die miles ook al nauwelijks besteden. Dan blijven echt alleen upgrades over en de extra dingen zoals Lounge-toegang en dergelijke.

Echt leuk is het sparen niet maar als je nog maar 25% van de miles krijgt waar je altijd recht op had en als die hele klantenservice een grote wassen neus is die automatisch wat standaardmailtjes terug blijkt te sturen zonder verder in te gaan op hetgeen dat je wilt weten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33798210
TRV-Zeur-Meet-Bij-De-KLM op de vakantiebeurs.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')