Dat vind ik overigens wel naaierig dat ze je kunnen downgraden inderdaad. Volgens mij las ik ook ergens dat je miles iets van 3 jaar "houdbaar" zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:30 schreef EagleJ het volgende:
Ik ben ook lid van Mileage Plus... na vorig jaar de Premier Elite status te hebben gehaald met net iets meer dan 25.000 miles (het minimum voor die status) heb ik sindsdien geen activiteit met de kaart gehad. een downgrade naar "member" (de laagste status) zit er dan ook aan te komen. ik zit er wel over te denken om een award ticket binnen Europa te laten uitgeven van mijn "miles".
Award upgradequote:Op maandag 8 augustus 2005 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
En jaguarized, op de site van KLM kun je toch gewoon zo'n tabelletje naar voren halen wat de upgrades kosten. Voor alle soorten vluchten staat het dan aangegeven.
Thnxquote:Op maandag 8 augustus 2005 15:04 schreef Fogel het volgende:
Jag, ga naar www.klm.nl
Kies links in het menu Frequent Flyers, Miles besteden, Miles besteden zoals u dat wilt.
Dan krijg je aan de rechterkant een Miles Finder. Vul hier is van waar naar waar je wil vliegen, en je krijgt te zien wat de bonusvlucht en de upgrades kosten aan miles.
Alternatief kan je inloggen bij Flying Blue en dan daar de tabel raadplegen (deze is zover ik weet alleen te vinden als je ingelogt bent).
NY is maar 6 a 7 uur vliegen. Ik zou doorsparen voor een langere vlucht.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Voor een vlucht van AMS - JFK, EWR of LGA ben je trouwens 25.000 miles nodig voor een upgrade kwam ik gister ff achter.
Enkele reis...?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
12.500 is dan voor een enkeltje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
Wel als ik jou gequote had.quote:
Klopt het dat je alleen nog upgrades kunt krijgen als je een economyticket koopt in de hoogte boekingsklasse?quote:
Ik zou zeggen, zoek het nog eens op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:21 schreef Douwe het volgende:
Toevallig gisteravond bekeken wat je nodig hebt voor wat (ja, en dat terwijl ik krap 1200 FB miles heb) en ik weet bijna zeker dat er 12.500 stond, voor retour... voor 12.500 kun je je in ieder geval 1 kant op laten verzorgen als een god in de lucht
quote:Op donderdag 1 september 2005 19:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik kan er zo gauw geen topic over vinden, dus open ik er zelf maar eentje. Zijn er meer mensen hier die meedoen aan dit spaarprogramma? Al mensen die eens iets hebben gekregen (een upgrade bv) door het inwisselen van miles?
Het enige irritante aan dit programma is dat je eindeloos moet zeuren tot je een keer je card krijgt thuisgestuurd nadat je in een hoger deelnemersniveau zit.
Ik zit nog altijd te wachten op mijn Gold-card.
Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.quote:
Met die goldcard krijg je bepaalde privileges met gewicht dat je mee mag nemen, toegang tot lounges en privileges bij inchecken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:23 schreef jaco het volgende:
[..]
Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met die goldcard krijg je bepaalde privileges met gewicht dat je mee mag nemen, toegang tot lounges en privileges bij inchecken.
Volgens mij heeft het meer te maken hoe vaak je met een vlucht van de desbetreffende maatschappij/alliantie vliegt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?
Nee, dan kun je je status gewoon behouden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als je die status eenmaal hebt bereikt he, dus dat je het aantal miles hebt behaald....ben je die status dan weer kwijt als je miles opneemt?
Dus ik kan zeg maar nooit een gold status halen als ik maar 1 keer per jaar met KLM naar bv. Singapore vlieg?quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:40 schreef Douwe het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het meer te maken hoe vaak je met een vlucht van de desbetreffende maatschappij/alliantie vliegt.
Nope. Een keer of 3 naar Singapore per jaar en je zit aan de gold status. Ik zit overigens te wachten op mijn gold card. Als ze dat ding nu ook eens opsturen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dus ik kan zeg maar nooit een gold status halen als ik maar 1 keer per jaar met KLM naar bv. Singapore vlieg?
Nog een keer opbellen dan.quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nope. Een keer of 3 naar Singapore per jaar en je zit aan de gold status. Ik zit overigens te wachten op mijn gold card. Als ze dat ding nu ook eens opsturen.
Dat heeft weinig zin heb ik ondervonden, net zoals mailen c.q. schrijven.quote:
Heb je verder niet ergens een bewijsje dat je de Gold status hebt dan?quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin heb ik ondervonden, net zoals mailen c.q. schrijven.
Jawel, het wordt allemaal via je account bijgehouden en dat doet men keurig. Alleen het opsturen van die kaarten duurt eeuwig. Mailen heeft weinig zin, heb al een hele collectie standaardantwoorden en bellen lukt ook niet echt. Toch jammer, want de meeste voordelen van die kaart kun je pas benutten als je dan ding kunt tonen op de airport.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Heb je verder niet ergens een bewijsje dat je de Gold status hebt dan?
Da's wel een goeie. Mocht ik die kaart niet op tijd hebben, wat ik niet hoop, dan is dat de enige optie inderdaad. Al kun je dat ook wel photoshoppen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:47 schreef Jaguarized het volgende:
Mjah kan je dan ook niet een printscreending meenemen?
Alsof die mutsjes Photoshoppen snappen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Da's wel een goeie. Mocht ik die kaart niet op tijd hebben, wat ik niet hoop, dan is dat de enige optie inderdaad. Al kun je dat ook wel photoshoppen.
Correct allemaal natuurlijk. Toch wel vervelend dat ik zo lang op mijn kaart moet wachten. Is toch altijd makkelijker. Bedankt voor je tips in elk geval, komen nog wel van pas vrees ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Alsof die mutsjes Photoshoppen snappen.En anders kunnen ze aan de hand van je FF nummer en paspoort echt wel zien wat voor status je hebt.
De SAS is hier duidelijk beter: Het duurde maar 1 week na mijn 'qualifying flight' voordat ik de Silver card thuis in de postbus lag!quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Correct allemaal natuurlijk. Toch wel vervelend dat ik zo lang op mijn kaart moet wachten. Is toch altijd makkelijker. Bedankt voor je tips in elk geval, komen nog wel van pas vrees ik.
Ik heb de card inmiddels binnen. Het adres staat correct vermeld allemaal, maar het is best een zooitje daar sinds de spaarprogramma's van KLM en Air France zijn samengevoegd. Tenminste, dat idee leeft bij veel mensen.quote:Op zondag 18 september 2005 10:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
De SAS is hier duidelijk beter: Het duurde maar 1 week na mijn 'qualifying flight' voordat ik de Silver card thuis in de postbus lag!
Weet je zeker dat je met het juiste adres geregistreerd staat?
PS Ik heb mijn FlyingBlue kaart ok nog steeds niet, die zou eigenlijk automatisch moeten komen als vervanging van mijn FD kaart. Vorige maand nog maar een formuliertje ingevuld voor de zekerheid, maar nog niks gehoord verder. Ik vlieg gelukkig niet zoveel met die alliantiedat het een probleem is. Plus dat het voorlopig maar een basic kaartje is
Niemand?quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:46 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een frequent flyer pasje van Qantas of British Airways. Bij BA kan je er geen aanvragen als je in de Q klasse vliegt. Bij Qantas zijn er fees als je in Australie of N-Z woont. Maar zijn er ook kosten voor als je dus gewoon in NL woont? En dit (klik) geldt dus alleen als je een award vlucht wil boeken?
Meen je dat... Dus als ik een reis voor mijn moeder boek, kan ik mijn eigen FDnummer erin zetten?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens mij is dat geen probleem.
Eh... Misschien vroeg ik het daarom hier of iemand daar ervaring mee had?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Wel even navragen bij de company waar je je ticket boekt.
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:06 schreef Jaguarized het volgende:
Jou ja maar dan kijken ze ook naar het aantal punten en status zeker...
Ik heb 12.500 bij de KLM en consorten en 0.0 bij SAS/United e.dquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar kijken ze naar, al heb je ook meer kans op BC als je alleen reist. BC stelt overigens niet zoveel voor in een MD-11 van KLM. Een beetje nieuwe kist biedt in de Economy Class betere service.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Reeds enige tijd ben ik in het bezit van een Flying Blue card. In eerste instantie heb ik deze niet erg veel gebruikt, maar aangezien ik de laatste tijd en de komende tijd heel wat met KLM vloog en zal gaan vliegen, besloot ik weer eens mijn puntenaantal te bekijken op de speciale Flying Blue site… wat handig toch dat dit online kan! Helaas bleek het in de praktijk een stúk minder gemakkelijk dan je op het eerste gezicht zou denken.
Bij mijn eerste poging bleek dat je voor de toegang tot je persoonlijke site gebruik moet maken van een pincode, die ik vanzelfsprekend niet bij de hand had (mijns inziens is het handiger gebruik te maken van een wachtwoord, wat een stuk makkelijker te onthouden is, maar wie ben ik?). Bij het aanvragen van een nieuwe pincode stuitte ik op een ander probleem: mijn bij Flying Blue bekende mailadres was niet langer in gebruik. Tot zover twee zaken die ook alleszins te beschouwen zouden zijn als foutjes van mijn kant. Bellen dus maar, om de schade te herstellen. Een medewerker aan de telefoon krijgen lijkt via het keuzemenu van Flying Blue geheel onmogelijk. Wanneer je een vraag hebt die niet past binnen het vaste kader van het keuzemenu ben je als klant gedoemd voor eeuwig rond te dwalen… Ware het niet dat een hulpvaardige medewerker van uw internetvraagbaak (die mij helaas niet aan een nieuwe pincode kon helpen) mij via de mail vertelde dat keuze “3” (“Om een award te reserveren…”) mij in contact zou brengen met een medewerker. Hoera!
De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg bleek zeer hulpvaardig. Zij gaf onmiddellijk toe dat de site met wat problemen te kampen had en trachtte mij van een pincode te voorzien door – o logica! – me uit te leggen dat mijn gebruikersnaam niets anders was dan mijn Flying Blue-nummer “met een spatie ervoor”! Dat ik hier niet zelf opgekomen was. Ook wist zij in het systeem mijn mailadres te veranderen, zodat ik voortaan op ieder gewenst tijdstip mijn persoonlijke site zou kunnen inzien… behalve die dag natuurlijk, want er waren –zoals gezegd- wat problemen.
De volgende dagen bleef ik vol goede moed mijn gegevens invoeren in de hoop op die manier zelfstandig een pincode te bemachtigen. Vergeefs. Enkele weken geleden bleek zelfs ineens de complete site van KLM aangepast, waardoor het aanvragen van een pincode nu zelfs nóg lastiger is geworden: de button “Pincode aanvragen” brengt de klant nu óveral, behalve op juist dat menu. Ik besloot nog maar eens de klantenservice (nog steeds via de geheime “3”-ingang van het keuzemenu) te bellen.
Andermaal een zeer behulpzame medewerker, die ruiterlijk toegaf dat het systeem te kampen had met kinderziektes. Ook hij probeerde mij te assisteren met het online aanvragen van mijn pincode, hetgeen andermaal niet lukte. Gelukkig bleek er nog een niet-digitale ontsnappingsroute: de medewerker kon mij ook de pincode per póst opsturen. Hoera, opnieuw!
Tijdens een zakenreis, op 29 november, ontving ik post van Flying Blue. Mijn nieuwe pincode? Welnee! Een vriendelijke brief van uw klantenservice, die mij veel reisplezier wenste met mijn duplicaat van de Flying Blue kaart. Uw pincode blijft ongewijzigd…
Hoewel ik zelf erg blij ben met de mogelijkheden van internet en e-mail kan ik wat betreft Flying Blue maar één conclusie trekken: doe onmiddellijk alle digitale fratsen de deur uit! Uw medewerkers lijken erg hun best te doen, maar zijn absoluut niet opgewassen tegen het geweld aan vicieuze keuzemenu’s, bugs op de site en de vreemde hersenkronkels van de technici die deze hebben gemaakt.
Eerlijk gezegd moest ik om de hele Kafkaëske situatie nogal lachen, maar voor een programma dat aan klantenbinding moet doen, lijkt het me niet de bedoeling. Ik denk dat het goed is dat u op (zeer) korte termijn actie ter verbetering onderneemt. Te beginnen natuurlijk, bij het nu eindelijk opsturen van mijn pincode!
Met vriendelijke groet,
******
PS: Wanneer ik de Flying Blue-klantenservice wil e-mailen, moet ik eerst mijn pincode invullen. Een telefoontje met uw klantenservice levert mij een postadres op in Frankrijk die, volgens uw andermaal vriendelijke medewerker, de klantenservice in Nederland zal mailen met mijn klacht. Verbazingwekkend!
Dan heb je vast, óf een zeer goedkoop ticket gehad (=25% van het aantal punten), óf je bent met een code-share/partner vlucht gevlogen.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967
Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.![]()
En dat is ook vreemd want volgens de KLM site zou je op Award vlucht helemaal geen punten moeten krijgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:25 schreef Douwe het volgende:
Ik kreeg 1500 miles bij KLM voor een vlucht naar Madrid die ik gratis had gekregen... Dat is al meer dan je hele retour New York
Overigens wel mn enige KLM punten
Ik kreeg er 1600 voor een vlucht van Amsterdam naar Lima.quote:Op maandag 2 januari 2006 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
23-Dec-05 SK 0550 W Class AMS to CPH 99 0 99
23-Dec-05 SK 0909 W Class CPH to EWR 967 0 967
Slechts 967 miles voor een vlucht van Kopenhagen naar New York.![]()
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een ranzig goedkoop ticket geboekt hebt, en dan kan je op de Flying Blue info pagina lezen dat:quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.
...knip...
Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt.FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Handig, want dan weet je meteen waar je aan toe bent! (ook bij de SAS zijn er tarieven waar je maar 25% van de punten krijgt... deze hoort daar niet bij. Is overigens voor een vlucht van Oslo naar Amsterdam en terug)quote:..................................................
EUROBONUS POINTS PER MEMBER
..................................................
Booking class : V / V
If your EuroBonus number has been inserted you will earn (any campaign points not included):
Points for use Basic points*
BASIC 2400 2400
SILVER 2760 2760
GOLD 3000 3000
*Qualifying points for reaching next level
The more you spend, the more you earn!
Ik neem aan dat het of/of is en niet allebei, dan zou je namelijk 15 vluchten moeten hebben in 1 jaar. Dan zou je nog niet genoeg hebben trouwens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:33 schreef Douwe het volgende:
[..]
Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
Servicevoordelen
Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.![]()
![]()
![]()
![]()
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.
"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
Ik heb geprobeerd te bellen maar ik heb via het vage keuzemenu een medewerker aan de lijn proberen te krijgen wat niet eens gelukt is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.
Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.
Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |