Het wordt nu inderdaad rustiger, de hektiek is voorbij, en nu besef je inderdaad, of beter gezegd - voel je - wat er aan de hand is. Het beste neem je wat rust, en verwerk je het op een manier die voor jou past. Sommigen praten er over, anderen juist niet. Doe wat je zelf het beste acht.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:29 schreef maple-leaf het volgende:
Vandaag is de crematie geweest, het was heel mooi, precies zoals we gewenst hadden, ik heb gesproken met heel veel slikken, maar het is gelukt, en nu val ik in een gat, nu komt een beetje het besef dat hij echt nooit meer terugkomt...
Wat sterk van je dat je hebt gesproken, daar put je vast veel troost uit dat je dat nog voor je pa hebt kunnen doen! Ik wens je vooral nu heel veel sterkte toe en hoop dat jij en je naasten elkaar tot steun kunnen zijn in jullie verdriet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:29 schreef maple-leaf het volgende:
Vandaag is de crematie geweest, het was heel mooi, precies zoals we gewenst hadden, ik heb gesproken met heel veel slikken, maar het is gelukt, en nu val ik in een gat, nu komt een beetje het besef dat hij echt nooit meer terugkomt...
Knap dat je dat gedaan hebt! Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Veel sterkte!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:29 schreef maple-leaf het volgende:
Schat,quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:59 schreef maple-leaf het volgende:
Afgelopen maandag had ik echt een kutdag, toen zat ook alles tegen, maar over het algemeen voel ik me sterk in mijn schoenen staan.
Maar wat ik wel merk hoe meer we van de dag van het overlijden en de crematie afkomen hoe moeilijker ik het begin te vinden.
Nu is ook alles geregeld met instanties en krijg je "rust" alleen die rust zorgt er wel weer voor dat je tijd hebt om te piekeren, maar ja, alles komt goed zeggen ze
al (of pas) 2 weken na het overlijden van je vader, maar ook door mij gecondoleerd met het overlijden van je vader, ik kreeg een brok in m'n strot toen ik je verhaal en de (meeste) reacties las.quote:Op zondag 31 juli 2005 09:45 schreef maple-leaf het volgende:
[..]
Dit is zo waar! het is ook zo raar, als ik mijn ogen sluit hoor ik echt zijn stem en zijn gelach, en zijn commentaar op alles
Het gaat op en af, ben alleen zo bang dat ik zijn stem ooit ga vergeten, hoop dat dit nooit gaat gebeurenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
al (of pas) 2 weken na het overlijden van je vader, maar ook door mij gecondoleerd met het overlijden van je vader, ik kreeg een brok in m'n strot toen ik je verhaal en de (meeste) reacties las.
Hoe gaat het nu met je?
Wat je zegt over het 'in gedachten' horen van je vader herken ik heel erg. Bijna 5 jaar geleden is mijn oma overleden, ze was heel speciaal voor mij en toen ze stierf hield ik haar hand vast. Ik denk nog iedere dag aan haar en weet dat ze regelmatig bij mij is. Soms vertel ik haar iets en kan ik haar bijna horen lachen, ik heb het dan ook nog regelmatig tegen haar..
Ook van mij heel veel sterkte toegewenst, en ik hoop dat de wetenschap dat de band tussen jou en je vader er nog steeds is je troost biedt.
Niet zoeken die zonneschijn,quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:08 schreef maple-leaf het volgende:
Wat het ook is, je krijgt nog niet echt tijd om het te verwerken omdat er steeds ook andere dingen bij komen in de familie, relatieproblemen, een wachtend sterfgeval ( mijn peetoom heeft kanker waar ze niks meer aan kunnen doen), een kennis die een hele risicovolle operatie aan zijn aorta moet ondergaan en noem het maar op,
when does it stop? Waar blijft die zonneschijn...? pffff...
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:42 schreef maple-leaf het volgende:
Gisterenavond ben ik wat gaan drinken met een vriendin, kwam vannacht om 04.30 thuis![]()
Is ook knap van je moeder. Ze zal ook wel beseffen dat het voor jou ook goed is om er met een vriendin op uit te gaan, da's natuurlijk ook belangrijkquote:Ik vond dit best kut om te horen want ik had mijn mobiel bij, dus ik zei ook: waarom heb je me niet gebeld??!! Maar ze zei dat ze er toch doorheen moest, petje af voor mijn moeder dus! Ik vind het toch dapper van haar dat ze door heeft gezet ondanks haar angst![]()
*laat geen commentaar achter*quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:30 schreef 2609 het volgende:
Waarom heb je dat dan gedaan
Ik wilde het gewoon ff kwijt, meer nietquote:Op zondag 14 augustus 2005 11:37 schreef Tobbes het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd wel dat het een 'mijn vader is overleden-topic' moet blijven en niet een 'alles in het leven van mapple-leaf is momenteel kut en ik zoek hier aandacht voor-topic'. Open dan een nieuw topic.
Aldus Tobbes,
quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:37 schreef Tobbes het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd wel dat het een 'mijn vader is overleden-topic' moet blijven en niet een 'alles in het leven van mapple-leaf is momenteel kut en ik zoek hier aandacht voor-topic'. Open dan een nieuw topic.
Aldus Tobbes.
He nokken nou tobbeR , dit gaat nog steeds over het feit dat mijn vader overleden is en MIJN verwerkingsproces, als je je er aan ergert lees het dan NIETquote:
Wat een afgrijselijke manier om je vader zo te verliezen!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:19 schreef capetonian het volgende:
Ik heb snel even alle berichten sinds mijn laatste bezoek/post gelezen,
Maple-leaf, nogmaals, heel veel sterkte. Ik vind het wel dapper dat je steeds je gevoelens deelt met ons en dan ook nog reacties op reacties geeft.
Nadat mijn vader in 1996 in Johannesburg werd vermoord heb ik mijn verdriet (min of meer maar nog altijd niet helemaal) verwerkt door met mensen erover te praten of om het te vertellen. (Achteraf gezien, was ik onbewust soms heel egoistisch bezig, soms in een gesprek flopte ik het zomaar uit, .... met het idee van 'Kom, nu wil ik jou reactie zien .....").
Praten helpt, al doet het soms zo veel pijn.
Take care!
x + Hug.
supermooi gedicht, precies zoals ik me nu voel, thnxsquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:48 schreef Jezusteropeenhoutvlot het volgende:
Nu het rouwrumoer rondom jou is verstomd
de stoet voorbij is, de schuifelende voeten
nu voel ik dat er een diepe stilte komt
en in die stilte zal ik jou opnieuw ontmoeten
en steeds opnieuw zal ik je tegenkomen
we zeggen veel te gauw; het is voorbij
alleen je lichaam is weggenomen
niet wie je was en wat je zei
we zullen nog steeds grapjes maken
samen door het stille landschap gaan
nu je mijn handen niet meer aan kunt raken
raak je mijn hart nog duidelijker aan.
(hij is oud, maar nog altijd prachtig)
sterkte en keep smiling
Volgens mij moet de as wettelijk gezien een maand (na cremeren) in het crematorium blijven.quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:24 schreef maple-leaf het volgende:
Het is nu een aantal weken geleden dat mijn vader gecremeerd is, nu zouden we nog bericht krijgen over wat de wens is van de familie wat ze met de as gaan doen ( wij gaan het uitstrooien) maar weet iemand hoe lang dat duurt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |