abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 19:03:16 #113
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_29300557
Heel veel sterkte in deze moeilijke periode!
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zondag 31 juli 2005 @ 19:57:58 #114
126351 Vanilla_Ice
Fresh & Funky !
pi_29302115
Kben nieuw op Fok maar werd ook heel stil bij het lezen van dit verhaal. Ik wens je dan ook in elk geval heel veel sterkte toe...
  zondag 31 juli 2005 @ 21:39:41 #115
34891 melonovy
La Kutschie
pi_29305557
Gecondoleerd
Wat een heftig verhaal, wat vreselijk verdrietig.
Ik wens je veel kracht en sterkte toe voor het werwerken van jouw enorme verlies!
Het voelt goed hč?
A je to!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:29:10 #116
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29362574
Vandaag is de crematie geweest, het was heel mooi, precies zoals we gewenst hadden, ik heb gesproken met heel veel slikken, maar het is gelukt, en nu val ik in een gat, nu komt een beetje het besef dat hij echt nooit meer terugkomt...
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:33:24 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_29362688
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:29 schreef maple-leaf het volgende:
Vandaag is de crematie geweest, het was heel mooi, precies zoals we gewenst hadden, ik heb gesproken met heel veel slikken, maar het is gelukt, en nu val ik in een gat, nu komt een beetje het besef dat hij echt nooit meer terugkomt...
Het wordt nu inderdaad rustiger, de hektiek is voorbij, en nu besef je inderdaad, of beter gezegd - voel je - wat er aan de hand is. Het beste neem je wat rust, en verwerk je het op een manier die voor jou past. Sommigen praten er over, anderen juist niet. Doe wat je zelf het beste acht.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:39:17 #118
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_29362875
quote:
Wat sterk van je dat je hebt gesproken, daar put je vast veel troost uit dat je dat nog voor je pa hebt kunnen doen! Ik wens je vooral nu heel veel sterkte toe en hoop dat jij en je naasten elkaar tot steun kunnen zijn in jullie verdriet.
pi_29363059
quote:
Knap dat je dat gedaan hebt! Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Veel sterkte!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29363067
heel veel sterkte ....
Carpe diem
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:24:18 #121
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_29364129
Neem je tijd!
Sterkte!
That's the way the cookie crumbles
pi_29429970
gecondoleerd, en veel sterkte komende tijd
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_29432539
Gecondoleerd.
Neem genoeg tijd om je verdriet een plek te geven en praat er veel over. Op den duur leer je met het verlies leven...
Mijn vader is inmiddels al 3 jaar geleden overleden.
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_29433825
Damn, gecondoleerd.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:08:58 #125
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29442490
Wat het ook is, je krijgt nog niet echt tijd om het te verwerken omdat er steeds ook andere dingen bij komen in de familie, relatieproblemen, een wachtend sterfgeval ( mijn peetoom heeft kanker waar ze niks meer aan kunnen doen), een kennis die een hele risicovolle operatie aan zijn aorta moet ondergaan en noem het maar op,

when does it stop? Waar blijft die zonneschijn...? pffff...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:32:54 #126
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_29445399
Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_29537137
Je hebt veel overeenkomsten met mij, alleen heb ik mijn vader nog wel. Ik ben ook vrouw, kom uit Brabant en scheel een maand in leeftijd met jou. Wat een verhaal, echt heel erg om te lezen en nog veel erger om mee te moeten maken. Heel erg veel sterkte, ik leef met je mee. *knuffel*
En volg je hart, doe wat je gevoel je ingeeft....
  woensdag 10 augustus 2005 @ 17:59:21 #128
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29541685
Afgelopen maandag had ik echt een kutdag, toen zat ook alles tegen, maar over het algemeen voel ik me sterk in mijn schoenen staan.
Maar wat ik wel merk hoe meer we van de dag van het overlijden en de crematie afkomen hoe moeilijker ik het begin te vinden.
Nu is ook alles geregeld met instanties en krijg je "rust" alleen die rust zorgt er wel weer voor dat je tijd hebt om te piekeren, maar ja, alles komt goed zeggen ze
pi_29558143
Jij en ik zitten ongeveer in hetzelfde situatie. (min of meer). Ik heb 28 juni mijn moeder verloren. Vreemd genoeg vind ik de tijd nu veel minder snel voorbij gaan dan daarvoor (voor de maand juni eigenlijk). Geen idee hoe dat komt, misschien komt dat omdat ik nog dagelijks aan haar denk..?

Sterkte ermee iig!
Vragen maakt je dom voor 5 minuten. Niet vragen houdt je dom voor altijd...
pi_29562065
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 17:59 schreef maple-leaf het volgende:
Afgelopen maandag had ik echt een kutdag, toen zat ook alles tegen, maar over het algemeen voel ik me sterk in mijn schoenen staan.
Maar wat ik wel merk hoe meer we van de dag van het overlijden en de crematie afkomen hoe moeilijker ik het begin te vinden.
Nu is ook alles geregeld met instanties en krijg je "rust" alleen die rust zorgt er wel weer voor dat je tijd hebt om te piekeren, maar ja, alles komt goed zeggen ze
Schat,

rust is idd nu belangrijk, tijd nodig om alle puzzelstukjes bij elkaar te leggen...alle emoties door elkaar...het is een moeilijke tijd...voor iedereen...
gelukkig hou je vast aan 1 van mijn uitdrukkingen: alles komt goed...als je verloofde ben ik blij dat te horen...je bent sterk, liefdevol en vastberaden om uit deze moeilijke situatie uit te komen...samen met mijn ouders en zus steunen we je...
het is moeilijk als je iemand verliest...het is erger dan erg...vooral omdat je geen direct contact meer kan hebben, dat is heel erg moeilijk!
persoonlijk contact ga je missen en als dat niet mogelijk is, is dat pijnlijk en soms niet te accepteren...

kus van je verloofde en kellebel!

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  donderdag 11 augustus 2005 @ 17:55:25 #131
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29562891
quote:
Op zondag 31 juli 2005 09:45 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

Dit is zo waar! het is ook zo raar, als ik mijn ogen sluit hoor ik echt zijn stem en zijn gelach, en zijn commentaar op alles
al (of pas) 2 weken na het overlijden van je vader, maar ook door mij gecondoleerd met het overlijden van je vader, ik kreeg een brok in m'n strot toen ik je verhaal en de (meeste) reacties las.

Hoe gaat het nu met je?

Wat je zegt over het 'in gedachten' horen van je vader herken ik heel erg. Bijna 5 jaar geleden is mijn oma overleden, ze was heel speciaal voor mij en toen ze stierf hield ik haar hand vast. Ik denk nog iedere dag aan haar en weet dat ze regelmatig bij mij is. Soms vertel ik haar iets en kan ik haar bijna horen lachen, ik heb het dan ook nog regelmatig tegen haar..

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst, en ik hoop dat de wetenschap dat de band tussen jou en je vader er nog steeds is je troost biedt.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 18:03:30 #132
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29563011
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:55 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

al (of pas) 2 weken na het overlijden van je vader, maar ook door mij gecondoleerd met het overlijden van je vader, ik kreeg een brok in m'n strot toen ik je verhaal en de (meeste) reacties las.

Hoe gaat het nu met je?

Wat je zegt over het 'in gedachten' horen van je vader herken ik heel erg. Bijna 5 jaar geleden is mijn oma overleden, ze was heel speciaal voor mij en toen ze stierf hield ik haar hand vast. Ik denk nog iedere dag aan haar en weet dat ze regelmatig bij mij is. Soms vertel ik haar iets en kan ik haar bijna horen lachen, ik heb het dan ook nog regelmatig tegen haar..

Ook van mij heel veel sterkte toegewenst, en ik hoop dat de wetenschap dat de band tussen jou en je vader er nog steeds is je troost biedt.
Het gaat op en af, ben alleen zo bang dat ik zijn stem ooit ga vergeten, hoop dat dit nooit gaat gebeuren
pi_29569411
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:08 schreef maple-leaf het volgende:
Wat het ook is, je krijgt nog niet echt tijd om het te verwerken omdat er steeds ook andere dingen bij komen in de familie, relatieproblemen, een wachtend sterfgeval ( mijn peetoom heeft kanker waar ze niks meer aan kunnen doen), een kennis die een hele risicovolle operatie aan zijn aorta moet ondergaan en noem het maar op,

when does it stop? Waar blijft die zonneschijn...? pffff...
Niet zoeken die zonneschijn,
die wolken gaan weg wanneer zij dat willen.
die zonneschijn komt heus wel.
Misschien vandaag niet,
misschien morgen niet,
misschien niet in 2009,
maar dan wel in 2010.
en na heel veel regen voelt de zon opeens veel fijner aan!

Sterkte.

kus, mij.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:52:30 #134
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_29577279
Gecondoleerd en veel sterkte vanaf hier.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:36:37 #135
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29578040
Het valt ook altijd wel op dat als je iets meemaakt dat je dan niet de enige bent, da's wel een heel prettig gevoel, die mensen begrijpen je dan ook echt.

Maar er zijn ook mensen die je nooit zullen begrijpen, er zijn mensen in onze familie die zoiets hebben; ja die crematie is geweest nu moet je weer verder, onbegrijpelijk....
pi_29578491
Tja, mensen weten vaak niet wat ze moeten met verdriet. Hebben het gevoel dat ze dan iets moeten 'doen', terwijl ze helemaal niets hoeven te doen, hooguit een schouder en een luisterend oor bieden...

Niets van aantrekken in elk geval. Gewoon je tijd nemen en het verwerken zoals jij dat wilt doen.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:36:48 #137
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_29588630
eeeeeeeeeeeey sterkte joh! ( misschien laat, maar t moet gezegd worden)

T is echt kut dat zoiets je overkomt, vooral als iemand al zo lang aan een ziekte leidt.....
Vreselijk is dat.....

De enige dierbare die ik zeer goed kende was mn opa die ook was overleden,maar hij was zomaar ineens, was ie van de trap afgevallen.
Zeiden mn ouders enzo: "Ooohh het valt mee, hij is van de trap afgevallen", en toen had mn kleine neef van 6 jaar em gevonden aan de onderkant van de trap. En toen mijn ouders tegen hem praatten ging hij alleen maar onverstaanbare dingen brabbelen, wat bleek, hij was op zn kop gevallen, hersen bloeding.................brrrrrrrr...... moet er echt niet aan denken als ik iemand zo moet meemaken......

Neej echt........ Ik hoop dat je het goed kunt verwerken! Sterkte
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:42:53 #138
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29606957
Gisterenavond ben ik wat gaan drinken met een vriendin, kwam vannacht om 04.30 thuis
Vanochtende vertelde mijn moeder dat ze heel erg bang was geweest ze was bang dat ze ineens mijn vader zou zien verschijnen, en vond het ook eng om alleen te zijn.

Ik vond dit best kut om te horen want ik had mijn mobiel bij, dus ik zei ook: waarom heb je me niet gebeld??!! Maar ze zei dat ze er toch doorheen moest, petje af voor mijn moeder dus! Ik vind het toch dapper van haar dat ze door heeft gezet ondanks haar angst
pi_29607061
Jullie gaan het wel redden.
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:58:32 #140
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29607297
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:42 schreef maple-leaf het volgende:
Gisterenavond ben ik wat gaan drinken met een vriendin, kwam vannacht om 04.30 thuis
Goed zo!
quote:
Ik vond dit best kut om te horen want ik had mijn mobiel bij, dus ik zei ook: waarom heb je me niet gebeld??!! Maar ze zei dat ze er toch doorheen moest, petje af voor mijn moeder dus! Ik vind het toch dapper van haar dat ze door heeft gezet ondanks haar angst
Is ook knap van je moeder. Ze zal ook wel beseffen dat het voor jou ook goed is om er met een vriendin op uit te gaan, da's natuurlijk ook belangrijk

Gun jullie zelf de tijd, en sta jezelf toe om dit soort emoties te hebben. Imo is tijd het belangrijkste 'medicijn' dat er is als je in een rouwproces zit. En erover praten als je daar behoefte aan hebt, met mensen die je begrijpen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zondag 14 augustus 2005 @ 09:32:07 #141
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29622219
Alsof het nog niet genoeg is: ik heb een punt gezet achter mijn 3 jarige relatie en was ook nog verloofd met deze jongen.

Dit heb ik dan wel zelf gedaan, maar ik heb het niet zomaar gedaan, maar ook dit maakt het nu allemaal wat moeilijker, KUTZOOI, zo da's eruit...
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:30:03 #142
109577 2609
Paris (L)
pi_29623535
Waarom heb je dat dan gedaan
pi_29623698
Ik vind eerlijk gezegd wel dat het een 'mijn vader is overleden-topic' moet blijven en niet een 'alles in het leven van mapple-leaf is momenteel kut en ik zoek hier aandacht voor-topic'. Open dan een nieuw topic.

Aldus Tobbes,
pi_29627381
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:30 schreef 2609 het volgende:
Waarom heb je dat dan gedaan
*laat geen commentaar achter*

[ Bericht 8% gewijzigd door David Letterman op 14-08-2005 14:12:03 ]
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:42:23 #145
109577 2609
Paris (L)
pi_29628449
Lucht je hart zou ik zeggen tegen 2609 kan je alles zeggen
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:03:10 #146
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29634239
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:37 schreef Tobbes het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd wel dat het een 'mijn vader is overleden-topic' moet blijven en niet een 'alles in het leven van mapple-leaf is momenteel kut en ik zoek hier aandacht voor-topic'. Open dan een nieuw topic.

Aldus Tobbes,
Ik wilde het gewoon ff kwijt, meer niet
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:41:13 #147
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29814582
Poeh he, denk je dat het voorbij is, maar er blijft maar post komen van dingen die geregeld moeten worden, als je moet betalen dan zijn ze snel, maar als er uitbetaald moet worden gaat er een lange tijd overheen.

Ook komt er steeds post binnen met : geachte mijnheer van den dries, terwijl aan die instanties al is doorgegeven dat ie overleden is, heel pijnlijk om dat steeds onder ogen te krijgen. En dan leven we in een tijdperk waar alleen maar op 1 knop gedrukt hoeft te worden en alle gegevens zijn te zien...

Het is nu 3 weken geleden en het lijkt wel of het steeds moeilijker wordt, maandag is mijn zus jarig, hartstikke sneu, want die 2 waren 2 handen op 1 buik, dus ze heeft er helemaal geen zin in, maar ja we proberen er toch maar wat van te maken , dat had mijn vader ook gewild, gewoon doorgaan
pi_29816909
gecondoleerd, moet het ergste zijn wat je kan overkomen, het verlies van een van je ouders

veel sterkte!
Islam=facisme
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:29:12 #149
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29860393
Ja vandaag is het zover, de eerste gezinsverjaardag waar mijn vader niet bij is, het is een trieste dag voor mijn zus, maar we proberen er maar wat van te maken...
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:37:56 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29860509
Sterkte vandaag en toch ook gefeliciteerd met je zus!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_29861297
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:37 schreef Tobbes het volgende:

Aldus Tobbes.
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:43:34 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29861470
We weten ondertussen wel dat jij dat vindt, Tobbes.
Dat hoef je dus niet nog eens te melden...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:44:44 #153
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29861488
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:33 schreef Tobbes het volgende:

[..]
He nokken nou tobbeR , dit gaat nog steeds over het feit dat mijn vader overleden is en MIJN verwerkingsproces, als je je er aan ergert lees het dan NIET
pi_29862363
Kappen dus!

Klagen over R&P moderatie kun je in het desbetreffende sticky topic.

[ Bericht 84% gewijzigd door Copycat op 22-08-2005 11:50:07 ]
pi_29863932
maple-leaf, ik wens je sterkte toe met het verder verwerken van het verlies van je vader. Leven is hard en medogenloos maar heeft zeker ook z'n mooie kanten! Blijf daar aan denken. Vergeet hem vooral niet zoals tie was.. En uiteraard gefelictieerd met je zus!

Als ik het zo lees sta je heel sterk in je schoenen! Erg veel respect voor je .. zonde dat je 3jarig relatie over is. Maar kin omhoog he!
pi_29864452
Sterkte.
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:56:12 #157
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_29909507
Kweet wat het is. Mijn pa is 6 jaar geleden overleden aan een hartinfarct.

Sterkte
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:19:36 #159
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_29980123
Ik heb snel even alle berichten sinds mijn laatste bezoek/post gelezen,

Maple-leaf, nogmaals, heel veel sterkte. Ik vind het wel dapper dat je steeds je gevoelens deelt met ons en dan ook nog reacties op reacties geeft.

Nadat mijn vader in 1996 in Johannesburg werd vermoord heb ik mijn verdriet (min of meer maar nog altijd niet helemaal) verwerkt door met mensen erover te praten of om het te vertellen. (Achteraf gezien, was ik onbewust soms heel egoistisch bezig, soms in een gesprek flopte ik het zomaar uit, .... met het idee van 'Kom, nu wil ik jou reactie zien .....").

Praten helpt, al doet het soms zo veel pijn.

Take care!
x + Hug.
www.p166.com <- Hobby
pers.p166.com <- Personal
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:42:15 #160
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_29998397
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:19 schreef capetonian het volgende:
Ik heb snel even alle berichten sinds mijn laatste bezoek/post gelezen,

Maple-leaf, nogmaals, heel veel sterkte. Ik vind het wel dapper dat je steeds je gevoelens deelt met ons en dan ook nog reacties op reacties geeft.

Nadat mijn vader in 1996 in Johannesburg werd vermoord heb ik mijn verdriet (min of meer maar nog altijd niet helemaal) verwerkt door met mensen erover te praten of om het te vertellen. (Achteraf gezien, was ik onbewust soms heel egoistisch bezig, soms in een gesprek flopte ik het zomaar uit, .... met het idee van 'Kom, nu wil ik jou reactie zien .....").

Praten helpt, al doet het soms zo veel pijn.

Take care!
x + Hug.
Wat een afgrijselijke manier om je vader zo te verliezen! hoop dat ze de daders hebben gepakt?

En van dat egoisme dat herken ik wel een beetje, betrap mezelf er steeds op en ken mezelf zo ook helemaal niet, herken mezelf btw de laatste tijd helemaal niet meer,

Voor jou ook veel sterkte, hoop dat je het wel een beetje een plaats hebt kunnen geven,
pi_30001500
Nu het rouwrumoer rondom jou is verstomd
de stoet voorbij is, de schuifelende voeten
nu voel ik dat er een diepe stilte komt
en in die stilte zal ik jou opnieuw ontmoeten
en steeds opnieuw zal ik je tegenkomen
we zeggen veel te gauw; het is voorbij
alleen je lichaam is weggenomen
niet wie je was en wat je zei
we zullen nog steeds grapjes maken
samen door het stille landschap gaan
nu je mijn handen niet meer aan kunt raken
raak je mijn hart nog duidelijker aan.

(hij is oud, maar nog altijd prachtig)

sterkte en keep smiling
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:29:07 #162
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_30004570
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:48 schreef Jezusteropeenhoutvlot het volgende:
Nu het rouwrumoer rondom jou is verstomd
de stoet voorbij is, de schuifelende voeten
nu voel ik dat er een diepe stilte komt
en in die stilte zal ik jou opnieuw ontmoeten
en steeds opnieuw zal ik je tegenkomen
we zeggen veel te gauw; het is voorbij
alleen je lichaam is weggenomen
niet wie je was en wat je zei
we zullen nog steeds grapjes maken
samen door het stille landschap gaan
nu je mijn handen niet meer aan kunt raken
raak je mijn hart nog duidelijker aan.

(hij is oud, maar nog altijd prachtig)

sterkte en keep smiling
supermooi gedicht, precies zoals ik me nu voel, thnxs
  maandag 29 augustus 2005 @ 08:24:55 #163
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_30066947
Het is nu een aantal weken geleden dat mijn vader gecremeerd is, nu zouden we nog bericht krijgen over wat de wens is van de familie wat ze met de as gaan doen ( wij gaan het uitstrooien) maar weet iemand hoe lang dat duurt?
pi_30097045
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 08:24 schreef maple-leaf het volgende:
Het is nu een aantal weken geleden dat mijn vader gecremeerd is, nu zouden we nog bericht krijgen over wat de wens is van de familie wat ze met de as gaan doen ( wij gaan het uitstrooien) maar weet iemand hoe lang dat duurt?
Volgens mij moet de as wettelijk gezien een maand (na cremeren) in het crematorium blijven.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:06:29 #165
112998 rustig
come wander with me
pi_30101046
(late reactie..) heel, heel veel sterkte nog de komende tijd.
ik zou me geen raad weten als het mij zou overkomen.

mijn opa (totaal andere orde natuurlijk) is niet heel lang geleden overleden.
had een hele sterke band met hem. maar ookal is hij overleden, ik heb soms
nog steeds momenten waarop ik het gevoel heb dat ik contact met 'm heb...
Those who do not feel the music think the dancer mad.
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:06:57 #166
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_30315659
We zijn bijna bij het einde van het eerste deel,
Vandaag hebben we post ontvangen van het crematorium wat we met de as willen doen, je kunt verschillende dingen doen ( tegen belachelijk hoge kosten trouwens) , eerst wilden we hem gewoon uitstrooien op het strooiveld bij het crematorium maar dan krijg je het idee van een massagraf
Nu gaan we waarschijnlijk toch een steentje laten plaatsen op het kerkhof in ons dorp, voor mij persoonlijk hoeft het niet, ik hecht geen waarde aan een plek waar ik naar toe kan gaan, hecht meer waarde aan foto's enzo, maar gelukkig hoef ik niet alleen te beslissen
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:12:10 #167
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_30321645
heel veel sterkte toegewenst! ik kan me niet voorstellen wat er nu allemaal door je hoofd spookt, daarom heel veel sterkte!!
pi_30323642
Mijn vader is afgelopen zaterdagavond om 22.40 overleden.
Ongeveer 4 weken geleden werd hijopgenomen in het ziekenhuis omdat hij veel te mager was. Hij zou sondevoeding krijgen om aan te sterken. In het ziekenhuis klaagde hij over buikpijn en toen zijn ze verder gaan kijken (echo enzo) Een paar dagen later werd ik gebeld door de verpleegkundige, de dokter wou graag een gesprek met de familie.....nou dan weet je al bijna genoeg.....
Tijdens het gesprek werd duidelijk dat ze bij mijn vader metastasen hebben gevonden in zijn lever....Schrikken natuurlijk....10 jaar geleden heeft ie ook al kanker gehad (maag) maar daar was ie ondertussen van genezen verklaard....Waar de metastasen vandaan kwamen was niet duidelijk en nutteloos om dat nog uit te gaan zoeken....De prognose was enkele maanden, hooguit een half jaar. Chemotherapie was onmogelijk gezien het zwakke gestel van mijn vader.
Een aantal dagen daarna mocht ie terug naar zijn huisje, hij kreeg veel hulp van thuiszorg en gespecialiseeerde hulp enzo en ook ik en mijn zus kwamen dagelijks bij hem. Ik hebook nog 3 broers maar die zag je nauwelijks.....Vanaf vorige week dinsdag kreeg ie morfine gespoten. In eerste instantie hielp die maar hij werd er onrustig van dus hebben ze hem ook kalmeringsmiddelen toegediend. Hij was sindsdien nauwelijks aanspreekbaar en niet in staat om te eten of te drinken...Heel af en toe kon je nog met hem praten maar dat werd uiteraard steeds minder...Er werd ons geadviseerd om hem niet alleen te laten, dus om bij hem te waken omdat zijn situatie wel heel erg was verslechterd. De eerste 2 nachten was mijn zus bij hem en daarna ik. Mijn broers kwamen wel overdag maar weigerden om snachts te waken omdat ze wel wat anders te doen hadden. (min zus en ik hebben allebei een eigen gezin, dus ook genoeg andere dingen te doen, maar voor je vader heb je dat wel over) Zijn morfine werd verhoogd naar 40 mg per 4 uur (plus durogesic pleisters 150) en om de 6 uur kreeg hij sedatie toegediend. Vrijdag voerde hij de zogenaamde doodstrijd. Hij was erg onrustig en zei vreemde dingen (zoals dat ie naar ma ging die al 3 jaar dood was en dat ie niet wist waar zijn broer was(die ook al was overleden) Erg beangstogend allemaal.
Zaterdags raakte hij in coma en rond half 7 kreeg hij allemaal blauwe vlekken op zijn benen (volgens zijn verzorgsters een teken van doodgaan) en om 10 over half 11 is hij ingeslapen.....In eerste instantie waren we opgelucht (we hadden 5 dagen en 4 nachten onafgebroken bij hem gezeten en hebben hem zien lijden) maar nu (4 dagen later) komen er andere problemen aan de orde.
Mijn vader had best wat geld op zijn rekening staan, maar omdat hij onderverzekerd was had hij geld achterovergeld om zijn uitvaart van te laten betalen. Nu wil mijn broer alles zo goedkoop mogelijk (goedkoopste kist, goedkoopste kaart, geenkoffie en cake enzo) Maar mijn zus is aangesteld als beheerder (al voor zijn dood) dus zij gaat ook de uitvaart enzo regelen. Ze doet het zoals mijn vader gewild zou hebben, sober maar wel met koffie en cake. Hij ou uitgestrooid worden bij onze moeder ( had ie ook egzegd voor zijn overlijden) maar mijn broer vind dat onzin en zegt dat ma dat niet wilde hebben. Hij wil ook geen herdenkingssteen voor mijn vader, vind ie allemaal onzin zegt ie.
DSiezelfde broer heeft destijds de crematie van mijn moeder geregeld en heeft het geld wat er over was zelf gehouden. Daar hebben wij nooit een probleem van gemaakt (terwijl dat al gauw 1000 euro was) omdat we geld niet belangrijk vinden. Maar als hij nu ook op het geld van mijn vader gaat azen ( terwijl hij al jaren niet meer kwam behalve met oud en nieuw) dan kan ik zo woest worden... Het gaat me totaal niet om het geld, als het aan mij ligt wordt het geschonken aan een goed doel, maar het gaat me om de instelling vanmijn broer. Nooit heeft ie naar zijn vader omgekeken en nu denkt hij te weten hoe mijn vader zijn uitvaart wilde.
Bedankt dat ik het hier ff kwijt kon, het frustreert me enorm ( ook door slaapgebrek hoor)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')