eigen schuld hoor, je weet waar je mee akkoord gaat (zo niet eigen schuld) en als jij dan niet op tijd opzegt... tja...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:33 schreef TinToR het volgende:
[..]
Bij Xs4All heb je na het eerste jaar een maand opzeg termijn, wat ook redelijk is.
Ik zit zelf ook opgescheept met die hufters van Planet. Zou graag overstappen naar Quicknet, goedkopere abo en 2x zo snel als planet comfort abo. Zit nu net in mijn 5e jaar bij planet, en mooi dat ze me het hele jaar vol laten maken. Juridisch gezien zullen ze wel gelijk hebben, en contract is inderdaad contract.
Ik vind het uiteraard klootzakken![]()
dat is wel extreemquote:Op zaterdag 30 juli 2005 01:16 schreef root1980 het volgende:
Ik ben al 5 jaar in strijd met Planet,
Ik heb reeds 6 jaar @home, maar planet zegt dat ik 5 jaar een "inbelaccount" bij hun heb. De rekening is inmiddels ruim 750 euro, en ik moet binnenkort voor de rechtbank verschijnen.
Ik heb niet eens een vaste telefoonlijn ook niet gehad, dus wat moet ik met een inbelaccount. Ik heb hun gevraagd om de inbel gegevens van uit hun CVX. Indien ze me die overleggen betaal ik, maar dat kunnen ze niet want ik heb nooit iets afgesloten, en dus nooit ingebeld.
Ook heb ik gevraagd om contract, hebben ze ook niet...
Ik zie jullie in de rechtzaalstelletje eikels...
Ja idd,quote:
slim denkwerkquote:Op zaterdag 30 juli 2005 01:53 schreef root1980 het volgende:
[..]
Ja idd,
Ze wouden dat ik het abonnement dat zou opzeggen, echt niet das een indirecte bekentenis.
Ik ben niet van plan om iets op te zeggen waar ik nooit een abonnement op heb genomen...
Haha, prachtig, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 01:16 schreef root1980 het volgende:
Ik ben al 5 jaar in strijd met Planet,
Ik heb reeds 6 jaar @home, maar planet zegt dat ik 5 jaar een "inbelaccount" bij hun heb. De rekening is inmiddels ruim 750 euro, en ik moet binnenkort voor de rechtbank verschijnen.
Ik heb niet eens een vaste telefoonlijn ook niet gehad, dus wat moet ik met een inbelaccount. Ik heb hun gevraagd om de inbel gegevens van uit hun CVX. Indien ze me die overleggen betaal ik, maar dat kunnen ze niet want ik heb nooit iets afgesloten, en dus nooit ingebeld.
Ook heb ik gevraagd om contract, hebben ze ook niet...
Ik zie jullie in de rechtzaalstelletje eikels...
Reactie:quote:L.S.,
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik via een telecomwinkel een ADSL
Comfort abonnement afgesloten. Mij werd toen verteld dat de prijs van
dit jaarcontract 35 euro per maand bedraagt.
Enkele maanden geleden werd er tot mijn verbazing een flink hoger bedrag
dan normaal van mijn rekening afgeschreven ten behoeve van Planet
Internet. Via een mailtje enige tijd later werd mij medegedeeld dat ik
vanaf nu het normale tarief zou moeten gaan betalen, in plaats van het
gereduceerde tarief van 35 euro per maand.
Aangezien ik nooit op enige manier akkoord ben gegaan met deze hogere
prijs, ben ik voornemens de extra kosten die ik door deze constructie
heb gemaakt, terug te eisen van Planet Internet. Inmiddels ben ik ook
van plan over te stappen naar een andere ISP, maar dit schijnt volgens
een medewerker van uw helpdesk niet mogelijk te zijn omdat het contract
stilzwijgend met een jaar zou zijn verlengd.
Uiteraard is het niet mogelijk een contract stilzwijgend te verlengen
met een andere prijs dan de oorspronkelijke, en dus lijkt me dit niet
rechtsgeldig.
Graag zou ik:
1. Alle door mij kosten boven de 35 euro per maand voor de gehele
contractduur tot nu toe terugkrijgen van Planet Internet.
2. Per direct de mogelijkheid krijgen het contract te ontbinden, en over
te stappen naar een andere provider, zonder extra kosten.
Ik ga ervan uit dat dit gebeurt, aangezien ik blijkbaar verkeerd ben
voorgelicht door de medewerker van de telecomwinkel die de aanvraag
heeft ingediend, en ik bovendien nooit akkoord ben gegaan met deze
slinkse constructie.
Mocht er geen sprake zijn van medewerking hieromtrent door Planet
Internet, zal ik genoodzaakt zijn de bovengenoemde punten anderszins
bewerkstelligen.
Ik reken erop dat u binnen een week contact met mij opneemt over deze
kwestie, en laat weten of Planet Internet medewerking zal verlenen, of
niet.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
[naam]
P.S. U kunt ook telefonisch contact met mij op nemen op nummmer [06nummer].
Ofwel, standaardgeblaat.quote:Geachte heer/mevrouw [achternaam],
Van 1 t/m 31 oktober 2003 bood Planet Internet nieuwe ADSL abonnees 3 keer meer snelheid. Indien de klant in de actieperiode ADSL Comfort van Planet Internet bestelde, betaalde hij hiervoor het eerste jaar slechts EUR 34,90 per maand in plaats van 54,95.
Een Planet Internet abonnement is altijd een jaarcontract. Dit contract wordt stilzwijgend telkens met een jaar verlengd.
Indien u uw abonnement wilt opzeggen of wijzigen, dient u dit minimaal één kalendermaand voor het verstrijken van het lopende abonnementsjaar bij ons aan te geven.
Dit is bepaald in onze Algemene Voorwaarden, waarmee u bij het aangaan van het abonnement akkoord bent gegaan.
U kunt vanaf elk moment overstappen naar een andere provider, echter uw huidige contract bij Planet Internet zal wel tot het einde van de contractstermijn doorlopen. U zult dus nog tot die tijd maandelijks worden gefactureerd. U kunt immers nog gebruik blijven maken van uw ADSL-abonnement van Planet Internet.
Voor het overstappen naar een andere ADSL-provider brengt KPN standaard ¤ 30,- aan administratiekosten bij u in rekening.
Wij betreuren het uiteraard dat u van mening bent verkeerd voorgelicht te zijn in de betreffende telecomwinkel. Planet Internet kan hiervoor echter geen verantwoordelijkheid opnemen. Het personeel in de betreffende winkels is niet in dienst van Planet Internet.
Gezien het bovenstaande kunnen wij uw verzoek dan ook niet inwilligen.
Het was blijkbaar al iets duidelijker, maar men bleef halsstarrig volhouden aan hun verhaaltje. Dan maar concreet worden...quote:L.S.,
Uw antwoord klopt als een bus, met uitzondering van de bewering dat ik
akkoord zou zijn gegaan met de voorwaarden. Dit is voorzover ik weet
niet het geval; noch een handtekening, noch enige vorm van mondeling of
digitaal akkoord zijn bereikt.
Wanneer niet ikzelf, maar iemand in de betreffende winkel de aanvraag
voor een aansluiting voor mij doet, aan artikel 4.1 van de Algemene
Voorwaarden wettelijk gezien nooit is voldaan. Ik heb immers nooit een
aanvraag ingediend; dan had ik ook de voorwaarden kunnen lezen en niet
akkoord gegaan met - naar later bleek - een introductieprijs en een
hogere reguliere prijs.
Ik begrijp best dat een en ander normaliter in goed vertrouwen verloopt,
en dat is wat mij betreft prima, maar als zulke misverstanden
plaatsvinden niet.
Planet Internet stelt mij in feite verantwoordelijk voor de rol van
Gebruiker, zoals beschreven in de voorwaarden, terwijl ikzelf nooit met
de voorwaarden akkoord ben gegaan. Betreffende medewerker heeft dit,
hoogstwaarschijnlijk zonder kwade bedoelingen, met behulp van verkeerde
voorlichting voor mij gedaan.
Het mondeling akkoord wat ik dan zou hebben met die persoon, die naar ik
op denk te mogen maken uit uw reactie sowieso niet gemachtigd is zulke
handelingen uit te voeren, is dus totaal anders dan het akkoord wat hij
als 'tussenpersoon' heeft bewerkstelligd met Planet Internet.
Hopelijk heb ik nu iets helderder uitgelegd wat ik precies bedoelde met
'nooit akkoord gegaan', en is Planet Internet nu ook van mening dat de
huidige gang van zaken niet door de beugel kan.
Met vriendelijke groet,
[naam]
Vanaf heden zal ik de maandelijks afgeschreven kosten voor mijn
internetverbinding laten terugboeken als Planet Internet niet alsnog de
verzoeken uit mijn eerste email heft ingewilligd, en deze kosten hoger
uitvallen dan 34,90 incl. BTW. Als het op een juridische manier moet in
plaats van op basis van wat ik zou noemen redelijkheid, coulance of de
goede service die ik van Planet Internet gewend ben (was), moet Planet
Internet op zijn beurt maar zien te bewijzen dat ik akkoord zou zijn
gegaan met de prijs die op dit moment gefactureerd wordt. Dat lijkt mij
onmogelijk, daar dit niet gebeurd is, en ik zou dan ook aanraden om het
hiertoe niet te laten komen.
Met zo'n berichtje krijg je wel je zin; binnen enkele uren had ik de volgende toezegging:quote:L.S.,
Bedankt voor uw antwoord op mijn email van vorige maand. Jammer om te
zien dat Planet Internet de regeltjes in dit geval boven de redelijkheid
stelt.
Vanaf nu zal ik, zoals uitgelegd in mijn vorige bericht, de betalingen
aan Planet Internet boven de 34,90 euro per maand excl. BTW terug laten
boeken naar mijn eigen rekening.
Ik zie uit naar de bewijsvoering die Planet Internet nodig zal hebben om
mij tot een andere (hogere) betaling te kunnen dwingen.
Met vriendelijke groet,
[naam]
Hier ben ik uiteindelijk maar akkoord mee gegaan, al had ik er wel meer uit kunnen slepen. Achteraf heb ik spijt dat ik niet heb geëist het abonnement maar tot oktober te laten lopen, of de 25 euro kwijtgescholden te krijgen.quote:Geachte mevrouw [naam],
Hierbij ontvangt u het antwoord op uw klacht.
Gelet op onze Algemene Voorwaarden is de door ons aangegeven wijzigingsdatum van uw abonnement onder klantnummer 3105112, 01-12-2005, correct. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij besloten om hiervan af te wijken en u uit coulanceoverwegingen aan te bieden uw abonnement eerder te wijzigen naar ADSL Standard. U betaalt dan na wijziging het tarief wat u voorheen ook betaalde, 34,90 euro.
Wel willen wij u erop wijzen dat wij geen kosten voor een downgrade in rekening brengen maar KPN wel 25 euro in rekening brengt. Daarnaast gaat vanaf datum van wijziging een nieuwe contractstermijn in.
Graag vernemen wij van u of u van het aanbod gebruik wilt maken, u kunt uw reactie sturen naar klachten@planet.nl
Zelfs na een verhuizing hebben ze me gevonden.....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:23 schreef Mrln het volgende:
je had ook moeten zeggen dat je gaat emigreren, dan is de kous eraf bij hun![]()
ja idd... NADAT je dat hebt bewezenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:23 schreef Mrln het volgende:
je had ook moeten zeggen dat je gaat emigreren, dan is de kous eraf bij hun![]()
Laat ze maar komen, ben echt niet bang voor ze,...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja idd... NADAT je dat hebt bewezen![]()
als het verhaal is zoals je zegt... win je dit zeker IMHOquote:Op zaterdag 30 juli 2005 02:34 schreef root1980 het volgende:
[..]
Laat ze maar komen, ben echt niet bang voor ze,...
Ik wil de proceskosten ook nog wel betalen, maar ze verliezen toch... volgens men advocaat.
Ik blijf er bij dat jij niet goed leest, anderen snappen het kennelijk wel, wat klopt er niet aan wat ik schreef? Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat wat ik schrijf niet klopt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat TS bedoelt kan ik niet ruiken, maar slechts lezen, en wat hij schreef klopt niet.
D A A R N A oftewel N A een minimumtermijn van 12 maanden, ik citeer alleen maar artikel 20.1 waar hetzelfde uit op te maken valt. ik heb het voor de zekerheid ook maar even nagevraagd bij de UPC helpdesk, daar werd het ook bevestigd dat na het eerste jaar er per maand opgezegd kan worden.quote:20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij
schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand
worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.
Daarna... dus na de eerste 12 maanden kan tegen het einde van een kalendermaand worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:44 schreef xstatic1975 het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat jij niet goed leest, anderen snappen het kennelijk wel, wat klopt er niet aan wat ik schreef? Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat wat ik schrijf niet klopt.
Ik schreef:
[..]
D A A R N A oftewel N A een minimumtermijn van 12 maanden, ik citeer alleen maar artikel 20.1 waar hetzelfde uit op te maken valt. ik heb het voor de zekerheid ook maar even nagevraagd bij de UPC helpdesk, daar werd het ook bevestigd dat na het eerste jaar er per maand opgezegd kan worden.
Bijna alle ADSL providers hebben een jaar contract... staat ook in de voorwaarde enz ezn .. je bent helaas te laat met het opzeggen...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:46 schreef xstatic1975 het volgende:
Wat een stelletje homo's, een prachtige aanbieding van UPC (20 Mb/s voor 30 euro per maand) schiet aan mn neus voorbij omdat die homo's van Planet waar ik nu ADSL van heb te verrot zijn om het contract te beeindigen, zelfs wanneer het KPN deel wordt opgezegd (waar wel een minimale duur van een maand geldt) en ze dus geen product kunnen leveren. "Tja meneer, u bent daarmee akkoord gegaan bij het afsluiten van het abonnement, over 11 maanden kunt u opzeggen".
Akkoord me reet, ik had geen keus, het was het vinkje akkoord aan of uit, en niet ik ben het er mee eens behalve....
K*T Planet Internet!!!!!!!
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:10 schreef heiden6 het volgende:
Tering zeg, wat ben jij voor autist.
Ja maar voordat zoiets er door is... zijn we wel een paar maanden verder ..quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:14 schreef xstatic1975 het volgende:
Hmm er is hoop :
'Abonnementen makkelijker beëindigen'
De PvdA werkt aan een wetsvoorstel waarin wordt geregeld dat abonnementen voor bijvoorbeeld tijdschriften, internet of de mobiele telefoon makkelijker kunnen worden opgezegd. Het is de partij een doorn in het oog dat vaak maar één keer per jaar een contract beëindigd kan worden, en dat wie te laat is vervolgens weer twaalf maanden kan wachten.
De oppositiepartij wil dat bedrijven voortaan een waarschuwing sturen op het moment dat de opzegtermijn van een jaarabonnement nadert. Zo niet dan mag een abonnement niet stilzwijgend worden verlengd. Contracten voor onbepaalde duur kunnen in het voorstel elk moment worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Stilzwijgende verlenging van abonnementen korter dan een jaar, zoals een kwartaalabonnement bij kranten, blijft wel mogelijk.
PvdA-Kamerlid Ferd Crone stelt dat consumenten in landen als België, Frankrijk en Oostenrijk al op deze manier worden beschermd. Bijkomend voordeel is volgens hem meer concurrentie omdat mensen op deze manier vaker zullen overstappen naar een andere aanbieder. Crone wil binnenkort een initiatiefwet indienen.
Typisch PvdA-gejank; mensen hun eigen verantwoordelijkheid afnemen. Bovendien zullen hierdoor prijzen stijgen, omdat bedrijven het gebrek aan zekerheid zullen moeten indekken.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:14 schreef xstatic1975 het volgende:
Hmm er is hoop :
'Abonnementen makkelijker beëindigen'
De PvdA werkt aan een wetsvoorstel waarin wordt geregeld dat abonnementen voor bijvoorbeeld tijdschriften, internet of de mobiele telefoon makkelijker kunnen worden opgezegd. Het is de partij een doorn in het oog dat vaak maar één keer per jaar een contract beëindigd kan worden, en dat wie te laat is vervolgens weer twaalf maanden kan wachten.
De oppositiepartij wil dat bedrijven voortaan een waarschuwing sturen op het moment dat de opzegtermijn van een jaarabonnement nadert. Zo niet dan mag een abonnement niet stilzwijgend worden verlengd. Contracten voor onbepaalde duur kunnen in het voorstel elk moment worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Stilzwijgende verlenging van abonnementen korter dan een jaar, zoals een kwartaalabonnement bij kranten, blijft wel mogelijk.
PvdA-Kamerlid Ferd Crone stelt dat consumenten in landen als België, Frankrijk en Oostenrijk al op deze manier worden beschermd. Bijkomend voordeel is volgens hem meer concurrentie omdat mensen op deze manier vaker zullen overstappen naar een andere aanbieder. Crone wil binnenkort een initiatiefwet indienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |