abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2005 @ 00:39:27 #51
118967 FicoF
ondertitel
pi_29255244
Zij leveren jou een dienst. Een jaar lang, daar is de prijs op gebaseerd. Wanneer jij die dienst tegen gaat houden, is dat jouw probleem.

Als jij een pizza besteld en die niet meer wil ga je toch ook niet de weg openbreken :S

Overigens zou ik wel eens willen weten hoe jij zou reageren als je baas je ontslaat omdat hij net zo over contracten denkt als jij.

*me zit ook niet meer bij het te dure Planet
pi_29255881
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 00:33 schreef TinToR het volgende:

[..]

Bij Xs4All heb je na het eerste jaar een maand opzeg termijn, wat ook redelijk is.
Ik zit zelf ook opgescheept met die hufters van Planet. Zou graag overstappen naar Quicknet, goedkopere abo en 2x zo snel als planet comfort abo. Zit nu net in mijn 5e jaar bij planet, en mooi dat ze me het hele jaar vol laten maken. Juridisch gezien zullen ze wel gelijk hebben, en contract is inderdaad contract.
Ik vind het uiteraard klootzakken
eigen schuld hoor, je weet waar je mee akkoord gaat (zo niet eigen schuld) en als jij dan niet op tijd opzegt... tja...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_29256322
Ik ben al 5 jaar in strijd met Planet,

Ik heb reeds 6 jaar @home, maar planet zegt dat ik 5 jaar een "inbelaccount" bij hun heb. De rekening is inmiddels ruim 750 euro, en ik moet binnenkort voor de rechtbank verschijnen.

Ik heb niet eens een vaste telefoonlijn ook niet gehad, dus wat moet ik met een inbelaccount. Ik heb hun gevraagd om de inbel gegevens van uit hun CVX. Indien ze me die overleggen betaal ik, maar dat kunnen ze niet want ik heb nooit iets afgesloten, en dus nooit ingebeld.

Ook heb ik gevraagd om contract, hebben ze ook niet...

Ik zie jullie in de rechtzaal stelletje eikels...
pi_29256394
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 01:16 schreef root1980 het volgende:
Ik ben al 5 jaar in strijd met Planet,

Ik heb reeds 6 jaar @home, maar planet zegt dat ik 5 jaar een "inbelaccount" bij hun heb. De rekening is inmiddels ruim 750 euro, en ik moet binnenkort voor de rechtbank verschijnen.

Ik heb niet eens een vaste telefoonlijn ook niet gehad, dus wat moet ik met een inbelaccount. Ik heb hun gevraagd om de inbel gegevens van uit hun CVX. Indien ze me die overleggen betaal ik, maar dat kunnen ze niet want ik heb nooit iets afgesloten, en dus nooit ingebeld.

Ook heb ik gevraagd om contract, hebben ze ook niet...

Ik zie jullie in de rechtzaal stelletje eikels...
dat is wel extreem
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_29257145
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 01:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is wel extreem
Ja idd,

Ze wouden dat ik het abonnement zou opzeggen, echt niet das een indirecte bekentenis. Zak maar lekker in de stront....
Ik ben niet van plan om iets op te zeggen waar ik nooit een abonnement op heb genomen...
pi_29257191
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 01:53 schreef root1980 het volgende:

[..]

Ja idd,

Ze wouden dat ik het abonnement dat zou opzeggen, echt niet das een indirecte bekentenis.

Ik ben niet van plan om iets op te zeggen waar ik nooit een abonnement op heb genomen...
slim denkwerk
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_29257363
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 01:16 schreef root1980 het volgende:
Ik ben al 5 jaar in strijd met Planet,

Ik heb reeds 6 jaar @home, maar planet zegt dat ik 5 jaar een "inbelaccount" bij hun heb. De rekening is inmiddels ruim 750 euro, en ik moet binnenkort voor de rechtbank verschijnen.

Ik heb niet eens een vaste telefoonlijn ook niet gehad, dus wat moet ik met een inbelaccount. Ik heb hun gevraagd om de inbel gegevens van uit hun CVX. Indien ze me die overleggen betaal ik, maar dat kunnen ze niet want ik heb nooit iets afgesloten, en dus nooit ingebeld.

Ook heb ik gevraagd om contract, hebben ze ook niet...

Ik zie jullie in de rechtzaal stelletje eikels...
Haha, prachtig, dat soort dingen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29257586
Je moet bij al die aanbieders op je hoede zijn, flink bluffen enzo. Een paar maanden geleden heb ik de volgende emailwisseling gehad met Planet:
quote:
L.S.,

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik via een telecomwinkel een ADSL
Comfort abonnement afgesloten. Mij werd toen verteld dat de prijs van
dit jaarcontract 35 euro per maand bedraagt.

Enkele maanden geleden werd er tot mijn verbazing een flink hoger bedrag
dan normaal van mijn rekening afgeschreven ten behoeve van Planet
Internet. Via een mailtje enige tijd later werd mij medegedeeld dat ik
vanaf nu het normale tarief zou moeten gaan betalen, in plaats van het
gereduceerde tarief van 35 euro per maand.

Aangezien ik nooit op enige manier akkoord ben gegaan met deze hogere
prijs, ben ik voornemens de extra kosten die ik door deze constructie
heb gemaakt, terug te eisen van Planet Internet. Inmiddels ben ik ook
van plan over te stappen naar een andere ISP, maar dit schijnt volgens
een medewerker van uw helpdesk niet mogelijk te zijn omdat het contract
stilzwijgend met een jaar zou zijn verlengd.

Uiteraard is het niet mogelijk een contract stilzwijgend te verlengen
met een andere prijs dan de oorspronkelijke, en dus lijkt me dit niet
rechtsgeldig.

Graag zou ik:

1. Alle door mij kosten boven de 35 euro per maand voor de gehele
contractduur tot nu toe terugkrijgen van Planet Internet.
2. Per direct de mogelijkheid krijgen het contract te ontbinden, en over
te stappen naar een andere provider, zonder extra kosten.

Ik ga ervan uit dat dit gebeurt, aangezien ik blijkbaar verkeerd ben
voorgelicht door de medewerker van de telecomwinkel die de aanvraag
heeft ingediend, en ik bovendien nooit akkoord ben gegaan met deze
slinkse constructie.

Mocht er geen sprake zijn van medewerking hieromtrent door Planet
Internet, zal ik genoodzaakt zijn de bovengenoemde punten anderszins
bewerkstelligen.

Ik reken erop dat u binnen een week contact met mij opneemt over deze
kwestie, en laat weten of Planet Internet medewerking zal verlenen, of
niet.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

[naam]

P.S. U kunt ook telefonisch contact met mij op nemen op nummmer [06nummer].
Reactie:
quote:
Geachte heer/mevrouw [achternaam],

Van 1 t/m 31 oktober 2003 bood Planet Internet nieuwe ADSL abonnees 3 keer meer snelheid. Indien de klant in de actieperiode ADSL Comfort van Planet Internet bestelde, betaalde hij hiervoor het eerste jaar slechts EUR 34,90 per maand in plaats van 54,95.

Een Planet Internet abonnement is altijd een jaarcontract. Dit contract wordt stilzwijgend telkens met een jaar verlengd.
Indien u uw abonnement wilt opzeggen of wijzigen, dient u dit minimaal één kalendermaand voor het verstrijken van het lopende abonnementsjaar bij ons aan te geven.
Dit is bepaald in onze Algemene Voorwaarden, waarmee u bij het aangaan van het abonnement akkoord bent gegaan.

U kunt vanaf elk moment overstappen naar een andere provider, echter uw huidige contract bij Planet Internet zal wel tot het einde van de contractstermijn doorlopen. U zult dus nog tot die tijd maandelijks worden gefactureerd. U kunt immers nog gebruik blijven maken van uw ADSL-abonnement van Planet Internet.
Voor het overstappen naar een andere ADSL-provider brengt KPN standaard ¤ 30,- aan administratiekosten bij u in rekening.

Wij betreuren het uiteraard dat u van mening bent verkeerd voorgelicht te zijn in de betreffende telecomwinkel. Planet Internet kan hiervoor echter geen verantwoordelijkheid opnemen. Het personeel in de betreffende winkels is niet in dienst van Planet Internet.

Gezien het bovenstaande kunnen wij uw verzoek dan ook niet inwilligen.
Ofwel, standaardgeblaat.
quote:
L.S.,

Uw antwoord klopt als een bus, met uitzondering van de bewering dat ik
akkoord zou zijn gegaan met de voorwaarden. Dit is voorzover ik weet
niet het geval; noch een handtekening, noch enige vorm van mondeling of
digitaal akkoord zijn bereikt.

Wanneer niet ikzelf, maar iemand in de betreffende winkel de aanvraag
voor een aansluiting voor mij doet, aan artikel 4.1 van de Algemene
Voorwaarden wettelijk gezien nooit is voldaan. Ik heb immers nooit een
aanvraag ingediend; dan had ik ook de voorwaarden kunnen lezen en niet
akkoord gegaan met - naar later bleek - een introductieprijs en een
hogere reguliere prijs.

Ik begrijp best dat een en ander normaliter in goed vertrouwen verloopt,
en dat is wat mij betreft prima, maar als zulke misverstanden
plaatsvinden niet.

Planet Internet stelt mij in feite verantwoordelijk voor de rol van
Gebruiker, zoals beschreven in de voorwaarden, terwijl ikzelf nooit met
de voorwaarden akkoord ben gegaan. Betreffende medewerker heeft dit,
hoogstwaarschijnlijk zonder kwade bedoelingen, met behulp van verkeerde
voorlichting voor mij gedaan.

Het mondeling akkoord wat ik dan zou hebben met die persoon, die naar ik
op denk te mogen maken uit uw reactie sowieso niet gemachtigd is zulke
handelingen uit te voeren, is dus totaal anders dan het akkoord wat hij
als 'tussenpersoon' heeft bewerkstelligd met Planet Internet.

Hopelijk heb ik nu iets helderder uitgelegd wat ik precies bedoelde met
'nooit akkoord gegaan', en is Planet Internet nu ook van mening dat de
huidige gang van zaken niet door de beugel kan.

Met vriendelijke groet,
[naam]

Vanaf heden zal ik de maandelijks afgeschreven kosten voor mijn
internetverbinding laten terugboeken als Planet Internet niet alsnog de
verzoeken uit mijn eerste email heft ingewilligd, en deze kosten hoger
uitvallen dan 34,90 incl. BTW. Als het op een juridische manier moet in
plaats van op basis van wat ik zou noemen redelijkheid, coulance of de
goede service die ik van Planet Internet gewend ben (was), moet Planet
Internet op zijn beurt maar zien te bewijzen dat ik akkoord zou zijn
gegaan met de prijs die op dit moment gefactureerd wordt. Dat lijkt mij
onmogelijk, daar dit niet gebeurd is, en ik zou dan ook aanraden om het
hiertoe niet te laten komen.
Het was blijkbaar al iets duidelijker, maar men bleef halsstarrig volhouden aan hun verhaaltje. Dan maar concreet worden...
quote:
L.S.,

Bedankt voor uw antwoord op mijn email van vorige maand. Jammer om te
zien dat Planet Internet de regeltjes in dit geval boven de redelijkheid
stelt.

Vanaf nu zal ik, zoals uitgelegd in mijn vorige bericht, de betalingen
aan Planet Internet boven de 34,90 euro per maand excl. BTW terug laten
boeken naar mijn eigen rekening.

Ik zie uit naar de bewijsvoering die Planet Internet nodig zal hebben om
mij tot een andere (hogere) betaling te kunnen dwingen.

Met vriendelijke groet,

[naam]
Met zo'n berichtje krijg je wel je zin; binnen enkele uren had ik de volgende toezegging:
quote:
Geachte mevrouw [naam],

Hierbij ontvangt u het antwoord op uw klacht.

Gelet op onze Algemene Voorwaarden is de door ons aangegeven wijzigingsdatum van uw abonnement onder klantnummer 3105112, 01-12-2005, correct. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij besloten om hiervan af te wijken en u uit coulanceoverwegingen aan te bieden uw abonnement eerder te wijzigen naar ADSL Standard. U betaalt dan na wijziging het tarief wat u voorheen ook betaalde, 34,90 euro.

Wel willen wij u erop wijzen dat wij geen kosten voor een downgrade in rekening brengen maar KPN wel 25 euro in rekening brengt. Daarnaast gaat vanaf datum van wijziging een nieuwe contractstermijn in.

Graag vernemen wij van u of u van het aanbod gebruik wilt maken, u kunt uw reactie sturen naar klachten@planet.nl
Hier ben ik uiteindelijk maar akkoord mee gegaan, al had ik er wel meer uit kunnen slepen. Achteraf heb ik spijt dat ik niet heb geëist het abonnement maar tot oktober te laten lopen, of de 25 euro kwijtgescholden te krijgen.

Anyway, je moet niet zomaar alles pikken van die bedrijven. Als meer mensen zo zouden reageren op zulke dingen was UPC binnen no time failliet.

Mijn eerste voorstel was vrij onrealistisch, maar het is altijd goed om hoog in te zetten. Speltip 8 m'n reet, Holland Casino.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29257781
je had ook moeten zeggen dat je gaat emigreren, dan is de kous eraf bij hun
pi_29257876
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:23 schreef Mrln het volgende:
je had ook moeten zeggen dat je gaat emigreren, dan is de kous eraf bij hun
Zelfs na een verhuizing hebben ze me gevonden.....
pi_29257925
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:23 schreef Mrln het volgende:
je had ook moeten zeggen dat je gaat emigreren, dan is de kous eraf bij hun
ja idd... NADAT je dat hebt bewezen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_29257996
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:30 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja idd... NADAT je dat hebt bewezen
Laat ze maar komen, ben echt niet bang voor ze,...

Ik wil de proceskosten ook nog wel betalen, maar ze verliezen toch... volgens men advocaat.
pi_29258133
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:34 schreef root1980 het volgende:

[..]

Laat ze maar komen, ben echt niet bang voor ze,...

Ik wil de proceskosten ook nog wel betalen, maar ze verliezen toch... volgens men advocaat.
als het verhaal is zoals je zegt... win je dit zeker IMHO

ik reageerde ook op iemand die DACHT dat een melding over emigratie genoeg is om onder je contract uit te komen... dat was wat ik uit zijn regeltje haalde
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:44:40 #64
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_29263196
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 00:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat TS bedoelt kan ik niet ruiken, maar slechts lezen, en wat hij schreef klopt niet.
Ik blijf er bij dat jij niet goed leest, anderen snappen het kennelijk wel, wat klopt er niet aan wat ik schreef? Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat wat ik schrijf niet klopt.

Ik schreef:
quote:
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij
schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand
worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.

Daarna... dus na de eerste 12 maanden kan tegen het einde van een kalendermaand worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand.
D A A R N A oftewel N A een minimumtermijn van 12 maanden, ik citeer alleen maar artikel 20.1 waar hetzelfde uit op te maken valt. ik heb het voor de zekerheid ook maar even nagevraagd bij de UPC helpdesk, daar werd het ook bevestigd dat na het eerste jaar er per maand opgezegd kan worden.
pi_29263408
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 12:44 schreef xstatic1975 het volgende:

[..]

Ik blijf er bij dat jij niet goed leest, anderen snappen het kennelijk wel, wat klopt er niet aan wat ik schreef? Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat wat ik schrijf niet klopt.

Ik schreef:
[..]

D A A R N A oftewel N A een minimumtermijn van 12 maanden, ik citeer alleen maar artikel 20.1 waar hetzelfde uit op te maken valt. ik heb het voor de zekerheid ook maar even nagevraagd bij de UPC helpdesk, daar werd het ook bevestigd dat na het eerste jaar er per maand opgezegd kan worden.


Je schreef eerder dat de contractduur minimaal een maand was, wat niet klopt, en dat is waar ik op reageerde. Hoe had ik nu moeten weten dat je niet de contractduur bedoelde, maar de opzegtermijn?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:01:38 #66
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_29263549
Omdat ik na wat ik eerder schreef het artikel citeerde
pi_29263735
Tering zeg, wat ben jij voor autist.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29264629
Altijd oppassen met deze ratten. Ik ga van Planet lekker naar Speedlinq waar ik voor 9,95 minder 8x zo snelle lijn krijg. Jaarcontract is een jaarcontract en wat houden ze zich er weer goed aan. Ik ben in december weg bij Planet en klaar. Ik heb namelijk al aangevraagd dus ik zie het dan wel.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 14:04:37 #69
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_29265037
UPC . Man wees blij dat het misschien niet door kan gaan. Ik heb het zelf een jaar gehad maar niks anders dan ellende. Verbinding dat wegvalt, soms erg trage verbinding, slechte service, en op de koop toe nog een rekening ook van 840 euro voor joost weet waarvoor. Incassoburo 2 jaar lang op mijn nek gehad en ga zo maar door. Het is dat ik op een gegeven moment zelf maar ben gaan dreigen met een rechtzaak en dat ze hun eigen terugtrokken anders was ik nu 5 jaar na dato nog met ze in de weer. Ik heb nu planet internet, betaal misschien wat meer maar ik heb superverbinding. En één keer had ik een probleem en dat werd opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door cheqy op 30-07-2005 14:16:34 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 14:12:06 #70
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29265199
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:46 schreef xstatic1975 het volgende:
Wat een stelletje homo's, een prachtige aanbieding van UPC (20 Mb/s voor 30 euro per maand) schiet aan mn neus voorbij omdat die homo's van Planet waar ik nu ADSL van heb te verrot zijn om het contract te beeindigen, zelfs wanneer het KPN deel wordt opgezegd (waar wel een minimale duur van een maand geldt) en ze dus geen product kunnen leveren. "Tja meneer, u bent daarmee akkoord gegaan bij het afsluiten van het abonnement, over 11 maanden kunt u opzeggen".

Akkoord me reet, ik had geen keus, het was het vinkje akkoord aan of uit, en niet ik ben het er mee eens behalve....

K*T Planet Internet!!!!!!!
Bijna alle ADSL providers hebben een jaar contract... staat ook in de voorwaarde enz ezn .. je bent helaas te laat met het opzeggen...
vervelend maar het is zo..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 14:52:15 #71
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_29265920
Sja dan moet je maar lezen waar je voor tekent...en als je het er niet mee eens was had je het vinkje niet aan moeten zetten
  zondag 31 juli 2005 @ 15:51:55 #72
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_29295424
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:10 schreef heiden6 het volgende:
Tering zeg, wat ben jij voor autist.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:14:30 #73
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_29323232
Hmm er is hoop :

'Abonnementen makkelijker beëindigen'

De PvdA werkt aan een wetsvoorstel waarin wordt geregeld dat abonnementen voor bijvoorbeeld tijdschriften, internet of de mobiele telefoon makkelijker kunnen worden opgezegd. Het is de partij een doorn in het oog dat vaak maar één keer per jaar een contract beëindigd kan worden, en dat wie te laat is vervolgens weer twaalf maanden kan wachten.

De oppositiepartij wil dat bedrijven voortaan een waarschuwing sturen op het moment dat de opzegtermijn van een jaarabonnement nadert. Zo niet dan mag een abonnement niet stilzwijgend worden verlengd. Contracten voor onbepaalde duur kunnen in het voorstel elk moment worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Stilzwijgende verlenging van abonnementen korter dan een jaar, zoals een kwartaalabonnement bij kranten, blijft wel mogelijk.

PvdA-Kamerlid Ferd Crone stelt dat consumenten in landen als België, Frankrijk en Oostenrijk al op deze manier worden beschermd. Bijkomend voordeel is volgens hem meer concurrentie omdat mensen op deze manier vaker zullen overstappen naar een andere aanbieder. Crone wil binnenkort een initiatiefwet indienen.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:16:13 #74
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_29323282
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:14 schreef xstatic1975 het volgende:
Hmm er is hoop :

'Abonnementen makkelijker beëindigen'

De PvdA werkt aan een wetsvoorstel waarin wordt geregeld dat abonnementen voor bijvoorbeeld tijdschriften, internet of de mobiele telefoon makkelijker kunnen worden opgezegd. Het is de partij een doorn in het oog dat vaak maar één keer per jaar een contract beëindigd kan worden, en dat wie te laat is vervolgens weer twaalf maanden kan wachten.

De oppositiepartij wil dat bedrijven voortaan een waarschuwing sturen op het moment dat de opzegtermijn van een jaarabonnement nadert. Zo niet dan mag een abonnement niet stilzwijgend worden verlengd. Contracten voor onbepaalde duur kunnen in het voorstel elk moment worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Stilzwijgende verlenging van abonnementen korter dan een jaar, zoals een kwartaalabonnement bij kranten, blijft wel mogelijk.

PvdA-Kamerlid Ferd Crone stelt dat consumenten in landen als België, Frankrijk en Oostenrijk al op deze manier worden beschermd. Bijkomend voordeel is volgens hem meer concurrentie omdat mensen op deze manier vaker zullen overstappen naar een andere aanbieder. Crone wil binnenkort een initiatiefwet indienen.
Ja maar voordat zoiets er door is... zijn we wel een paar maanden verder ..
Opzich wel een goede zaak dat er iets van een waarschuwing gestuurd wordt.
Maar het blijft toch ook de verantwoordelijkheid van de consument om het in de gaten te houden.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_29323372
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:14 schreef xstatic1975 het volgende:
Hmm er is hoop :

'Abonnementen makkelijker beëindigen'

De PvdA werkt aan een wetsvoorstel waarin wordt geregeld dat abonnementen voor bijvoorbeeld tijdschriften, internet of de mobiele telefoon makkelijker kunnen worden opgezegd. Het is de partij een doorn in het oog dat vaak maar één keer per jaar een contract beëindigd kan worden, en dat wie te laat is vervolgens weer twaalf maanden kan wachten.

De oppositiepartij wil dat bedrijven voortaan een waarschuwing sturen op het moment dat de opzegtermijn van een jaarabonnement nadert. Zo niet dan mag een abonnement niet stilzwijgend worden verlengd. Contracten voor onbepaalde duur kunnen in het voorstel elk moment worden opgezegd met een opzegtermijn van een maand. Stilzwijgende verlenging van abonnementen korter dan een jaar, zoals een kwartaalabonnement bij kranten, blijft wel mogelijk.

PvdA-Kamerlid Ferd Crone stelt dat consumenten in landen als België, Frankrijk en Oostenrijk al op deze manier worden beschermd. Bijkomend voordeel is volgens hem meer concurrentie omdat mensen op deze manier vaker zullen overstappen naar een andere aanbieder. Crone wil binnenkort een initiatiefwet indienen.
Typisch PvdA-gejank; mensen hun eigen verantwoordelijkheid afnemen. Bovendien zullen hierdoor prijzen stijgen, omdat bedrijven het gebrek aan zekerheid zullen moeten indekken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')