abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 12:04:30 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29289072
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat bedoel ik dus, niet zomaar weglopen, maar in goed overleg.
Ik heb tijdens vakantiebaantjes ook altijd netjes gedaan. Zorgde ervoor dat ik later terug mocht komen of dat ze me wel eens belden om te vragen of ik een paar dagen wilde komen om iets bij te verdienen.

Overigens 'vleesverwerkende industrie'.... Ik heb 2 broers die dit gedaan hebben... enne
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 31 juli 2005 @ 12:05:25 #42
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29289091
Klinkt mij als vluchtgedrag in de oren.

Geloof me, heb ik zelf ook.... Ik heb een teringhekel aan werken, aan de verplichting moet ik eigenlijk zeggen. Ik zie er altijd enorm tegenop om te gaan, maar eenmaal daar valt het best mee. En ja, ik zoek ook altijd excuses om er mee te stoppen

Het is een behoorlijk ingewikkeld iets tussen de oren bij mij, ik wil echt wel werken en normaal functioneren net als ieder ander, maar ik trek het op 1 of andere manier gewoon niet
pi_29441184
Mijn vriendin is in haar eerste maand bij een nieuwe werkgever ontslagen doordat zij ziek geworden is en dit gaat nog wel even duren.

De werkgever beroept zich op ontslag in proeftijd (wegens ziekte). Er staat echter in het contract expliciet vermeld dat een proeftijd zoals bedoeld in artikel ...... BW NIET van toepassing is.

Mag een werkgever zich evengoed op een proeftijd beroepen?

We willen eigenlijk geen gezeik met de werkgever omdat dit in de toekomst eventueel weer haar werkgever gaat worden (specifieke functie waarvoor je in de regio maar bij 2 organisaties terecht kunt, en deze gaan waarschijnlijk in de loop van volgend jaar fuseren).
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:19:11 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29442662
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:46 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn vriendin is in haar eerste maand bij een nieuwe werkgever ontslagen doordat zij ziek geworden is en dit gaat nog wel even duren.

De werkgever beroept zich op ontslag in proeftijd (wegens ziekte). Er staat echter in het contract expliciet vermeld dat een proeftijd zoals bedoeld in artikel ...... BW NIET van toepassing is.

We willen eigenlijk geen gezeik met de werkgever omdat dit in de toekomst eventueel weer haar werkgever gaat worden (specifieke functie waarvoor je in de regio maar bij 2 organisaties terecht kunt, en deze gaan waarschijnlijk in de loop van volgend jaar fuseren).
jup.. proeftijd is voor zowel werkgever als werknemer een periode om te evalueren... en dat kan eenzijdig opgezegd worden binnen die periode (van wettelijk een maand!)
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29442807
Avotar:

Ik weet dat er normaal een proeftijd is maar ze vermelden expliciet onder de kop Proeftijd: dat deze zoals besproken in het Burgerlijk Wetboek niet van toepassing is.

Dus ik vraag me gewoon af of ze nu wel in hun recht staan om mijn vriendin evengoed te ontslaan en zich te beroepen op een proeftijd.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:48:16 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29443099
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:28 schreef FrankV34 het volgende:
Avotar:

Ik weet dat er normaal een proeftijd is maar ze vermelden expliciet onder de kop Proeftijd: dat deze zoals besproken in het Burgerlijk Wetboek niet van toepassing is.

Dus ik vraag me gewoon af of ze nu wel in hun recht staan om mijn vriendin evengoed te ontslaan en zich te beroepen op een proeftijd.
ik denk dat ze je daar bij een vakbond of wetswinkel zo het antwoord kunnen geven Frank
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29448214
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:46 schreef FrankV34 het volgende:

Nee, dat mag 'ie zeker niet. Wanneer er geen proeftijd in het contract staat, is er *geen* proeftijd.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_29449441
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:19 schreef avotar het volgende:

[..]

jup.. proeftijd is voor zowel werkgever als werknemer een periode om te evalueren... en dat kan eenzijdig opgezegd worden binnen die periode (van wettelijk een maand!)
Wettelijk een maand klopt niet.
wettelijk is het zo dat een proeftijd alleen geldig is indien overeengekomen (zonder overeenkomst geen proeftijd dus), de wet heeft alleen een maximum gesteld aan de duur van de proeftijd (1 danwel 2 maand afhankelijk van type en/of duur van je contract), de wet heeft geen minimum ingesteld
pi_32723727
Hmm een schopje dan maar.

Update van de situatie.
Vriendin is na 3 en halve maanden weer gezond gemeld bij het UWV.

Komt bij het CWI voor een ww uitkering omdat de lopende sollicitaties nog in de reageerperiode zitten. De eerste gesprekken zullen eerst over 2-3 weken plaats vinden.

Wat blijkt nu. CWI leest ook het contract en deelt mee dat het ontslag ongeldig is en raad aan om naar de rechtsbijstandverzekering te stappen. Daarnaast is de ziektewet uitkering ongeldig en had de werkgever het salaris gewoon moeten door betalen.

Aangezien we niet meteen met veel bombarie een brief van een advocaat hun kant op wilden sturen hebben we besloten om eerst zelf een brief te sturen met daarin een ultimatum waarna het alsnog naar de rechtsbijstandverzekering gaat.
Totaal geen reactie op geweest. Dus nu ligt het alsnog bij de rbv.

Wat ik me nu echter af vraag. De ziekteweg uitkering die mijn vriendin ontvangen heeft. Is die nu invorderbaar bij ons of gaat het UWV die bij de werkgever claimen?

Alvast bedankt voor de info
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')