Proeftijd is toch minimaal 2 weken( 14dagen)?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:10 schreef k_man het volgende:
Volgens mij kun je in je proeftijd inderdaad per direct opzeggen.
Proeftijd moet in je contract staan; als daar niets in staat, heb je geen proeftijd.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:11 schreef kokos het volgende:
[..]
Proeftijd is toch minimaal 2 weken( 14dagen)?
Ze belde mij rond 16,40 dat er een plek vrij was gekomen en dat ik per direct aan de slag kon, maar dan moest ik het voor 1700 zeker weten. Aangezien dat ziekenhuiswerk sucks.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:11 schreef Adelante het volgende:
Je kunt in je proeftijd het contract per direct ontbinden, maar als je nu al weet dat je maandag wat anders gaat doen is het misschien wel zo netjes dit nu ook al te melden aan je werkgever.
En ontslag op staande voet nemen?![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:14 schreef kokos het volgende:
6. Het dienstverband kan zowel door de vakantiewerk(st)er als door de werkgever, wanneer de prestaties of enige andere reden hiertoe aanleiding geven, per dag worden beëindigd.
Kan ik dan maandag ochtend nog even snel ontslag nemen?
DAN BEN IK ZO TERUG!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:27 schreef erikh het volgende:
of je moet vandaag ontslag nemen
Uiteraard.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:12 schreef kokos het volgende:
Zijn ze verplicht om mij die week die ik wel gewerkt heb wel te betalen?
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Je kunt ook gewoon om negen uur de deur uitlopen. Het ergste wat ze kunnen doen is je op staande voet ontslaan.
Netjes is overiegns anders.
Ja dat moet je dus niet doen, een werkgeven mag jou al niet ontslaan als je ziek bent, zelfs als je in je proeftijd zit. Weed gewoon eerlijk man daar heb je het meeste aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 18:05 schreef kokos het volgende:
Ipv 0700 beginnen ziek melden en dan om 0900 ontslag nemen! Dat is een idee
Sssst, ik heb al een tijdje lopen zoeken maar geen update kunnen vinden, hoe is het met je vader?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:52 schreef erikh het volgende:
[..]
Ja dat moet je dus niet doen, een werkgeven mag jou al niet ontslaan als je ziek bent, zelfs als je in je proeftijd zit. Weed gewoon eerlijk man daar heb je het meeste aan.
ik heb maar even berichtje in je fotoboek achtergelaten daaroverquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:25 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Sssst, ik heb al een tijdje lopen zoeken maar geen update kunnen vinden, hoe is het met je vader?![]()
Ik had nooit gedacht dat het nog zou gebeuren, maar ik ben het helemaal met BHFH eens.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind zomaar opzeggen geen nette manier van handelen. Als ik je baas was kon je elke volgende baan wel op je buik schrijven.(dit kan ook over tien jaar zijn, ... "oja jij was diegene die de vorige keer er zomaar meee kapte"; onbetrouwbaar dus) En een baan in de vleesverwerking..
bezint eer ge begint, want zoals ik al zei hoef je niet meer terug te komen bij die andere werkgever als het niet bevalt, als je niet uitkijkt heb je niets.
quote:Op zondag 31 juli 2005 10:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik had nooit gedacht dat het nog zou gebeuren, maar ik ben het helemaal met BHFH eens.
Hoewel ik het met je eens ben, komt dat vaak maar van een kant. De meeste bazen zullen jou zonder blikken of blozen aan de kant zetten wanneer hij je niet meer nodig heeft.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind zomaar opzeggen geen nette manier van handelen. Als ik je baas was kon je elke volgende baan wel op je buik schrijven.(dit kan ook over tien jaar zijn, ... "oja jij was diegene die de vorige keer er zomaar meee kapte"; onbetrouwbaar dus) En een baan in de vleesverwerking..
bezint eer ge begint, want zoals ik al zei hoef je niet meer terug te komen bij die andere werkgever als het niet bevalt, als je niet uitkijkt heb je niets.
Ik heb tijdens vakantiebaantjes ook altijd netjes gedaan. Zorgde ervoor dat ik later terug mocht komen of dat ze me wel eens belden om te vragen of ik een paar dagen wilde komen om iets bij te verdienen.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat bedoel ik dus, niet zomaar weglopen, maar in goed overleg.
jup.. proeftijd is voor zowel werkgever als werknemer een periode om te evalueren... en dat kan eenzijdig opgezegd worden binnen die periode (van wettelijk een maand!)quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:46 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn vriendin is in haar eerste maand bij een nieuwe werkgever ontslagen doordat zij ziek geworden is en dit gaat nog wel even duren.
De werkgever beroept zich op ontslag in proeftijd (wegens ziekte). Er staat echter in het contract expliciet vermeld dat een proeftijd zoals bedoeld in artikel ...... BW NIET van toepassing is.
Mag een werkgever zich evengoed op een proeftijd beroepen?
We willen eigenlijk geen gezeik met de werkgever omdat dit in de toekomst eventueel weer haar werkgever gaat worden (specifieke functie waarvoor je in de regio maar bij 2 organisaties terecht kunt, en deze gaan waarschijnlijk in de loop van volgend jaar fuseren).
ik denk dat ze je daar bij een vakbond of wetswinkel zo het antwoord kunnen geven Frankquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:28 schreef FrankV34 het volgende:
Avotar:
Ik weet dat er normaal een proeftijd is maar ze vermelden expliciet onder de kop Proeftijd: dat deze zoals besproken in het Burgerlijk Wetboek niet van toepassing is.
Dus ik vraag me gewoon af of ze nu wel in hun recht staan om mijn vriendin evengoed te ontslaan en zich te beroepen op een proeftijd.
Nee, dat mag 'ie zeker niet. Wanneer er geen proeftijd in het contract staat, is er *geen* proeftijd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:46 schreef FrankV34 het volgende:
Mijn vriendin is in haar eerste maand bij een nieuwe werkgever ontslagen doordat zij ziek geworden is en dit gaat nog wel even duren.
De werkgever beroept zich op ontslag in proeftijd (wegens ziekte). Er staat echter in het contract expliciet vermeld dat een proeftijd zoals bedoeld in artikel ...... BW NIET van toepassing is.
Mag een werkgever zich evengoed op een proeftijd beroepen?
Wettelijk een maand klopt niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:19 schreef avotar het volgende:
[..]
jup.. proeftijd is voor zowel werkgever als werknemer een periode om te evalueren... en dat kan eenzijdig opgezegd worden binnen die periode (van wettelijk een maand!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |