abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29201192
In de tuin wil ik graag een plantenbak metselen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, want iemand zei dat ik moest oppassen met vorst en er daarom een zeil in moest leggen. Klopt dat?

Kom maar met die tips!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29201863
wat voor stenen gebruik je?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_29201947
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 14:36 schreef Et-Cetera het volgende:
wat voor stenen gebruik je?
Goeie vraag.

Hoogstwaarschijnlijk cobblestones, maar het kunnen ook ordinaire bakstenen worden.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:42:12 #4
92627 Scat-man
Ski-Ba-Bop-Ba-Dop-Bop
pi_29202046
Als je voor een afgesloten bak gaat moet je zorgen voor drainage, hangt van de hoogte van de bak af maar 10 tot 20 cm boven de grond is genoeg. Bij een open bodem is dat niet nodig.
pi_29202146
De bak wordt gewoon op de bodem gemetseld, daarna worden pas de terrasstenen gelegd. Afgesloten is hij in dit geval dus niet.

De hoogte van de bak zal zo'n 40 a 50 cm worden.
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:45:31 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29207594
Zou er idd plastic inleggen ivm het doortrekken van vocht en de vorst.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29252549
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou er idd plastic inleggen ivm het doortrekken van vocht en de vorst.
Dus dat is het enige?
pi_29253154
en om te voorkomen dat je van je planten bak een zwembad maakt een gaatje in je zeil. En dan zo'n 10-20 cm boven het diepste punt zodat ook niet al je water in 1 keer wegloopt
pi_29253240
Dat had ik wel door.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 00:59:49 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29255849
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 23:44 schreef Butros het volgende:
en om te voorkomen dat je van je planten bak een zwembad maakt een gaatje in je zeil. En dan zo'n 10-20 cm boven het diepste punt zodat ook niet al je water in 1 keer wegloopt
Je zou voor de onderste laag ipv aarde ook hydrokorrels kunnen nemen. Die houden makelijker water vast dan aarde.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_29260299
IK heb zelf een plantenbak gemetseld met door de midden geslagen klinkers. Ik heb eerst een funcering gemaakt van geel zand en daarop grindtegels. Toen heb ik profielen gesteld, maar gemetseld zonder metselkoord. Dit om het een beetje een oud effect te geven.
Tussen het metselwerk, heb ik een paar oude rood stenen rioolbuisjes ingemetseld, zodat het water weg kan als het te hard regent.
Maar ik vind het juist mooi als er aanslag/mos op de bak komt.
De bak is ongeveer een 80 cm. hoog. Dus ik heb het eerst gevuld met stenen en wat puin, daarna tuinaarde.
pi_29262291
klikt goed, heb je foto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')