abonnement Unibet Coolblue
pi_30580273
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Mijn bloed is een grote mengeling van factoren en zaken. Dus waarschijnlijk heeft geen mens wat aan mijn bloed. Sowieso is mijn bloedgroep niet van deze wereld en daarnaast een mix van medicatie die continu in het bloed aanwezig is.

Had ik een standaard bloedgroep dan zou ik het zeker doen.
Wat heb jij voor raar bloed dan? Raar bloed is misschien juist wel heel handig om te doneren, voor andere bijzondere gevallen met raar bloed Medicijnen hoeven ook geen probleem te zijn...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_30580397
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:06 schreef Liejannuh het volgende:
Wat goed om te horen dat de stamcellen aanslaan Sterkstaaltje!
En wat ben ik blij dat "we" door iets eenvoudigs als bloed doneren jou gewoon hebben kunnen helpen!

Voor stamceldonor kun je gewoon contact opnemen met Sanquin, zij sturen je dan een formulier toe en vervolgens bellen ze je voor een afspraak.
Ik zal er es naar informereren als ze me weer oproepen .
pi_30581034
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:30 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik zal er es naar informereren als ze me weer oproepen .
Daar weten ze op de donatiecentra ook niet veel vanaf, je kunt beter bellen naar dat 0800 nummer(staat ook op je oproepkaart) De afname van de buisjes voor de HLA-typering gebeurt wel op het donatiecentrum, maar voor de rest hebben ze er daar weinig mee te maken. Er zijn ook een aantal keer per jaar informatie-avonden over stamceldonatie. Zeker aan te raden daar eerst heen te gaan voor je je opgeeft. Ik vind het persoonlijk namelijk niet niks wat je te doen staat als je opgeroepn wordt voor donatie. Natuurlijk helemaal top als je iemand zo kan helpen, maar je moet wel even twee dagen vrij nemen, je gaat onder volledige narcose enz.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_30581139
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:47 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Daar weten ze op de donatiecentra ook niet veel vanaf, je kunt beter bellen naar dat 0800 nummer(staat ook op je oproepkaart) De afname van de buisjes voor de HLA-typering gebeurt wel op het donatiecentrum, maar voor de rest hebben ze er daar weinig mee te maken. Er zijn ook een aantal keer per jaar informatie-avonden over stamceldonatie. Zeker aan te raden daar eerst heen te gaan voor je je opgeeft. Ik vind het persoonlijk namelijk niet niks wat je te doen staat als je opgeroepn wordt voor donatie. Natuurlijk helemaal top als je iemand zo kan helpen, maar je moet wel even twee dagen vrij nemen, je gaat onder volledige narcose enz.
Ik weet hoe het werkt, ik heb wel eens zon afname gezien . Aan de ene kant vind ik het een stuk onprettiger idee dan bloeddonatie, aan de andere kant kun je er mensen hun leven mee redden. Bovendien is het ook niet zo alsof ze je morgen oproepen .
pi_30581374
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:50 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik weet hoe het werkt, ik heb wel eens zon afname gezien . Aan de ene kant vind ik het een stuk onprettiger idee dan bloeddonatie, aan de andere kant kun je er mensen hun leven mee redden. Bovendien is het ook niet zo alsof ze je morgen oproepen .
Oh ok hoef je idd niet naar die info-avond

Over dat laatste wat je schrijft, ik vind eigenlijk dat je als je je opgeeft het gevoel moet hebben van:"Als ze mij morgen oproepen dan ga ik" en niet met het idee: "Ach tis zo bijzonder als je opgeroepen wordt zal mij wel niet, of nu nog niet gebeuren" Maar ik neem aan, ook gezien je vooropleiding(ja ik heb mij nu wel ingelezen ) dat je daar wel goed over hebt nagedacht. Gewoon doen dan
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_30581622
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:57 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Oh ok hoef je idd niet naar die info-avond

Over dat laatste wat je schrijft, ik vind eigenlijk dat je als je je opgeeft het gevoel moet hebben van:"Als ze mij morgen oproepen dan ga ik" en niet met het idee: "Ach tis zo bijzonder als je opgeroepen wordt zal mij wel niet, of nu nog niet gebeuren" Maar ik neem aan, ook gezien je vooropleiding(ja ik heb mij nu wel ingelezen ) dat je daar wel goed over hebt nagedacht. Gewoon doen dan
Nou tis niet alsof ik er om sta te springen dat ze onder narcose naalden in mn bekkenbotten jassen . Maar als ik iemand daar zoveel mee kan helpen, dan lig ik er niet wakker van . Kbedoel, ik doe het niet voor mn pretje, maar ik heb het er wel voor over.
  woensdag 14 september 2005 @ 21:37:09 #207
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30584852
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:30 schreef Vlindur het volgende:
Bij mij zijn inmiddels de 3 buisjes afgetapt, en het wordt nu allemaal gecontroleerd op enge ziektes.
Die ik allemaal niet heb, maar dat willen ze zelf uitzoeken.

Wanneer ik nu 'voor het eggie' mag laten aftappen dat weet ik nog niet, krijg ik nog bericht over.

De Bloedbank in Haarlem is wel redelijk ongezellig. maar de stoel-bedden zijn de limit!

Man, die wil ik ook in mijn huis
Ach, er werken wel aardige mensen. En die stoelen zijn inderdaad goed te doen. Alleen eraf klimmen is erg irritant, als je van die mensen weer eens je geprikte arm niet mag gebruiken om je af te zetten.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30586630
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:04 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Nou tis niet alsof ik er om sta te springen dat ze onder narcose naalden in mn bekkenbotten jassen . Maar als ik iemand daar zoveel mee kan helpen, dan lig ik er niet wakker van . Kbedoel, ik doe het niet voor mn pretje, maar ik heb het er wel voor over.
Steeds vaker wordt de methode gebruikt waarbij de stamcellen uit je bloed worden gehaald ipv direct uit je beenmerg. maar het blijft een vrij intensieve behandeling idd.
pi_30587353
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:21 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Steeds vaker wordt de methode gebruikt waarbij de stamcellen uit je bloed worden gehaald ipv direct uit je beenmerg. maar het blijft een vrij intensieve behandeling idd.
Dat is waar ja, maar beenmerg wordt ook nog genoeg gebruikt . In het Radboud, waar ik zit, gebruiken ze vaak beenmerg wat ze later kunnen nabehandelen met stamcellen.
pi_30599298
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:02 schreef amarena het volgende:
De "prikster" gaf aan dat m'n aderen vrij dun zijn en dat ik het voelde als het einde van de naald tegen de rand van het bloedvat aantikte. Vooral bij het eruit halen van de naald werd ik naar en licht in mijn hoofd. Ze zei wel dat de naald bij het bloedgeven nog dikker is dus het heeft mij een beetje afgeschrikt.
Dat gevoel, dat de naald zich een beetje vastzuigt aan de rand van je ader, ieuw daar kan ik ook niet goed tegen. En ik word ook juist pas bij het uithalen van de naald een beetje woozy. Maar twee keer per jaar een kwartiertje kan ik dat nog *net* aan (een groot deel van de voldoening die ik uit bloedgeven haal is dat ik mijzelf en die stomme irrationele prikangst weer heb overwonnen. Hah! Dat zal mij leren!)
pi_30599428
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:57 schreef Loena-tik- het volgende:

Over dat laatste wat je schrijft, ik vind eigenlijk dat je als je je opgeeft het gevoel moet hebben van:"Als ze mij morgen oproepen dan ga ik" en niet met het idee: "Ach tis zo bijzonder als je opgeroepen wordt zal mij wel niet, of nu nog niet gebeuren"
Ik weet niet, maar ik denk dat 'ach, de kans is zo klein dat je daadwerkelijk een match bent voor iemand dat het vast nooit gebeurt' uit zelfbescherming. Ik weet best dat als ik stamceldonor kan zijn voor iemand dat ik dan niet meer terug mag krabbelen van mezelf. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zeker weet dat ik die afnameprocedure wel zie zitten. Dus door mezelf wijs te maken dat ik waarschijnlijk toch nooit een afname hoef mee te maken zet ik mijzelf een beetje voor het blok. Anders zou ik me niet durven aanmelden.
  donderdag 15 september 2005 @ 12:33:36 #212
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_30599651
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:25 schreef anneja het volgende:
Ik weet niet, maar ik denk dat 'ach, de kans is zo klein dat je daadwerkelijk een match bent voor iemand dat het vast nooit gebeurt' uit zelfbescherming. Ik weet best dat als ik stamceldonor kan zijn voor iemand dat ik dan niet meer terug mag krabbelen van mezelf. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zeker weet dat ik die afnameprocedure wel zie zitten. Dus door mezelf wijs te maken dat ik waarschijnlijk toch nooit een afname hoef mee te maken zet ik mijzelf een beetje voor het blok. Anders zou ik me niet durven aanmelden.
Dat is een mooie redenatie... die neem ik voor mezelf over
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_30601647
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:25 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik denk dat 'ach, de kans is zo klein dat je daadwerkelijk een match bent voor iemand dat het vast nooit gebeurt' uit zelfbescherming. Ik weet best dat als ik stamceldonor kan zijn voor iemand dat ik dan niet meer terug mag krabbelen van mezelf. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zeker weet dat ik die afnameprocedure wel zie zitten. Dus door mezelf wijs te maken dat ik waarschijnlijk toch nooit een afname hoef mee te maken zet ik mijzelf een beetje voor het blok. Anders zou ik me niet durven aanmelden.
Vind ik best hoor Maar dan alleen als je daadwerkelijk opgeroepen wordt je ook echt gáát Dat weet je denk ik best nu al, anders geef je jezelf toch niet op?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_30602207
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:47 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Vind ik best hoor Maar dan alleen als je daadwerkelijk opgeroepen wordt je ook echt gáát Dat weet je denk ik best nu al, anders geef je jezelf toch niet op?
Uitstellen wat je vreest is een beproefde methode, toch . Is gewoon psychologisch, weten dat het nu nog niet hoeft.
pi_30605996
Talk is cheap.

Ik heb de folders aangevraagd en als ik die ontvangen heb stuur ik de aanmelding voor de analyse terug. Als dat is uitgevoerd ben ik ingeschreven en zit ik wat mij betreft eraan vast. Wie a zegt moet ook b zeggen.
  donderdag 15 september 2005 @ 16:43:12 #216
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_30606049
quote:
Op donderdag 15 september 2005 16:41 schreef Vitalogy het volgende:
Talk is cheap.

Ik heb de folders aangevraagd en als ik die ontvangen heb stuur ik de aanmelding voor de analyse terug. Als dat is uitgevoerd ben ik ingeschreven en zit ik wat mij betreft eraan vast. Wie a zegt moet ook b zeggen.
Ze zullen ze op het donorcentrum vast hebben, pak ik wel mee als ik er de volgende keer ben
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_30626543
hey,

waar kan je meer informatie vinden over stamcel donatie? of in ieder geval bepaling van de samenstellingen etc. en eventeel de kans dat je ooit wordt op geroepen?

Greetz
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_30626964
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:55 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Voor mensen die meer willen weten over beenmerg (stamcel)donorschap

Stamceldonor
en ongeveer dezelfde info :Beenmerg
pi_30766175
Vandaag mijn donorpasje ontvangen waar we het eerder al over hadden.

Op het briefje stond:
Het donorkaartje is u toegezonden:
- ofwel op uw verzoek
- ofwel omdat u kort geleden voor de eerste keer bloed heeft afgestaan
- ofwel omdat de u betreffende gegevens gewijzigd dan wel uitgebreid zijn.

Er zat een hoesje bij, maar het kaartje past er zo niet in. Heb hem 3x moeten vouwen
Op de achterkant kunnen de afspraakdata genoteerd worden, moet ik hem eerst uit het hoesje halen en uitvouwen
pi_30767280
Ik kreeg vandaag dat aanmeldingsformulier (voor trombocyten en of beenmergdonor) retour.
Kijk ik op de achterkant, staat er wel op afgedrukt "Postzegel niet nodig" maar verder geen adres waar het naar toe moet.

Ja wie let daar dan ook op. Maar goed, ik rij morgen wel even langs de bloedbank.
pi_30768040
Mag van de week weer

Ach kost een uurtje maar dat moet dan maar.
pi_30776636
net weer bloed gebracht, wel tig keer naald erin voordat ze bloed kon vinden...
pi_30784864
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:16 schreef AnnekeM het volgende:

Er zat een hoesje bij, maar het kaartje past er zo niet in. Heb hem 3x moeten vouwen
Op de achterkant kunnen de afspraakdata genoteerd worden, moet ik hem eerst uit het hoesje halen en uitvouwen
Nou vermoeiend hoor

Maarre hier nog maar een keer dan....
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:38 schreef AnnekeM het volgende:
Hier een verslagje van mij:

Tijdens het invullen van de vragenlijst had ik echt zoiets van "waarom elke keer deze vragenlijst", ze kunnen toch ook bovenaan de vragenlijst neerzetten "is de situatie sinds het vorige bezoek gewijzigd?" iedereen weet wel wat wel en niet kan bij bloedgeven. En de donorarts vraagt het toch steeds weer.

Waarom die vragenlijst elke keer? Weet jij of je in Westnijl/Leischmanias/malariagebied bent geweest? Weet jij dat het belangrijk is om aan te geven dat je een Trombocyten Agregatieremmer hebt gebruikt de laatse vier dagen, dit zit in veel pijnstillers(die je ook gebruikt voor een simpel) hoofdpijntje)? Weet jij dat je misschien niet mag geven als je de laatste 7 dagen bij de tandarts bent geweest? Weet jij dat je niet mag geven als je in de twee weken voor je donatie koorts hebt gehad? Dit zijn allemaal dingen die voor een gezond jong mens maar onbenullige dingen lijken en misschien vergeet te vernoemen, maar voor de ontvanger van je bloed levensbedreigend kunnen zijn!!!

Verder zijn de intieme vragen over met wie je allemaal wel of niet hebt gesekst niet leuk, maar zolang de HIV test nog niet sluitend is( we hebben nog altijd te maken met een incubatietijd van 6 maanden) zul je die vragen moeten blijven invullen.

Ik denk dat het wel handig geweest was dat je het informatieboekje eens doorgelezen had, dan had je van tevoren geweten dat je geweten van de lijst met vragen en het hoe en waarom hiervan

Ik verbaasde mij eigenlijk wel een beetje over de negatieve toon over die vragenlijst. Je bent toch zelf werkzaam in de gezondheidszorg(mag ik vragen in wat voor functie?) dan weet je toch als geen ander hoe belangrijk die vragen voor de patiënt zijn? Dat zijn toch de mensen waarvoor we het allemaal doen?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  donderdag 22 september 2005 @ 12:06:37 #224
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_30819623
Ik word even uitgesteld eehm mijn donatie dan he... Ben van het weekend goed verkouden geweest en heb nu een koortslip.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_31608798
Ik heb woensdag weer gegeven en dat ging niet van een leien dakje. De naald zat er blijkbaar niet goed in, het bloed stroomde amper. De vriendelijke dame heeft toen wat met de naald geschoven, hem wat dieper in de ader gestoken en weer terug, erg prettig...Na het terugtrekken van de naald had ik dus ook een gat van jewelste in mijn arm waar het bloed uitgutste. (eventjes maar hoor..)

Meteen ook de eerste keer dat ik toch maar even ben blijven liggen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')