Simpel.... een samenleving is hetgeen wat ons bindt en niet wat ons verdeeltquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
Grappig dat veel mensen hier belonend Meki toespreken dat hij die mening deelt. Ik mag hopen dat ieder gezond denkend mens die mening deelt. Maar schijnbaar is het een uitzondering onder marokkanen en dan gaan wij hollanders helemaal enthousiast reageren dus.![]()
Bagger, of wil je soms en een flink deel van de inhoud van de Koran ontkennen?quote:
5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:01 schreef trancethrust het volgende:
Laat maar zo'n stuk uit de koran zien dan
uit welke van de 3 miljoen verschillende korans komt dat?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:24 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden".
En zijn er nog moslims (Mutant01) en niet-moslims (ex-wfl mod Schorpioen Het Centrale Akkersloot Topic, The Sequel ) die dat nog "zelfverdediging" noemen ook.
Verschillende interpretaties ? Ze keuren het goed dat iemand vermoord wordt. Wat zou jouw als slachtoffer dan hun interpretatie kunnen schelen ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:41 schreef djenneke het volgende:
Dezelfde en ergere dingen staan in de bijbel... dus dat weten we nu wel onderhand, het gaat om de interpretatie die mensen eraan geven...
die goedkeuring heeft weinig met dat kutboek te maken. Meer te maken met mensen met te kort aan normen en waarden...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Verschillende interpretaties ? Ze keuren het goed dat iemand vermoord wordt. Wat zou jouw als slachtoffer dan hun interpretatie kunnen schelen ?
Waarom moet zoiets uberhaupt in dergelijke kutboeken staan ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:56 schreef djenneke het volgende:
die goedkeuring heeft weinig met dat kutboek te maken. Meer te maken met mensen met te kort aan normen en waarden...
omdat er een hoop kutmensen waren... (en zijn)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Waarom moet zoiets uberhaupt in dergelijke kutboeken staan ?
Onlangs is "onze" bijbel in een gemoderniseerd jasje uitgebracht. Zou het geen tijd zijn om dit ook te doen met alle bijbels van de "andersgelovenden" (moslims, joden)? Dan kan vers (of hoe ze dat ook in de koran noemen) 5:33 eens onder de loep genomen worden door vertalers die zowel het Arabisch als het Nederlands perfect onder de knie hebben (als die mensen bestaan...!!!). Het lijkt me sterk dat dit "vers" in deze 21ste eeuw niet anders (beter) geļnterpreteerd kan worden.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
omdat er een hoop kutmensen waren... (en zijn)
van gogh grof? mmm ondergeschikte positie van de vrouw vind ik grof. de amerikaanse vlag verbranden na de aanslagen vind ik grof. anti-semitisme vind ik grof. fuck nederland als eerste kunnen schrijven vind ik grof. haat prediken vind ik grof.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:34 schreef trancethrust het volgende:
Allochtonenknuffelaar
Anyway, objectief gezien, vind ik dat ze alledrie wel een (klein) puntje hebben;
1. van Gogh was grof; dan lok je extreme reacties uit
2. er gaan inderdaad elke dag heel wat meer mensen dood dan 1 persoon
3. extremisme is idd geen religie
En op persoonlijk vlak vind ik t terecht dat B levenslang heeft gekregen (hoort altijd bij een moord waarvan geen berouw van wordt betuigd).
Hou toch op, het probleem zit hem niet in citaten of boekjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef luked45 het volgende:
Onlangs is "onze" bijbel in een gemoderniseerd jasje uitgebracht. Zou het geen tijd zijn om dit ook te doen met alle bijbels van de "andersgelovenden" (moslims, joden)? Dan kan vers (of hoe ze dat ook in de koran noemen) 5:33 eens onder de loep genomen worden door vertalers die zowel het Arabisch als het Nederlands perfect onder de knie hebben (als die mensen bestaan...!!!). Het lijkt me sterk dat dit "vers" in deze 21ste eeuw niet anders (beter) geļnterpreteerd kan worden.
Mocht na onderzoek van dit "vers" de uitkomst hetzelfde zijn, moet dit gewoon verwijderd worden, om de doodsimpele reden dat dit niet meer van deze tijd is.
De anti westerse houding wordt er bij moslims al vanaf jongs af aan ingehamerd, en die houding is gebaseerd op de koran.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:18 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hou toch op, het probleem zit hem niet in citaten of boekjes.
Maar iemand die normaal is gelooft niet in dergelijke boekjes (als zijnde goddelijk).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:18 schreef elcastel het volgende:
Hou toch op, het probleem zit hem niet in citaten of boekjes.
Ik denk dat men dan ook wel inziet om dan maar heel die koran te vergeten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef luked45 het volgende:
Onlangs is "onze" bijbel in een gemoderniseerd jasje uitgebracht. Zou het geen tijd zijn om dit ook te doen met alle bijbels van de "andersgelovenden" (moslims, joden)? Dan kan vers (of hoe ze dat ook in de koran noemen) 5:33 eens onder de loep genomen worden door vertalers die zowel het Arabisch als het Nederlands perfect onder de knie hebben (als die mensen bestaan...!!!). Het lijkt me sterk dat dit "vers" in deze 21ste eeuw niet anders (beter) geļnterpreteerd kan worden.
Mocht na onderzoek van dit "vers" de uitkomst hetzelfde zijn, moet dit gewoon verwijderd worden, om de doodsimpele reden dat dit niet meer van deze tijd is.
Marokkaanquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:08 schreef Meki het volgende:
Een onderzoek van NRC
bron : Fok
Marokkaan
en Marokkaanse man vond de uitspraak van levenslang voor B. daarentegen terecht: ''We kunnen toch niet iedereen doodschieten met wie we het oneens zijn?'' De 22-jarige Marokkaan Faisal Alawi, die vorig jaar verhuisde van Rabat naar Amsterdam, noemde Nederlandse Marokkanen erg conservatief: ''Ik ben ook moslim, maar de islam van Mohammed B. is geen religie, wel politiek. Zijn islam lokt racisme uit
[/b]
Mijn reactie gaat bij die kant van Marokkanen
Yo gast, Mohammed checkte die woestijntje omdat Allah zijn goddelijkheid wilde pimpen...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:07 schreef luked45 het volgende:
[..]
Onlangs is "onze" bijbel in een gemoderniseerd jasje uitgebracht. Zou het geen tijd zijn om dit ook te doen met alle bijbels van de "andersgelovenden" (moslims, joden)?
Vond je dan de uitspraken van van Gogh over joden en ovens niet grof?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:10 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
van gogh grof? mmm ondergeschikte positie van de vrouw vind ik grof. de amerikaanse vlag verbranden na de aanslagen vind ik grof. anti-semitisme vind ik grof. fuck nederland als eerste kunnen schrijven vind ik grof. haat prediken vind ik grof.
helaas sterven er elke dag onnodig mensen. helaas is de kwestie van Gogh net iets anders aangezien we in een land wonen waar we vrijheid van meningsuiting hadden.
extremisme komt helaas te vaak voort uit de islam...
maar ja zoals hier al een keer werd gezegd:
wanneer in glas valt zegt een nederlander: ik liet het glas vallen en de gemiddelde moslim zou zeggen: het glas viel uit mijn handen
Ik vind niet zo snel iets grof denk ik. Als je het niet aan staat lees je het niet. Hoog uit zeer ammusant kan ik dat soort uitspraken noemen. Maar ja ik ben ook niet zo'n kleinzerige pauper die niks kan handelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Vond je dan de uitspraken van van Gogh over joden en ovens niet grof?
Vond je de israelisch die blij waren met de aanslagen in de VS niet grof?
Vond je de opdracht aan een helikopterpiloot om een gewonde af te maken niet grof?
Een nederlander zegt "de serviėrs hebben de bosnische moslims afgemaakt". Een bosniėr zegt "de nederlanders hebben toegelaten dat de serviėrs de bosnische moslims afmaakten"
Amen!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:58 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik vind niet zo snel iets grof denk ik. Als je het niet aan staat lees je het niet. Hoog uit zeer ammusant kan ik dat soort uitspraken noemen. Maar ja ik ben ook niet zo'n kleinzerige pauper die niks kan handelen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |