Klopt, ik had niet helemaal goed gelezen. Ik las "aansluiten op speaker kabels", vandaar mijn vraag..quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:30 schreef Gnorf het volgende:
Passief, anders zou er geen versterker tussen moeten denk? Of zie ik passief/actief verkeerd?
Geen probleem, ik heb er in ieder geval meer verstand van dan ik zelf had verwachtquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:32 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Klopt, ik had niet helemaal goed gelezen. Ik las "aansluiten op speaker kabels", vandaar mijn vraag..
Euhm, of je nu één of twee (links of rechts of allebei aansluit), je versterker pakt maar één kanaal aangezien het mono is, als je eerst van één RCA naar 2 gaat met een splitter zal je versterker dat intern weer veranderen naar één signaal. kortom: totaal nutteloos om het te splitten aangezien je versterker maar één kanaal pakt (meestal het linkse kanaal maar das een kwestie van proberen)quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:55 schreef Gnorf het volgende:
[..]
Geen probleem, ik heb er in ieder geval meer verstand van dan ik zelf had verwacht
Dit weekend maar kijken of ik ergens een y kabeltje kan kopen en proberen of het gaat lukken..![]()
Is dat zo? Ook bij een gewone 2-kanaals die je brugt?quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:34 schreef JMrules het volgende:
[..]
Euhm, of je nu één of twee (links of rechts of allebei aansluit), je versterker pakt maar één kanaal aangezien het mono is, als je eerst van één RCA naar 2 gaat met een splitter zal je versterker dat intern weer veranderen naar één signaal. kortom: totaal nutteloos om het te splitten aangezien je versterker maar één kanaal pakt (meestal het linkse kanaal maar das een kwestie van proberen)
Ja is altijd zo, in mijn geval: 5-kanaals versterker met dubbele stereo ingang. De sublaag wordt feitelijk van elke aparte RCA ingang gemeten en samen gepleurd tot er één mono signaal overblijft. Dit wordt versterkt en hoor je door je sub. Of je nu één RCA aansluit of 4 maakt geen moer uit dus. Als je een 2-kanaals brugt is het sowieso al een "monoblok" geworden (is het niet maar voor het gemak van de uitleg wel) en dan zou hij sowieso van 2 RCA signalen één makenquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:16 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Is dat zo? Ook bij een gewone 2-kanaals die je brugt?
Weer wat geleerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |