abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:13:19 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29195649
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:30 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Hoevaak ben jij naar een gig (en dus geen tentfeest) van Kane geweest?
nee natuurlijk niet.
ik ga me geld niet uitgeven aan bagger

Maar ehm.... wat heeft dat verder met mijn kleine betoogje te maken???

Daarnaast vind Kane zich rocksterren maar gedragen ze zich verder als de "lieve jongetjes"
"ja wij zijn rocksterren, maar ook wel lief hoor"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:58:11 #52
79291 jeroenJJ
huh....no ? musician ?
pi_29217023
nou vraag ik mij toch af,
waar baseer je dit op ? op tmf worden ze totaal niet vaak gedraaid..uitgezonderd als ze op Nr 1 staan uiteraard... ( ja toen something to say nr. 1 was werd ie asociaal veel gedraaid) maar buiten dat om zie ik ze zelden voorbij komen..ALS ik uberhaupt ooit tmf kijk.

en de argumenten dat ze imitatie zijn....man, kom op joh...wie in de muziekbizz maakt nog vernieuwende muziek ? ( kom alsjeblieft nu niet met bloc party, the killers )
alles is al ooit gedaan.... en toch volg ik het argument van rockster ook niet geheel.. omdat een man ambitie heeft en de mogelijkheid om een grote, gigantische stadion show te doen maakt hem dat dan een rockster ?
[The less you know][the more you believe]
pi_29217092
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:58 schreef jeroenJJ het volgende:
wie in de muziekbizz maakt nog vernieuwende muziek ?
John Zorn natuurlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_29219270
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet.
ik ga me geld niet uitgeven aan bagger

Maar ehm.... wat heeft dat verder met mijn kleine betoogje te maken???

Daarnaast vind Kane zich rocksterren maar gedragen ze zich verder als de "lieve jongetjes"
"ja wij zijn rocksterren, maar ook wel lief hoor"
Rock is heeeel breed; van knuffelrock tot hardrock en van super alternatief tot heel commercieel. Ik denk dat Kane er in beide gevallen tussen inzit (natuurlijk zijn ze commercieel, waarom zou je geen geld verdienen als je de kans hebt?).

En waarom zouden ze zichzelf rocksterren vinden?

Oke, zeker Woesthoff komt weleens wat verwaand over; maar mag ie? Hij heeft vrij veel bereikt (in Nederland).

Enne, je zou naar Gorinchem moeten gaan 20 augustus. Daarna mag je meepraten
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:33:22 #55
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_29240809
Kickje.

Kan een van de veeeeeeeeeeeeele kane-fans hier op het forum een paar echte inhoudelijke argumenten geven waarom ze de band echt goed vinden? Ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien de discussie meestal niet verder komt dan:

Liefhebber: Kane rules!!
Basher: Kane zuigt!!

Ik ben benieuwd....
pi_29241514
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Kickje.

Kan een van de veeeeeeeeeeeeele kane-fans hier op het forum een paar echte inhoudelijke argumenten geven waarom ze de band echt goed vinden? Ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien de discussie meestal niet verder komt dan:

Ik ben benieuwd....
ik ben niet echt iemand die zegt dat kane roeleert enz enz
maar ik vind hun muziek gewoon goed, klinkt goed, spreekt me aan
pi_29249707
quote:
Kickje.

Ik ben benieuwd....
Ik vind Kane in de huidige samenstelling echt een band; een eenheid.

Je ziet niet te luisteren naar een bassist; een gitarist een drummer en een zanger. Maar je luistert naar een band.

Als er live iemand een fout maakt vangt de rest dat altijd wonderbaarlijk goed op.

Daarnaast zijn de gigs van Kane gewoon gaaf. Het is meer dan muziek op dat moment.

Ook val ik op een of andere manier voor de stem van Dinand. Hoe fout hij een noot ook pakt; het klinkt nooit vals.

Verder spreekt de muziek me gewoon aan en dan vooral nummers als Taurus en Waiting, Waiting.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2005 22:22:06 ]
  zaterdag 30 juli 2005 @ 15:53:24 #58
79291 jeroenJJ
huh....no ? musician ?
pi_29267253
quote:

mja, waarom ?

omdat ik vind dat de band kane op dit moment staat als een eenheid,
ik hou van mensen die hun ambitie durven uit te spreken en geloven in hun eigen kracht, dinand dus. Ook de ambitie om altijd voor het hoogst haalbare te gaan spreekt mij erg aan.
geen 1 concert is hetzelfde, altijd is er enorm veel improvisatie. en tja, over dinand's stem... ik persoonlijk vind dit wel geweldig.. het ademt emotie naar mijn mening( ik ben niet echt van de mariah cary's en al die loepzuivere stemmetjes)
de teksten spreken mij erg aan..

en ja, op al deze argumenten kun je zeggen..... ik niet. ik vind ze kut...
maja in ieder geval uitleg waarom ik kane wel goed vind.
[The less you know][the more you believe]
pi_29268133
I've said it before, and I'll say it again: Kane, de nieuwe Beatles.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_29270191
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:
Stones
pi_29271357
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:

Ze zijn best aardig om naar te luisteren maar de nieuwe Beatles.

Het is alleen zo jammer dat al die optredens tegenwoordig zo op elkaar lijken en zo achterlijk duur zijn, en er nog eens niks voor terug krijgen. Al hebben ze wel een uitstekend voorprogramma uitgekozen voor in Almere: Relax
pi_29274257
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:19 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik vind Kane in de huidige samenstelling echt een band; een eenheid.

Je ziet niet te luisteren naar een bassist; een gitarist een drummer en een zanger. Maar je luistert naar een band.
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..
Maar om nou juist Kane een eenheid te noemen.. Zelfs mij is 't niet ontgaan dat Kane regelmatig van bezetting wisselt. Dinand is samen met de gitarist de enige vaste factor, hoe kun je dat nou een band noemen?
pi_29274351
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..
Maar om nou juist Kane een eenheid te noemen.. Zelfs mij is 't niet ontgaan dat Kane regelmatig van bezetting wisselt. Dinand is samen met de gitarist de enige vaste factor, hoe kun je dat nou een band noemen?
Nou, zoals Tobbes doet zeggen dat deze samenstelling meer dan welke eerdere bezetting ooit klinkt als een band zou een goed begin zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_29274521
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou, zoals Tobbes doet zeggen dat deze samenstelling meer dan welke eerdere bezetting ooit klinkt als een band zou een goed begin zijn .
Nou, dan geniet er maar van zolang 't duurt.
Wie weet tikken ze volgende week wel weer ergens een nieuwe toetsenist op de kop, of word de drummer bij 't oud vuil gezet.
pi_29275581
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef webfreak het volgende:

[..]

Eenheid heeft niks met repetitieuren te maken maar gewoon met een klik die er moet zijn en natuurlijk met vakmanschap. En Kane speelt nu al een geruime tijd in deze formatie. Er zijn zo af en toe wat gastmuzikanten.
pi_29276225
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:58 schreef Tobbes het volgende:
Eenheid heeft niks met repetitieuren te maken maar gewoon met een klik die er moet zijn en natuurlijk met vakmanschap. En Kane speelt nu al een geruime tijd in deze formatie.
Vanaf half Maart om precies te zijn... 4 maanden maarliefst, dat is inderdaad alweer een behoorlijke tijd

Vakmanschap kan ik 't niet noemen. Mensen die hun gitaar beheersen zijn er in GROTE overvloed. De rockacademie kweekt 'professionele bands' met de bosjes, en die zullen stuk voor stuk perfect op elkaar zijn ingespeeld, maar de liedjes zijn vaak meliger dan een pak kant&klaar-puree en de teksten zijn nog afstotelijker dan de boeken van Yvonne Kronenberg.
Écht vakmanschap zit 'm in het maken van originele songs. En daar kan ik Kane maar niet op betrappen.
pi_29276421
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef webfreak het volgende:

[..]

Vanaf half Maart om precies te zijn... 4 maanden maarliefst, dat is inderdaad alweer een behoorlijke tijd

Vakmanschap kan ik 't niet noemen. Mensen die hun gitaar beheersen zijn er in GROTE overvloed. De rockacademie kweekt 'professionele bands' met de bosjes, en die zullen stuk voor stuk perfect op elkaar zijn ingespeeld, maar de liedjes zijn vaak meliger dan een pak kant&klaar-puree en de teksten zijn nog afstotelijker dan de boeken van Yvonne Kronenberg.
Écht vakmanschap zit 'm in het maken van originele songs. En daar kan ik Kane maar niet op betrappen.
Taurus

En dat met die teksten valt echt wel mee.

Nummers als 'mother' 'let it be' 'not here' 'keep my head down' 'damn those eyes', die gaan echt wel ergens over.
pi_29277135
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Tobbes het volgende:
Taurus

Nummers als 'mother' 'let it be' 'not here' 'keep my head down' 'damn those eyes', die gaan echt wel ergens over.
Ze zullen best ergens over gaan, maar ze zijn alles behalve hoogstaand imho.
School-Engels en weinig verhullende woorden. En volledig humorloos, vooral dat.
Maar 't is waar je van houdt natuurlijk.
pi_29278326
Ik vind het zelf wel verschrikkelijk, al maakt het me niet uit dat iemand anders het leuk vindt.
pi_29281602
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:19 schreef Tobbes het volgende:

Ook val ik op een of andere manier voor de stem van Dinand. Hoe fout hij een noot ook pakt; het klinkt nooit vals.
Bij mij is het juist hoe goed hij een noot ook pakt, het klinkt altijd vals.

Alleen let it be vind ik nog wel aardig.
  zondag 31 juli 2005 @ 20:31:23 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29303087
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Taurus

Jep, en DJ Paul heeft ook hele diepzinnige beats....

Man lul toch niet, er zijn 1000 andere bandjes die hetzelfde nummertje ook hadden kunnen schrijven....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_29309876
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Man lul toch niet, er zijn 1000 andere bandjes die hetzelfde nummertje ook hadden kunnen schrijven....
Alleen moeten ze dat dan ook wel doen...
Iedereen kon ook hetzelfde schilderen als Herman Brood.. Wat hij deed was ook allemaal maar kinderspel... Als het zo makkelijk is doe het dan.. Niemand die zegt (of heeft gezegd) dat wat Kane doet niemand anders kan doen...

Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat het juist geen band meer is...
Zag laatst oude opnames van de periode van de eerste bezetting (inclusief Ronald op toetsen dat wel) maar als je dat ziet straalt er heel wat vanaf.. Ze staan met plezier op het podium en ze gaan er echt voor.. Dat mis ik de laatste tijd helaas een beetje en daardoor denk ik ook dat veel optredens een beetje op elkaar gaan lijken... maar goed, live optreden kunnen ze verder wel. Vind het te gek dat ze nummers zo kunnen uitbreiden tot een minuut of 10 en dat het (meestal) niet gaat vervelen haha..
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:51:47 #73
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_29312177
Oké ik heb een nummer gevonden van Kane die ik leuk vind !

WAT?!?!?

Ja, echt! Before You Let Me Go heet het

Maar wacht . Het nummer is goed/leuk alleen hij zingt erin Hij verpest het hele nummer met zijn irritant stem . Gelukkig zingt ook Ilse de Lange mee anders was het nooit wat geworden

Dus een leuk nummer, op Dinand na.

Dinand bedankt !
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:46:58 #74
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29315931
Ik had een nachtmerrie.

Ik droomde dat ik aan de balie van een CD-zaak stond en vroeg naar de nieuwe CD van Kane als kado voor mijn vriendin. Om vervolgens met de dame achter de balie te sjansen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:21:07 #75
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_29319957
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 08:46 schreef gr8w8 het volgende:
Ik had een nachtmerrie.

Ik droomde dat ik aan de balie van een CD-zaak stond en vroeg naar de nieuwe CD van Kane als kado voor mijn vriendin. Om vervolgens met de dame achter de balie te sjansen.
Ja, die vriendin kan je wel vergeten als je haar een Kane CD geeft
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')