nee natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:30 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoevaak ben jij naar een gig (en dus geen tentfeest) van Kane geweest?
John Zorn natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:58 schreef jeroenJJ het volgende:
wie in de muziekbizz maakt nog vernieuwende muziek ?
Rock is heeeel breed; van knuffelrock tot hardrock en van super alternatief tot heel commercieel. Ik denk dat Kane er in beide gevallen tussen inzit (natuurlijk zijn ze commercieel, waarom zou je geen geld verdienen als je de kans hebt?).quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet.
ik ga me geld niet uitgeven aan bagger
Maar ehm.... wat heeft dat verder met mijn kleine betoogje te maken???
Daarnaast vind Kane zich rocksterren maar gedragen ze zich verder als de "lieve jongetjes"
"ja wij zijn rocksterren, maar ook wel lief hoor"
ik ben niet echt iemand die zegt dat kane roeleert enz enzquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Kickje.
Kan een van de veeeeeeeeeeeeele kane-fans hier op het forum een paar echte inhoudelijke argumenten geven waarom ze de band echt goed vinden? Ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien de discussie meestal niet verder komt dan:
Liefhebber: Kane rules!!
Basher: Kane zuigt!!
Ik ben benieuwd....
Ik vind Kane in de huidige samenstelling echt een band; een eenheid.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Kickje.
Kan een van de veeeeeeeeeeeeele kane-fans hier op het forum een paar echte inhoudelijke argumenten geven waarom ze de band echt goed vinden? Ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien de discussie meestal niet verder komt dan:
Liefhebber: Kane rules!!
Basher: Kane zuigt!!
Ik ben benieuwd....
mja, waarom ?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:33 schreef ralfseltje het volgende:
Stonesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:
I've said it before, and I'll say it again: Kane, de nieuwe Beatles.![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:32 schreef spacemangraig het volgende:
I've said it before, and I'll say it again: Kane, de nieuwe Beatles.![]()
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:19 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik vind Kane in de huidige samenstelling echt een band; een eenheid.
Je ziet niet te luisteren naar een bassist; een gitarist een drummer en een zanger. Maar je luistert naar een band.
Nou, zoals Tobbes doet zeggen dat deze samenstelling meer dan welke eerdere bezetting ooit klinkt als een band zou een goed begin zijnquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..
Maar om nou juist Kane een eenheid te noemen.. Zelfs mij is 't niet ontgaan dat Kane regelmatig van bezetting wisselt. Dinand is samen met de gitarist de enige vaste factor, hoe kun je dat nou een band noemen?
Nou, dan geniet er maar van zolang 't duurt.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou, zoals Tobbes doet zeggen dat deze samenstelling meer dan welke eerdere bezetting ooit klinkt als een band zou een goed begin zijn.
Eenheid heeft niks met repetitieuren te maken maar gewoon met een klik die er moet zijn en natuurlijk met vakmanschap. En Kane speelt nu al een geruime tijd in deze formatie. Er zijn zo af en toe wat gastmuzikanten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat ze kutmuziek maken, OK; dat terzijde. Over wansmaak valt tenslotte niet te twisten..
Maar om nou juist Kane een eenheid te noemen.. Zelfs mij is 't niet ontgaan dat Kane regelmatig van bezetting wisselt. Dinand is samen met de gitarist de enige vaste factor, hoe kun je dat nou een band noemen?
Vanaf half Maart om precies te zijn... 4 maanden maarliefst, dat is inderdaad alweer een behoorlijke tijdquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:58 schreef Tobbes het volgende:
Eenheid heeft niks met repetitieuren te maken maar gewoon met een klik die er moet zijn en natuurlijk met vakmanschap. En Kane speelt nu al een geruime tijd in deze formatie.
Taurusquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef webfreak het volgende:
[..]
Vanaf half Maart om precies te zijn... 4 maanden maarliefst, dat is inderdaad alweer een behoorlijke tijd![]()
Vakmanschap kan ik 't niet noemen. Mensen die hun gitaar beheersen zijn er in GROTE overvloed. De rockacademie kweekt 'professionele bands' met de bosjes, en die zullen stuk voor stuk perfect op elkaar zijn ingespeeld, maar de liedjes zijn vaak meliger dan een pak kant&klaar-pureeen de teksten zijn nog afstotelijker dan de boeken van Yvonne Kronenberg.
Écht vakmanschap zit 'm in het maken van originele songs. En daar kan ik Kane maar niet op betrappen.
Ze zullen best ergens over gaan, maar ze zijn alles behalve hoogstaand imho.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Tobbes het volgende:
Taurus![]()
En dat met die teksten valt echt wel mee.
Nummers als 'mother' 'let it be' 'not here' 'keep my head down' 'damn those eyes', die gaan echt wel ergens over.
Bij mij is het juist hoe goed hij een noot ook pakt, het klinkt altijd vals.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:19 schreef Tobbes het volgende:
Ook val ik op een of andere manier voor de stem van Dinand. Hoe fout hij een noot ook pakt; het klinkt nooit vals.
Jep, en DJ Paul heeft ook hele diepzinnige beats....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Taurus![]()
En dat met die teksten valt echt wel mee.
Nummers als 'mother' 'let it be' 'not here' 'keep my head down' 'damn those eyes', die gaan echt wel ergens over.
Alleen moeten ze dat dan ook wel doen...quote:Op zondag 31 juli 2005 20:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Man lul toch niet, er zijn 1000 andere bandjes die hetzelfde nummertje ook hadden kunnen schrijven....
Ja, die vriendin kan je wel vergeten als je haar een Kane CD geeftquote:Op maandag 1 augustus 2005 08:46 schreef gr8w8 het volgende:
Ik had een nachtmerrie.
Ik droomde dat ik aan de balie van een CD-zaak stond en vroeg naar de nieuwe CD van Kane als kado voor mijn vriendin. Om vervolgens met de dame achter de balie te sjansen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |