abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29422780
Lijn voor lijn inlezen:
dim lFile as long: lfile = freefile
dim sInput as string, sArr as string
Open Bestand for input as lfile
while not eof(lfile) 'Zolang niet einde van bestand
line input lfile, sinput
sarr = split(sinput,",")
wend
close lfile

[ Bericht 0% gewijzigd door Xsysstar op 04-08-2005 14:09:59 (Klein Foutje :)) ]
  donderdag 4 augustus 2005 @ 14:07:26 #77
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29422806
ok, ik zal het proberen Thanks.
pi_29426047
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 13:01 schreef JanMichiel het volgende:
Nog iets waar ik niet uitkom, deze is een beetje moeilijker .

De input is data in een RichTextBox. De data heeft het volgende formaat:

Mon Nov 8 05:01:18 2004, 30747408, 30742991, ABC, DEF, 10000, 1.29435, 0.0000 , 0.00
Mon Nov 8 05:01:41 2004, 30747434, , GHI, JKL, 10000, 1.29520, 1000.1393 , 0.00
Mon Nov 8 05:01:50 2004, 30747450, 30742991, MNO, PQR, 10000, 1.29520, 1000.1393 , 501.35
Mon Nov 8 05:02:24 2004, 30747741, , STU, VWX, 500, 1.29520, 0.0000 , 501.35
etc, etc.

Items zijn gescheiden door een comma. Waarschijnlijk moet de input lijn voor lijn worden uitgelezen en items achter een comma in een nieuw veld worden geplaatst. De tabel met juiste velden is reeds gecreeerd, maar hoe krijg ik de verschillende items in de aparte cellen?

Private Sub UpdateData()
Dim dbAccountData As Database
Dim rsAccountUpdate As Recordset
Set dbAccountData = OpenDatabase("AccountData.mdb")
Set rsAccountUpdate = dbAccountData.OpenRecordset("AccountX")

...
...

End Sub
Je kunt de Split() functie gebruiken om de verschillende velden in een array op te slaan. Daarna kun je de velden gemakkelik opslaan in de database.
Are you nuts??
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:28:04 #79
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29444475
Bedankt, het werkt perfect. Nu alleen nog wat checks toevoegen tegen corrupte data. Wat voor Type zou jij eigenlijk toewijzen aan de database velden (help geeft aan dat een Type toewijzen optional is, maar wanneer het programma draait geeft windows een foutmelding wanneer geen Type is toegewezen)?

Aangezien je sArr als sting defineerde neem ik aan dat je alles dbText (of een ander tekst type) zou maken. Is het echter niet beter om een nummer bijvoorbeeld dbLong als Type toe te wijzen, of geeft een dbText nummer geen probleem met latere verwerking?

Kan een variabele ook naar #1 worden geopend - met een andere functie misschien? Ik kreeg het enkel voor elkaar met een file on disk.
pi_29449285
Types databasevelden? Nou, in de database moet men per veld gewoon opgeven wat voor info daarin komt: string (tekenreeks), integer (getal), long (lang getal), enz. Anders zou ik niet weten wat je bedoelt.

sArr is een string array, omdat deze alle tekens kan bevatten (want een getal kan natuurlijk geen letters bevatten). De inhoud van deze array moet verwerkt worden:
strNaam = sArr(0)
intHuisnummer = cint(val(sArr(1))) 'CInt kan in dit geval overbodig zijn, maar dat weet ik even niet zeker

Dus afhankelijk van wát dat ene Array Item voor gegevens bevat moet deze mogelijk omgezet worden van String (namelijk de Array) naar bijv. een Integer (namelijk de variabele waar de info moet komen). Dit kan met de CCommando's (CInt, CLng, CDbl, CDate).

De CCommando's geven een fout als "de brongegevens" corrupt zijn (= meestal: bevatten letters); daarom moet men altijd (= wanneer mogelijk) het CCommando loslaten op Val(Brongegevens) i.p.v. gewoon "Brongegevens". Het Val-commando geeft namelijk indien mogelijk een Double terug ("143 e" > 143; als het goed is) en anders 0 (i.p.v. een foutmelding).

Je kunt dus het beste de databaseveldtypes opgeven zoals ze moeten zijn: integer voor huisnummers, string voor straat, enz. Bij het inlezen moet dan alleen het een en ander worden omgezet.
==
Stom van me: 'k las het niet goed. Dat "Open" commando is voor bestanden. Als je een gewone String lijn-voor-lijn wilt verwerken, gescheiden door vbNewline (=enters), dan kan dat als volgt:

1
2
3
4
5
6
dim sRows() as string, sArr() as string, l as long
sRows = split(rtfJeTextBox,vbnewline)
for l = 0 to ubound(sRows)
    sArr =  split(sRows(l),", ")
     'Wat je verder per regel wilt doen = verwerken sArr...
next l
pi_29455138
xsysstar, heb nog een leuke vraag aan je, kan je een MSN adden? tis nl niet 1 vraag. Tis een vrij complexe situatie Zie profiel.
Lambo of Rekt
pi_29500269
Vraagje; is er ook een groot IRC kanaal voor VB programmeurs? zou leuk zijn
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_29505967
Zou er vast wel zijn, maar ik hou niet zo van IRC .
pi_29516049
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:31 schreef Chandler het volgende:
Vraagje; is er ook een groot IRC kanaal voor VB programmeurs? zou leuk zijn

Beter maken we er zo 1 zelf, voor FOK!-VBers ofzo
Lambo of Rekt
pi_29528021
Ik houd ook niet zo van IRC maar vragen beantwoorden gaat meestal sneller..

Ps iemand een idee voor het volgende!:

Wanneer mijn progie meerdere bestanden upload (of 1 grote) en ik klik ff op een ander progie en keer dan terug, dan wordt pas mijn window ververst na dat de actie geklaard is... hoe kan ik zorgen dat ook onder een actie mijn x etc buttons klikbaar blijven?

Snappie?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_29614760
DoEvents in de lus plaatsen .
pi_29629652
Ik ben zelf een programmatje aan het schrijven in VB6, maar nu zoek ik een manier om mijn CPU-temperatuur en Case-temperatuur uit te lezen. Ik heb wel wat gelezen over performance counters, maar daar kan ik me verder weinig wijs uit maken. Hetzelfde geldt voor het uitlezen van het geluid, ik wil kunnen zien hoe sterk het geluid is wat naar mn boxen gaat, omdat ik een VU-meter wil gaan maken. Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?
pi_29629789
Niet in VB ben ik bang; tenminste: ik weet niet hoe VB zo diep in het systeem kan graven. Er zijn wel Windows-APIs om rechtstreeks het geheugen uit te lezen en te schrijven door een geheugenadres op te geven, maar daar wil je niet aan beginnen . En ik betwijfel of die temperatuur in het geheugen staat. Helaas, ik kan niet helpen.

Ik denk eigenlijk zelfs dat je idee niet zomaar lukt, want waarschijnlijk zal elk moederbord zijn eigen manier van opslaan van die informatie hebben (immers: elke moederbordfabrikant heeft (meestal) zijn eigen hulpprogrammaatjes, zoals Asus Probe om de temperatuur mee bij te houden).
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:42:09 #89
52513 whosvegas
The Trickster
pi_29630183
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:24 schreef Burbo het volgende:
Ik ben zelf een programmatje aan het schrijven in VB6, maar nu zoek ik een manier om mijn CPU-temperatuur en Case-temperatuur uit te lezen. Ik heb wel wat gelezen over performance counters, maar daar kan ik me verder weinig wijs uit maken. Hetzelfde geldt voor het uitlezen van het geluid, ik wil kunnen zien hoe sterk het geluid is wat naar mn boxen gaat, omdat ik een VU-meter wil gaan maken. Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Het enige wat je kan doen is op zoek gaan naar windows API's
Of vraag het eens in het Dev forum op tweakers.net
Are you nuts??
pi_29632041
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 15:42 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Het enige wat je kan doen is op zoek gaan naar windows API's
Of vraag het eens in het Dev forum op tweakers.net
API's daar heb ik geen ervaring mee, dus ik weet niet of dat gaat lukken. Weet je wel een oplossing voor het geluid?
  zondag 14 augustus 2005 @ 19:08:29 #91
52513 whosvegas
The Trickster
pi_29635808
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:44 schreef Burbo het volgende:

[..]

API's daar heb ik geen ervaring mee, dus ik weet niet of dat gaat lukken. Weet je wel een oplossing voor het geluid?
Met geluid heb ik geen ervaring
Misschien is het zinvol om je eerst in Windows API programmeren te verdiepen. Met API calls kun je vanuit VB programma's veel meer doen dan dat je alleen de VB library's gebruikt. En zo moeilijk is het allemaal ook weer niet. Afhankelijk van je ervaring denk ik dat je met een paar avondjes studeren een heel eind komt.
Are you nuts??
  zondag 14 augustus 2005 @ 19:17:04 #92
52513 whosvegas
The Trickster
pi_29636003
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.planet-source-(...)?lngWId=1#categories

Er is ook een sectie Sound/MP3
Are you nuts??
pi_29636034
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:08 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Met geluid heb ik geen ervaring
Misschien is het zinvol om je eerst in Windows API programmeren te verdiepen. Met API calls kun je vanuit VB programma's veel meer doen dan dat je alleen de VB library's gebruikt. En zo moeilijk is het allemaal ook weer niet. Afhankelijk van je ervaring denk ik dat je met een paar avondjes studeren een heel eind komt.
Misschien wel de moeite waard idd, maar ik denk dat er toch wel een makkelijkere manier moet zijn om ergens het geluidniveau vandaan te halen
pi_29637523
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:17 schreef whosvegas het volgende:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.planet-source-(...)?lngWId=1#categories

Er is ook een sectie Sound/MP3
Ziet er goed uit, maar bij bijna alle programma's krijg ik "couldn't get wavein\waveout", dat blijkt dus een soort van geluidskaartprobleem te zijn, ik denk dat ik dus nog op zoek moet gaan naar wat anders
  zondag 14 augustus 2005 @ 22:44:03 #95
52513 whosvegas
The Trickster
pi_29641904
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 19:18 schreef Burbo het volgende:

[..]

Misschien wel de moeite waard idd, maar ik denk dat er toch wel een makkelijkere manier moet zijn om ergens het geluidniveau vandaan te halen
Ik bedoel het meer algemeen. Als je verder wilt met programmeren zou ik me er zeker in gaan verdiepen. Hierdoor krijg je een beter inzicht in hoe een win32 programma werkt.
Are you nuts??
pi_29642123
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:44 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ik bedoel het meer algemeen. Als je verder wilt met programmeren zou ik me er zeker in gaan verdiepen. Hierdoor krijg je een beter inzicht in hoe een win32 programma werkt.
Dank je voor de top, waarschijnlijk zal ik dat wel enigszins doen dan binnenkort
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')