abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:57:10 #1
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_29166028
Ik ga morgen op vakantie naar Frankrijk en dat doen we per auto... Alleen wil ik gewoon voor de zekerheid even wat informatie gaan opzoeken over hoe ze rijden in Frankrijk en dingen die gewoon handig zijn om te weten...

Zoals hoe de tolwegen werken, kan ik daar met pinpas betalen of moet ik dan maar contant gaan werken gezien ik geen creditcard heb...

En hoe werkt dat met die knipperlichten van die mensen?!

Ook heb ik een heel verhaal gelezen over dat ik een "leerling" ben gezien ik mijn rijbewijs pas 1 jaar heb en maar 110km/u mag rijden crap natuurlijk want ik ben vorig jaar ook gewoon met 200km/u door Duitsland gesjeest midden in de nacht... Denk je dat ze me eruit zullen pikken en dan meteen ******* lastig zullen doen als ik gewoon zeg dat ik van niks weet ofzo?! 20km/u minder scheelt toch wel een ******* hoop

En ik moet Gazole/Gazoline tanken toch, dat is toch diesel?

Alvast bedankt
pi_29166523
tolwegen betalen, creditcard of cash.
En hoe dat met een "beginners" rijbewijs zit, geen idee, maar je zou eens even op de site van de anwb moeten kijken.... http://www.anwb.nl

Prettige vakantie!
pi_29166729
De laatste keer dat ik over de tolwegen in Frankrijk reed (over de route du soleil naar Spanje) kon je niet pinnen bij de tolhokjes; alleen cash of creditcard. Tegenwoordig hebben ze soms ook automatische cash hokjes, dan mik je wat muntjes in een apparaat met vangtrechter.

Knipperlichten werkt daar hetzelfde als hier. Vroeger gaven de Fransen richting aan naar links tijdens het inhalen, en zetten de richtingaanwijzer weer uit als ze weer naar rechts gingen na het inhalen, maar dat is inmiddels al een poosje afgeschaft (waarschijnlijk onder invloed van Europa).

De maximumsnelheden voor beginnende automobilisten gelden voor zover ik weet alleen voor de Fransen zelf, dus gewoon 130 karren. Wel oppassen dat je niet voor langere tijd harder dan 130 gaat; tegenwoordig meten ze gewoon je tijd tussen de tolhokjes op, en de boete verschijnt automatisch.

Gazole is idd diesel, en LPG is GPL trouwens (Fransen draaien graag afkortingen om )

Meer info: http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/bestemmingen/land_praktischeinfodetails.jsp?sub=verkeer&land=fr

[ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 27-07-2005 12:44:49 ]
pi_29166903
Pas wel op op dubbelbaans rotondes. Fransen rijden nog al vaak op de binnenste baan en gooien dan ineens hun auto naar rechts, voor jou langs, om van de rotonde af te gaan. Dat zelfde doen ze als ze een rotonde op rijden. Ze rijden er gewoon op en laten de mensen op de rotonde voor hun remmen.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:49:40 #5
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_29169152
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:22 schreef johnwoo het volgende:
...

De maximumsnelheden voor beginnende automobilisten gelden voor zover ik weet alleen voor de Fransen zelf, dus gewoon 130 karren. Wel oppassen dat je niet voor langere tijd harder dan 130 gaat; tegenwoordig meten ze gewoon je tijd tussen de tolhokjes op, en de boete verschijnt automatisch.

....
Tijdmetingen tussen twee tolhokjes heb ik nog nooit meegemaakt. en ik rij toch regelmatig ietwat
harder dan 130 op de tolwegen....
pi_29169273
quote:
De laatste keer dat ik over de tolwegen in Frankrijk reed (over de route du soleil naar Spanje) kon je niet pinnen bij de tolhokjes; alleen cash of creditcard. Tegenwoordig hebben ze soms ook automatische cash hokjes, dan mik je wat muntjes in een apparaat met vangtrechter.

Knipperlichten werkt daar hetzelfde als hier. Vroeger gaven de Fransen richting aan naar links tijdens het inhalen, en zetten de richtingaanwijzer weer uit als ze weer naar rechts gingen na het inhalen, maar dat is inmiddels al een poosje afgeschaft (waarschijnlijk onder invloed van Europa).

Gazole is idd diesel, en LPG is GPL trouwens (Fransen draaien graag afkortingen om )

Meer info: http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/bestemmingen/land_praktischeinfodetails.jsp?sub=verkeer&land=fr
vorig jaar toen wij over de route de soleil gereden zijn ging de snelheidsmeter toch wel erg vaak over de 200km/h... en wij hebben geen boetes gehad
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29169632
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:57 schreef aKra het volgende:
Ik ga morgen op vakantie naar Frankrijk en dat doen we per auto... Alleen wil ik gewoon voor de zekerheid even wat informatie gaan opzoeken over hoe ze rijden in Frankrijk en dingen die gewoon handig zijn om te weten...
Rijden in France verschilt niet veel van NL.
Een handige tip is wel een 'reddingswerker-vest' mee te nemen. Dat is zo een ding wat lichtgevend is. Als je pech krijgt is dit verplicht te dragen. Er zijn al veel mensen voor beboet. Deze vesten zijn verkrijgbaar bij de blokker BV
quote:
Zoals hoe de tolwegen werken, kan ik daar met pinpas betalen of moet ik dan maar contant gaan werken gezien ik geen creditcard heb...
Je kan met een grote varieteit aan betaal middelen betalen, moet altijd lukken. Tankpassen werken in veel gevallen ook..
quote:
En hoe werkt dat met die knipperlichten van die mensen?!

Ook heb ik een heel verhaal gelezen over dat ik een "leerling" ben gezien ik mijn rijbewijs pas 1 jaar heb en maar 110km/u mag rijden crap natuurlijk want ik ben vorig jaar ook gewoon met 200km/u door Duitsland gesjeest midden in de nacht... Denk je dat ze me eruit zullen pikken en dan meteen ******* lastig zullen doen als ik gewoon zeg dat ik van niks weet ofzo?! 20km/u minder scheelt toch wel een ******* hoop

En ik moet Gazole/Gazoline tanken toch, dat is toch diesel?

Alvast bedankt
knipperlicht kan je gewoon normaal gebruiken.
Hun 'leerling' systeem geld niet voor buitenlanders, je kan gewoon normaal rijden.
Gasole is inderdaad Diesel, meestal staat dit ook aan de binnenkant van je tankdop, of in de beschrijving van de auto.
Veel plezier, hopelijk heb je beter weer dan hier
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:02:29 #8
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_29171324
Als je benzine moet hebben: Sans Plomb
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:06:24 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29171394
Niet teveel er van uitgaan dat je ook voorrang krijgt als je die hebt.

Verder: have fun!
Vampire Romance O+
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:59:06 #10
73703 aKra
« Asperger Inside »
pi_29174647
Hardrijden is niet slim, ze halen alle buitenlanders eruit die te snel rijden en ze staan overal te controleren, easy money namelijk

Zo'n veiligheidsvest is toch alleen verplicht in Spanje?
pi_29174726
In frankrijk is het prettig rijden, je mag op de snelwegen 130, maar toen wij er op vakantie waren reed iedereen eerder 160. En dan komt die politie je nog eens in halen in een renault clio's
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:04:55 #12
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_29174842
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
In frankrijk is het prettig rijden, je mag op de snelwegen 130, maar toen wij er op vakantie waren reed iedereen eerder 160. En dan komt die politie je nog eens in halen in een renault clio's
Ik haal je ook nog wel met 200 in in m'n Clio
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_29174945
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:04 schreef thumper het volgende:

[..]

Ik haal je ook nog wel met 200 in in m'n Clio
Ja maar het is zo grappig dat die politie daar veel te hard rijdt zonder dat ze achter iemand aanzitten
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:11:52 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29175021
Het is heerlijk rijden op de snelwegen daar.

En als je geflitst wordt (tussen Lille en Parijs bijvoorbeeld staat een kast) krijg je de boete nooit thuis
Had ik geluk mee (reed een paar uur 190+ achter een andere Nederlander aan in een Porche)

Dit gaat trouwens wel veranderen.
pi_29175253
Mijn vader reed daar 140 op een moment, kregen we een klapband, maar we hebben veel geluk gehad omdat er nog een klein laagje van de band de rest afsloot waardoor de band niet gelijk helemaal leeg liep.
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:21:50 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29175284
Oja en dat kon niet in Nederland gebeuren
pi_29175354
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:21 schreef PLAE@ het volgende:

Oja en dat kon niet in Nederland gebeuren
Nee want het was daar heel warm, dus loopt de druk veel meer op in de banden, bovendien was de auto volbeladen. Maar nu je het zegt, slaat het nergens op dat ik dit post
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:58:55 #18
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_29181934
Ik weet niet precies waar je naartoe gaat, tolhokjes kun je heel makkelijk cash betalen *ik heb zelf vorige week ook in Frankrijk gereden, op de westkust lijn, 1x ¤6,30, 1x ¤6,40, 1x ¤5 voor een brug, en nog eens ¤1,80 voor een heel kort stukje..

De Fransen houden hun knipperlicht aan zolang ze nog aan het inhalen zijn, en van plan zijn om weer naar rechts te gaan, want een ander deel van de Fransen die ik gezien heb reed gewoon zoals wij doen (en eigenlijk niet mogen) constant op de linkerbaan, zonder richtingaanwijzer aan te houden..

Flitskasten zijn vrij makkelijk te herkennen, lijken heel erg op onze electro-kasten, maar dan een slag groter en met 3 tot 4 glaasjes erin, en voor zover ik weet 80% in de middenberm..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:02:13 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29182043
PAs wel op dat ze ook veelvuldig rechts inhalen... En dat er nogal een groot aandeel associale klootzakken tussen zit...

Voor de rest rijdt het prima door
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29182046
quote:

Ze doen het anders nog steeds.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:28:40 #21
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_29182789
Als je overdag met lichten aan rijdt, dan zul je flink wat knipperende Fransen tegenkomen.
pi_29183184
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:05 schreef FunnyName het volgende:

Een handige tip is wel een 'reddingswerker-vest' mee te nemen. Dat is zo een ding wat lichtgevend is. Als je pech krijgt is dit verplicht te dragen. Er zijn al veel mensen voor beboet. Deze vesten zijn verkrijgbaar bij de blokker BV
Opblaasbaar?

Ik heb trouwens nooit problemen gehad met rijden in France.. Vond de situaties ''rechts voorrang / niet voorrang beetje verwarrend. Thats it.

Nooit snelheidscontroles of ander gezeik gehad.

Vind de tip van de dat reddingsvest ( ) wel een goeie. Niet alleen voor de boete maar ook voor je eigen veiligheid, zou ook in NL niet verkeerd zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:47:25 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29183406
het verhaal dat er tussen de tolhuisjes een gemiddelde snelheid word gemeten is er een van de afdeling broodje aap, niet waar dus.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29183565
Ik ben net een weekje terug. Was ook met de auto naar Frankrijk en Italie. In zuid-frankrijk heb ik die knipperlichten nog veel gezien hoor.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:53:19 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29183626
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:47 schreef Klonk het volgende:
het verhaal dat er tussen de tolhuisjes een gemiddelde snelheid word gemeten is er een van de afdeling broodje aap, niet waar dus.
Ik heb het in Italie 1x zien gebeuren. Volgens mij komt het daar vandaan, maar het gebeurt maar heel sporadisch
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')