Tijdmetingen tussen twee tolhokjes heb ik nog nooit meegemaakt. en ik rij toch regelmatig ietwatquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:22 schreef johnwoo het volgende:
...
De maximumsnelheden voor beginnende automobilisten gelden voor zover ik weet alleen voor de Fransen zelf, dus gewoon 130 karren. Wel oppassen dat je niet voor langere tijd harder dan 130 gaat; tegenwoordig meten ze gewoon je tijd tussen de tolhokjes op, en de boete verschijnt automatisch.
....
vorig jaar toen wij over de route de soleil gereden zijn ging de snelheidsmeter toch wel erg vaak over de 200km/h... en wij hebben geen boetes gehadquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:22 schreef johnwoo het volgende:
De laatste keer dat ik over de tolwegen in Frankrijk reed (over de route du soleil naar Spanje) kon je niet pinnen bij de tolhokjes; alleen cash of creditcard. Tegenwoordig hebben ze soms ook automatische cash hokjes, dan mik je wat muntjes in een apparaat met vangtrechter.
Knipperlichten werkt daar hetzelfde als hier. Vroeger gaven de Fransen richting aan naar links tijdens het inhalen, en zetten de richtingaanwijzer weer uit als ze weer naar rechts gingen na het inhalen, maar dat is inmiddels al een poosje afgeschaft (waarschijnlijk onder invloed van Europa).
De maximumsnelheden voor beginnende automobilisten gelden voor zover ik weet alleen voor de Fransen zelf, dus gewoon 130 karren. Wel oppassen dat je niet voor langere tijd harder dan 130 gaat; tegenwoordig meten ze gewoon je tijd tussen de tolhokjes op, en de boete verschijnt automatisch.
Gazole is idd diesel, en LPG is GPL trouwens(Fransen draaien graag afkortingen om
)
Meer info: http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/bestemmingen/land_praktischeinfodetails.jsp?sub=verkeer&land=fr
Rijden in France verschilt niet veel van NL.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:57 schreef aKra het volgende:
Ik ga morgen op vakantie naar Frankrijk en dat doen we per auto... Alleen wil ik gewoon voor de zekerheid even wat informatie gaan opzoeken over hoe ze rijden in Frankrijk en dingen die gewoon handig zijn om te weten...
Je kan met een grote varieteit aan betaal middelen betalen, moet altijd lukken. Tankpassen werken in veel gevallen ook..quote:Zoals hoe de tolwegen werken, kan ik daar met pinpas betalen of moet ik dan maar contant gaan werken gezien ik geen creditcard heb...
knipperlicht kan je gewoon normaal gebruiken.quote:En hoe werkt dat met die knipperlichten van die mensen?!
Ook heb ik een heel verhaal gelezen over dat ik een "leerling" ben gezien ik mijn rijbewijs pas 1 jaar heb en maar 110km/u mag rijden crap natuurlijk want ik ben vorig jaar ook gewoon met 200km/u door Duitsland gesjeest midden in de nacht... Denk je dat ze me eruit zullen pikken en dan meteen ******* lastig zullen doen als ik gewoon zeg dat ik van niks weet ofzo?! 20km/u minder scheelt toch wel een ******* hoop
En ik moet Gazole/Gazoline tanken toch, dat is toch diesel?![]()
Alvast bedankt
Ik haal je ook nog wel met 200 in in m'n Clioquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
In frankrijk is het prettig rijden, je mag op de snelwegen 130, maar toen wij er op vakantie waren reed iedereen eerder 160. En dan komt die politie je nog eens in halen in een renault clio's![]()
Ja maar het is zo grappig dat die politie daar veel te hard rijdt zonder dat ze achter iemand aanzittenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:04 schreef thumper het volgende:
[..]
Ik haal je ook nog wel met 200 in in m'n Clio![]()
Nee want het was daar heel warm, dus loopt de druk veel meer op in de banden, bovendien was de auto volbeladen. Maar nu je het zegt, slaat het nergens op dat ik dit postquote:
Ze doen het anders nog steeds.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:22 schreef johnwoo het volgende:
Knipperlichten werkt daar hetzelfde als hier. Vroeger gaven de Fransen richting aan naar links tijdens het inhalen, en zetten de richtingaanwijzer weer uit als ze weer naar rechts gingen na het inhalen, maar dat is inmiddels al een poosje afgeschaft (waarschijnlijk onder invloed van Europa).
Opblaasbaar?quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:05 schreef FunnyName het volgende:
Een handige tip is wel een 'reddingswerker-vest' mee te nemen. Dat is zo een ding wat lichtgevend is. Als je pech krijgt is dit verplicht te dragen. Er zijn al veel mensen voor beboet. Deze vesten zijn verkrijgbaar bij de blokker BV
Ik heb het in Italie 1x zien gebeuren. Volgens mij komt het daar vandaan, maar het gebeurt maar heel sporadischquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:47 schreef Klonk het volgende:
het verhaal dat er tussen de tolhuisjes een gemiddelde snelheid word gemeten is er een van de afdeling broodje aap, niet waar dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |