Dat is waar, maar een voetbalmatch in Soccer City (FNB) (als je mazzel hebt een derby tussen de kaizer chiefs en orlando pirates!), Soweto, Joburg Zoo en het Apartheidsmuseum zijn erg vet. Evenals rondrijden bij Rosebank ed. Mooiste ervaring die ik had was een hardloopwedstrijd waarbij we dwars door Soweto gingen (regio Diepsloot). Echt heel bijzonder.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Er zijn leuke restaurants en barretjes, maar als geheel is het een lelijke en idd gevaarlijke stad(scentrum). Ik had nog nooit meegemaakt dat je standaard een 'vluchtroute' creëert voor bv een stoplicht.
Ik wil Ibo island meer als een dagtrip doen, omdat het qua gebouwen zo afwijkt van de rest. Ik weet eigenlijk niet of er meer van dat soort eilanden zijn, waar je sporen uit het verleden zo duidelijk terug vindt? Op Bazaruto island zelf niet?quote:Op zondag 15 december 2013 18:40 schreef Skv het volgende:
Waarom wil je naar Ibo? Voor wat ik er nu van zie lijkt het aardig op de Bazaruto archipel. Dat is een stuk dichterbij Vilankulos
Nee, daar staan praktisch geen gebouwen (op een resort na). Als je graag iets met gebouwen wil zien van uit (of voor) de oorlog, dan moet je naar het noorden. Maar daar is echt geen zak te beleven behalve mijnenvelden en kapotgeschoten dorpen. En Ibo <-> Vilankulos kost je een paar dagen rijden met de auto, omdat de wegen in Mozambique voor 80% uit potholes bestaan.quote:Op zondag 15 december 2013 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik wil Ibo island meer als een dagtrip doen, omdat het qua gebouwen zo afwijkt van de rest. Ik weet eigenlijk niet er meer van dat soort eilanden zijn, waar je sporen uit het verleden zo duidelijk terug vindt? Op Bazaruto island zelf niet?
En per boot?quote:Op zondag 15 december 2013 18:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee, daar staan praktisch geen gebouwen (op een resort na). Als je graag iets met gebouwen wil zien van uit (of voor) de oorlog, dan moet je naar het noorden. Maar daar is echt geen zak te beleven behalve mijnenvelden en kapotgeschoten dorpen. En Ibo <-> Vilankulos kost je een paar dagen rijden met de auto, omdat de wegen in Mozambique voor 80% uit potholes bestaan.
quote:Violence between FRELIMO and RENAMO has erupted recently, with many South African tourists having been attacked. The violence is only evident north of Vilanculos. If you stay south of this, you should be clear of any violence. Consult your local Ministry of Foreign Affairs for further information and to ensure that travel to Mozambique is still safe. It is advised that your report your presence to your country's embassy in Maputo or consulate in another major city upon your arrival in Mozambique.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |