Een psycholoog (aangenomen dat je een interview met een psycholoog hebt) kijkt toch weer anders naar een interview dan bijv. je toekomstige baas. Psychologen letten vooral op je gedrag: hóe vertel je iets, praat je eerst en denk je dan pas na of juist andersom, vertel je een consistent verhaal, raak je in paniek bij een 'rare 'onverwachte vraag kortom hoe communiceer/gedraag je jequote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:45 schreef Hik het volgende:
Ik maak me niet zo druk om de intelligentietests eigenlijk. Ik scoor hoger én sneller dan gemiddeld op vrijwel alle tests bij intermediair. En het geeft sowieso wel een ok gevoel dat ik ze allemaal eens heb gezién...
Qua interviewdingen ben ik wel benieuwd wat ze me nog willen vragen. Ik heb bij het bedrijf al een interview- én een cases-ronde achter de rug!
Hm, ik vind het geen flauwekul hoor. Een proefperiode is toch meestal wat kort om iemand volledig te kunnen beoordelen, en dan biedt de uitslag van een assessment toch nog wat meer houvast. Ik heb het hier al verscheidene keren meegemaakt dat iemand werd aangenomen, proeftijd doorstond, maar bij wie het jaarcontact toch niet werd omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. En dan begint voor de werkgever weer het hele gedonder van voren af aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:21 schreef rutger05 het volgende:
Onbegrijpelijk dat bedrijven van deze duurbetaalde, vage en regelrechte flauwekul gebruik maken. Een bedrijf kan iemand aannemen met een proefperiode, waarbij beide partijen op elk gegeven moment van de arbeidsovereenkomst kunnen afzien.
Wat was de inhoud van deze rollenspellen? Ik neem niet aan dat je hebt zitten AD&D'en ofzo.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:08 schreef draaijer het volgende:
Ik heb een jaar geleden een assesment gedaan voor 'n nieuwe management functie bij mijn huidige werkgever.
- Rollen spel met een acteur
- 2e rollen spel met een acteur
Ik heb ook wel eens zoiets gedaan. Moest je bijvoorbeeld op bezoek bij een partner die zijn werk niet goed deed en daar dan over praten met hem. Tegelijk erachter komen wat zijn probleem was...quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:35 schreef Mighty het volgende:
Wat was de inhoud van deze rollenspellen? Ik neem niet aan dat je hebt zitten AD&D'en ofzo.![]()
Ik heb zelf inmiddels twee keer een video-test gedaan. In beide gevallen zat ik alleen in een kamertje, met een videocamera op me gericht en kijkend naar een tv-scherm. Na een druk op de knop krijg je informatie over een bepaalde situatie en daarna begint het filmpje te lopen. Na ongeveer een halve minuut houdt de film op, en dan moet/mag jij iets zeggen. Dit herhaalt zich ongeveer 20 keer.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:44 schreef Hik o.a. het volgende:
Over die non-verbale communicatie: er staat bij dat ze dat doen met video-opnamen. Ben wel benieuwd. Neem aan aan de hand van een intervieuw ofzo?!
Wauw wat cool, tnx! Het lijkt me inderdaad wel waarschijnlijk dat het zo zal gaan (of iets dat daarop lijkt in elk geval). Anders dan ik had gedacht, maar goed om te weten!quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:23 schreef bruut het volgende:
Ik heb zelf inmiddels twee keer een video-test gedaan.
De eerste keer was voor een baan, en toen ben ik aangenomen. Wel werd opgemerkt dat mijn jeugdig enthousiasme afbreuk deed aan mijn geloofwaardigheid oidquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:55 schreef Hik het volgende:
Hoe is het bij jou afgelopen uiteindelijk?
Hoe-ging-ut?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:09 schreef Hik o.m. het volgende:
Volgende week heb ik een (selectie-)assessment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |