Volgens een interview wat vorige week of de week daarvoor bij Twee Vandaag was met een van de weduwe`s was de film toch behoorlijk getrouw aan het geen dat echt is gebeurd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:41 schreef Irrem het volgende:
[..]
Ik geloof dat er van Israelitische kant wat kritiek op die film is geweest of nog steeds is omdat het allemaal een leugen zou zijn.
Zeker een aanrader, kan niet wachten op de dvdquote:Gisteren in de bios:
Munich
Spielberg`s kijk op de gebeurtenissen tijdens de Olypmische Spelen van `72 en wat er daarna gebeurde is een geweldig goede film geworden. Ondanks het feit dat Spielberg wel ruim z`n tijd, waarschijnlijk iets te veel tijd waardoor de film iets aan de lange kant wordt, neemt om het verhaal te vertellen wordt het wel een geweldige manier verteld. De film mag dan iets aan de lange kant zijn, saai of vervelend wordt ie nooit. Het is een sterk verhaal dat door middel van een verzameling prachtige shots op een mooie manier in beeld wordt gebracht. De stijl van de jaren `70 komt op het grote scherm goed over.
Het acteerwerk is geweldig. Eric Bana bewijst na Black Hawk Down opnieuw een geweldig acteur te zijn. De hele groep aan bijrollen doet z`n werk ook erg overtuigend. De film heeft genoeg humor waardoor ie niet te zwaar wordt, en een hoop emotionele scenes om medeleven op te wekken voor de personages. De scene waarin Bana`s personage Avner voor het eerst de stem van z`n dochtertje aan de telefoon hoort is werkelijk geweldig en vol emoties.
John Williams weet wederom een prachtige soundtrack af te leveren, die de film zeker iets extra`s geeft.
Het enige min puntje dat ik kan bedenken is wellicht de manier waarop de boodschap van de film wordt overgebracht waardoor het een beetje geforceerd over komt.
Na het briljante Jarhead brengt Spielberg met z`n Munich het tweede meesterwerk van 2006 op het witte scherm.
Absolute must-see!
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
idemquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:05 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben ook benieuwd lijkt me ook een geweldige film
Me too!quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:05 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben ook benieuwd lijkt me ook een geweldige film
verklaar je naderquote:
Nou iig schijnt het 'Nederlandse gedeelte' niet echt te kloppen,quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar hey, de film wordt daar niet minder spannend door!![]()
quote:Op zondag 29 januari 2006 17:08 schreef Sport_Life het volgende:
Gisteren bij de film geweest, we gingen naar de bios zonder van te voren een film te bedenken, en Munich begon direct en dat het over een terroristische aanslag ging leek ons wel leuk. We zaten er nog geen 10 minuten, keken elkaar aan en zijn de zaal uitgevlucht.. wat een bout film.
De aanslag was na 5 min al voorbij en de rest ging over het vervolg ofzo... pfff dag 9 euro.
Het is meer dat wij hoopten naar een actiefilm te kijken, ipv een soort documentairequote:Op zondag 29 januari 2006 17:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jij beoordeeld een film na 10 minuten en vlucht dan de zaal uit. Ga voortaan gewoon naar een simpele breezah film kutpuber.
Ik ga van de week deze film eens bekijken veel positieve reacties gehoord van mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |