we gaan over een paar weken de achtertuin opknappen en als dat af is komt er een kipcam (tenminste dat is mijn plan)
zodra ik daaraan ga beginnen ga ik je mailen inkie, ik wil dr alles van weten
![]()
oe vanmorgen was het weer herrie in de tuin. de mannen waren al om 8 uur smorgens aan het kraaien. (gelukkig zitten ze wel in een geisoleerd hok, dus daar kan niemand wat van zeggen)
toen ik om half 10 de kippen vrijliet, zaten er weer 7 kuikensmoeltjes tegen het raam geplakt en werd er verwachtingsvol gepiept en ook hepie liet weten er wel even uit te willen.
![]()
ik had weinig tijd dus ik gooide alleen heep even het hok uit om de poten te strekken en de kuikens moesten binnen blijven dat was echt 7 keer
![]()
en vervolgens een luid piepend protest en geroep om mama
![]()
toen heep zich realiseerde dat de kuikens er niet waren, ging ze helemaal door het lint. ze heeft alle zwarte dames afgeranseld en als een kip zonder kop door de tuin lopen rennen en schreeuwen.
ik heb de kuikens kunnen troosten met een groot stuk komkommer, waar ze met zijn 7en op aanvielen en snel hepie er weer bijgezet. en toen was de rust weergekeerd.
toen ik terugkwam zaten de dames en heren op de stoep te wachten op wat lekkers. meestal gooi ik wat rijst of havervlokken, dit keer was het een boterham, die ook enthousiast ontvangen werd;
daarna was het alweer donker. t is zo handig dat de kippen zichzelf naar bed brengen
![]()
ik hoef elke avond alleen het deurtje dicht te doen.
ik spreek ze dan nog wel even toe hoor (zo van: slaap lekker jongens en tot morgen)
![]()
en ik geef ze nog even een aai. dan gaat het hok dicht en zie ik ze de volgende ochtend om half 9 pas weer.