we zijn er weer hoor
![]()
na alle ellende en een griepachtige verkoudheid (neeeeeee, t was geen vogelgriep
![]()
)
even updaten:
tja hoe noem je hier zoiets? bij vrouwen in ieder geval overtijd. bij kippen denk ik broeds.
hepie zat al ruim een week op eieren. en fanatiek hoor
![]()
ze kwam er niet meer af: niet meer om te eten of drinken, maar ook niet om te poepen.
ze zat trots als een pauw op drie eitjes. (een van zichzelf en twee gejat van haar collega's)
ik bracht haar drie keer per dag eten en drinken op dr nest, want ik was bang dat ze zich dood zou broeden. dat werd heel erg gewaardeerd en ze liet zich lekker verwennen.
ik had gelezen dat je na een dag of 6 toch wel moet kunnen zien of er iets in aantocht is of niet dus heb ik vanmorgen de eitjes maar eens voor de lamp gehouden.
helaas was alles zo leeg als wat, dus wij gaan niet door voor twee streepjes
![]()
maar hoe moest ik hepie nou zo ver krijgen dat ze dr eieren liet voor wat het was?
wat doet je met een vrouw die een teleurstelling te verwerken heeft?
een lekkere schoonheidsbehandeling leek me wel wat, aangezien hepie zo honkvast was dat de anderen gewoon over dr heen konden poepen, zag ze er niet echt kraakhelder uit en ook de lucht was verre van aangenaam.
zo gezegd zo gedaan, hepie opgepakt, mee naar boven, wasbak vol en soppen maar. tot drie keer toe in de aardbeien-babyshampoo gezet en lekker uitgespoeld.
ze leek het fijn te vinden en bleef lekker zitten in het warme water. maar ja, dan nog even nadouchen. dat was een minder groot succes en in paniek vloog er een soort natte gevederde tennisbal door de badkamer, onderweg poeprondspetterend als een mestwagen.
hepie in de houdgreep genomen, snel nog even nagedouched en lekker in een handdoek gewikkeld, waarin ze verschrikkelijk zielig zat te rillen.
snel een fohn en een kammetje gepakt en geprobeerd of het wilde lukken om dr droog te fohnen.
en dat viel in goede aarde. mevrouw bleef lekker zitten en liet zich gewillig helpen.
en na een kwartiertje blazen kwam er uit het kleffe hoopje ellende een kipje tevoorschijn met een pluizigheid die we van heep al heel lang niet hebben gezien.
nu zit ze met dr leco zadelhof-coupe met een air van een pc-hooft-kip op de rand van de ren nog even de laatste donsjes goed te leggen.
de eitjes liggen vergeten af te koelen in het nest.
hare koninklijke pluizigheid
![]()
pc hooftkippie
[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:36:48 ]