hehe, de kerst is weer voorbij. wat een drukte hebben we hier gehad.
wat gaat er een tijd zitten in voorbereidingen voor 2 dagen bunkeren
![]()
en wat voor ons geldt, geldt natuurlijk ook voor onze levende have.
doerak heeft de kerstavond met een vers tartaartje doorgebracht en zich de beide kerstdagen volgestopt met biefstuk.
voor ons pluimvee had ik een lekkere galliameloen in huis gehaald als culinair extraatje.
en gegeten is er: de kleintjes keken wat raar op van meloen, maar een blik op een fanatiek op de meloen inhakkende hepie, deed ze overtuigen dat er een delicatesse in de tuin lag.
vandaag deed zich een ander opvallend fenomeen voor: sneeuw
en niet zo'n beetje ook ik heb me door de sneeuw naar het hok moeten waden, waar de meute alweer wild naar me aan het zwaaien was
![]()
hok open en de eerste kuikens wilden de loopplank af komen stuiven, staan ineens met hun pootjes in de sneeuw en bleven stokstijf staan.
de rest had er nietsvermoedend de vaart al in en die denderde vrolijk door, de voorste verbijsterde kuikens ondertussen van de loopplank vegend.
die vielen met hun snavels in de sneeuw, wat ze zo te zien niet echt beviel.
de hele club zit nu onder een tafeltje (daar ligt komkommer en geen sneeuw) en is moed aan het verzamelen om door 10cm sneeuw richting voerbak te ploegen.
t was best zielig om te zien hoe die drie zwartjes zo onder de voet (poot) gelopen werden, maar ik heb er zo om staan lachen