Oh wacht..je had het over hippies!
Ik heb ooit nog een stukje geschreven over stinkende mensen:
In de jaring '60 waren de hippies het langharige tuig.
Tegenwoordig is dat het LowLands volk. De rocker, de alto, de metaller, de skater en de van-alles-wat-wannabe. Ik zou graag nog de Slipknot kleuters in een hokje willen stoppen, maar deze group uitgekotste puskutjes is te triest voor woorden.
Dus beginnen we maar bij de rocker. De hedendaagse rocker stinkt, draagt spijkerkleding, komt verbaal niet verder dan "duhuhuh". Ohja, ze hebben ook lang haar. Daar kunnen ze dan mee headbangen, of als ze zich geroepen voelen, het permanenten en op het podium gaan staan in een spandex broek met het liedje "The Final Countdown"
De alto wil ik niet al te veel woorden aan vuil maken: de alto is een onderontwikkeld, schuchter iel mannetje (of juist een enigzins bol vrouwtje) met een minderwaardigheidscomplex van hier tot Japan. Zet zich graag af tegen de maatschappij. Tevens vermeldingswaardig: ze stinken en hebben lang haar(al dan niet gedread). Verder zeggen ze geen flikker.
De skater is een veredelde alto: hij/zij/het zegt af en toe wel iets(al is het maar zoiets als: "hey check man...ik heb nieuwe lauwe trucks"). Verder zijn ze veganist en absoluut niet levensvatbaar door gebrek aan de juiste bouwstoffen. Verder stinken ze en hebben lang haar.
Metaller: zie rocker + punten. Ohja, ze stinken nog harder en hebben nog langer haar.
Van-alles-wannabe: tja...eigenlijk van alles wat. Ze stinken en hebben lang haar waarvan een deel in punten is geboetseerd. Ze dragen spijkerbroeken met lapjes legerstof. Hebben kisten zonder stalen neuzen. Over neuzen geproken: die zijn altijd groot. Had ik al gezegt dat ze stinken?
En die mensen in de jaren '60 maar zeiken over die doodgewone éénsoortige stinkhippies. Ze moesten zich schamen