...als je met 70 andere mensen in de bioscoop zit.
We schrijven Helmond, zondag 24 juli 2005, half tien 's avonds.
Zoals gewoonlijk wacht met gezonde smacht op de film van vanavond: 'War of the worlds'.
Het is een gegeven dat niet elke bioscoopavond een succes kan worden. Het kan een mooie avond worden of een lelijke. Maar dat risico neem je. Helaas voor mij bleek vanavond dus een minder geslaagde avond te worden. Hoewel de film redelijk te pruimen was, vestigde ik mijn aandacht al gauw op een nogal gehorig stelletje. Een naar het zich liet aanzien een 16-jarig woonwagenbewoner met een blonde, met goud behangen, door de zonnebank gebruind vrouwmens aan zijn zijde.
Helaas voor mij kon ik het relaas niet goed verstaan door de geluidseffecten, maar volgens mij legde hij zijn metgezel het verhaal van de op het witte doek geprojecteerde film uit. Ze oogde namelijk niet echt pienter.
Natuurlijk is het risico dat je dergelijke personen bij een soortgelijke film tegenkomt groter dan bij een film van een nog onbekende regiseur. Maar dat ik juist vandaag omringt moet zijn met 12 van dergelijke personen, dat was me nog niet eerder voorgekomen. Ik noem: een contitue stroom van toiletgangers, van het type dat bekend staat als meiden die kend staan om het drinken van populaire felgekleurde mixdrankjes. Een nogal onwelriekend persoon dat constant hoest, zonder dat hij maatregelen neem om het geluid enigzins te reduceren. Een ander persoon dat het nodig vindt om zijn bascillen over het publiek voor hem uit te sproeien. En natuurlijk wat giebelende meisjes uitgerust met het hiervoor beschreven drankje, gepostitioneerd in het 'hart' van de zaal.
En fin, een bioscoopavondje dat me nog een tijdje zal heugen.
[ Bericht 15% gewijzigd door Botje96 op 25-07-2005 00:52:31 (Even gesencureerd waar nodig.) ]