abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 21:51:43 #1
23614 greesy
always fun
pi_29096428
mijn huidige werk is echt verschrikkelijk saai aan het worden en ze bieden me daar totaal geen andere kansen.

Nou heb ik via via over militair verpleegkundige gehoord en het klonk me allemaal leuk in de oren. Mijn zus heeft ook in het leger gezeten. Wel lang geleden, ze reed op vrachtwagens geloof ik, iets met nucleair spul vervoeren. Het lijkt me allemaal reuze spannend in ieder geval.

Ik ben nu doktersassistente, dat betekent dus, neem ik aan, dat ik intern de opleiding ga volgen voor amv.
Wat is hier het trajekt/ programma van?
En ik neem aan dat ik eerst de eerste 3 maanden ams moet doen (of was het amo... )
En die keuringen enzo, hoeveel tijd neemt dat in beslag?
Ik heb 3 augustus een voorlichtingsgesprek (misschien moet ik dat eerst afwachten voor ik hie een megaverhaal hou maar goed..)
Hoeveel tijd zit er tussen een keuring en daadwerkelijk aan de slag gaan?

En dan voor mij het grootste punt, de uitzendingen!
Ik vind het super stoer om naar verweggistan te gaan, maar wil wel weten hoelang en hoe vaak. ( zo ongeveer dan..)
Heb namelijk ook nog een buddy die in ons huis op me zit te wachten...
Nou zijn we redelijk soepel/makkelijk en vertrouwd maar toch, een vriendje alleen laten en jezelf in een missie storten doe je niet zomaar...

En de kazerne waar je komt te werken, kies je die zelf uit, of is het "waar plaats is, daar kom je" .

Sjees wat een verhaal.. sorry
just be who you want to be
  zondag 24 juli 2005 @ 21:54:12 #2
23614 greesy
always fun
pi_29096497
eh.. nu heb ik wel erg snel geklikt, hoort dit topic wel hier thuis??
zo niet, sorry, misschien kan ie verplaatst worden ofzo....
  maandag 25 juli 2005 @ 13:54:52 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_29110228
www.werkenbijdelandmacht.nl

De landmachtbanenwinkel ff bezoeken?

Uitzendingen zijnop basis van behoefte. Loonadministrateurs gaan wat minder vaak erop uit dan gewone soldaten. En ook dat is afhankelijk van hoe het gaat in de wereld.

Je kan wel een voorkeur voor een basis opgeven maar soms moet je gaan waar het werk gaat.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_29176081
quote:
Op maandag 25 juli 2005 13:54 schreef Napalm het volgende:
www.werkenbijdelandmacht.nl

De landmachtbanenwinkel ff bezoeken?
die 2 heb ik uiteraard al gezocht!
En heb 3 augustus ook een info-dag, dus dan komt het wel goed
pi_29176343
Een vriendin van me heeft onlangs met succes de keuringen afgerond. Zij kwam met hetzelfde verhaal: saai werk en wilde uitdaging.

Ik heb geen idee van de functie, maar de aanstelling zou voor 12 jaar zijn, met uitzendingen naar verweggistan en het verzorgen van zwaargewonden. Na vier jaar opleiding kan ze uitgezonden kunnen worden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:00:49 #6
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29176396
Er is maar weinig uitdaging aan werken bij de landmacht in Nederland. Je zit eigenlijk een week de boel in te pakken voor een oefening in Duitsland. Dan de week erop ga je op oefening in Duitsland en de week daarna gebruik je weer om je bende op te ruimen.

Af en toe ga je op uitzending en dan achteraf klaagt men hoe zwaar het wel niet was en komt 1/3 met een trauma thuis.
pi_29176473
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:00 schreef PLAE@ het volgende:

Er is maar weinig uitdaging aan werken bij de landmacht in Nederland. Je zit eigenlijk een week de boel in te pakken voor een oefening in Duitsland. Dan de week erop ga je op oefening in Duitsland en de week daarna gebruik je weer om je bende op te ruimen.

Af en toe ga je op uitzending en dan achteraf klaagt men hoe zwaar het wel niet was en komt 1/3 met een trauma thuis.
Dat is altijd mijn tegen argument geweest om niet het leger in te gaan.
De kans op een trauma is zo fucking groot.
pi_29177888
Wat je goed moet beseffen is dat je niet alleen een medic bent, maar ook een militair, dat betekent dus ook dat je bevelen moet opvolgen en ook mensen zou moeten kunnen vermoorden, als je dat opgedragen wordt... Maar ook andere zaken zoals zelf leiding nemen moet je kunnen, klinkt heel makkelijk, maar het is voor veel mensen toch wat moeilijker om iemand met de leeftijd van je pa te commanderen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')