Garmin-baas: 'Bak mijn ballen en eet ze op als Hushovd naar ander team gaat' * vrijdag 15 oktober 2010, 11u23
* Bron: Sporza
* Auteur: md
Garmin-manager Jonathan Vaughters, de toekomstige sportieve baas van Thor Hushovd, drukt vrijdag de hoop van Patrick Lefevere om de wereldkampioen naar Quick-Step te halen de kop in.
Lefevere liet vrijdag in onze krant duidelijk verstaan serieus geïnteresseerd te zijn om wereldkampioen Thor Hushovd alsnog over te nemen bij het Amerikaanse Garmin, de toekomstige ploeg van de Noor. De West-Vlaamse manager zit zelfs een van de volgende dagen samen met zijn makelaar Alex Carrera.
Bij Hushovds toekomstige ploeg Garmin lijkt men echter niet onder de indruk van de transfergeruchten. 'Alle geruchten rond Thor zijn aangenaam leesvoer', twittert Garmin-manager Jonathan Vaughters.
'Zijn contract is op 1 oktober ingediend bij de UCI en daar staat geen opstapclausule in. Sterker nog: als Thor in 2011 voor een ander team rijdt, zal ik mijn ballen bakken en opeten. Genoeg garantie zo?', is Vaughters erg duidelijk.
Toen duidelijk werd dat zijn huidige ploeg Team Cervélo ophield te bestaan, verkastte Hushovd naar het Amerikaanse Garmin. Volgens sommige bronnen liet de Noor echter wel in zijn contract inschrijven dat hij vrij is van handelen indien hij wereldkampioen zou worden. En zo geschiedde down-under.
Hushovd erg hot
Moest Hushovd alsnog kunnen vertrekken bij Garmin, heeft Quick Step wel concurrentie zat, want Team Saxobank, Europcar/Bouygues Telecom, Cofidis, Astana, maar vooral Robbie McEwen namens Pegasus Sports (opvolger van Fly V Australia) hengelden al naar zijn diensten.
Bron