... neem dan geen vogel, zon kooi is al vrij zielig, maar om em ook nog even te laten knippen...quote:Op zondag 24 juli 2005 14:49 schreef DHuuf het volgende:
Ik denk niet dat je hem kunt vangen, je zult denk ik gewoon geluk moeten hebben dat hij misschien weer naar binnen wil ofzo. Als je hem wilt vangen vliegt hij weg voor je bij hem bent, en dan vliegt hij misschien helemaal weg.
En zodra je hem hebt, gelijk laten knippen zodat hij niet kan vliegen.
Jaja dank je wel voor je hulpquote:Op zondag 24 juli 2005 15:06 schreef kootje het volgende:
[..]
... neem dan geen vogel, zon kooi is al vrij zielig, maar om em ook nog even te laten knippen...![]()
Ja....alsof het godverdomme geen levende wezens zijn maar gebruiksvoorwerpen. En de naam zegt het al...dat beest hoort thuis in Mozambique, niet gevangen ergens in een achterstandswijk.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:06 schreef kootje het volgende:
[..]
... neem dan geen vogel, zon kooi is al vrij zielig, maar om em ook nog even te laten knippen...![]()
Die kooi ook.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:08 schreef Hopey het volgende:
[..]
Jaja dank je wel voor je hulp![]()
Hij zit nog steeds op zijn takje, hopeloos. Misschien dat we hem kwijt zijn. Knippen is toch zielig..?
quote:
Get a life? Dat probeert die vogel nu te realiseren...eindelijk bevrijdt van die gek die maar steeds naar hem zit te fluiten.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:11 schreef Hopey het volgende:
[..]
Get a life. What's your point?! En al die poezebeesten en honden die horen ook in de natuur zeker..
Zo vangt men zangvogeltjes die men wil ringen... lijkt me wel wat heftig voor jouw vogeltje trouwensquote:Het gaat hier om netten van zes tot tien meter lang en ongeveer twee meter hoog. Zodra een vogel tegen een dergelijk net aanvliegt, valt hij naar beneden in een soort zak van datzelfde net.
Ik draag een oplossing aan...namelijk geen vogels in kooitjes houden. Of is dat weer niet goed?quote:Op zondag 24 juli 2005 15:18 schreef Bluezz het volgende:
Kunnen we het hier even gezellig houden?
Als je geen oplossing hebt post dan niets.
[..]
Zo vangt men zangvogeltjes die men wil ringen... lijkt me wel wat heftig voor jouw vogeltje trouwens
Maar je weet maar nooit.
Knippen is niet zielig zolang dit goed gebeurd. Je knipt daarbij de veren van de slagpennen af , iets dat geen pijn doet en na een rui weer gewoon aangroeid.quote:
Wat is dat voor onzin? Dat hele beest had niet in die kooi gehouden moeten worden. Die had lekker in Mozambique en omgeving zijn dagen moeten slijten.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:21 schreef Xanthe het volgende:
Degene die zegt dat een kooi en knippen zielig is , in de vrije natuur overleeft ie het ook niet is dat dan niet zielig?
Wat loop je nou te zeiken in dit topic?quote:Op zondag 24 juli 2005 15:27 schreef wonko het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? Dat hele beest had niet in die kooi gehouden moeten worden. Die had lekker in Mozambique en omgeving zijn dagen moeten slijten.
quote:Op zondag 24 juli 2005 15:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat loop je nou te zeiken in dit topic?
Open een topic over het houden van vogels in kooien en ga daar lekker in discussie erover.
Het gaat hier over het terugkrijgen van een ontsnapt vogeltje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |