abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 14:32:34 #1
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_29084461
Onze vogel is zojuist uit zijn kooi ontsnapt. Iemand had poortje niet goed gesloten. Nu zit hij in een boom in onze tuin. Daar blijft hij vrolijk zitten. Iemand enig idee hoe hij weer gevangen kan worden? Het is een bangerige jonge mozambique sijsje.
Seen it all done it all, can't remember most of it
  zondag 24 juli 2005 @ 14:49:15 #2
93590 DHuuf
Mad as can be...
pi_29084897
Ik denk niet dat je hem kunt vangen, je zult denk ik gewoon geluk moeten hebben dat hij misschien weer naar binnen wil ofzo. Als je hem wilt vangen vliegt hij weg voor je bij hem bent, en dan vliegt hij misschien helemaal weg.

En zodra je hem hebt, gelijk laten knippen zodat hij niet kan vliegen.
Kadett 2.1 8v GSI met BITURBO, dikke intercooler, waterinjectie en lachgas: 433pk, 386Nm. Volle Gaas Sinterklaas!!
Corvette 5,7V8 supercharged 860pk 930Nm.
pi_29085305
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:49 schreef DHuuf het volgende:
Ik denk niet dat je hem kunt vangen, je zult denk ik gewoon geluk moeten hebben dat hij misschien weer naar binnen wil ofzo. Als je hem wilt vangen vliegt hij weg voor je bij hem bent, en dan vliegt hij misschien helemaal weg.

En zodra je hem hebt, gelijk laten knippen zodat hij niet kan vliegen.
... neem dan geen vogel, zon kooi is al vrij zielig, maar om em ook nog even te laten knippen...
  zondag 24 juli 2005 @ 15:08:48 #4
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_29085363
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:06 schreef kootje het volgende:

[..]

... neem dan geen vogel, zon kooi is al vrij zielig, maar om em ook nog even te laten knippen...
Jaja dank je wel voor je hulp

Hij zit nog steeds op zijn takje, hopeloos. Misschien dat we hem kwijt zijn. Knippen is toch zielig..?
pi_29085384
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:06 schreef kootje het volgende:

[..]

Ja....alsof het godverdomme geen levende wezens zijn maar gebruiksvoorwerpen. En de naam zegt het al...dat beest hoort thuis in Mozambique, niet gevangen ergens in een achterstandswijk.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_29085397
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:08 schreef Hopey het volgende:

[..]

Jaja dank je wel voor je hulp

Hij zit nog steeds op zijn takje, hopeloos. Misschien dat we hem kwijt zijn. Knippen is toch zielig..?
Die kooi ook.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:11:56 #7
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_29085443
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:09 schreef wonko het volgende:

[..]

Die kooi ook.
Get a life. What's your point?! En al die poezebeesten en honden die horen ook in de natuur zeker..
  zondag 24 juli 2005 @ 15:13:45 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29085485
Zit hij wel eens op jullie schouder ofzo??

tja voer neerleggen....z'n kooi buitenzetten?? wat vertrouwd voor m is. Hem roepen.....weet ik veel.

Wel erg dit voor je zeg.
pi_29085500
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:11 schreef Hopey het volgende:

[..]

Get a life. What's your point?! En al die poezebeesten en honden die horen ook in de natuur zeker..
Get a life? Dat probeert die vogel nu te realiseren...eindelijk bevrijdt van die gek die maar steeds naar hem zit te fluiten.
pi_29085566
Mozambiquesijsjes zijn erg schuwe vogels, dus het zal lastig zijn om 'm te vangen. Het is inderdaad echt hopen dat hij weer naar binnen komt denk ik. Je moet in het vervolg wel opletten dat de kooi dicht zit hè!

En laten knippen dat zou ik zo'n vogel ook niet aandoen, maar op zich vind ik een kooi geen ramp hoor. Als hij maar groot genoeg is.
Wij hebben ook drie vogeltjes (geen mozambiquesijsjes maar die heeft mijn moeder thuis wel, fluit leuk dat beestje) en die laten we wel eens rondvliegen in de huiskamer. Misschien kan dat met jouw vogeltje ook wel, gewoon de gordijnen dicht doen en de ramen. Zou wel leuk zijn denk ik.

Succes!
pi_29085608
Kunnen we het hier even gezellig houden?
Als je geen oplossing hebt post dan niets.
quote:
Het gaat hier om netten van zes tot tien meter lang en ongeveer twee meter hoog. Zodra een vogel tegen een dergelijk net aanvliegt, valt hij naar beneden in een soort zak van datzelfde net.
Zo vangt men zangvogeltjes die men wil ringen... lijkt me wel wat heftig voor jouw vogeltje trouwens
Maar je weet maar nooit.
pi_29085646
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:18 schreef Bluezz het volgende:
Kunnen we het hier even gezellig houden?
Als je geen oplossing hebt post dan niets.
[..]

Zo vangt men zangvogeltjes die men wil ringen... lijkt me wel wat heftig voor jouw vogeltje trouwens
Maar je weet maar nooit.
Ik draag een oplossing aan...namelijk geen vogels in kooitjes houden. Of is dat weer niet goed?
  zondag 24 juli 2005 @ 15:20:48 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29085658
Waar zit ie nu? nog steeds in dezelfde boom?

[ Bericht 82% gewijzigd door Blues op 24-07-2005 17:08:09 (opm. al weg) ]
pi_29085678
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:08 schreef Hopey het volgende:

[..]
Knippen is toch zielig..?
Knippen is niet zielig zolang dit goed gebeurd. Je knipt daarbij de veren van de slagpennen af , iets dat geen pijn doet en na een rui weer gewoon aangroeid.
Vergelijk het met nagels of haren knippen dat doet ook geen pijn mits je het goed doet.
Het zorgt ervoor dat een vogel geen lange afstanden kan vliegen , maar slechts kleine stukjes. Tenzij ze een windvlaag onder de vleugels krijgen.

Vervelend dat ie in een boom zit , zo kun je m zeker niet vangen. Als hij op de grond zou zitten zou je met een doek het beestje kunnen vangen, doek erover heen gooien zodat ie geen kant op kan en je hem zo veilig kunt pakken.
Misschien zoals al gezegd werd met wat voer en de kooi lokken , met een beetje geluk vliegt hij zijn kooitje weer in.

Degene die zegt dat een kooi en knippen zielig is , in de vrije natuur overleeft ie het ook niet is dat dan niet zielig?
Een kooi is pas zielig als dit een kleine kooi is en het vogeltje verder nooit in huis mag vliegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xanthe op 24-07-2005 15:24:22 (aanvulling) ]
pi_29085728
een optie, een val maken. Met heel veel geluk kan je 'm dan terugkrijgen..... voer neerleggen, doos erboven met stokje ertussen. Touwtje aan het stokje en dan maar wachten....zet het niet op de grond, iets hoger. zit de vogel van het zaad te eten dan aan het touwtje trekken en de vogel zit gevangen. Heel rustig proberen het vogeltje te pakken (zorg dat ie niet weer ontsnapt want dan ben je hem zeker kwijt) en dan heb je 'm weer.... Heb niet teveel hoop, bij ons is het maar 1 keer gelukt met een japanse nachtegaal. De rest van de vogels waren we echt kwijt (fijn he loslopende honden die je vollière slopen)
  zondag 24 juli 2005 @ 15:25:15 #16
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_29085755
Ja ik was het niet die het kooitje niet goed afsloot, en toen het kooitje naar buiten bracht... jah.. Maar had al gelezen over die mistnetten geloof ik. Maar ja dan nog even ergens er 1 vandaan toveren
Hij blijft gewoon in die boom zitten. Naja gewoon zijn nieuwe woonplaats..
  zondag 24 juli 2005 @ 15:26:35 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29085780
Ik denk dat je het wel kan shaken....

Ik zou z'n kooi ergens midden in de tuin zetten op een verhoging ofzo. En hopen dat ie er op gaat zitten als ie honger heeft en er uit zichzelf ingaat. Maar die boom bij de buren is na verloop van tijd misschien wel verleidelijker.
pi_29085788
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:21 schreef Xanthe het volgende:

Degene die zegt dat een kooi en knippen zielig is , in de vrije natuur overleeft ie het ook niet is dat dan niet zielig?
Wat is dat voor onzin? Dat hele beest had niet in die kooi gehouden moeten worden. Die had lekker in Mozambique en omgeving zijn dagen moeten slijten.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:28:49 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29085819
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:27 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin? Dat hele beest had niet in die kooi gehouden moeten worden. Die had lekker in Mozambique en omgeving zijn dagen moeten slijten.
Wat loop je nou te zeiken in dit topic?
Open een topic over het houden van vogels in kooien en ga daar lekker in discussie erover.

Het gaat hier over het terugkrijgen van een ontsnapt vogeltje.
pi_29085839
En als je de kooi in de buurt van de boom zet met het deurtje open en nieuw voer in de bakjes en het beestje ff met rust laten om meer stress te voorkomen?
  zondag 24 juli 2005 @ 15:29:54 #21
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_29085845
Er zijn gelukkig geen bomen in de buurt. Deze is enige boom. Ik heb hem wel een paar keer aanstalten zien maken om weg te vliegen, maar hij doet het toch niet.
Ik zal dat van die doos en voer eens proberen.
Oh als ik hem kan vangen dan probeer ik dat knippen wel, of gewoon de kooi goed afsluiten gewoon.
Hij fluit wel lekker daarbuiten, heeft veel plezier.
pi_29085847
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:28 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat loop je nou te zeiken in dit topic?
Open een topic over het houden van vogels in kooien en ga daar lekker in discussie erover.

Het gaat hier over het terugkrijgen van een ontsnapt vogeltje.
  zondag 24 juli 2005 @ 15:31:16 #23
101860 Tique
strictly seated concert
pi_29085863
Je kan wel fluiten naar je vogeltje, je vogeltje is gevlogen
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
  zondag 24 juli 2005 @ 15:31:59 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29085882
misschien wat lievelingsvoer op de rand van het kozijn. en dan zelf natuurlijk niet in het zichtsveld van die kamer gaan staan. gewoon een raampje open doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 24 juli 2005 @ 15:35:22 #25
101860 Tique
strictly seated concert
pi_29085940
Ken jij de oeroude vogeltjesvangtruc niet?
Een beetje voer neerleggen in een spoor tot onder een wasmand die leunt op een stokje waar een touwtje aan zit, aan de andere kant van de tuin gaan zitten met het touwtje in je hand.
Als het vogeltje er onder zit aan het touwtje trekken => mandje valt => vogeltje gevangen
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')